Forum Wiki SponsorShop
4 April 2020, 17:08:01 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Koppelen van Linksys 2200 met MediaPortal  (Read 5482 times)
verbaan
Newbie
*

« on: 19 January 2009, 23:32:23 »

Heb net een Linksys 2200 aangeschaft en ik krijg m niet aan de praat met Windows Media Center. Nu lijkt MediaPortal zelfs nog een mooiere optie, maar die krijg ik dan weer niet te zien op mijn Linksys? Wat moet ik doen om t draaiend te krijgen?

Thx en fijne avond,
Nico

Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #1 on: 20 January 2009, 09:14:15 »

Wat ik zou doen? Het hier proberen......

(dit is een MCE forum er zitten geen/nauwelijks MP users)
doornjoostje
Guru

« Reply #2 on: 20 January 2009, 09:51:30 »

Ik heb het apparaat nog nooit van dichtbij gezien, maar draait het onder windows of kun je er windows op zetten?
Dan kan je de mediaportal client software installeren.

Als dit niet kan, lijkt het me niet mogelijk, vrijwel niks te vinden op de site die KJ ook al zegt:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Linksys+2200+site:team-mediaportal.com&btnG=Google+zoeken&meta=

Maar je kan het natuurlijk altijd daar vragen.

D
Maikel1981
Gemiddeld

« Reply #3 on: 20 January 2009, 10:11:22 »

Dat is niet mogelijk. enkel de vista en windows 7 versie werkt op de linksys extender. gebruik je wel vista of  nog xp?

vertel anders hier wat er fout gaat met het koppelen met windows media center, normaal is het namelijk heel makkelijk als de firewall maar goed staat of even uit.
verbaan
Newbie
*

« Reply #4 on: 20 January 2009, 20:28:19 »

Ben nu MediaPortal opnieuw aan het installeren en zal idd eens op hun forum kijken. Koppelen met MCE heb ik ook al geprobeerd met firewall uit. Vanuit Linksys krijg ik 8-cijferige code, dit scherm laat ik staan en dan ga ik naar PC om Extender toe te voegen; automatisch ziet ie m sowieso niet, dus voeg ik handmatig toe. Ik tik de code in, beantwoord 2 vragen en dan krijg ik configuratiefout. Ook met firewall uit dus. What can be wrong?

Bedankt vast voor jullie reacties,
Nico
Maikel1981
Gemiddeld

« Reply #5 on: 22 January 2009, 09:43:50 »

Controleer onderstaande afbeeldingen eens. je netwerk instellingen, firewall en services moeten goed staan. als je alles zet zoals hier onder wat over mediacenter gaat , dan moet het werken. Zo niet dan kan je het beste vista even opnieuw installeren anders blijf je zoeken. kijk of je alle windows updates hebt, en update de firmware van je linksys, dit doe je heel makkelijk via de setup in de linksys, daar waar je ook je tv instelt enzo.

* Netwerk.jpg (49.64 KB, 840x596 - viewed 745 times.)

* service.jpg (136.24 KB, 1224x525 - viewed 718 times.)
« Last Edit: 22 January 2009, 09:50:05 by Maikel1981 » Logged
Maikel1981
Gemiddeld

« Reply #6 on: 22 January 2009, 09:45:10 »

Als dit allemaal niet werkt, kan je alleen nog in je router kijken of daar alles goed staat, anders heb ik geen tips meer, behalve de pc opnieuw installeren.

* firewall.jpg (60.04 KB, 840x525 - viewed 732 times.)
Maikel1981
Gemiddeld

« Reply #7 on: 22 January 2009, 09:54:53 »

En volgens mij via de cd die bij de linksys is geleverd kan je de setup draaien en geeft je ook nog wel tips als hij hem niet verbonden krijgt tijdens de installatie.

Zo zoek het nu maar uit  biggrin
verbaan
Newbie
*

« Reply #8 on: 23 January 2009, 06:55:24 »

Gelukt! Er bleken aantal services niet te werken, moesten aanmeldnaam NT AUTHORITY\LocalService hebben. Ook hele boom van afhankelijkheden van services hiervoor afgelopen. Daarnaast bleken de volgende poorten niet open te staan (handmatig moeten toevoegen): 3776 UDP, 3390 UDP, 1900 UDP, 2869 TCP (zie voor meer info http://www.microsoft.com/belux/nl/windowsxp/mediacenter/extender/setup/firewall/winfirewall.mspx). Met jullie opmerkingen ben ik dus juiste fouten kunnen opsporen, bedankt!

Nico
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen