Forum Wiki SponsorShop
15 December 2019, 08:18:25 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Windows 7 op een Mac Mini  (Read 9036 times)
Danee
Pro

« on: 18 February 2009, 23:05:39 »

Na een poosje met Windows 7 gespeeld te hebben (in een VM) vond ik het toch eens tijd om 't op een Mac Mini te zetten met Bootcamp.

De installatie verliep redelijk vlekkeloos, duurde ongeveer een 45 minuten en dan nog een klein kwartiertje om mijn gewenste instellingen erin te zetten en de installatie af te ronden.
Zo'n beetje alle apparaten werden direct herkend en de drivers werden geïnstalleerd, de enige 2 apparaten waarvoor ik aparte drivers nodig had was de geluidskaart (onboard) en de TV tuner (Avermedia M028 USB)
Voor de geluidskaart heb ik de Bootcamp driver gebruikt (hoewel Bootcamp, versie 1.4, zelf niet te installeren was)
Voor de TV tuner de laatste Vista driver van Avermedia zelf. De standard geïnstaleerde driver gaf wel (uitzonderlijk goed!) beeld maar geen geluid.

Al met al een eenvoudig verlopen installatie, nu maar eens kijken hoe het in het dagelijks gebruik gaat.

Groeten,

Danee

Voor de laatste informatie over plugins voor je Media center: www.mcesoft.nl
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
harryd
Administrator
Guru

« Reply #1 on: 20 February 2009, 16:43:24 »

Heb jij wel eens geprobeert op de Mac Mini in een VMware Fusion omgeving Vista Media Center te draaien met USB tuners (vb van Anysee Wink ) en dan via een extender te connecten?

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
Danee
Pro

« Reply #2 on: 20 February 2009, 16:48:11 »

Nee, de VM die ik voor het bekijken van Windows 7 gebruikt heb draaide ik op mijn Home Server. Verder heb ik ook geen extender, dus kan ik het niet testen.

Groeten,

Danee

Voor de laatste informatie over plugins voor je Media center: www.mcesoft.nl
McMeller
Guest
« Reply #3 on: 25 May 2009, 16:32:14 »

Het is jammer dat er niet letterlijk een softwarematige Extender-functionaliteit bestaat.
OK, je kunt alles delen, maar het zou toch leuk zijn als je een Media Center-applicatie
als Extender kon configureren zonder extra poespas eromheen... Moet te realiseren zijn
lijkt me...

Dan zou je een matig PC'tje of een Mac Mini kunnen ombouwen tot een uitmuntende HTPC...
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen