Dit draadje kan volgens mij wel afgesloten worden. Het ging me om het feit dat mijn tuner kaart af en toe zijn signaal verliest. Mocht dat probleem weer de kop opsteken, dan open ik wel weer wat nieuws.
Dit is vooralsnog de oplossing:
"Ik ben eindelijk uit mijn gezeur met het niet kunnen vinden van de zenders...
Uiteindelijk lag het aan mij en had ik over het hoofd gezien dat je na het vinden van de free to air channels je naar de gids setup moet gaan om daar de encrypte kanalen te selecteren. Dom dom dom!

Voor mensen die het interessant vinden heb ik mijn uiteindelijke werkwijze geupload naar:
https://download.yousendit.com/TTZuS3dvNHY3bUN4dnc9PQDaar blijft ie 7 dagen staan. Mocht je daarna nog geďnteresseerd zijn dan kun je mij altijd een PM sturen. Het ding is 10MB groot, dus gewoon mailen wordt iets lastiger.
Toen ik straks Windows 7 had geďnstalleerd was ik ook op zoek naar de optie om channels te selecteren, maar deze kon ik niet vinden. Sterker nog: Windows 7 vond niet eens free to air zaken. Iemand daar nog suggesties? (Voorlopig hou ik het nog even op Vista.)
Daarnaast vraag ik me af of er een gemakkelijke(re) manier is om de zenders te sorteren.
Tenslotte zie ik nog een aantal zenders in de lijst staan die ik wel kan aanvinken, maar geen channel number hebben. Ze komen vervolgens ook niet in mijn lijst terug. Ik weet dat dat onder andere geldt voor Private Spice, Playboy TV en Hustler. (Ach wat moet je er ook mee.) Ik heb ook maar één kaart (de andere wordt komende maand geactiveerd) waarvoor deze abonnementen van toepassing zijn.
Ik ga nu in ieder geval eerst eens testen of ik mijn signaal zo eens in de tijd nog kwijt ben met deze tuners en deze setup. Dat is waar het me in ieder geval om te doen was!"