Forum Wiki SponsorShop
19 May 2022, 16:35:30 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Kastvraag, en wat HD gerelateerde vragen  (Read 3427 times)
janvk
Newbie
*

« on: 9 January 2009, 00:18:21 »

Beste Allemaal,

Ben reeds 3 jaar in het bezit van een mediacenter eerst windows XP MCE 2005 en nu VIsta Ultimate
P4 3.0 4 GB geheugen
1x WD 74 GB Raptor
1x ATI HD2600XT
1x WD 1TB Green
1x NEC DVD Brander
1x Simpele Voeding,
1x Thermaltake Armor kast inclusief Big water Waterkoeling kit CPU/Chipset/VGA
2x Hauppauge PVR 500 dual tuner dus 4 tuners
1x Microsft Wireless Entertainment keyboard set 8000 bluetooth

Nu staat deze sind november vorig jaar ongeveer stil omdat we een nieuwe tv gekocht hebben een Philips 42PFL9803 (die met die backlight led tech)
Toen natuurlijk een decoder gekocht voor digitale tv (Humax 5000) zodat we delta digitale tv kunnen kijken.

Nu wil toch graag weer richting mijn mediacenter gaan mis opnemen beeld stilzetten en dergelijke.
DUs de mediacenter zal vernieuwd moeten worden. Heb niet diret behoefte om onderdelen verplicht her te gebruiken uit mijn oude media center vermoed dat ik wel de HDD overga zetten in de nieuwe maar ook dat is tegenwoordig niet de prijs meer dus dat zien we wel.

Ik heb mijn oog voor de kast laten vallen op een OrigenAE S21T die met dat 12 touchscreen dat gemotoriseerd verplaats. Nu is alleen het probleem dat ik nergens een plek kan vinden waar ik dat ding kan bestellen iemand enig idee ?? waar in nederland via pricewatch op tweakers is ie onvindbaar heb hem toen die net uitkwam wel gezien koste destijds toen ong 1200 eur maar nu vind ik hem nergens meer.

Ik wil blurays gaan kijken en ook wel een een HD filmpje downloaden in H264 formaat, heb dat laatst gedaan alleen en op deze afgespeeld maar dat schokt verschrikkelijk dat beeld dus mijn vragen zijn als volgt:

1. Intel of AMD, begrijp ik goed uit fora berichten dat wanneer je energiezuinig wil zijn je moet kiezen voor AMD Phenom, want aan zich vind ik dat niet zo een superpunt voor mij is snelheid veel belangrijker dus zou het dan verstandiger zijn om voor een intel quad te gaan?? Zeker met het oog op windows 7 die binnen nu en 1,5 jaar waarschijnlijk verkrijgbaar is me ondersteunog voor HD kanalen?

2. Videokaarten?? Ati of Geforce wat is het kwalitatiefst het beste ??

3. Audio. Handig om te vermelden mijn Mediacenter wordt aangesloten via HDMI op een Pioneer VSX-X60 reciever die dan weer naar de TV gaat, in principe pakt de Pioneer geluid vanaf de HDMI en speelt dat dan af? Moet ik daar bij de videokaart nog rekening mee houden dat die bepaalde audio ondersteuning in zich heeft?? Of met ik er juist rekening mee houden dat er toch een digitaal optisch of coaxiaal kabeltje naar de pioneer moet??

Hoop dat jullie de tijd willen investeren in wat advies, alvast hartelijke dank

Met vr gr

Jan

Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen