Forum Wiki SponsorShop
26 June 2022, 19:16:42 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 2 3 [All]   Go Down
  Print  
Author Topic: Floppy DTV is Dood?  (Read 22189 times)
DHZ
Standaard
**

Als het werkt is het goed.

« on: 12 March 2009, 18:41:37 »

Ik heb een jaar geledeneen Floppy-DTV kaart gekocht bij Multimedidia machines.
En ben het nu echt zat.
Ik heb diverse keren gemaild en gebeld maar krijg dan gewoon als antwoord dat ik het maar moet uitzoeken: "De groene knop moet maar antwoord geven". Wat een lompe instelling van multimedia machine.
Volgens mij hebben ze een kapotte kaart geleverd.
admin edit: Na overleg besloten deze "bash" te laten staan en te verwijzen naar reactie MMM alhier

Is intussen een jaar oud!
Ik heb nog nooit signaal gehad. Al die problemen om de signalen, kanalen etc te kunnen afstellen etc ken ik nog niet eens.

Zwart blijft zwart.
In MCE krijg ik wel de namen van de kanalen te zien, netjes gsorteerd op ned 1, ned 2 etc.
Maar live-tv start niet. Volgens mij komt die info via de internet kabel binnen en niet via de tv-kabel.

Bij zoeken in Fire dtv viewer ook geen kanalen. Wel wordt herkend dat er een floppy dtv kaart in zit.
Maar 0 signaal sterkte.

Elke paar maanden probeer ik het maar weer eens maar loop dan stuk.
En gooi het ding dan weer figuurlijk in de hoek. Dat is dus inclusief een dure computer!

Is er een mogelijkheid waarmee ik kan zien dat de kaart werkt, of kapot is.
Dus gewoon dat die ... van multimedia machines het niet afchuiven omdat ze geen nieuwe willen geven?
Dus dat ik al mijn pogingen niet voor niets doe?

Zo kwam ik er vandaag achter dat de extra Ziggo kaart gewoon niet meer werkt. Dat schijnt wel normaal te zijn.
Maar toen ik de tweede kaart kocht heb ik deze de proefperiode in de samsung gedaan. Werkte perfect.
Schijnt dat straks een telefoontje van ziggo het weer gaat doen. Dat is nu nog even bijzaak.

De kaart in mijn Samsung ontvanger werkt nog wel. Dus die maar in de floppy, met alphcrypt CAM, ingedaan.
De aphacrypt kan op er meer manieren erin. De smartcard op 4 manieren gebruikt!
Maar ik steek in principe de kaart erin zodat ik de smartcard aan de zijde met de chip het verst erin gaat. En de chip zit aan de zijde waar de connectors in de alphacrypt erin zet. Dus alphacrypt plaatje op buitenkant zichtbaar op tafel liggend. En dan de @home smartcard onderste boven. Met @home logo omlaag (staat wel deze kant boven maar dat is blijkbaar verkeerd)
Nieuwe antenne kabel aangesloten.

Drivers verwijderd.
Gekozen voor mce setup.
Geen signaal.

Drivers verwijderd.
BDA setup gedraaid.
Geen signaal.

Snif.
Help.

p.s.
Ik heb XP MCE opnieuw geinstaleerd.
Nero 8.0 dus incluisef MPEG2.
Floppy DTV tool geeft dat ik alle drivers heb behalve divx 3 en 4
« Last Edit: 13 March 2009, 20:31:55 by WebMaster » Logged

Zelf gebouwd is leuker ;-)
Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
Ati HD2600XT HDMI+geluid!
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
FlodNar
Gemiddeld

« Reply #1 on: 12 March 2009, 20:47:56 »

HŔ, wat vervelend nou!
Kan je in de Samsung zien hoe sterk het signaal is op dezelfde kabel? Dus niet op een andere plek in huis.
Dan zou je dat eerst eens kunnen proberen om te zien hoe de kwaliteit van je signaal is.

Kan je ook even je resultaat van de FireDTV Report Generation Tool hier droppen?

BDA setup moet je trouwens niet hebben hoor, je moet kiezen voor MCE setup.

Asus P5QL-E, Core2Duo E6600, 4GB PC6400, Samsung Sata II 2x500GB, Asus GForce 7300 GT 256MB Silent, 2x FloppyDTV, Vista Home Premium 64bit + TV Pack 2008, Logitech Z5500, LG 30" LCD
DHZ
Standaard
**

« Reply #2 on: 12 March 2009, 22:32:00 »

Als ik de antenne kabel van de Media center in de Desktop steek is de signaal sterkte 74 van 100 op samsung.
Is dat goed genoeg?

Ik heb BDA installatie weer verwijderd.
Computer uit, opnieuw opgestart.
MCE drivers weer geinstaleerd.
Transponder param: Netherland

Na installatie:
Het Fired DTV Support report:
-------------------------------------------------------------------------------
Digital Everywhere Support Report: (1. 0. 8. 0)
Generated on (Y/M/d): 2009.03.12

FireDTV / FloppyDTV devices:
devices found: 1

Status for device 1
    Model : FloppyDTV C/CI
    GUID : 0x0012872602001495
    HW Ver.: 01.26.02
    FW Ver.: 2.2.10 Build 43110
    Driver : 4.8.0 M

Frontend Status:
    Frequency.: 0 kHz, Sig.Str.: 0%, BER: 16160
    Locked   : NO

CAM Module: AlphaCrypt

Windows System Information:
OS Path: C:\WINDOWS

OS Version:
  Microsoft Windows XP, Service Pack 3 (Build: 2600)
  Media Center Edtion

OHCI Controller:
  Manufacturer: VIA
  Description: VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller

Windows Hotfixes:
KB896626: not installed (Kon ik niet instaleren omdat rollup 2 er al op stond.)
KB885222: not installed (idem)
Update Rollup 2 voor Windows XP Media Center Edition 2005 - installed
Windows XP Media Center Edition 2005 KB919803 - installed

MCE Plugin:
Plugin Version 2.0.0.0
Service started!

FireDTV Transponder List:
Transponder List found:
Cable

FireDTV Tools:
No running FireDTV tools found

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
DHZ
Standaard
**

« Reply #3 on: 12 March 2009, 22:34:10 »

Je schreef trouwens jammer nauw.
Ik vind dat het er een beetje bijhoort als je iets nieuws hebt dat er een beetje puzzelen bijkomt.
Maar dan is een beetje vooruitgang uiteindelijk wel weer prettig.

Alvast bedankt dat je wou reageren

Hennie

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
Plantje
Guru

« Reply #4 on: 13 March 2009, 00:01:49 »

Zelf ga ik komend weekend (als ik er de tijd voor kan vinden) ook aan de slag om twee tweedehands kaarten in te bouwen in mijn QMotion.

Als ik de kaarten zo in het systeem zet krijg ik ze niet aan het werken. Ik heb het idee, dat er bij QMotion het ÚÚn en ander aan Windows verknutseld is waardoor dit niet werkt. Zat jouw Floppy DTV bij levering van je systeem er al in?

Als dat zo is vind ik het wel een beetje vreemd. Je hebt daar toch gewoon garantie op?
DHZ
Standaard
**

« Reply #5 on: 13 March 2009, 16:08:18 »

Ik heb een computer gebouwd uit losse onderdelen.
Dat doe ik altijd. Is veel leuker. Bovendien kan ik zo kiezen voor stille snelle onderdelen.
Momenteel maken mijn spinpoint schijven de meeste herrie.  Roll Eyes
Eerst heb ik er een analoge kaart ingebouwd. Die werkte perfect.

De floppy-dtv heb ik daarna gekocht bij multimediamachines.
Na uitgebreid mail overleg en advies.
Na aankoop kreeg ik het niet aan de gang.
Dat was dus pech. Zoek maar uit.  thumbdown  thumbdown Dat frustreerd mij zo dat ik het in de hele zooi in de hoek heb gezet.
Telkens met een paar maanden tussenpoze weer geprobeerd.
Ik was alleen niet zo bijdehand om het gewoon onder garantie terug te sturen.  wall

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
Plantje
Guru

« Reply #6 on: 13 March 2009, 16:22:24 »

Ah op die manier.

Misschien woont wel iemand hier op het forum bij je in de buurt. Dan kan iemand jouw kaart een keer in een ander systeem testen. Of je kunt iemand anders zijn kaart testen.
FlodNar
Gemiddeld

« Reply #7 on: 13 March 2009, 16:56:26 »

Ik zie op zich niets fout aan je kaart. Je hebt de laatste firmware draaien. Je zou eventueel nog de beta driver kunnen proberen. Maar ik vermoed dat het probleem zit in je transponderlijst. Je kan met de NIT scan tool (http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,4945.0.html) je frequenties automatisch laten opzoeken en een op maat gemaakte transponderlijst samenstellen.

Asus P5QL-E, Core2Duo E6600, 4GB PC6400, Samsung Sata II 2x500GB, Asus GForce 7300 GT 256MB Silent, 2x FloppyDTV, Vista Home Premium 64bit + TV Pack 2008, Logitech Z5500, LG 30" LCD
MultiMediaMachines.nl
www.MultiMediaMachines.nl
degroeneknop sponsor va1004
Pro
*

« Reply #8 on: 13 March 2009, 19:05:08 »

Beste DHZ,

Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling verzeilt te geraken in een publieke over en weer schrijven in deze aangeleheidmaar deze posting kan niet onbeantwoord blijven van zijde van MultiMediaMachines daar er dermate afbreuk gedaan wordt aan de goede naam en intenties dat dit tot verkeerde publieke (!) beeldvorming kan leiden.
Het geschetste beeld en de uitlating zijn op basis van een frustratie van eindgebruiker wellicht verklaarbaar maar daarmee zeker niet per definitie terecht.
Hoewel er ondanks de inspanningen tot klanttevredenheid kan er altijd incidenteel iets mis gaan, waaraan van MultiMediaMachines uit, binnen de grenzen van de redelijkheid, dan nog met verhoogde inspanning getracht wordt de zaken tot een goed einde te brengen.

Indien een gelevert component defect blijkt te zijn en er een garantie aanspraak van toepassing is dan handelen wij dit uiteraard gewoon op normale wijze af, echter lijkt in dit specifieke geval meer op een software installatie probleem aan de orde te zijn dan een hardware probleem.
Het ligt buiten de grenzen van redelijkheid dat wij de eindgebruikers in detail te hulp schieten, daar dit zoveel tijd zou kosten dat verrekening hiervan zou leiden tot buiten proportionele prijsstelling, en daarmee de activiteit snel ten einde zou lopen.
MultiMediaMachines heeft om toch invulling te kunnen geven aan een verhoogde klant ondersteuning (en verhoogde Media Center beleving) heeft MultiMediaMachines van meet af aan middels sponsering maar ook actief ondersteuning gelevert bij de tot stand koming en in stand houding van het community/forum initiatief degroeneknop.nl
In het verlengde hiervan is het enkel logisch dat wij voor bepaalde zaken, welke herhaaldelijk de revue passeren, wij verwijzen naar degroeneknop.

In het verlengde van de aangesproken problemen kan het zo zijn dat:
-er de verkeerde drivers geinstalleerd zijn
-er de verkeerde (of geen) transponderlist geinitieerd is
-benodigde updates niet geinstalleerd zijn! (firewire update bijvoorbeeld)
-de smartcard verkeerd om geplaatst is
-de smartcard niet geactiveerd is (hoewel NL 1 dan doorgaan nog wel werkt).
-nieuwe drivers geinstalleerd zijn ed. maar firmware van CAM daar nog niet op is aangepast (!)
enz.
Dit zijn zaken die al herhaaldelijk op het forum aan de orde zijn geweest waarmee eindgebruikers (en dat zijn veelal geen klanten van MMM!) hun voordeel kunnen doen.

Indien de tuner daadwerkelijk defect blijkt te zijn en er nog een garantie aanspraak gedaan kan worden dan kan via de gebruikelijke weg de rma procedure in gang gezet worden (zie instructie op webshop). Indien de garantietermijn een klein beetje overschreden is dan kan op basis van coulance getracht worden hier alsnog een mouw aan te passen. Dat geldt niet alleen in dit specifieke geval maar in het algemeen. Kanttekening is daarbij het eerder genoemde "kader van redelijkheid" waarbij distributeurs en fabrikanten ook een bepalende rol hebben.

Hopende dat de tuner alsnog zijn functie zal vervullen en de gehele aangelegenheid met een sisser afloopt ondanks de frustratie toch een prettig weekend toegewenst.
(NB: verdere communicatie via gebruikelijke email traject)

Zelf een Windows Media Center bouwen? Dan eerst ons ff checke!
www.MultiMediaMachines.nl
DHZ
Standaard
**

« Reply #9 on: 14 March 2009, 16:24:39 »

Ik ben blij een uitgebreide reactie van Multimediacenter te zien.
Ik begrijp eruit dat er heel veel mogelijkheden zijn om het fout te doen.
Wat ik dus ga doen is een artikel maken voor newbe's (like me) waarin ik vanaf de basis computer (die moet goed werken) de toevoeging van een floppy dtv kaart van aanwijzingen ga voorzien.
Want als er al zoveel informatie beschikbaar is gesteld, kan ik nog steeds geen stappenplan vinden om het nu eens goed te kunnen doen.

Ik zal MMM per mail vragen om afbeeldingen hoe de smartcard te installeren. Dat is namelijk in de handleiding niet duidelijk.
En hoe dat duidelijk is dat er echt signaal op de kabel staat die aangesloten is op de Floppy-DTV (aansluiten op samsung... Roll Eyes ), maar waar is dat zichtbaar in de pc? Dat is namelijk de trigger dat er interactie mogelijk is tussen computer en kabel.
Daarna heeft iets controleren pas zin.

Alle bijdragen aan een totaal artikel zijn welkom.
De bedoeling is dus dat ik een artikel opstel.
Met daarin de werkwijze en terminologie toegelicht zoals ik die denk te moeten verduidelijken.
Aangevuld door de deskundige die de details beheersen.

Accoord?

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
DHZ
Standaard
**

« Reply #10 on: 14 March 2009, 16:35:29 »

excl
Laatst aangepast 15-03-2009.
Zelf een media center bouwen,
door een floppy DTV in te bouwen in windows XP (MCE) computer.

Dit artikel bevat de opzet om een floppy-dtv kaart in een werkende computer in te bouwen.
Zodanig dat deze kaart werkt als digitale ontvanger en er ook video opgenomen kan worden.

Natuurlijk is dit een overbodig artikel.
Iedereen die weet waar hij moet zoeken kan op deze site genoeg informatie vinden.
En vaak nog betere en uitgebreidere informatie dan hier staat.
Dit artikel is voor diegene die dat niet kunnen. Gewoon omdat ze een bepaalde basiskennis ontberen.
Of zo nieuw zijn dat de samenhang tussen alle begrippen en instellingen volledig afwezig is.

Als dit artikel erg uitgebreid wordt of blijkbaar voorziet in een behoefte dan bouwen we het nog eens om naar een handleiding in word. Ooit  closedeyes
  • Dit artikel wordt eerst gevuld met de basis handelingen voor het bouwen van een computer. Inclusief controles. Nog niet gereed.
  • Daarna de aanvullende handelingen die nodig zijn om een floppy-DTV in te bouwen. Nog niet gereed.
  • Daarna worden er oplossingen toegevoegd om problemen op te lossen. Meestal wordt dat via een stappenplan gedaan. Dus eerst dat, dan dat, dan dat, etc. Nog niet gereed.

1. Koop (of bouw) een computer.
Investeer een bedrag tussen de Ç450,- en Ç900,-

2. Bouw een Floppy-DTV in.
Investeer een bedrag tussen de Ç150 en Ç250.
Koop een extra smartcard van je kabel provider. Diegene die je kabel televisie bezorgt heeft ook digitale televisie. Om die te kunnen zien!! heb je een smartcard(kaart met een extra chip) nodig van die provider.

3. Zijn er problemen?
Lees dan eerst dit artikel goed door.
Controleer al je handelingen. Als je alles in de juiste volgorde hebt gedaan dan kan het zijn dat je zelf alles goed hebt gedaan.
Het is een computer: een samenstel van heel veel bijna samenwerkende protocollen (afspraken).
Dan begint hier je lijdensweg Sad
Zoek eerst op dit forum.
Zoek daarna op dit forum:
Kijk ook bij het forum van de fabrikant van de floppy dtv:
Kijk daarna eventueel ook nog even op dit forum: http://tweakers.net/
Dan formuleer je een duidelijke vraag met alle ter zake doende informatie. En die post je ergens op de juiste plek op dit forum.
En dan komen de behulpzame deskundigen je gegarandeerd helpen. Want zo kunnen ze het meest effectief helpen. En leer je er zelf ook nog wat van. thumbsup

Uitgangspunt.
Werkende computer voorzien van
- Windows MCE 2005. XP voorzien van Service Pack 3. (XP had een aparte versie voor MCE (Media Center Editie) )
   Als je Windows Vista hebt zijn de basis begrippen die hier staan meestal wel gelijk. Maar het loont altijd de moeite om even verder te kijken.
- Aansluiting op kabel antenne. Hier wordt uitgegaan van Ziggo. Met name het gebied van @Home postcode 5272.
- Een LCD televisie. Full HD. 1920x1080p,
      p betekend progressif: alle lijnen in een keer op het scherm. i betekend de even en oneven lijnen wisselen af.
- Microsoft draadloos toetsenbord voor MCE en de bijbehorende afstandsbediening.
- Hardware als moederbord, processor, geheugen, harde schijven, dvd speler/recorder, voeding.

Standaard werkwijze volgens handleiding:
1. Controleer je computer. De opbouw van mijn computer met bijbehorende drivers etc staat als laatste in dit document.
Zorg ervoor dat al je drivers, updates, etc bij de tijd zijn.
Zorg er ook voor dat je een MPEg2 speler hebt.
Dat is een codec (video afspeel 'driver') die je opnamen en tv beeld zichtbaar kan maken.
Veel mensen gebruiken daarvoor het programma PowerDVD 7. Bij mijn computer is Nero 7 Premium ge´nstalleerd. Die heeft de codec ook ge´nstalleerd.
2.
................
Nog niet gereed.

DIT ARTIKEL IS IN BEWERKING EN WORDT AANGEVULD. specool

ALLE COMMENTAAR GRAAG ALS PERSOONLIJKE MAIL OM DIT EEN BEETJE SCHOON EN LEESBAAR TE HOUDEN. thumbsup

Alvast bedankt.

A. Computer van Hennie.
Kast: standaard bigtower, zeer oud maar voorzien van een nieuw laagje verf en paar extra luchtgaten voor extra 120 mm Zalmann stille ventilatoren.
Moederbord: Asus ... socket(processor voet) is AM2 Driver set:
Processor:...
Geheugen:...
Harde schijven: 2 stuks
DVD speler/schrijver: Plextor:
etc
Extra software ge´nstalleerd:
Nero 7.0 Premium.
Nog niet gereed.
« Last Edit: 15 March 2009, 15:22:38 by DHZ » Logged

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
Plantje
Guru

« Reply #11 on: 15 March 2009, 02:31:29 »

Super idee! Er spreekt ook een erg positieve houding uit!  smile Misschien toch even een aanvulling als nieuwe reactie in plaats van per mail...

Zelf ga ik morgen ook weer aan de slag met proberen twee Floppy DTV's te installeren. Echter, ik ben dit van plan op Vista of Windows 7 te doen. Misschien kan ik wel meehelpen de handleiding te maken.
Het lijkt me handig er een Word versie van te maken. Zo kunnen er gemakkelijk screenshots aan toegevoegd worden. Lijkt dat je wat? Gedurende de ontwikkeling van het handboek kunnen we natuurlijk hier de versies blijven posten zodat mensen aanvullingen kunnen geven.

In je huidige versie geef je aan:"Zorg ervoor dat al je drivers, updates, etc bij de tijd zijn." Persoonlijk denk ik dat dat wat vaag is. Ik zou zeggen dat je beter kunt aangeven welke versie je zelf gebruikt hebt voor de installatie die je deed waar je dit handboek op baseert. Als dat werkt kun je aangeven dat dat in ieder geval is wat werkt. Alle andere zaken kunnen vast ook wel werken, maar dat moet dan nog uitgezocht worden.

Ik heb geen idee van hoe prijzig codecs zijn. Maar misschien is er wel een redelijke MPEG2 codec te vinden die voor niets toegevoegd kan worden aan het document.
Werkt het trouwens zonder die codec niet? Of misschien iets minder goed? Want even specifiek voor mijn situatie: volgens mij had ik geen MPEG2 codec, maar had ik bij FireDTV viewer wel beeld. In Media Center was het scrambled en kon het niet gedecodeerd worden.
Weer algemeen: ik denk dat het handig is bij dit soort gevallen vrij uitgebreid te benoemen waarom dingen nodig zijn. In de Word variant zou je dat grafisch ook nog wel als toelichting (ander lettertype oid) kunnen kenmerken.

Even duidelijk stellen: dit is niet als negatieve kritiek bedoeld! Ik hoop er alleen mijn steentje aan bij te kunnen dragen!
FlodNar
Gemiddeld

« Reply #12 on: 15 March 2009, 14:59:18 »

@DHZ, heb je het nu al werkend? Ik probeer je te helpen, maar je belandt mijns inziens nu heel ergens anders. Ik kan me ook zo voorstellen dat we dit draadje houden voor het oplossen van je probleem en dat je een nieuw draadje start met de handleiding. Of beter nog, dat je die aanmaakt in het wiki deel van deze site http://www.degroeneknop.nl/wiki/index.php/Hoofdpagina. Daar staan dan verdere instructies.

@Plantje, MPEG2 codec zit wel standaard in Vista, niet in XPMCE. En gratis? Nee, dat niet. Die zal toch echt gekocht moeten worden.

Plantje
Guru

« Reply #13 on: 15 March 2009, 15:44:37 »

Ok, als ie in Vista zit is bij de Vista installatie een check hierop (zit standaard in de FloppyDTV installatie zag ik) voldoende.
DHZ
Standaard
**

« Reply #14 on: 15 March 2009, 16:22:53 »

Flodnar,

Ik denk dat je wel gelijk hebt.
Ik laat me een beetje meeslepen door mijn enthousiasme.
Ik ga me in de wiki verdiepen nadat ik mijn systeem werkende heb.
Ik wou dit als aantekening blok gebruiken. Maar werk dat later wel uit.

Ik kan dinsdag weer aan het systeem verder gaan.
De transponder lijst zal ik dan eerst in orde maken.
Volgende stappen volgen daarna vanzelf.

Kan ik er wel vanuit gaan dat ik de smartcard uit mijn Samsung gewoon kan blijven gebruiken?
Die doet het in de samsung wel.

Mijn tweede smartcard werkt blijkbaar niet meer. Moet ik Ziggo voor gaan bellen. Is meer een detail.

Groeten

Hennie

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
Plantje
Guru

« Reply #15 on: 15 March 2009, 17:23:46 »

Ik heb mijn handleiding af...

Wel heb ik er erg veel screenshots in zitten waardoor er een variant van rond de 10 MB is en ÚÚn van rond de 20 MB. Wie kan ik hier blij mee maken?

Let wel: met deze handleiding krijg ik alleen beeld in de FireDTV viewer en niet in Windows Media Center!

Opgelost:
Ik ben eindelijk uit mijn gezeur met het niet kunnen vinden van de zenders...
Uiteindelijk lag het aan mij en had ik over het hoofd gezien dat je na het vinden van de free to air channels je naar de gids setup moet gaan om daar de encrypte kanalen te selecteren. Dom dom dom!  blush

Voor mensen die het interessant vinden heb ik mijn uiteindelijke werkwijze geupload naar:
https://download.yousendit.com/TTZuS3dvNHY3bUN4dnc9PQ

Daar blijft ie 7 dagen staan. Mocht je daarna nog ge´nteresseerd zijn dan kun je mij altijd een PM sturen. Het ding is 10MB groot, dus gewoon mailen wordt iets lastiger.

Toen ik straks Windows 7 had ge´nstalleerd was ik ook op zoek naar de optie om channels te selecteren, maar deze kon ik niet vinden. Sterker nog: Windows 7 vond niet eens free to air zaken. Iemand daar nog suggesties? (Voorlopig hou ik het nog even op Vista.)

Daarnaast vraag ik me af of er een gemakkelijke(re) manier is om de zenders te sorteren.

Tenslotte zie ik nog een aantal zenders in de lijst staan die ik wel kan aanvinken, maar geen channel number hebben. Ze komen vervolgens ook niet in mijn lijst terug. Ik weet dat dat onder andere geldt voor Private Spice, Playboy TV en Hustler. (Ach wat moet je er ook mee.) Ik heb ook maar ÚÚn kaart (de andere wordt komende maand geactiveerd) waarvoor deze abonnementen van toepassing zijn.

Ik ga nu in ieder geval eerst eens testen of ik mijn signaal zo eens in de tijd nog kwijt ben met deze tuners en deze setup. Dat is waar het me in ieder geval om te doen was!
« Last Edit: 16 March 2009, 01:06:07 by Plantje » Logged
FlodNar
Gemiddeld

« Reply #16 on: 16 March 2009, 21:35:23 »

Kan ik er wel vanuit gaan dat ik de smartcard uit mijn Samsung gewoon kan blijven gebruiken?

Ja, geen enkel probleem. Die andere zal wel opnieuw geactiveerd moeten worden.

Daarnaast vraag ik me af of er een gemakkelijke(re) manier is om de zenders te sorteren.

Heb je TVPack2008 geinstalleerd? Dan kan je zenders veel makkelijker sorteren. Bovendien krijg je er nog veel meer voor terug, zoals teletekst. Meer over TVPack vindt je hier

DHZ
Standaard
**

« Reply #17 on: 18 March 2009, 02:33:27 »

Ik ben een hele avond bezig geweest.

IK heb NIT scan tool gedownload.
Die heeft Meylof gemaakt. Mooi stukje werk. Hier zitten echt slimme mensen. (Meylof werkt geloof ik bij Firedtv.nl? Dat is dus echt een pro)
Ik gebruik weliswaar XP maar ga ervan uit dat het register gelijk gebleven is. Volgens mij is dat zo sinds de ini files eruit zijn gegooid. thumbdown
NIT was wel te gebruiken en MCE liep daarna niet vast. thumbdown
Wel even de Beta driver ge´nstalleerd. Moest versie 5.2 zijn. Is inmiddels versie 5.3, zal ook wel mogen. thumbdown
EPG weggooien moest wel handmatig. Staat blijkbaar op een andere plaats in Vista. thumbdown

Plantje heeft zijn spullen aan het werk en daar een handleiding van gemaakt. Is welliswaar voor Vista, maar werk hetzelfde.
Waaruit ik toch maar concludeer dat ik geen handleiding ga maken. Voegt veel te weinig toe. Sad

Bij mij werkt het nog niet goed.
Ik vind geen kanalen. ook geen Ziggo TV die ongecodeerd zou mioeten zijn. Plantje vind er 6.
Al met al ben ik bang dat er iets niet echt goed zit.
Nog geen beeld. Undecided
In MCE kan ik wel op live-tv drukken maar geeft niets ook geen foutmelding.

Wat me telkens verbaast is dat firedtv viewer ook geen kanalen vind. Dat zou toch gewoon moeten kunnen werken?

Even getoetst wat MMM voorstelde:
-er de verkeerde drivers geinstalleerd zijn: Lijkt er allemaal goed bij te staan.
-er de verkeerde (of geen) transponderlist geinitieerd is. Transponderlist met NIT ingesteld. NIT BLIJKT TOCH NIET TE WERKEN IN XP...-benodigde updates niet geinstalleerd zijn! (firewire update bijvoorbeeld) Support tool geeft aan dat drivers up to date zijn. Muv update KB voor firewire. Maar die instaleert niet omdat Rollup twee en SP3 daarin voorzien.
-de smartcard verkeerd om geplaatst is Chip kant zit naar voorzijde= dikste kant met logo van Alphacrypt.
-de smartcard niet geactiveerd is (hoewel NL 1 dan doorgaan nog wel werkt). Werkt wel in de samsung.
-nieuwe drivers geinstalleerd zijn ed. maar firmware van CAM daar nog niet op is aangepast (!) Aangepast.

Dit lijkt dus ook te kloppen.
Voor de zekerheid nog maar even in register gekeken. Wel laat.....
In Register is deze leeg blijkt.
In MCE nog maar eens de kanalen gezocht.
register nog steeds leeg...............HuhHuh?
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\DigitalEverywhere\FireDTV\Transponder\Cable

Digital Everywhere Support Report: v1.1 (2279-0)
Generated on (Y/M/d): 2009.03.18

Status for device 1
    FW Ver.: 2.4.4 Build 61030
    Driver : 5.0M (5311-1000)

Frontend Status:

OS Version:
  Media Center Edtion

OHCI Controller:

MCE Plugin:
Plugin Version 2.0.0.0
Service started!

Transponder List found:
Cable

FireDTV Tools:
« Last Edit: 18 March 2009, 15:54:34 by DHZ » Logged

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
FlodNar
Gemiddeld

« Reply #18 on: 18 March 2009, 09:59:47 »

... NIT BLIJKT TOCH NIET TE WERKEN IN XP...
...
Voor de zekerheid nog maar even in register gekeken. Wel laat.....
In Register is deze leeg blijkt.
In MCE nog maar eens de kanalen gezocht.
register nog steeds leeg...............HuhHuh?
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\DigitalEverywhere\FireDTV\Transponder\Cable
...

Hennie, bij mij werkt de NIT scan tool ook niet. Bij mij omdat ik met Vista 64bit werk. Ook hier zijn de registerinstellingen iets anders. Dus ik heb de transponderlijst op een andere manier gemaakt. Maar zonder goede transponderlijst kan je scannen wat je wilt, je zult niets zinnigs vinden. Is dat wel het geval, dan is dat puur toeval!

Wat ik nu ga vertellen is wel even werk, maar het werkt goed. Maak je Samsung werkend. Ik ken de Samsung niet, maar ik neem aan dat al dat soort apparaten ongeveer hetzelfde werkt. Zet de Samsung op Ned1. Ga in het instellingenmenu naar een plek waar je de frequentie ziet staan. Noteer deze. Ga weer naar het tv deel, zet 'm op Ned2 en zoek deze frequentie op. Ook deze noteer je. Dit blijf je doen totdat je alle zenders (ook radiozenders!) hebt genoteerd.

Je zal zien dat je heel veel dubbele frequenties hebt. Streep alle dubbelen door.

Open vervolgens een willekeurige transponderlijst van de cd van FloppyDTV in een teksteditor. Kladblok is goed genoeg. En verander nu bij iedere frequentie, de achterste frequentie in jouw frequentie. Je moet ze altijd met 6 cijfers invullen. Dus eventueel aanvullen met nullen. Achter de komma staat de symbolrate. Verander deze naar die van jouw provider. De regels daaronder maak je leeg. Voorbeeld:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\DigitalEverywhere\FireDTV\Transponder\Cable]
"473833"="147000, 6875"
"474000"="155000, 6875"
"474167"="163000, 6875"
"481833"="490000, 6875"
"482000"="498000, 6875"
"482167"="698000, 6875"
"489833"="  "
"490000"="  "

Sla nu de transponderlijst op met een nieuwe naam en bewaak dit met je leven. biggrin  Maak dus een kopie op een andere lokatie! Importeer nu de lijst in het register door deze te dubbelklikken. Daarna kan je in MediaCenter gaan scannen. Doe dit minstens twee keer achter elkaar. Dit geeft meer resultaten.

Succes.

Succes.

DHZ
Standaard
**

« Reply #19 on: 18 March 2009, 10:52:16 »

FlodNar: thumbsup thumbsup thumbsup

Ik ga me aan de arbeid zetten. En als het karwei geklaard is neem ik aan hier een heel grote  biggrin te kunnen laten zien.
Nog even de symbolrate van ziggo uitzoeken. Voor voormalig @home gebied.

Het werk is nog aan de gang.Bij het zoeken naar de symbol rate van Ziggo kwam ik uit op meerder getallen:
Ziggo West, waar de Ziggo/Casema (network ID 5555)  en Ziggo/Multikabel (network ID 8888) abonnees onder vallen. Deze hebben symbol rate 6875.
Ziggo Oost voor de Ziggo/@Home abonnees. De symbol rate hiervan kan ik niet vinden. Uitgegaan van 6875.

De frequentielijst voor TV heb ik genoteerd.
Alle tv. Van de radio heb ik een paar gecontroleerd. Volgens mij zitten die er automatisch bij. Gebruiken rest van de frequenties van tv.

Ik had eerder al een lijst voor Ziggo Brabant Limburg gezien: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml
Die bleek vrijwel te kloppen. Achteraf. Enige die ik nog extra vond waren: 586750 en 578750
En op de lijst stonden 260000 en 268000. Die ik niet terugvond. Maar ik zet ze er wel bij.
FlodNar had wel gelijk. Was best wel veel werk. Mijn afstandbediening is warmgelopen.

Nu kan ik deze in de transponderlist gaan aanpassen.
Die noem ik Cable_St_m_gestel_Full.reg     Dat aanpassen doe ik op mijn laptop. Tijdens het bewerken noem ik de file .txt zodat ik ze niet per ongeluk aan de registry van mijn Vista Laptop toevoeg.
Ik verwijder de tweede frequenties van de regels die ik niet aanpas. Voegen immers niets toe? Hoop dat dat geen problemen oplevert. De rest van de lijst ziet er zo ook uit.
Die file noem ik Cable_St_m_gestel_Small.reg
Zet ik op de media center. Een keer dubbelklikken en het moet terug te vinden zijn in de registry. ohmy
Ik heb intussen begrepen dat deze lijst ervoor zorgt (met wat Firedtv plugins) dat MCE denkt naar een frequentie te 'kijken' maar intussen een andere frequentie van de Floppy-dtv te zien krijgt. En in deze lijst staat wat er passend is.
Theoretisch is een transponderlijst met 999999 frequenties dus altijd goed.Huh Zoekt misschien wat langer?

De transponderlijst heb ik aangepast.

De transponderlijst heb ik in het registry gekopieerd.
Door het bestand naar de media center te kopieren en daarna te dubbelklikken.
Windows vraagt nog netjes of ik deze gegevens aan het registry wil toevoegen?  Ja Natuurlijk daar ging het om.
En inderdaad staat het registry nu netjes aangevuld.

Nu MCE nog instellen..
  • MCE starten (is XP versie)
  • Naar instellingen-> TV
  • Instellingen Gids programmagegevens instellen. Instellen.
  • TV-Signaal aanbieder selecteren: Digitale terrestriŰle nog niet in kaart gebracht.
  • Programmagegevens downloaden. Voltooid
  • Zoeken naar kanalen.
  • Eindigt met: Zoeken 100% gereed (0 kanalen gevonden)
  • Er zijn geen kanalen gevonden. Zorg ervoor dat de kabel met het tv-signaal correct op de media center computer is aangesloten.
  • Instellingen Kanalen bewerken. Alles selecteren. Opslaan
  • Instellingen Kanaalvolgorde wijzigen. Staat niets: 1 t/m 198: Niet geconfigureerd.
  • Paar keer herhaalt.
  • NIETS
  • Volgens mij moest het toch werken.

Weet iemand trouwens waarom er op een floppy dtv kaart een rood lampje brand?
Correctie: na alles uitgeschakeld te hebben. De kaart helemaal los gemaakt te hebben. En alles weer aangesloten alles weer aangesloten brand er een groen lampje......
Correctie 2: Na instellingen van MCE gedraaid te hebben is de led weer rood geworden.

IK heb in firedtv viewer ook geen kanalen.

De firewire aansluiting zit vast. De kaart wordt herkend. SP3 en rollup 2 staan erop.
Wat kan ik hier aan verbeteren.

Is de antenne ingang wel goed?
Volgens mij is die vanaf het begin niet goed geweest............
De rest heb ik volgens mij nu allemaal wel gecontroleerd.
Antenne geeft signaal. werkt met de Samsung.
Smartcard is geregistreerd. Volgens Ziggo. En werkt ook in de Samsung.

Misschien maar terug sturen en er mee stoppen?

De techneuten van tweakers gaan er diep op in: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31632909#sectionlist
Alleen voor Ziggo west gebruikers. Maar ze verwijzen naar deze site voor Ziggo Oost abonnees: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml
Bovendien hebben ze voor Ziggo nog een onderwerp voor diegene die eens rustig willen studeren: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1294657

Netwerk ID: Letterlijk het ID nummer wat aangeeft welk netwerk de abonne bij aangesloten is. ?? ?? ??
Symbol rate: ?? ?? ??
Frequenty: Aantal MHZ waarop een uitzending binnenkomt. Bij digitale uitzending zijn op een frequentie meerdere zenders te ontvangen.
« Last Edit: 18 March 2009, 18:53:17 by DHZ » Logged

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
FlodNar
Gemiddeld

« Reply #20 on: 18 March 2009, 20:28:45 »

Die symbolrate is heel belangrijk. Die moet je ook in je Samsung terug kunnen vinden. En zo niet, dan kan Ziggo je dat uiteraard wel vertellen. Als de symbolrate niet goed staat in je transponderlijst, gaat het niet werken. Je moet dus zeker weten dat je de juiste hebt.

Plantje
Guru

« Reply #21 on: 18 March 2009, 20:39:56 »

Nog zo'n vraagje...

Is de kabel van je F-connector naar het tuner deel van je FloppyDTV kaart goed aangesloten?
DHZ
Standaard
**

« Reply #22 on: 19 March 2009, 00:17:06 »

Hoi

Het was even zoeken maar dit is van toepassing:
Netwerk installatie:
Frequentie: 356,ooo mhz
Network ID: 1111
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875 kS/s had ik ingesteld

Op pag 4 van de assembly guide staat de kabel van de RF connector naar de Floppy DTV.
Die heb ik eerder al losgemaakt en weer opnieuw aangesloten.
Zat goed maar nu helemaal zeker.

Bedankt voor de tips.

« Last Edit: 19 March 2009, 00:19:00 by DHZ » Logged

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
Plantje
Guru

« Reply #23 on: 19 March 2009, 01:11:18 »

Ik heb vanavond de twee smartcards gewisseld terwijl het systeem aan stond. Niet slim Sad

Systeem blijft nu maar herstarten.

Ik vind nergens meer een manier om fdisk /mbr te doen (alle fdisk versies die ik vind geven aan dat het de onjuiste DOS versie is waar ik ze op draai)
Het commando fixmbr werkt ook niet Sad

Ik heb ook het idee, dat de harde schijf niet helemaal jofel is. Als ik de Windows 7 installatie start staat de schijf waar ik tot vandaag Vista op had staan er niet eens bij.

Iemand nog tips voor goede sites waar ze veel met dit soort dingen bezig zijn?
FlodNar
Gemiddeld

« Reply #24 on: 19 March 2009, 10:50:02 »

Hennie,

Je transponderlijst is nu dus goed. Dan zou je nog kunnen spelen met je CAM en smartcard. Bij mij zit de CAM ondersteboven. Hoe de smartcard moet, weet ik niet. Ik gebruik namelijk SmartWi, en die heeft aan twee kanten een chip. De chip moet er in ieder geval diep in.

@Plantje, je kan beter voor je nieuwe probleem een apart draadje starten. Zo houden we de discussie zuiver.

DHZ
Standaard
**

« Reply #25 on: 19 March 2009, 11:06:28 »

Hoi Plantje,
Jammer dat het zo tegenzit.

Blijven starten kßn ook een geheugen fout zijn. Dat gebeurt namelijk ook als je geheugen chips net geen/net wel contact maken. Trek de stekker er eens uit. even wachten. Moederbord moet altijd nog even helemaal leeg lopen qua spanning. Even statische ontlading kwijtraken (verwarming en de comouterkast gelijktijdig aanraken). En dan de chips er geheel en goed induwen. Heb ik een keer gehad. Dit losgaan kan al eerder gebeurd zijn en door stoten tegen de kast oid pas een probleem worden.

Piept je systeem bij het opstarten?
Dan hoor je dus de foutcode. Kun je wat gerichter zoeken. Bij de maker van je Bios of van het moederbord zijn vaak de codes te lezen.

Je kunt ook proberen op te starten van deze cd: http://www.nu2.nu/pebuilder/

Als je alleen een fdisk wilt uitvoeren ( DUS SCHIJF HELEMAAL LEEG MAKEN) helpt de opstart schijf van windows 98 perfect. Antiek moet je soms lang bewaren Tongue. Als het echt erg is geworden dan gebruik ik deze om de partitie te verwijderen. Zet er tijdelijk een partitie op, maakt toch niet uit wat voor partitie. En schrijf die over met de installatie cd bij het installeren. Maar dan is de schijf informatie wel weer hersteld. Zodat de installatie cd weer een schijf herkend. Alleen bij grote harde schijven moet je dat niet doen. Meer dan 250GB gebruik ik het niet.

Is de pc multiboot? Dan kun je met partitionmagic oid de schijf weer mounten: benaderbaar maken. Je ziet dan dat de schijf 'uit' staat. En moet je weer 'aan' zetten.

Als je er echt stevig mee aan de gang wilt gaan dan staat hier een goede.
Die heb ik pas gebruikt op een pc die door een virus helemaal op slot zat.
En ik moest de data van de tweede partitie zeker terug hebben. http://rapidshare.de/files/42987755/ubcd50b10.iso.html Je kunt daar een Free download doen.
Die ISO brand je met isoburner of Nero oid weg. Wel als iso branden. Is dan een bootable cd.

Succes
« Last Edit: 19 March 2009, 11:16:41 by DHZ » Logged

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
DHZ
Standaard
**

« Reply #26 on: 19 March 2009, 11:11:11 »

@Flodnar,

Ik heb mijn smartcard er zo in zitten dat de chip aan de bovenzijde zit. Is dus met het @Home logo naar beneden. Dat is t.o.v. de sticker van alphacrypt(het dikste deel van de CAM). Dat is ook waar de contacten van de CAm zitten die de chip moeten raken.

De Alphacrypt kan er maar op een manier helemaal in. Andersom geplaatst steekt hij er een stukje uit.

Of de smartcard er goed in zit kun je blijkbaar controleren.
Nokkie: Er wordt een tool meegeleverd (ge´nstalleerd) door Digital Everywhere om de status van je smartcard te kunnen zien en dus tevens of ie er goed in zit. Tooltje staat in de firedtv\tools folder en heet CommonInterface.exe
Als je het nummer van je smartcard kunt zien, zit ie er goed in.

Blijft staan dat ik nooit signaal krijg.
Ik betwijfel of het verloopstukje voor de antenne wel contact maakt. Ik ga eens kijken of ik een andere aansluiting op de antennedraad kan zetten zodat ik het verloop stukje niet nodig heb

MMM geeft aan dat:
De voor meest voor de hand liggende oorzaken van het niet kunnen vinden van de zender zijn ofwel een slecht antenne signaal ofwel een onjuiste danwel onvolledige entry in van de transporderlist. Dit laatste is het meest voor de hand liggend.
« Last Edit: 19 March 2009, 11:50:14 by DHZ » Logged

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
Plantje
Guru

« Reply #27 on: 19 March 2009, 11:22:32 »

Dank DHZ!

Ik ga er weer eens mee aan de slag!

Mocht ik nog meer problemen hebben dan maak ik wel even een nieuw draadje aan.
gewoon in de kroeg
Guru

« Reply #28 on: 19 March 2009, 11:46:49 »

Ik heb mijn smartcard er zo in zitten dat de chip aan de bovenzijde zit. Is dus met het @Home logo naar beneden. Dat is t.o.v. de sticker van alphacrypt(het dikste deel van de CAM). Dat is ook waar de contacten van de CAm zitten die de chip moeten raken.

De smartcard moet zo zitten;

Als de Floppy-kaart in je pc zou zijn geplaatst met de antenneplug naar boven (praktijk is vaak anders), staat de ziggo smartcard keurig rechtop.(qua tekst)
Dus maw als de floppy-kaart met de antenneplug naar beneden in je pc is geplaatst, moet ie er ondersteboven in zitten.
(praktijk ervaring).

Gr. E
DHZ
Standaard
**

« Reply #29 on: 19 March 2009, 12:02:16 »

Helaas heb ik de kaart er dus goed inzitten.
Anders was het misschien een oplossing geweest.
Dit was wel de eerste keer dat ik het een duidelijke omschrijving vond hoe de kaart te plaatsen.  thumbsup

Ik heb comominterface ook gedraaid intussen en kreeg deze informatie:
Guid: 0x0012872602001495
HW Vers: 1.26.2
FW Vers: 2.4.4 Build 61030
Drivers Vers.: 5.0M (5311-1000) BDA

Zie ik ook bij Support tool staan.
Nummer van de smartcard kan ik niet ziet.
Dat zou moeten zijn 4027 Huh? Huh R ? de ? verschillen bij mijn beide smartcards

Zo bij drivers vers niet MCE moeten staan ipv BDA?

Als je de smartcard er verkeerd om in doet geeft het programma aan:
Wrong smartcard.
« Last Edit: 19 March 2009, 12:28:46 by DHZ » Logged

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
DHZ
Standaard
**

« Reply #30 on: 19 March 2009, 12:58:51 »

ResumÚ:
Ik heb hier een computer die alleen voor Media Center is gebouwd. Die hartstikke stil is. Mooie kast. Grote stille schijven. Dure snelle grafische kaart met HDMI aansluiting. Prachtig beeld op mijn Full HD 100hz Cineos LCD scherm. Films, foto's, diashows, muziek etc worden prachtig afgespeeld.
Alleen werkt het gebruik van de digitale tv kaart niet. Floppy-DTV C/CI

Mogelijke foutenbronnen:
Hardware niet goed aangesloten?
Kaart niet goed aangesloten.
Stekker van de Firewire maakt contact. Ziet er goed in. Er komt regelmatig feedback van de kaart. O.a. Van programma Commoninterface.
Voeding stekker is aangesloten.

Alphacrypt kaart zit goed aangesloten.
Support tool meld de Alphacrupt CAM.
Bovendien kan deze er maar op een manier in.

Smartcard zit er goed in.
Kan op 4 manieren. Bij twee manieren steekt de chip er bijna uit. Dat kun je dus niet fout doen.
Dus maw als de floppy-kaart met de antenneplug naar beneden in je pc is geplaatst, moet ie er ondersteboven in zitten.
En zit mijn smartcard er met de tekst onderste boven in. Dus goed.
Op die manier zit de chip naar de contacten van de CAM gedraaid.

De aansluitingen zijn goed geplaatst, de kaarten zitten er goed in.
Wat kan er dan nog fout gaan?

De floppy-dtv kaart is kapot? Zou kunnen. Want bij scannen wordt geen enkel kanaal gevonden.
Ook niet bij scannen met viewer. Die het altijd zou moeten doen. ook geen FTA (Free to Air). Wat bij Ziggo blijkbaar altijd geldt voor NED1.

De CAM is kapot. Zou kunnen. Zou blijken uit het rood worden van het ledje op de floppy-dtv na aanspreken van de kaart voor scannen van kanalen. Zowel in MCE als in Viewer. Met name viewer moet eigenlijk altijd kunnen scannen. Omdat die werkt met de drivers voor standaard installatie en voor de MCE installatie.

De smartcard is kapot. Neen. Kan niet. Beide kaarten werken telkens goed als ik ze in mijn Samsung steek.

Huh Antenne signaal te zwak?
Geeft op mijn samsung een signaal van 74 uit 100.

Misschien dat Multimedia Machines hier iets van kan zeggen? Ga ik ze vragen. Ze hebben de kaart verkocht.

Software/drivers.
MMM gaf dit lijstje een keer als begin:
a-er de verkeerde drivers ge´nstalleerd zijn
b-er de verkeerde (of geen) transponderlist geinitieerd is
c-benodigde updates niet ge´nstalleerd zijn! (firewire update bijvoorbeeld)
d-de smartcard verkeerd om geplaatst is
e-de smartcard niet geactiveerd is (hoewel NL 1 dan doorgaan nog wel werkt).
f-nieuwe drivers geinstalleerd zijn ed. maar firmware van CAM daar nog niet op is aangepast (!)
enz.
Dit zijn zaken die al herhaaldelijk op het forum aan de orde zijn geweest waarmee eindgebruikers (en dat zijn veelal geen klanten van MMM!) hun voordeel kunnen doen.

a- drivers zijn ge´nstalleerd. Bij de verkeerde drivers zou de viewer in ieder geval moeten werken.
b- transponderlist is intussen aangemaakt. En in registry opgenomen. Zie onderaan.
c- Laatste firmware en drivers zijn ge´nstalleerd.
    Rollup 2 is ge´nstalleerd
    Windows XP MCE is voorzien van Serivicepack 3.
d- smartkaart zit goed. Zie boven.
e- De smartcard is geactiveerd. Zie boven.
f- de nieuwste drivers en de nieuwste firmware is ge´nstalleerd. Zie het rapport hieronder.

Ik zie er verder geen mogelijkheden in.
Sinds ik een jaar geleden begonnen ben met installeren is er niet echt beeld op het scherm gekomen.
Help help help . Snif
 cry Sad Angry wacko

unsure
Rapport van de Support Tool:
Digital Everywhere Support Report: v1.1 (2279-0)
Generated on (Y/M/d): 2009.03.19

Status for device 1
    Driver : 5.0M (5311-1000)

Frontend Status:

OS Version:
  Media Center Edtion

OHCI Controller:

MCE Plugin:
Plugin Version 2.0.0.0
Service started!

Transponder List found:
Cable

FireDTV Tools:
Common Interface
  Path: C:\Program Files\FireDTV\Tools\CommonInterface.exe
  Product Ver: 1.20.1.0
  File Ver: 1.20.1.0

specool
Mijn transponder lijst.
Voor postcode 5272 van Zigg/@home

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\DigitalEverywhere\FireDTV\Transponder\Cable]
"473833"="260000, 6875"
"474000"="268000, 6875"
"474167"="276000, 6875"
"481833"="284000, 6875"
"482000"="356000, 6875"
"482167"="364000, 6875"
"489833"="372000, 6875"
"490000"="380000, 6875"
"490167"="388000, 6875"
"497833"="396000, 6875"
"498000"="404000, 6875"
"498167"="412000, 6875"
"505833"="420000, 6875"
"506000"="428000, 6875"
"506167"="436000, 6875"
"513833"="444000, 6875"
"514000"="452000, 6875"
"514167"="460000, 6875"
"521833"="498750, 6875"
"522000"="562750, 6875"
"522167"="578750, 6875"
"529833"="586750, 6875"
"530000"="618750, 6875"
"530167"="642750, 6875"
"537833"="658750, 6875"
"538000"="674750, 6875"
"538167"="682750, 6875"
"545833"="690750, 6875"
"546000"="826750, 6875"
"546167"=" "
"553833"=" "
"554000"=" "
........
De waarden die hier tussen horen heb ik voor dit artikel even weggehaald zijn de basis waarden zoals die in de standaard transponder lijst staan. Voegt niets toe om die hier ook te laten zien.
......
"866000"=" "
"866167"=" "
« Last Edit: 19 March 2009, 13:33:07 by DHZ » Logged

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
FlodNar
Gemiddeld

« Reply #31 on: 19 March 2009, 13:27:24 »

Dit is wel naadje voor je, hoor!
We weten in ieder geval zeker dat het niet de transponderlijst of de positie van de CAM of smartcard is. Firmware FloppyDTV is correct.

Je gaf aan de BDA drivers te hebben, terwijl je de MCE drivers geinstalleerd hebt? Dat vind ik raar. Misschien dat je daar nog eens aandacht aan kan geven. Drivers verwijderen, hardware verwijderen, herstarten, afsluiten, hardware installeren, goede MCE drivers (nogmaals) installeren. Maar ja, dat zal je inmiddels wel 100 keer gedaan hebben.   wacko

Welke firmware heb je in je CAM? Is dat de laatste?

En dan is er nog 1 dingetje, maar daarvan vermoed ik niet de bron van je probleem, maar wel een toekomstig probleem: VIA Firewire. Maar dat is voor later. Nu eerst dit probleem maar eens tackelen...

gewoon in de kroeg
Guru

« Reply #32 on: 19 March 2009, 13:41:00 »

Zo bij drivers vers niet MCE moeten staan ipv BDA?

Lijkt mij niet zo moeilijk als je met een MCE installatie bezig bent (toch?).

Mogelijke foutbronnen:
Hardware niet goed angesloten?
Kaart niet goed aangesloten.
Stekker van de Firewire maakt contact. Ziet er goed in. Er komt regelmatig feedback van de kaart. O.a. Van programma Commoninterface.
Voeding stekker is aangesloten.

Uiteraard kan niemand je op afstand vertellen of je de hardware, kaart, stekker ed. juist hebt aangesloten, maar daarvoor zijn er de nodige handleidingen, en daarna apparaatbeheer lijkt mij hiervoor de makkelijkste optie.

De CAM is kapot. Zou kunnen. Zou blijken uit het rood worden van het ledje op de floppy-dtv na aanspreken van de kaart voor scannen van kanalen.
.

Bij mij werkt alles o.k., en werden de led's tijdens het scannen ook rood. Is dus normaal lijkt mij.

Maar mischien stomme vraag: scan je wel op de juiste manier naar kanalen?
je moet in "digitale niet in kaart gebracht" of zo iets zoeken

Maar ja, als het spulletje stuk is gaat ALLES lastig worden.

Gr. E
DHZ
Standaard
**

« Reply #33 on: 19 March 2009, 16:30:55 »

BDA installatie?

Als je mCE firedtv instaleert geeft deze aan dat het BDA is. Met op de meeste informatievelden erachter (MCE).
Voor de zekerheid de driver toch even verwijderd.
Register schoongemaakt met regseeker (zoeken firedtv).
EPG directory schoongemaakt.
Computer uitgezet.
Firewire kabel van floppy-dtv losgemaakt.
Weer opgestart.
Met regseeker weer register schoongemaakt (zoeken firedtv)
weer uitgezet en opnieuw opgestart. Zodat laatste verwijderingen van regseeker zeker doorgevoerd zijn.
Weer uitgezet Floppydtv aangesloten en opnieuw opgestart.
Driver ge´nstalleerd. 4.5 MCE
Met regedit de register entry cable weggegooid in ...../transponder/
Transponderlijst weer in register opgenomen.
Weer opnieuw opgestart.

Deze versie van de driver geeft aan dat KB 896626 niet ge´nstalleerd is. Alsnog proberen te doen. Maar lukt niet. Fout. Setup heeft ontdekt dat de versie van het ge´nstalleerde servicepack nieuwer is dan de update die u wilt toepassen. U hoeft deze update niet te installeren.
Ik heb service pack 3 ge´nstalleerd. En deze KB is voor een fout in de firewire driver van service pack 2

KB885222 idem.
« Last Edit: 19 March 2009, 17:49:53 by DHZ » Logged

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
harryd
Administrator
Guru

« Reply #34 on: 19 March 2009, 17:19:03 »

BDA installatie?

Als je mCE firedtv instaleert geeft deze aan dat het BDA is. Met op de meeste informatievelden erachter (MCE).
Voor de zekerheid de driver toch even verwijderd.

RTFM  (doe ik ook niet altijd hoor  Roll Eyes )

Je moet dus de MCE driver gebruiken.
Staat ook erg duidelijk in boekje/manual te lezen.
Ik denk dat jouw install nu onderhand zo'n rotzooitje is dat je beter even helemaal opnieuw kunt beginnen ( en dan telkens tussentijds back-ups maken).

Stap 1 van orginele Windows CD's basis installatie doen.
(automatische updates nog uit laten staan)
dan van CD 1 van Windows installset .NET installeren
dan KB-huppeldepup350 ofzo (welke voor rollup2 nodig is)
dan de roll-up2 update
drivers van hardware installeren (nog van FLOPPYDTV !!!) Als IEEEE 1394 al door Windows herkend was geinstalleerd dan nog even deze drivers aanhouden.
dan DVB fix en IEEE fix KB's (zoals handleiding floppyDTV ook vermeld!)
dan laatste cummulaties MCE update
dan bij voorkeur PowerDVD
dan ffdshow
dan vobsub ofzo
dan nog eens een tussentijdse backup (die je eerder natuurlijk ook al gemaakt had Wink )
vergeet SP3 voorlopig nog even

NU zou je met je FloppyDTV installatie aan de gang kunnen. Kies in installatie procedure de MCE optie en niet DBA!
Wellicht de nieuwere software versies van Digital Everywhere.com downloaden (waar ook manuals te downloaden zijn voor OEM tuner gebruikers)

Nu in mediacenter tuner gaan installeren
Kies DVB tuners en postcode 1111AA dan "niet in kaart gebrachte zenders" scannen. Als scannen klaar is (schrik niet hij zegt er maar weinig gevonden te hebben) naar TVzenders aanpassen gaan (bij EPG geloof ik) dan alle uitgevinkte zenders (die hij dus kennenlijk toch gevonden heeft Wink ) die je wilt gebruiken aanvinken en vervolgens saven.
Dan kijken in EPG welke zenders geen EPG data hebben dit opschrijven, dan weer naar instellingen en daar bij TV (of EPG) zenders koppelen aan EPG kanaal (met postcode 1111AA worden alle beschikbbare EPG's gegevens van Microsoft getoont). DIt ook weer saven en dan zou het moeten werken !
Werkt het dan nog niet dan zou je nog even kunnen kijken of je alsnog de drivers die fabrikant voor IEEE 1394 meegelevrt heeft instaleren.

Succes en ik hoop dat het nu gaat lukken !
(PS: Deze posting is ook een beetje gedaan in naam van MMM Wink )

Edit: Oja en gebruik NL1 als test kanaal, die heeft de grootste kans van slagen, als je smartcard bv niet geristreerd en verlopen is Wink
« Last Edit: 19 March 2009, 17:21:21 by harryd » Logged

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
DHZ
Standaard
**

« Reply #35 on: 19 March 2009, 17:59:57 »

@Harryd

Bedankt!
Fijn dat je reageert.
Zal ik gaan proberen.

Bij de Beta driver wordt ergens in system tooltje aangegeven dat het BDA driver is. Bij controle bleek de MCE plugin geinstaleerd en was de transponderlijst de MCE lijst. Zo stond het ook in apparaatbeheer.
Ik had me dus gelukkig niet vergist. Was wel MCE maar toch helemaal verwijderd inclusief de .sys drivers, epg etc. en opnieuw geinstaleerd.

Als scannen klaar is (schrik niet hij zegt er maar weinig gevonden te hebben) naar TVzenders aanpassen gaan
Als er niets gevonden wordt is dat dan een slecht teken?
Ik heb ook na de vorige schone herinstallatie nog niets gevonden.

Die transponderlijst die ik gemaakt heb. Kan ik die nog gebruiken?

Edit: Oja en gebruik NL1 als test kanaal, die heeft de grootste kans van slagen, als je smartcard bv niet geristreerd en verlopen is
Lijkt me dat me nu iets ontgaat. Hoe ga ik dat precies doen? blush

Ik heb de handleiding, websites, groeneknop, hardwarepagina, digitaletv, tweakers, firedtv etc allemaal gelezen. Leek me nu wel een heel goed idee.
« Last Edit: 19 March 2009, 18:05:45 by DHZ » Logged

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
DHZ
Standaard
**

« Reply #36 on: 19 March 2009, 18:36:39 »

EDIT: Dit is een aangepast artikel.
Het beschrijft nu de stappen die ik ondernomen heb om MCE
bij mij werkend te krijgen met een Floppy-DTV.

Afwijkend van mijn eerdere pogingen waren:
1. Ik heb KB19803 Update pakket 2006 ook ge´nstalleerd. Stap 8.
2. IK heb de laatste versie van de FireDTV driver ge´nstalleerd.
    En de bijbehorende firmware. Stap 13.
3. Ik heb service pack 3 nÝet ge´nstalleerd. Hoewel ik dat bij een eerdere poging
    ook niet gedaan had. Was er toen nog niet. Advies bij stap 12.
4. Ik heb geen extra moederbord drivers ge´nstalleerd. o.a. niet voor firewire. Die komt rechtstreeks uit windows.

Zoals het was-----,     ,-----Zoals het nu is
De Media Center staat naast mijn Samsung.
Deze komt dus te koop. Mijn gezin gebruikt liever de samsung. Die vinden ze makkelijker te bedienen.

Stappenplan installatie Floppy=DTV en Windows XP MCE.
Uitgaande van de adviezen van harryd, mede namens MMM.
  • 1.  Stap 1 van orginele Windows CD's basis installatie doen.
  • 2. (automatische updates nog uit laten staan)
    dan van CD 1 van Windows install set .NET installeren.

• 3. dan KB-huppeldepup350 ofzo (welke voor rollup2 nodig is)
  • 4. dan de roll-up2 update
  • 5. drivers van hardware installeren (nog van FLOPPYDTV !!!)
  • 6.  Als IEEEE 1394 al door Windows herkend was ge´nstalleerd dan nog even deze drivers aanhouden.
  • 7. dan DVB fix en IEEE fix KB's (zoals handleiding floppyDTV ook vermeld!)
  • 8. dan laatste cummulaties MCE update
  • 9. dan bij voorkeur PowerDVD
  • 10.dan ffdshow
  • 11.dan vobsub ofzo
  • 12.dan nog eens een tussentijdse backup (die je eerder natuurlijk ook al gemaakt had Wink )
    vergeet SP3 voorlopig nog even
    Kun je erop zetten als: De media center perfect werkt. Je een goede backup hebt. Je per se een update wilt draaien. Niemand houdt je tegen, van mij hoeft het niet.
  • 13.NU zou je met je FloppyDTV installatie aan de gang kunnen. Kies in installatie procedure de MCE optie en niet DBA!
    Wellicht de nieuwere software versies van Digital Everywhere.com downloaden (waar ook manuals te downloaden zijn voor OEM tuner gebruikers)

• 14.Nu in mediacenter tuner gaan installeren
    Kies DVB tuners en postcode 1111AA dan "niet in kaart gebrachte zenders" scannen. Als scannen klaar is (schrik niet hij zegt er maar weinig gevonden te hebben) naar TV zenders aanpassen gaan (bij EPG geloof ik) dan alle uitgevinkte zenders (die hij dus kennenlijk toch gevonden heeft  Wink )die je wilt gebruiken aanvinken en vervolgens saven.

• 15.Dan kijken in EPG welke zenders geen EPG data hebben dit opschrijven, dan weer naar instellingen en daar bij TV (of EPG) zenders koppelen aan EPG kanaal (met postcode 1111AA worden alle beschikbbare EPG's gegevens van Microsoft getoont). Dit ook weer saven en dan zou het moeten werken !
  • 16.Werkt het dan nog niet dan zou je nog even kunnen kijken of je alsnog de drivers die fabrikant voor IEEE 1394 meegelevert heeft installeren.
  • 17.Succes en ik hoop dat het nu gaat lukken !
    Edit: Oja en gebruik NL1 als test kanaal, die heeft de grootste kans van slagen, als je smartcard bv niet geregistreerd en verlopen is Wink

Toelichting installatie. Basis door harryd In zwart mijn aanvulling
1. Stap 1 van orginele Windows CD's basis installatie doen.
Partitie van C schijf verwijderen. Nieuwe partitie maken. Formateren. Basis installatie uitvoeren voor windows XP schijf 1 en 2. Dat is inclusief service pack 2. De MCE schijf komt later.

2. (automatische updates nog uit laten staan)
dan van CD 1 van Windows install set .NET installeren 

Door vanuit verkenner de DVD speler aan te klikken start een installatie scherm op. Daar kies je voor installatie van .Net Framework.
Ge´nstalleerd wordt:
Microsoft .NET Framework 1.1
Microsoft .NET Framework Dutch Language Pack
Microsoft .NET Framework 1.1 Service Pack 1.

Microsoft .NET Framework 2.0 en language Pack  installeer ik ook. Hoewel harryd dat niet aangeeft moet ik deze wel installeren omdat die nodig is voor de Ati Catalist driver. ohmy
Deze zijn nodig om:
a. Het beeld over het hele scherm af te beelden.
b. De audio via de HDMI aansluiting afspelen.
.NET Framework 3.0 installeer ik niet.

Er is nog geen internet verbinding. Daarvoor moet ik de moederbord drivers instaleren. Asus M2A-VM HDMI.

Ik installeer de AMD processor driver zodat AMD powernow en Cool'n'Quiet zorgen voor verlaging van het geluidsniveau. Scheelt echt veel.
En daarna de PC-Probe en 'Cool en Quiet' utility's .
Realtek HD audio driver installeren, anders doet audio via HDMI van Ati catalist via videokaart het niet.

Als laatste de Realtek RTL8111 LAN Driver.

AMD chipset program driver NIET ge´nstalleerd. Firewire doet het toch wel.
Meteen daarna heb ik de antivirus/firewall software ge´nstalleerd, omdat mijn verbinding heerlijk open staat. Norton Internet Security 2009.

3. Dan KB-huppeldepup350 ofzo (welke voor rollup2 nodig is)
Dit is KB900325 MCE 2005 update. Met XP MCE wordt standaard MCE 2003 ge´nstalleerd. 2005 is zeker een verbetering. Deze staat op de 3e cd die in de Windows XP MCE doos zit.

4. Dan de roll-up2 update
Is hetzelfde KB nummer maar blijkbaar aangepast. Downloaden van de microsoft website.

5. Drivers van hardware installeren (nog van FLOPPYDTV !!!)
Deze snap ik even niet. De FloppyDTV drivers instaleer je bij punt 13 nog een keer....
Heb ik dus even overgeslagen

6. Als IEEEE 1394 al door Windows herkend was ge´nstalleerd dan nog even deze drivers aanhouden.
Er is inderdaad een 1394 netwerkaansluiting. Dus is deze automatisch goed ge´nstalleerd.

7. Dan DVB fix en IEEE fix KB's (zoals handleiding floppyDTV ook vermeld!) Resp. KB896626 en KB885222. Is gedaan.

8. Dan laatste cummulaties MCE update. Dat is dus KB19803 Dit is: "Updatepakket van juli 2006 voor Windows XP Media Center Edition 2005" Dat wordt waarschijnlijk bedoeld met deze: laatste cummulatie MCE update

In mijn beleving is de basis installatie nu gereed. Tijd dus om een image te maken.

9. Dan bij voorkeur PowerDVD
Gaat helaas niet lukken. Als het echt beter draait wil ik best verder investeren in PowerDVD 7 of hoger..
Maar nu leveren Nero 7.0 Premium en de Ati Catalist driver de benodigde codecs.
De beeld kwaliteit en de snelheid zijn daarmee al erg goed.

Eerst Catalist driver:  Ati Catalis 8-12_xp32_dd_ccc_wdm_enu_72271 Ati HD2600
In system tray ati aanklikken en instaleren.
Hierna de adobe flashpayer en reader installeren.

Dan Nero 7.o Premium. Nero 7 instaleert DirectX 9.0C
Duurt heel lang voordat het reageert. 10 minuten!

10. Dan ffdshow Versie 20041012

11. Dan vobsub ofzo Versie 2.18

12. Dan nog eens een tussentijdse backup (die je eerder natuurlijk ook al gemaakt had Wink )
Weer image gemaakt: 200309 XP MCE en drivers

vergeet SP3 voorlopig nog even Werkt zonder SP3 (ook?) wel

13. NU zou je met je FloppyDTV installatie aan de gang kunnen. Kies in installatie procedure de MCE optie en niet DBA!

Hier installeer je dus de Firedtv drivers. Die download je eerst van http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=1186574686 Bij installeren kies je voor MCE!!!
Bij gebruik van de laatste versie van de driver moet de firmware ook aangepast worden.
090304 Firedtv Firmware update http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=1190144259
Vooraf de Firewire en voedings kabel van de Floppy-DTV aansluiten.Je moet daarvoor de computer even uitzetten.

Firedtv viewer starten. Options bekijken. Zie je de ge´nstalleerde codecs Is tevreden over de codecs van Nero en Ati.

Rapport van Support tool. Zie onder.

14. Nu in mediacenter de tuner gaan installeren
Kies DVB tuners en postcode 1111AA dan "niet in kaart gebrachte zenders" scannen.
Als scannen klaar is (schrik niet hij zegt er maar weinig gevonden te hebben) naar TVzenders aanpassen gaan (bij EPG geloof ik)/
Dan alle uitgevinkte zenders (die hij dus kennenlijk toch gevonden heeft  Wink die je wilt gebruiken aanvinken en vervolgens saven.

Als Nederland 1 gewoon wordt gevonden is de Floppy-DTV goed ge´nstalleerd. Dat de overige kanalen er niet bij staan komt door de decodering. Na selecteren van alle kanalen in instellingen/gids zie je alle kanalen.

Bedankt harryd voor je stappenplan: De digitale ontvanger werkt.

Geluid werkte eerst niet. Mijn ATI Sapphire HD2600XT geeft namelijk ook audio door via de HDMI kabel!
Daarvoor wordt een driver meegeladen bij installeren van de Ati Catalist driver. Dat werkte echter niet.
Bij opnieuw opstarten werd aangegeven dat er nieuwe hardware was gevonden. De Ati realtek Audio driver die bij het moederbord wordt meegeleverd bleek nodig te zijn. Want na installatie van de juiste driver (niet de 64xp versie, die is voor 64 bits windows ) was er meteen geluid via de hdmi kabel/tv. Ge´nstalleerd van de cd die bij het moederbord geleverd was.

15. Dan kijken in EPG welke zenders geen EPG data hebben dit opschrijven,
dan weer naar instellingen en daar bij TV (of EPG) zenders koppelen aan EPG kanaal
(met postcode 1111AA worden alle beschikbbare EPG's gegevens van Microsoft getoont).
Dit ook weer saven en dan zou het moeten werken !

16. Werkt het dan nog niet dan zou je nog even kunnen kijken of je alsnog de drivers die fabrikant voor IEEE 1394 meegelevert heeft installeren.

17. Succes en ik hoop dat het nu gaat lukken !

Edit: Oja en gebruik NL1 als test kanaal, die heeft de grootste kans van slagen, als je smartcard bv niet geregistreerd en verlopen is Wink

Na het zien van het kanaal 'Nederland 1' was de besis installatie dus gelukt.

Aanvulling:
Je kunt speedfan installeren als je het geluidsniveau van de ventilatoren nog beter wilt controleren.

######################################################################################
BIJLAGEN
Maken van een image. Een exacte schijf kopie
Daarvoor gebruik ik PING (Partimage is not Ghost) van Effitek http://ping.windowsdream.com/. Dat is een linux bootdisk ingericht om images te maken. Goed. En Gratis.
Als de schijf is opgestart volstaat een enter als je een scherm ziet met letters.
Je komt dan in een keuzemenu met de vraag wat er dient te gebeuren als de taak voltooid is. Shutdown is afzetten.
Daarna kun je opgeven of je de image op een lokale of een netwerk schijf wilt opslaan. Bij mij is dat een local disk/partition.
Dan wordt gevraagd van welke schijf je een image wilt maken.
Die kun je dan uitkiezen in het volgende scherm. De bovenste schijf  is meestal de gewenste.
Dan kun je aangeven waar je image opgeslagen moet worden.
Ik geef al mijn schijven een label. Dus label: Data is bij mij een schijf voor data (eigenlijk is het een partitie op mijn eerste fysieke schijf.)
Dit is dus ook de plek om een image op te slaan.
Dat gebeurt keurig in NTFS dus op een standaard schijf van Windows.
Je wordt nog gevraagd om een rootdir te maken. Gewoon enter.
En daarna moet je aangeven of je een nieuwe image wilt. Ja dus: Create new image.
En geef die een duidelijke naam incl de datum bijv:     190309 XP incl MCE updates en firedtv
Dan wordt gevraagd of je extra info wilt opslaan. Nee. Alleen als je deel images wilt maken.
Dat gebruik je om de volgende image alleen met nieuwe bestanden te maken. Beter niet doen met systeem image.
Volgende scherm: Compressie. Laten staan op 'gzip'
Volgende scherm op partimage laten staan.
Volgende scherm reduce. Het weghalen van loze ruimte. Scheelt ruimte bij terugzetten. Koos ik eerst wel altijd. Past daarna namelijk ook op kleinere partitie. Maar raad ik zeker niet aan! Het terugzetten bleek niet goed te gaan.
Daarna begint het wachten.
Een pßßr minuten gebeurt er niets zichtbaars (door resize) maar daarna komt er een scherm met de voortgang.
Er staat al ongeveer 3 GB op de windows schijf. Dat duurt ongeveer 6 min op mijn systeem.
En daarna stopt de computer vanzelf. Eerst een verzameling Linux commando's eindigend met:  system halted.
Dan kun je de computer uitzetten.

Als het systeem stabiel is en goed werkt, maak ik een definitieve image die ook nog naar dvd wordt geschreven. Dat is dan mijn master.

Als je de computer daarna weer aanzet begint deze eerst met een chkdsk. Dat komt omdat er door het maken van de image in het file system is gekeken door een ander operating system (de image file). Wordt automatisch afgehandeld en windows XP start daarna gewoon op. Vista vraagt even wat meer aandacht....

Quote from: Rapport  van Support tool

Rapport van Support tool.
Digital Everywhere Support Report: (1. 0. 8. 0)
Generated on (Y/M/d): 2009.03.24

Status for device 1
    Driver : 4.8.0 M

Frontend Status:

OS Version:
  Microsoft Windows XP, Service Pack 2 (Build: 2600)
  Media Center Edtion

OHCI Controller:

Windows Hotfixes:
Windows XP Hotfix - KB896626 - installed
Windows XP Hotfix - KB885222 - installed
Update Rollup 2 voor Windows XP Media Center Edition 2005 - installed
Windows XP Media Center Edition 2005 KB919803 - installed

MCE Plugin:
Plugin Version 2.0.0.0
Service started!

Transponder List found:
Cable

FireDTV Tools:

Bij terugzetten van de image bleek de reduced image toch problemen op te leveren. De terug gezette image bleek de partitie meteen kleiner te maken. Daardoor is er geen ruimte om tijdelijke bestanden en virtuele bestanden op te slaan. Reduce doe ik dus niet meer. Het gedeelte van de partitie dat niet meer gebruikt wordt is niet meer benaderbaar. Foutje.

Slecht signaal van antenne door splitser?
Ik had eerder al geprobeerd of de splitser van de antenne het signaal zo verstoorde dat er daardoor niets gevonden werd. Hoewel de Samsung wel digitaal beeld heeft op die aansluiting.
Alles aangesloten in de meterkast, ziet er inderdaad vrij dom uit Roll Eyes , maar had geen ander resultaat dan ik eerder kreeg; geen kanalen gevonden. Dus daar lag het niet aan.
« Last Edit: 25 March 2009, 11:45:13 by DHZ » Logged

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
Plantje
Guru

« Reply #37 on: 19 March 2009, 20:32:40 »

mod: verwijderd wegens dubbelpost, laten we het een beetje centraal houden ajb, je krijgt nu evt. hier en in dat andere topic reacties, dat werkt natuurlijk niet..........

Ja, daar heb je wel een punt...het was een schaamteloze copy paste actie... smile
Ik heb inmiddels mijn systeem lopen...met beeld! Ik ga daarom vandaag op mijn werk in de vrije minuutjes even alle draadjes die ik hier en daar op fora heb aangelegd voor deze issues opschonen.
« Last Edit: 20 March 2009, 06:01:52 by Plantje » Logged
DHZ
Standaard
**

« Reply #38 on: 20 March 2009, 05:18:47 »

Ik heb beeld!

Bedankt harryd.  giveflower

En mmm omdat je een beetje mede namens hen reageerde.

Lijkt toch te maken te hebben met de 2006 update die je voorstelde!
En ik heb de VIA OHCI drivers niet ge´nstalleerd voor IEEE1394/firewire. Deze blijken vaker problematisch te zijn.
Tevens heb ik Service Pack 3 niet ge´nstalleerd.

Heeft wat moeite gekost maar het werkt!! specool
« Last Edit: 25 March 2009, 11:49:12 by DHZ » Logged

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
Plantje
Guru

« Reply #39 on: 20 March 2009, 06:07:17 »

Even een update hier: ik heb inmiddels ook beeld in Windows 7! Het leek alsof we hetzelfde probleem hadden, maar volgens mij was het toch heel wat anders.

Ik vond dus ook geen zenders. Precies hetzelfde als jij; ook geen free to air zenders. Grappig detail bij Windows 7: dan is de optie om channels te editen gewoon niet aanwezig.
Ik heb op een gegeven moment mijn systeem uitgezet (andere prioriteiten Wink). Toen ik na een aantal uren terugkwam heb ik direct voor de optie "Scan for additional channels" gekozen. En toen werden er wel zenders gevonden. Ook weer typisch voor Windows 7: de niet-free to air zenders worden ook als gevonden weergegeven.
Het lijkt er dus op, dat een reboot voor Windows 7 build 7057 nodig is na het installeren van drivers en transponderlijsten (via NIT tool). Ik weet niet precies zeker of het nu voor de drivers was of voor de transponderlijsten.

Ik ga vandaag verder nog wat threads afsluiten.
Pages: 1 2 3 [All]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen