Forum Wiki SponsorShop
20 November 2019, 14:09:50 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: vista sideshow gadget voor media center  (Read 4930 times)
HTPC_Dummy
Standaard
**

« on: 19 February 2009, 12:01:24 »

Allen,

ik kwam zojuist het volgende tegen. Een officiele microsoft sideview gadget voor mediacenter. Ik dag dat de eerste versie van 13-2-2009 is.
Daarmee zou sideshow nu eindelijk goed bruikbaar moeten zijn voor VMC

Hier de link:
http://gallery.live.com/liveItemDetail.aspx?li=04fbce8e-61ec-435a-99e7-b9910b5c93ad&pl=7&bt=8

Is er iemand die dit al zou kunnen testen ?

Ik zit zelf eraan te denken om zo'n digitale fotolijst (met wifi en sideshow ondersteuning) aan te schaffen, bijvoorbeeld de "i-mate momento 70" zodat ik muziek kan opzetten zonder de tv aan te hoeven zetten.

Graag jullie reacties
« Last Edit: 19 February 2009, 12:59:24 by kaajee » Logged

OrigenAE S16V, Silverstone ST45NF, Asus P5Q3 Deluxe/WiFi-AP, Intel E8400 passief, 2Gb DDR3, Samsung 1Tb, Sapphire HD3850 passief, FloppyDTV/Alphacrypt, Logitech Harmony One, Logitech DiNovo Edge
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #1 on: 19 February 2009, 12:57:23 »

Stond hier toch ook al?

Wellicht dat het nu een 'echte release' is, ik ga eens kijken. De beta werkte ook al aardig/goed hoor. Vraag me af wat en of ze verbeterd/veranderd hebben.....

Ook Nico heeft al info op zijn site hierover: http://www.windows-mediacenter.nl/index.html?/sideshow.html

(ps dus 'nieuw' was het niet echt, titel even aangepast, ach ja, je moet wat als moderator)
« Last Edit: 19 February 2009, 12:59:12 by kaajee » Logged
HTPC_Dummy
Standaard
**

« Reply #2 on: 19 February 2009, 13:43:56 »

Ik heb geen idee wat het verschil is met de Bta versie....
Ik zag enkel de bestandsdatum Datum: 13-2-2009 en het feit dat ie pas 77x gedownload was.

Kaajee: wellicht is dit topic een aanvulling voor de door jouw genoemde link uit 't forum

Weet iemand waar je op moet letten als je sideshow wil gebruiken icm een digitale fotolijst. Is een willekeurig fotolijst met wifi genoeg (zodat ie in vista wordt herkend in het netwerk)? Of moet zo'n fotolijst echt specifiek sideshow ondersteunen (zoals die "i-mate momento") ? Ik kan er niet echt veel info over vinden.
« Last Edit: 19 February 2009, 15:10:43 by HTPC_Dummy » Logged

OrigenAE S16V, Silverstone ST45NF, Asus P5Q3 Deluxe/WiFi-AP, Intel E8400 passief, 2Gb DDR3, Samsung 1Tb, Sapphire HD3850 passief, FloppyDTV/Alphacrypt, Logitech Harmony One, Logitech DiNovo Edge
WebMaster
Administrator
Gemiddeld

« Reply #3 on: 19 February 2009, 16:48:52 »

Dit soort zaken is ook erg goed in de DGK wiki bij te houden.
De aanmeldingen voor wiki beheer lopen niet echt storm dus bij deze wil ik het graag nogmaals onder de aandacht brengen...
zie http://www.degroeneknop.nl/wiki/index.php
(tja als wm moet je ook wel eens wat en off-topic geraken in dan misschien niet charmant maar hopelijk wel doeltreffend in deze Wink )
Maikel1981
Gemiddeld

« Reply #4 on: 20 February 2009, 09:57:20 »

Ik heb hem zojuist op m'n vista media center geinstalleerd. het is inderdaad een nieuwe versie, nu heb ik namelijk op mijn windows mobile 6.1 telefoon de nederlandse versie van sideshow.
Het navigeren gaat echt stukke beter bij mij, ik kan nu heel snel nummers skippen enzo.
Foto's bekijken op mobiel gaat ook super snel nu.

Weer bedankt voor de tip smile weer blij mee.
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #5 on: 20 February 2009, 14:50:18 »

Even voor de goede orde. Behalve bovengenoemde software (voor op je/een Vista PC), dien je vanzelfsprekend ook op je PDA/Windows Mobile Device nog een applicatie te installeren. Degene die er bij mij nog op stond was een beta versie en die leek het niet meer te doen.

Ik kwam op het net deze tegen, (b)lijkt echter een developer preview ?? versie te zijn. Maar is dit ook degene die jullie gebruiken?
Hiervan zie ik namelijk nog geen definitieve versie elders......
Windows SideShow for Windows Mobile Developer Preview
Maikel1981
Gemiddeld

« Reply #6 on: 20 February 2009, 20:18:07 »

Even voor de goede orde. Behalve bovengenoemde software (voor op je/een Vista PC), dien je vanzelfsprekend ook op je PDA/Windows Mobile Device nog een applicatie te installeren. Degene die er bij mij nog op stond was een beta versie en die leek het niet meer te doen.

Ik kwam op het net deze tegen, (b)lijkt echter een developer preview ?? versie te zijn. Maar is dit ook degene die jullie gebruiken?
Hiervan zie ik namelijk nog geen definitieve versie elders......
Windows SideShow for Windows Mobile Developer Preview

Ja die gebruik ik ook op mijn htc WM 6.1 eerst was deze met de beta van media center gadgets engels en nu met de nieuwe media center gadgets is deze automatisch nederlands geworden. de pc stuurt dus de taal aan
dapozt
Newbie
*

« Reply #7 on: 9 March 2009, 22:29:26 »

Misschien handig om te weten:  deze gadgets werken momenteel NIET onder Windows 7.

De media center gadgets werken niet onder win7 ivm interne API veranderingen. Dit ondanks de installer die wel werkt.
Daarnaast is er een bug in sideshow for Windows Mobile waardoor je uiteindelijk aan de PC kant niet een gadget kan activeren voor je mobile device (vinkboxjes zijn grijs).

Overigens heb ik contact met de auteur van deze software (zo kom ik ook aan deze info). Mochten jullie nog wensen hebben voor de Win7 variant, nu kunnen we nog functionele wensen kenbaar maken (zo heb ik 'shuffle album' en 'shuffle all songs' aangedragen).
Rick-Online
Standaard
**

« Reply #8 on: 14 March 2009, 14:36:04 »

Ook handig om te weten:

Wanneer je de TV Pack 2008 hebt geinstalleerd, wil deze tool zich niet installeren, omdat de versie van Media Center niet overeenkomt met de versie die de tool verwacht. Je kan de tool echter wel gewoon gebruiken.

Ga als volgt te werk:

1. Start regedit om het register te bewerken
2. Maak voor alle zekerheid een backup: klik op Exporteren in het menu bestand, en sla het register ergens op
3. Zoek de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center
4. Verander de waarde van ident van '5.1' naar '5.0'
5. Installeer de tool
6. Verander de waarde van ident terug van '5.0' naar '5.1'.

Appeltje, eitje :-)
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen