Forum Wiki SponsorShop
28 September 2020, 16:30:37 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Moederbord advies gevraagd  (Read 4814 times)
martinisoft
Pro

« on: 7 February 2009, 11:20:17 »

Het is erg lang goed gegaan met mn systeempje, maar helaas zal ook ik mijn mediacenter pc een keer moeten gaan upgraden ben ik bang.
Ism mn anysee 30tc, loopt het processorgebruik binnen mn huidige config op tot 90% (P4 3Ghz HT).
Dit zorgt niet alleen voor een druk draaiende ventilator, maar ook voor hier en daar een hik in het beeld en geluid.

Ik kijk TV op een beamer, en deze beamer wil ik graag blijven gebruiken.
Deze is echter niet HD-Ready, en het beste dat ik aan kan bieden is dan ook Component YPbPr.
Bij het in elkaar zetten van een nieuw systeem zou ik het liefste uitgaan van een moederbord dat zowel een component als hdmi uitgang heeft.
Dit om nu mijn huidige beamer, en eventueel in de toekomst een HD beamer goed te kunnen aansluiten.

Mijn concrete vraag is dan ook, kent iemand van jullie een enigsinds recent moederbord dat dit kan bieden.
Een soort opvolger van de M2A-VM zeg maar...
Ik heb al heel wat afgezocht bij verschillende fabrikanten, maar YPbPr kom ik eigelijk nauwlijks meer tegen.
Ik ben niet gebonden aan een bepaalde fabrikant.
Ook ben ik niet persee gebonden aan of intel of amd.
Wel wil ik de kosten in de tang houden, en daar rekening mee houdend is AMD wellicht het intressantste.

Ik weet dat er VGA kaarten zijn die kunnen wat ik wil, maar mocht dit onboard nog op te lossen zijn dan gaat daar mijn voorkeur naar uit.
Het systeem is vooral Mediacenter, en hoeft dus geen krachtpatser te zijn op t gebied van spellen, enz.

Alvast veel dank voor het meedenken..

greetzz

Martijn

A
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #1 on: 8 February 2009, 12:27:28 »

Mijn Gigabyte GA-MA69GM-S2H heeft een HDMI uitgang, analoog VGA én een Component uitgang. Is wel inmiddels natuurlijk redelijk verouderd, obv de ATi 690g chip. Radeon X1250...........
martinisoft
Pro

« Reply #2 on: 9 February 2009, 07:41:48 »

Hee Kaajee,

Thanks voor je reactie.
Ik ben zelf nog verder aan t zoeken geweest, en volgensmij zijn er geen nieuwere borden die voldoen aan mijn wensenlijst.
Kan jou bordje wel component en vga tegelijk? De Asus M2a-VM kan dat namelijk niet zag ik, en ik kan er bij de Gigabyte niks van terugvinden.
Ik ben tot nu toe een intel gebruiker, en heb daarom weinig kijk op wat AMD allemaal aan t doen is, heb jij wellicht nog suggesties voor een processor die het icm dit mainbord mogelijk maakt HD content af te spelen?

thanks again...

Martijn

A
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #3 on: 9 February 2009, 09:48:09 »

Nee, tegelijk VGA/D-sub en tv-out gaat niet bij dit board helaas:
(Note 1) Simultaneous output for D-Sub and TV (S-Video, AV composite, or YPbPr component) is not supported.
(Note 2) Simultaneous output for DVI-D and HDMI is not supported.

En qua CPU zou een AMD 5050E goed genoeg moeten zijn om ook HD af te kunnen spelen, softwarematig via bijv. CoreAVC bijv.
gewoon in de kroeg
Guru

« Reply #4 on: 10 February 2009, 01:20:50 »

Ik heb er geen ervaring mee maar kijk eens naar het volgende,

http://tweakers.net/productreview/9595/msi-media-live-diva-51.html

Het idee dat er een goede versterker zit ingebouwd lijkt mij geweldig!!
Scheelt ook weer een versterker (met bijbehorende AB)
Dus (waarschijnlijk) een zwaar betere W.A.F

Als iemand ervaring met dit board heeft laat svp even iets weten.

Gr.E
martinisoft
Pro

« Reply #5 on: 10 February 2009, 09:21:48 »

Dit kwam ik ook tegen, en heb ik ook stiekem naar gegluurt.
Het wordt dan allemaal wel een beetje prijzig ben ik bang, als je versterker nu aan vervanging toe is, dan is t een koopje maar mijn 5.1 setje is net een jaar oud.
Hmmm hier moet ik eerst nog eens even over nadenken..
Kaajee, nog even wat de component en vga uitgangen van jou bordje betreft... Je geeft aan dat t ook bij dit bord niet mogelijk is deze tegelijk te gebruiken.
Draai je met de bord wel de volledige catalist control center, en kun je dus profielen maken met een bureaublad shortcut om snel te schakelen tussen de verschillende uitgangen?

thanks again...

A
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #6 on: 10 February 2009, 09:39:29 »

Dat laatste weet ik eigenlijk niet, nooit geprobeerd. Ik heb er nog een CRT beeldbuis aan hangen en werk met een VGA_to_SCART/RGB kabel/oplossing. Da's m'n enige aansluiting. Daarbij draait (dus) Powerstrip om de juiste resolutie en timings uit te sturen. Ik heb eigenlijk niets met het Catalyst Control center te doen/maken (gelukkig maar).

Maar je zou verwachten dat jouw wens wel te realiseren moet zijn middels idd hotkeys of snelkoppelingen......
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen