Forum Wiki SponsorShop
26 June 2022, 19:10:13 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1] 2 3  All   Go Down
  Print  
Author Topic: Floppy DTV is Dood?  (Read 22188 times)
DHZ
Standaard
**

Als het werkt is het goed.

« on: 12 March 2009, 18:41:37 »

Ik heb een jaar geledeneen Floppy-DTV kaart gekocht bij Multimedidia machines.
En ben het nu echt zat.
Ik heb diverse keren gemaild en gebeld maar krijg dan gewoon als antwoord dat ik het maar moet uitzoeken: "De groene knop moet maar antwoord geven". Wat een lompe instelling van multimedia machine.
Volgens mij hebben ze een kapotte kaart geleverd.
admin edit: Na overleg besloten deze "bash" te laten staan en te verwijzen naar reactie MMM alhier

Is intussen een jaar oud!
Ik heb nog nooit signaal gehad. Al die problemen om de signalen, kanalen etc te kunnen afstellen etc ken ik nog niet eens.

Zwart blijft zwart.
In MCE krijg ik wel de namen van de kanalen te zien, netjes gsorteerd op ned 1, ned 2 etc.
Maar live-tv start niet. Volgens mij komt die info via de internet kabel binnen en niet via de tv-kabel.

Bij zoeken in Fire dtv viewer ook geen kanalen. Wel wordt herkend dat er een floppy dtv kaart in zit.
Maar 0 signaal sterkte.

Elke paar maanden probeer ik het maar weer eens maar loop dan stuk.
En gooi het ding dan weer figuurlijk in de hoek. Dat is dus inclusief een dure computer!

Is er een mogelijkheid waarmee ik kan zien dat de kaart werkt, of kapot is.
Dus gewoon dat die ... van multimedia machines het niet afchuiven omdat ze geen nieuwe willen geven?
Dus dat ik al mijn pogingen niet voor niets doe?

Zo kwam ik er vandaag achter dat de extra Ziggo kaart gewoon niet meer werkt. Dat schijnt wel normaal te zijn.
Maar toen ik de tweede kaart kocht heb ik deze de proefperiode in de samsung gedaan. Werkte perfect.
Schijnt dat straks een telefoontje van ziggo het weer gaat doen. Dat is nu nog even bijzaak.

De kaart in mijn Samsung ontvanger werkt nog wel. Dus die maar in de floppy, met alphcrypt CAM, ingedaan.
De aphacrypt kan op er meer manieren erin. De smartcard op 4 manieren gebruikt!
Maar ik steek in principe de kaart erin zodat ik de smartcard aan de zijde met de chip het verst erin gaat. En de chip zit aan de zijde waar de connectors in de alphacrypt erin zet. Dus alphacrypt plaatje op buitenkant zichtbaar op tafel liggend. En dan de @home smartcard onderste boven. Met @home logo omlaag (staat wel deze kant boven maar dat is blijkbaar verkeerd)
Nieuwe antenne kabel aangesloten.

Drivers verwijderd.
Gekozen voor mce setup.
Geen signaal.

Drivers verwijderd.
BDA setup gedraaid.
Geen signaal.

Snif.
Help.

p.s.
Ik heb XP MCE opnieuw geinstaleerd.
Nero 8.0 dus incluisef MPEG2.
Floppy DTV tool geeft dat ik alle drivers heb behalve divx 3 en 4
« Last Edit: 13 March 2009, 20:31:55 by WebMaster » Logged

Zelf gebouwd is leuker ;-)
Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
Ati HD2600XT HDMI+geluid!
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
FlodNar
Gemiddeld

« Reply #1 on: 12 March 2009, 20:47:56 »

Hè, wat vervelend nou!
Kan je in de Samsung zien hoe sterk het signaal is op dezelfde kabel? Dus niet op een andere plek in huis.
Dan zou je dat eerst eens kunnen proberen om te zien hoe de kwaliteit van je signaal is.

Kan je ook even je resultaat van de FireDTV Report Generation Tool hier droppen?

BDA setup moet je trouwens niet hebben hoor, je moet kiezen voor MCE setup.

Asus P5QL-E, Core2Duo E6600, 4GB PC6400, Samsung Sata II 2x500GB, Asus GForce 7300 GT 256MB Silent, 2x FloppyDTV, Vista Home Premium 64bit + TV Pack 2008, Logitech Z5500, LG 30" LCD
DHZ
Standaard
**

« Reply #2 on: 12 March 2009, 22:32:00 »

Als ik de antenne kabel van de Media center in de Desktop steek is de signaal sterkte 74 van 100 op samsung.
Is dat goed genoeg?

Ik heb BDA installatie weer verwijderd.
Computer uit, opnieuw opgestart.
MCE drivers weer geinstaleerd.
Transponder param: Netherland

Na installatie:
Het Fired DTV Support report:
-------------------------------------------------------------------------------
Digital Everywhere Support Report: (1. 0. 8. 0)
Generated on (Y/M/d): 2009.03.12

FireDTV / FloppyDTV devices:
devices found: 1

Status for device 1
    Model : FloppyDTV C/CI
    GUID : 0x0012872602001495
    HW Ver.: 01.26.02
    FW Ver.: 2.2.10 Build 43110
    Driver : 4.8.0 M

Frontend Status:
    Frequency.: 0 kHz, Sig.Str.: 0%, BER: 16160
    Locked   : NO

CAM Module: AlphaCrypt

Windows System Information:
OS Path: C:\WINDOWS

OS Version:
  Microsoft Windows XP, Service Pack 3 (Build: 2600)
  Media Center Edtion

OHCI Controller:
  Manufacturer: VIA
  Description: VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller

Windows Hotfixes:
KB896626: not installed (Kon ik niet instaleren omdat rollup 2 er al op stond.)
KB885222: not installed (idem)
Update Rollup 2 voor Windows XP Media Center Edition 2005 - installed
Windows XP Media Center Edition 2005 KB919803 - installed

MCE Plugin:
Plugin Version 2.0.0.0
Service started!

FireDTV Transponder List:
Transponder List found:
Cable

FireDTV Tools:
No running FireDTV tools found

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
DHZ
Standaard
**

« Reply #3 on: 12 March 2009, 22:34:10 »

Je schreef trouwens jammer nauw.
Ik vind dat het er een beetje bijhoort als je iets nieuws hebt dat er een beetje puzzelen bijkomt.
Maar dan is een beetje vooruitgang uiteindelijk wel weer prettig.

Alvast bedankt dat je wou reageren

Hennie

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
Plantje
Guru

« Reply #4 on: 13 March 2009, 00:01:49 »

Zelf ga ik komend weekend (als ik er de tijd voor kan vinden) ook aan de slag om twee tweedehands kaarten in te bouwen in mijn QMotion.

Als ik de kaarten zo in het systeem zet krijg ik ze niet aan het werken. Ik heb het idee, dat er bij QMotion het één en ander aan Windows verknutseld is waardoor dit niet werkt. Zat jouw Floppy DTV bij levering van je systeem er al in?

Als dat zo is vind ik het wel een beetje vreemd. Je hebt daar toch gewoon garantie op?
DHZ
Standaard
**

« Reply #5 on: 13 March 2009, 16:08:18 »

Ik heb een computer gebouwd uit losse onderdelen.
Dat doe ik altijd. Is veel leuker. Bovendien kan ik zo kiezen voor stille snelle onderdelen.
Momenteel maken mijn spinpoint schijven de meeste herrie.  Roll Eyes
Eerst heb ik er een analoge kaart ingebouwd. Die werkte perfect.

De floppy-dtv heb ik daarna gekocht bij multimediamachines.
Na uitgebreid mail overleg en advies.
Na aankoop kreeg ik het niet aan de gang.
Dat was dus pech. Zoek maar uit.  thumbdown  thumbdown Dat frustreerd mij zo dat ik het in de hele zooi in de hoek heb gezet.
Telkens met een paar maanden tussenpoze weer geprobeerd.
Ik was alleen niet zo bijdehand om het gewoon onder garantie terug te sturen.  wall

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
Plantje
Guru

« Reply #6 on: 13 March 2009, 16:22:24 »

Ah op die manier.

Misschien woont wel iemand hier op het forum bij je in de buurt. Dan kan iemand jouw kaart een keer in een ander systeem testen. Of je kunt iemand anders zijn kaart testen.
FlodNar
Gemiddeld

« Reply #7 on: 13 March 2009, 16:56:26 »

Ik zie op zich niets fout aan je kaart. Je hebt de laatste firmware draaien. Je zou eventueel nog de beta driver kunnen proberen. Maar ik vermoed dat het probleem zit in je transponderlijst. Je kan met de NIT scan tool (http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,4945.0.html) je frequenties automatisch laten opzoeken en een op maat gemaakte transponderlijst samenstellen.

Asus P5QL-E, Core2Duo E6600, 4GB PC6400, Samsung Sata II 2x500GB, Asus GForce 7300 GT 256MB Silent, 2x FloppyDTV, Vista Home Premium 64bit + TV Pack 2008, Logitech Z5500, LG 30" LCD
MultiMediaMachines.nl
www.MultiMediaMachines.nl
degroeneknop sponsor va1004
Pro
*

« Reply #8 on: 13 March 2009, 19:05:08 »

Beste DHZ,

Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling verzeilt te geraken in een publieke over en weer schrijven in deze aangeleheidmaar deze posting kan niet onbeantwoord blijven van zijde van MultiMediaMachines daar er dermate afbreuk gedaan wordt aan de goede naam en intenties dat dit tot verkeerde publieke (!) beeldvorming kan leiden.
Het geschetste beeld en de uitlating zijn op basis van een frustratie van eindgebruiker wellicht verklaarbaar maar daarmee zeker niet per definitie terecht.
Hoewel er ondanks de inspanningen tot klanttevredenheid kan er altijd incidenteel iets mis gaan, waaraan van MultiMediaMachines uit, binnen de grenzen van de redelijkheid, dan nog met verhoogde inspanning getracht wordt de zaken tot een goed einde te brengen.

Indien een gelevert component defect blijkt te zijn en er een garantie aanspraak van toepassing is dan handelen wij dit uiteraard gewoon op normale wijze af, echter lijkt in dit specifieke geval meer op een software installatie probleem aan de orde te zijn dan een hardware probleem.
Het ligt buiten de grenzen van redelijkheid dat wij de eindgebruikers in detail te hulp schieten, daar dit zoveel tijd zou kosten dat verrekening hiervan zou leiden tot buiten proportionele prijsstelling, en daarmee de activiteit snel ten einde zou lopen.
MultiMediaMachines heeft om toch invulling te kunnen geven aan een verhoogde klant ondersteuning (en verhoogde Media Center beleving) heeft MultiMediaMachines van meet af aan middels sponsering maar ook actief ondersteuning gelevert bij de tot stand koming en in stand houding van het community/forum initiatief degroeneknop.nl
In het verlengde hiervan is het enkel logisch dat wij voor bepaalde zaken, welke herhaaldelijk de revue passeren, wij verwijzen naar degroeneknop.

In het verlengde van de aangesproken problemen kan het zo zijn dat:
-er de verkeerde drivers geinstalleerd zijn
-er de verkeerde (of geen) transponderlist geinitieerd is
-benodigde updates niet geinstalleerd zijn! (firewire update bijvoorbeeld)
-de smartcard verkeerd om geplaatst is
-de smartcard niet geactiveerd is (hoewel NL 1 dan doorgaan nog wel werkt).
-nieuwe drivers geinstalleerd zijn ed. maar firmware van CAM daar nog niet op is aangepast (!)
enz.
Dit zijn zaken die al herhaaldelijk op het forum aan de orde zijn geweest waarmee eindgebruikers (en dat zijn veelal geen klanten van MMM!) hun voordeel kunnen doen.

Indien de tuner daadwerkelijk defect blijkt te zijn en er nog een garantie aanspraak gedaan kan worden dan kan via de gebruikelijke weg de rma procedure in gang gezet worden (zie instructie op webshop). Indien de garantietermijn een klein beetje overschreden is dan kan op basis van coulance getracht worden hier alsnog een mouw aan te passen. Dat geldt niet alleen in dit specifieke geval maar in het algemeen. Kanttekening is daarbij het eerder genoemde "kader van redelijkheid" waarbij distributeurs en fabrikanten ook een bepalende rol hebben.

Hopende dat de tuner alsnog zijn functie zal vervullen en de gehele aangelegenheid met een sisser afloopt ondanks de frustratie toch een prettig weekend toegewenst.
(NB: verdere communicatie via gebruikelijke email traject)

Zelf een Windows Media Center bouwen? Dan eerst ons ff checke!
www.MultiMediaMachines.nl
DHZ
Standaard
**

« Reply #9 on: 14 March 2009, 16:24:39 »

Ik ben blij een uitgebreide reactie van Multimediacenter te zien.
Ik begrijp eruit dat er heel veel mogelijkheden zijn om het fout te doen.
Wat ik dus ga doen is een artikel maken voor newbe's (like me) waarin ik vanaf de basis computer (die moet goed werken) de toevoeging van een floppy dtv kaart van aanwijzingen ga voorzien.
Want als er al zoveel informatie beschikbaar is gesteld, kan ik nog steeds geen stappenplan vinden om het nu eens goed te kunnen doen.

Ik zal MMM per mail vragen om afbeeldingen hoe de smartcard te installeren. Dat is namelijk in de handleiding niet duidelijk.
En hoe dat duidelijk is dat er echt signaal op de kabel staat die aangesloten is op de Floppy-DTV (aansluiten op samsung... Roll Eyes ), maar waar is dat zichtbaar in de pc? Dat is namelijk de trigger dat er interactie mogelijk is tussen computer en kabel.
Daarna heeft iets controleren pas zin.

Alle bijdragen aan een totaal artikel zijn welkom.
De bedoeling is dus dat ik een artikel opstel.
Met daarin de werkwijze en terminologie toegelicht zoals ik die denk te moeten verduidelijken.
Aangevuld door de deskundige die de details beheersen.

Accoord?

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
DHZ
Standaard
**

« Reply #10 on: 14 March 2009, 16:35:29 »

excl
Laatst aangepast 15-03-2009.
Zelf een media center bouwen,
door een floppy DTV in te bouwen in windows XP (MCE) computer.

Dit artikel bevat de opzet om een floppy-dtv kaart in een werkende computer in te bouwen.
Zodanig dat deze kaart werkt als digitale ontvanger en er ook video opgenomen kan worden.

Natuurlijk is dit een overbodig artikel.
Iedereen die weet waar hij moet zoeken kan op deze site genoeg informatie vinden.
En vaak nog betere en uitgebreidere informatie dan hier staat.
Dit artikel is voor diegene die dat niet kunnen. Gewoon omdat ze een bepaalde basiskennis ontberen.
Of zo nieuw zijn dat de samenhang tussen alle begrippen en instellingen volledig afwezig is.

Als dit artikel erg uitgebreid wordt of blijkbaar voorziet in een behoefte dan bouwen we het nog eens om naar een handleiding in word. Ooit  closedeyes
  • Dit artikel wordt eerst gevuld met de basis handelingen voor het bouwen van een computer. Inclusief controles. Nog niet gereed.
  • Daarna de aanvullende handelingen die nodig zijn om een floppy-DTV in te bouwen. Nog niet gereed.
  • Daarna worden er oplossingen toegevoegd om problemen op te lossen. Meestal wordt dat via een stappenplan gedaan. Dus eerst dat, dan dat, dan dat, etc. Nog niet gereed.

1. Koop (of bouw) een computer.
Investeer een bedrag tussen de €450,- en €900,-

2. Bouw een Floppy-DTV in.
Investeer een bedrag tussen de €150 en €250.
Koop een extra smartcard van je kabel provider. Diegene die je kabel televisie bezorgt heeft ook digitale televisie. Om die te kunnen zien!! heb je een smartcard(kaart met een extra chip) nodig van die provider.

3. Zijn er problemen?
Lees dan eerst dit artikel goed door.
Controleer al je handelingen. Als je alles in de juiste volgorde hebt gedaan dan kan het zijn dat je zelf alles goed hebt gedaan.
Het is een computer: een samenstel van heel veel bijna samenwerkende protocollen (afspraken).
Dan begint hier je lijdensweg Sad
Zoek eerst op dit forum.
Zoek daarna op dit forum:
Kijk ook bij het forum van de fabrikant van de floppy dtv:
Kijk daarna eventueel ook nog even op dit forum: http://tweakers.net/
Dan formuleer je een duidelijke vraag met alle ter zake doende informatie. En die post je ergens op de juiste plek op dit forum.
En dan komen de behulpzame deskundigen je gegarandeerd helpen. Want zo kunnen ze het meest effectief helpen. En leer je er zelf ook nog wat van. thumbsup

Uitgangspunt.
Werkende computer voorzien van
- Windows MCE 2005. XP voorzien van Service Pack 3. (XP had een aparte versie voor MCE (Media Center Editie) )
   Als je Windows Vista hebt zijn de basis begrippen die hier staan meestal wel gelijk. Maar het loont altijd de moeite om even verder te kijken.
- Aansluiting op kabel antenne. Hier wordt uitgegaan van Ziggo. Met name het gebied van @Home postcode 5272.
- Een LCD televisie. Full HD. 1920x1080p,
      p betekend progressif: alle lijnen in een keer op het scherm. i betekend de even en oneven lijnen wisselen af.
- Microsoft draadloos toetsenbord voor MCE en de bijbehorende afstandsbediening.
- Hardware als moederbord, processor, geheugen, harde schijven, dvd speler/recorder, voeding.

Standaard werkwijze volgens handleiding:
1. Controleer je computer. De opbouw van mijn computer met bijbehorende drivers etc staat als laatste in dit document.
Zorg ervoor dat al je drivers, updates, etc bij de tijd zijn.
Zorg er ook voor dat je een MPEg2 speler hebt.
Dat is een codec (video afspeel 'driver') die je opnamen en tv beeld zichtbaar kan maken.
Veel mensen gebruiken daarvoor het programma PowerDVD 7. Bij mijn computer is Nero 7 Premium geïnstalleerd. Die heeft de codec ook geïnstalleerd.
2.
................
Nog niet gereed.

DIT ARTIKEL IS IN BEWERKING EN WORDT AANGEVULD. specool

ALLE COMMENTAAR GRAAG ALS PERSOONLIJKE MAIL OM DIT EEN BEETJE SCHOON EN LEESBAAR TE HOUDEN. thumbsup

Alvast bedankt.

A. Computer van Hennie.
Kast: standaard bigtower, zeer oud maar voorzien van een nieuw laagje verf en paar extra luchtgaten voor extra 120 mm Zalmann stille ventilatoren.
Moederbord: Asus ... socket(processor voet) is AM2 Driver set:
Processor:...
Geheugen:...
Harde schijven: 2 stuks
DVD speler/schrijver: Plextor:
etc
Extra software geïnstalleerd:
Nero 7.0 Premium.
Nog niet gereed.
« Last Edit: 15 March 2009, 15:22:38 by DHZ » Logged

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
Plantje
Guru

« Reply #11 on: 15 March 2009, 02:31:29 »

Super idee! Er spreekt ook een erg positieve houding uit!  smile Misschien toch even een aanvulling als nieuwe reactie in plaats van per mail...

Zelf ga ik morgen ook weer aan de slag met proberen twee Floppy DTV's te installeren. Echter, ik ben dit van plan op Vista of Windows 7 te doen. Misschien kan ik wel meehelpen de handleiding te maken.
Het lijkt me handig er een Word versie van te maken. Zo kunnen er gemakkelijk screenshots aan toegevoegd worden. Lijkt dat je wat? Gedurende de ontwikkeling van het handboek kunnen we natuurlijk hier de versies blijven posten zodat mensen aanvullingen kunnen geven.

In je huidige versie geef je aan:"Zorg ervoor dat al je drivers, updates, etc bij de tijd zijn." Persoonlijk denk ik dat dat wat vaag is. Ik zou zeggen dat je beter kunt aangeven welke versie je zelf gebruikt hebt voor de installatie die je deed waar je dit handboek op baseert. Als dat werkt kun je aangeven dat dat in ieder geval is wat werkt. Alle andere zaken kunnen vast ook wel werken, maar dat moet dan nog uitgezocht worden.

Ik heb geen idee van hoe prijzig codecs zijn. Maar misschien is er wel een redelijke MPEG2 codec te vinden die voor niets toegevoegd kan worden aan het document.
Werkt het trouwens zonder die codec niet? Of misschien iets minder goed? Want even specifiek voor mijn situatie: volgens mij had ik geen MPEG2 codec, maar had ik bij FireDTV viewer wel beeld. In Media Center was het scrambled en kon het niet gedecodeerd worden.
Weer algemeen: ik denk dat het handig is bij dit soort gevallen vrij uitgebreid te benoemen waarom dingen nodig zijn. In de Word variant zou je dat grafisch ook nog wel als toelichting (ander lettertype oid) kunnen kenmerken.

Even duidelijk stellen: dit is niet als negatieve kritiek bedoeld! Ik hoop er alleen mijn steentje aan bij te kunnen dragen!
FlodNar
Gemiddeld

« Reply #12 on: 15 March 2009, 14:59:18 »

@DHZ, heb je het nu al werkend? Ik probeer je te helpen, maar je belandt mijns inziens nu heel ergens anders. Ik kan me ook zo voorstellen dat we dit draadje houden voor het oplossen van je probleem en dat je een nieuw draadje start met de handleiding. Of beter nog, dat je die aanmaakt in het wiki deel van deze site http://www.degroeneknop.nl/wiki/index.php/Hoofdpagina. Daar staan dan verdere instructies.

@Plantje, MPEG2 codec zit wel standaard in Vista, niet in XPMCE. En gratis? Nee, dat niet. Die zal toch echt gekocht moeten worden.

Plantje
Guru

« Reply #13 on: 15 March 2009, 15:44:37 »

Ok, als ie in Vista zit is bij de Vista installatie een check hierop (zit standaard in de FloppyDTV installatie zag ik) voldoende.
DHZ
Standaard
**

« Reply #14 on: 15 March 2009, 16:22:53 »

Flodnar,

Ik denk dat je wel gelijk hebt.
Ik laat me een beetje meeslepen door mijn enthousiasme.
Ik ga me in de wiki verdiepen nadat ik mijn systeem werkende heb.
Ik wou dit als aantekening blok gebruiken. Maar werk dat later wel uit.

Ik kan dinsdag weer aan het systeem verder gaan.
De transponder lijst zal ik dan eerst in orde maken.
Volgende stappen volgen daarna vanzelf.

Kan ik er wel vanuit gaan dat ik de smartcard uit mijn Samsung gewoon kan blijven gebruiken?
Die doet het in de samsung wel.

Mijn tweede smartcard werkt blijkbaar niet meer. Moet ik Ziggo voor gaan bellen. Is meer een detail.

Groeten

Hennie

Asus M2AVM HDMI
AMD dual core
2GB geheugen
2xharde schijf 250GB
Plextor 2-layer
1xFloppyDTV-C/CI
Pages: [1] 2 3  All   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen