Forum Wiki SponsorShop
8 December 2019, 21:47:56 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 [2]  All   Go Down
  Print  
Author Topic: Hulp gevraagd keuze videokaart  (Read 12543 times)
Boontje
Pro

« Reply #15 on: 18 December 2008, 12:07:29 »

Hoi Heren,

Zal denk ik dan voor een phenom 9350e 65watt gaan. Die staat echter niet in het lijstje van geteste cpu's voor dit moederboard maar de enige andere energie zuinige 9100e die er bij staat is nergens te vinden. Ik ga er van uit dat die ook gewoon werkt aangezien hogere typen ook werken. Dan zien we wel verder zoals Kaajee al zei. Bedankt.

Rob

Antec Fusion V2; Gigabyte GA-MA78GM-S2H; AMD Phenom 9350e; 2 GB Kingston DDR2 667mhz; 2x 500GB Samsung Spinpoint T166; 2x Hauppauge WinTV PVR150
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #16 on: 18 December 2008, 12:25:05 »

Ik zou deze CPU wel willen: AMD Phenom X2 GE-6600

Maar ik zie hem nog steeds niet voorbij komen als zijnde leverbaar. Heeft een TDP van 45Watt, meer dan snel genoeg, en bovendien wl HT3.0.
Boontje
Pro

« Reply #17 on: 18 December 2008, 14:54:31 »

Ik zou deze CPU wel willen: AMD Phenom X2 GE-6600

Maar ik zie hem nog steeds niet voorbij komen als zijnde leverbaar. Heeft een TDP van 45Watt, meer dan snel genoeg, en bovendien wl HT3.0.

Enig idee wanneer die wel leverbaar zullen zijn en wat die moeten gaan kosten? Ik heb nog wel even geduld....

Antec Fusion V2; Gigabyte GA-MA78GM-S2H; AMD Phenom 9350e; 2 GB Kingston DDR2 667mhz; 2x 500GB Samsung Spinpoint T166; 2x Hauppauge WinTV PVR150
doornjoostje
Guru

« Reply #18 on: 18 December 2008, 14:59:29 »

Er zou ook een 65watt AMD Phenom X3 8450e komen.
Maar nooit gezien....

D
Boontje
Pro

« Reply #19 on: 9 January 2009, 17:49:05 »

Hoi allemaal,

Ik heb me een Phenom 9350e gekocht en heb ook maar gelijk een GA-MA78GM-S2H MoBo erbij gekocht vanwege de beter chipset en HT.
Nu heb ik een tijd geleden een harde schij van de ene naar de andere PC overgezet en dat resulteerd in een onleesbare harde schijf. (Moet hier nog ergens een topic van staan) Ik weet dat Vista niet zomaar te registreren is op een nieuw MoBo maar dat zie wel hoe ik dat op los. Mijn probleem/vraag is:

Hoe kan ik voorkomen dat de Data in de D: partitie en 2de harde schijf straks onleesbaar is bij het vervangen van het MoederBord?

Groet,

Rob

kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #20 on: 10 January 2009, 21:22:30 »

Zou geen probleem moeten zijn. Zelfs de systeem partitie/schijf overzetten na een wisseling van moederbord/cpu moet prima gaan.
Vista is sowieso weer een stuk makkelijker hierin dan bijv. XP, daar zou je onherroepelijk blauwe schermen krijgen.

Evt. met herstel opties met een install Vista-DVD

Een niet-systeem schijf (data partitie/2e harde schijf) gaat sowieso geen probleem opleveren.

Wellicht 1 punt van aandacht: zet de IDE/SATA modus gelijk aan je huidige config! Je hebt wellicht in je BIOS verschillende mogelijkheden: Native IDE_SATA/AHCI etc.
Boontje
Pro

« Reply #21 on: 11 January 2009, 09:07:25 »

Hoi,

Het is gelukkig allemaal goed gegaan. Was even bang dat ik weer moest gaan recoveren. Zal later nog melding maken hoe het systeem nu draait.

Bedankt,

Rob

Isra
Standaard
**

« Reply #22 on: 21 January 2009, 14:14:58 »

Als ik het zo bekijk dan denk ik.

Een Upgrade naar een 4850 is een aanrader.
Mocht je er een Videokaart bij moeten kopen omdat hij het nog niet trekt.
Koop voor net 60,- een nieuw mainboard met HD3200 op het mainboard.

Werkt uitstekend, zuinig, stil en blijft lekker koel.

Kun je je mainboard en CPU nog 2e hands verkopen.
Ben je per saldo het meest voordelig uit denk ik.

Windows Vista 64Bit
AMD Athlon 64 4850e
Arctic F64PRO Cooler
Asus M3A78-EM
4 GB DDRII 800 OCZ Fatal1ty
LG Blu-Ray Drive GGC-H20L 6x/2x
HDMI > Samsung Full-HD 32''
Logitech DiNovo Mini
Boontje
Pro

« Reply #23 on: 21 January 2009, 19:15:01 »

Als ik het zo bekijk dan denk ik.

Een Upgrade naar een 4850 is een aanrader.
Mocht je er een Videokaart bij moeten kopen omdat hij het nog niet trekt.
Koop voor net 60,- een nieuw mainboard met HD3200 op het mainboard.

Werkt uitstekend, zuinig, stil en blijft lekker koel.

Kun je je mainboard en CPU nog 2e hands verkopen.
Ben je per saldo het meest voordelig uit denk ik.

Hoi zoals je een stukje hierboven hebt kunnen zien heb ik dat moederbord met HD3200 inderdaad een tijdje geleden gekocht met een Phenom 9350e. Het vorige bord met CPU moet ik inderdaad nog te koop aanbieden....

Toch bedankt voor het meedenken.

tiemen
Newbie
*

« Reply #24 on: 15 February 2009, 15:44:48 »

Hoi,

Ik heb dit artikel gelezen:
http://www.hardware.info/nl-BE/articles/amdnZmpsZGGa/Optimaal_video_kijken_op_de_PC/1
en een Videokaart met een Nvidia 8600 gekocht.

Deze heeft ondersteuning voor HDTV formaat (dat heet bij NVidia PureHD) http://www.nvidia.com/page/purevideo_hd.html
Waardoor het mogelijk is HD films (ook dus MKV) af te spelen op een computer met een minder krachtige CPU.
Bij werkt het met een Pentium4 2.4Ghz HT, en hij heeft er helemaal geen moeite mee!

In het hardware info artikel staat ook hoe je je PC het best instelt en daardoor gebruik maakt van de hardware decodering van deze videokaart en ook als je een videokaart gebruikt van ATI met Avivo http://ati.amd.com/technology/Avivo/index.html.

Ik ben er in elk geval heel erg blij! Het ziet er echt ontzettend scherp uit en loopt heerlijk vloeiend!

Ik hoop dat je hiermee een goeie keuze kunt maken
Pages: 1 [2]  All   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen