Forum Wiki SponsorShop
4 June 2020, 09:26:49 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: M-audio Delta1010 geen surround  (Read 2075 times)
Merheim
Newbie
*

« on: 7 February 2009, 16:51:56 »

Ik heb een systeem met een M-audio delta 1010 geluidskaart.
De software is vista Premium met TVpack2008.
Dit in combinatie met een duo core processor van intel, en 4GB geheugen.
systeem draait in principe lekker snel, firedtv werkt super.

Maar het probleem wat ik nu heb ligt aan de samenwerking van mce en deze geluidskaart.

De geluidskaart heeft 10 (!) uitgangen. Ik zou er graag 6 gebruiken, om 5.1 surround te maken.
In powerDVD werkt dat prima.
maar in mce gaat het mis.
Ik krijg een decoderfout, zodra ik selecteer dat ik de kaart met 10 uitgangen wil gebruiken.

Als ik in het configuratiescherm instel dat ik de kaart met 2 uitgangen wil gebruiken werkt het prima, maar dan dus alleen stereo...

MCE reageert hetzelfde als WMP, dus dat is op z'n minst consistent.

Ik heb al via de decoder-utility de powerdvd codecs geselecteerd, maar dat leidt niet tot veranderingen.

MCE herkent die huge-ass kaart niet. Met die 10 uitgangen dus. Powerdvd vindt dat juist wel mooi en kan stand-alone enorme surround-setups maken.

Ik weet dat ik nogal een unieke setup heb door die grote geluidskaart, maar die is nodig om op de juiste kwaliteit en gebalanceerd, professionele luidsprekers aan te sturen met ingebouwde digitale poweramps.

Nu doe ik dus een beroep op jullie expertise.

alvast bedankt... Teun

edit:
intussen een Creative XFI pci kaart geinstalleerd, en deze werkt prima.
bromt wel een beetje, maar de ondersteuning is tenminste goed vanuit vista mediacenter. da's eigenlijk belangrijker dan de kwaliteit.
« Last Edit: 11 February 2009, 15:40:42 by Merheim » Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen