Forum Wiki SponsorShop
17 October 2018, 08:09:21 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Welke dual tuner kaart  (Read 5663 times)
mluyben
Standaard
**

« on: 2 February 2009, 10:28:46 »

Hi, het is alweer even geleden dat ik aktief met de mediacenter bezig was.
Maar ik wil nu eigenlijk een Dual analoge tuner kaart hebben.
Welke zijn de betere en die goed werken onder Vista 32Bit.

ik zat zelf evt de HVR2200 of HVR3000 te overwegen

Het systeem is een Athlon64 X2 4400, 2Gb geheugen.
Moederbord is een M2NPV-VM
Videokaart een ATI HD2400
huidige TV kaart : Hauppage PVR150mce

Alvast bedankt voor reacties!

Marcel

Windows Vista Premium, Silverstone LC10, Asus M2NPV-VM, Athlon64 X2 4400+, 2GB geheugen, onboard Audio/Video, Hauppauge MCE150, Samsung 300GB hdd
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #1 on: 2 February 2009, 11:21:37 »

Kijk ook eens naar de Saber Vista View, naar mijn mening de beste, alhoewel ik niet de kwaliteit van de 2200 ken.

Ik zou de 3000 links laten liggen, ik neem aan dat je analoge tv wilt opnemen, de HVR-3000 heeft geen hardwarematige mpeg2 encoder voor zover ik kan zien. Dit moet dan dus softwarematig gebeuren. Zou daarom niet mijn keuze zijn.
ronjans
Gemiddeld

« Reply #2 on: 2 February 2009, 13:36:23 »

ik zou lekker de HVR2200 nemen, heb ook de saber gehad, blij dat deze vervangen is voor de HVR2200.
Veel beter beeld

mluyben
Standaard
**

« Reply #3 on: 2 February 2009, 15:05:56 »

Dank voor de reacties, ondanks tegenstrijdige berichten smile

edit - Klopt niet verkeerd overgenomen, zie onderstaande reply
De HVR3000 heeft wel een hardware decoder volgens de specs.
analoge TV programma's op de harde schijf opnemen in hoge MPEG-2 kwaliteit dank de hardware MPEG-2 encoder.
Ik moet toegeven dat het niet echt duidelijk is, er zit geen Mpeg2 decoder bij staat in de specs, dus die moet al in Vista zitten of aanschaffen.

Voor mij is het belangrijkste verschil dat de HVR2200 een PCI-E kaart is en de HVR3000 een PCI.
Hij zou in geval van de PCI-E naast de Asus2400XT moeten passen, aangezien daar het PCI-E slot zit. Het koel element van de grafische kaart zit aan de linker zijde, het PCI-E X1 slot rechts.
Zou dus moeten kunnen..

Die saber kaart kan ik maar bij 1 adres vinden. Nu moet ik zeggen dat er maar weinig dual kaarten te vinden zijn.
Ik ben geneigd te gaan voor de HVR2200 aangezien de 150MCE het tot nu toe redelijk doet.

Ik wacht nog even op andere reacties..

marcel
« Last Edit: 2 February 2009, 16:25:25 by mluyben » Logged

Windows Vista Premium, Silverstone LC10, Asus M2NPV-VM, Athlon64 X2 4400+, 2GB geheugen, onboard Audio/Video, Hauppauge MCE150, Samsung 300GB hdd
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #4 on: 2 February 2009, 15:13:27 »

Dank voor de reacties, ondanks tegenstrijdige berichten smile

De HVR3000 heeft wel een hardware decoder volgens de specs.
analoge TV programma's op de harde schijf opnemen in hoge MPEG-2 kwaliteit dank de hardware MPEG-2 encoder.
Ik moet toegeven dat het niet echt duidelijk is, er zit geen Mpeg2 decoder bij staat in de specs, dus die moet al in Vista zitten of aanschaffen.

.................

Waar zie je dat dan staan? Ik lees op de link waar ik naar verwees: http://www.hauppauge.de/nl/site/products/data_hvr3000.html :
"Neem analoge TV op Uw harde schijf op middels onze MPEG-1/MPEG-2 SoftPVR™."
mluyben
Standaard
**

« Reply #5 on: 2 February 2009, 16:21:06 »

Je hebt gelijk, ik zie het ook niet meer staan, ik ben bang dat ik net het verkeerde venster open had staan van de HVR2200, zal het aanpassen in bovenstaande reply.
HVR3000 valt dus gewoon af..
Ik heb ook een mailtje gestuurd naar Hauppauge, daar geven ze aan de HVR2200 of de HVR1700.
Nou had ik gevraagd voor dual tuner kaart, maar volgens mij heeft de HVR1700 maar een enkele tuner...

Marcel

mluyben
Standaard
**

« Reply #6 on: 30 September 2009, 11:35:42 »

Nou het heeft een tijdje geduurt voor ik eindelijk een nieuwe tuner kaart heb gekocht.
Doordat er toch weinig info over TV kaarten op het forum staat toch even mijn ervaringen tot nu toe.
Ik heb nu de Hauppauge HVR2200 in mijn mediacenter zitten.
Hij draait nu een maand of 2 ongeveer en moet zeggen dat hij een stuk beter beeld heeft dan de PVR 150 MCE die er eerst in zat.
Deze is naar mijn zoontje zijn PC verhuisd.
Beeld is gewoon scherper en komt steeds meer in de richting van het 'gewone' analoge TV beeld.
Echter heeft onze 32" Sony Bravia via de ingebouwde analoge tuner nog steeds beter beeld.
Wij hebben ook een goedkopere LG 26" LCD TV en die heeft zeker geen beter beeld als de Mediacenter.... dus zo slecht is het nog niet Wink

Ondanks de verbetering vraag ik me af of de instellingen voor deze kaart te veranderen/tunen zijn?
Ik heb het idee dat de ruisonderdrukking cq Compressie een beetje te ruig is, waardoor gezichten wat onnatuurlijk lijken.
Is er een tool of iets dergelijks om de beeld instellingen voor deze TV kaart te veranderen?

Marcel

Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen