Forum Wiki SponsorShop
26 June 2022, 19:29:32 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: UPC en Floppy DTV stand van zaken  (Read 4826 times)
lix
Newbie
*

« on: 11 February 2009, 19:56:59 »

Kan hier niet veel acteels over vinden, dus waag ik het om de vraag (die dus al eerder gesteld is) nogmaals te stellen.

Laat ik voorop stellen dat ik van harte hoop dat het er eindelijk naar uitziet dat het monopolie van UPC en Ziggo doorbroken gaat worden.
Valt nog te bezien overigens of dat ook het digitale signaal betreft en wanneer we er wat van gaan merken.

Zit dus in het UPC gebied en ben lang geleden al bezig geweest met analoog MCE en was over de beeldkwaliteit niet echt tevreden.
Wil dus wel weer MCE, maar niet meer analoog.

Is het nog steeds zo dat UPC FTA kanalen uitzendt?

Of raden jullie me gelijk aan om maar te gaan voor de satelliet?

Lx

Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #1 on: 11 February 2009, 22:36:59 »

Als ze (UPC) al FTA uitzenden zullen hier niet mee te koop lopen en een garantie heb en krijg je al helemaal niet. Ik zou de/een investering van een digitale tuner kaart er niet voor over hebben. Een tijdje terug was het 'basispakket' wel FTA even later las ik eer berichten dat het niet zo was. Geen peil op te trekken.

En tja, of je dan wel of niet satelliet moet gaan nemen kan ik niet voor je beslissen. Wachten op een andere aanbieder op het (UPC) kabel netwerk kan nog wel even duren vrees ik. Heb je al eens de set top box geprobeerd? Evt. met een RGB_to_s-video converter? Wellicht zijn er inmiddels wl UPC decoders/set top boxen mt een s-video uitgang.........
doornjoostje
Guru

« Reply #2 on: 12 February 2009, 09:25:43 »

Er komt wel verandering in de situatie eind 2009:
http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,5204.0/topicseen.html

D
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #3 on: 12 February 2009, 09:42:02 »

Ja ik vermoed dat TS daar ook op doelde toen hij schreef:

"Laat ik voorop stellen dat ik van harte hoop dat het er eindelijk naar uitziet dat het monopolie van UPC en Ziggo doorbroken gaat worden.
Valt nog te bezien overigens of dat ook het digitale signaal betreft en wanneer we er wat van gaan merken."

Maar ik kan je nu wel vertellen dat 'we' eind 2009 echt nog niet deze vrijheden op de kabel hebben. Gezien de bureaucratische toestanden in NL en het feit dat dit voor de huidige aanbieders nou niet aanlokkelijk is......
mleenaerts
Guest
« Reply #4 on: 12 February 2009, 12:38:03 »

Ik heb vrij recent nog een scan uitgevoerd en geen enkele FTA kanaal kunnen vinden.

Misschien is digitenne een optie voor je als je tenminste nog niet vast zit aan een bepaald type Floppy DTV kaart. Al hoor en lees ik hier ook wisselende meningen over en dan met name over de kwaliteit van de uitzendingen.
lix
Newbie
*

« Reply #5 on: 12 February 2009, 13:17:58 »

Zeer nuttige info, dank allen.
Ik ga in afwachting van de ontwikkelingen i.i.g. "sleutelen" aan de settop box.
Las wel dat het inregelen van de AB soms problematisch kan zijn.
Kaajee, ik ben bang dat je gelijk hebt m.b.t. de veranderingen die de OPTA wil doorvoeren.....
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen