Forum Wiki SponsorShop
7 October 2022, 10:56:52 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Floppy DTV tunerkaarten  (Read 4247 times)
Plantje
Guru

« on: 10 March 2009, 21:40:32 »

Al een aantal keren heb ik hier wat geklaagd over signaal van mijn Floppy DTV kaart dat wegvalt.

Nu heb ik vandaag via Marktplaats 2 2e hands FloppyDTV tunerkaartjes gekocht. En nu het volgende geprobeerd: media center helemaal uit zetten, oude tunerkaart eruit, nieuwe erin, Alphacrypt CAM op exact dezelfde wijze in de nieuwe kaart, kabel aansluiten, media center aanzetten.

Mijn QMotion mediacenter geeft braaf aan, dat er een nieuwe tunerkaart gevonden is en stelt me de vraag of ik wellicht deze nieuwe kaart wil instellen.
Dat wil ik niet, want ik gebruik liever de QMotion tool om zenders te vinden. Die geeft aan dat er een verbinding met het internet gemaakt moet zijn om het onderdeel te kunnen starten. Toch heeft mijn systeem echt wel een internet verbinding!
Dan maar de Vista tools gebruiken. Beide "nieuwe" kaarten geven me na minuuuuuten lang zoeken aan, dat er GEEN ENKELE zender te vinden is. (Dus ook de free to air zenders niet.)

Ben ik nu belazerd en heb ik defecte tuner kaarten gekocht? Of doe ik iets fout? De support tool geeft ook aan, dat er 0% signaal is.

Naar mijn idee ben ik nu nog verder van huis!  wacko
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Plantje
Guru

« Reply #1 on: 10 March 2009, 23:02:43 »

De verkoper reageert nog netjes op E-mails, dus ik denk niet dat ik belazerd ben.

Bovendien heb ik het probleem nu ook met mijn oude tunerkaart...
Plantje
Guru

« Reply #2 on: 14 March 2009, 10:00:15 »

Op het Windows 7 subboard dit even toegevoegd:
"Ik ben nu al maanden aan het klooien met het feit, dat mijn Floppy DTV zo eens in de tijd uitvalt.
2 Tweedehands tuners gekocht --> werkte niet met de standaard software die er bij QMotion op gezet is.
Gisteren alle bekabeling vervangen door degelijke kabels (zekere voor het onzekere nemen).
Gisteren Windows 7 build 7057 geďnstalleerd. Hoop geklooi gehad en wat is het resultaat: Ik kan in FireDTV viewer alle zenders vinden en bekijken. In media center echter is het een ander verhaal. Een paar keer heb ik wat geklooid met die NIT tool om zo de transponderlijsten goed te krijgen. Vervolgens in media center "Setup TV signal" gedaan. Enkele keren werden er helemaal geen zenders gevonden. Maar áls er uiteindelijk zenders worden gevonden krijg ik de boodschap dat het signaal scrambled is en er niets aan te doen is! En de FireDTV viewer weet daar dus wél raad mee!

Ik ben echt even ten einde raad.... Hoe kan ik dit stapsgewijs het beste aanpakken?"
Plantje
Guru

« Reply #3 on: 16 March 2009, 01:07:48 »

Dit draadje kan volgens mij wel afgesloten worden. Het ging me om het feit dat mijn tuner kaart af en toe zijn signaal verliest. Mocht dat probleem weer de kop opsteken, dan open ik wel weer wat nieuws.

Dit is vooralsnog de oplossing:
"Ik ben eindelijk uit mijn gezeur met het niet kunnen vinden van de zenders...
Uiteindelijk lag het aan mij en had ik over het hoofd gezien dat je na het vinden van de free to air channels je naar de gids setup moet gaan om daar de encrypte kanalen te selecteren. Dom dom dom!  blush

Voor mensen die het interessant vinden heb ik mijn uiteindelijke werkwijze geupload naar:
https://download.yousendit.com/TTZuS3dvNHY3bUN4dnc9PQ

Daar blijft ie 7 dagen staan. Mocht je daarna nog geďnteresseerd zijn dan kun je mij altijd een PM sturen. Het ding is 10MB groot, dus gewoon mailen wordt iets lastiger.

Toen ik straks Windows 7 had geďnstalleerd was ik ook op zoek naar de optie om channels te selecteren, maar deze kon ik niet vinden. Sterker nog: Windows 7 vond niet eens free to air zaken. Iemand daar nog suggesties? (Voorlopig hou ik het nog even op Vista.)

Daarnaast vraag ik me af of er een gemakkelijke(re) manier is om de zenders te sorteren.

Tenslotte zie ik nog een aantal zenders in de lijst staan die ik wel kan aanvinken, maar geen channel number hebben. Ze komen vervolgens ook niet in mijn lijst terug. Ik weet dat dat onder andere geldt voor Private Spice, Playboy TV en Hustler. (Ach wat moet je er ook mee.) Ik heb ook maar één kaart (de andere wordt komende maand geactiveerd) waarvoor deze abonnementen van toepassing zijn.

Ik ga nu in ieder geval eerst eens testen of ik mijn signaal zo eens in de tijd nog kwijt ben met deze tuners en deze setup. Dat is waar het me in ieder geval om te doen was!"
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen