Forum Wiki SponsorShop
15 August 2022, 20:05:08 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Graag uitleg over Mediaplayer en Media Center met S/PDIF  (Read 4727 times)
ronjans
Gemiddeld

« on: 11 December 2008, 23:27:30 »

een paar maanden geleden had ik dit probleem, en kom er maar niet uit, is nu toch klote weer dus wil ik het weer eens uitzoeken.

goeroes, ik heb het volgende,

Een moederbord van aSUS de P5b met S/PDIF uitgang, met MCE XP werkte het wel maar met vista niet.
Als een ik dvd bestand afdraait met Microsoft Mediaplayer gaat het geluid via de S/PDIF en heb dan DTS  smile
Dit heb ik ook als ik het via Cyberlink afspeel.

hoe kan het dat als het bestand afgespeeld wordt in de MediaCenter Shell het daar niet via S/PDIF loopt (denk ik) want dan is er geen DTS.

Heb ik het verkeerd dat MCE de Microsoft Mediaplayer daarin gebruikt?

Moet er in MCE nog iets ingesteld worden? zoja wat, kan niks vinden

grt

Ron
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
FlodNar
Gemiddeld

« Reply #1 on: 12 December 2008, 20:56:38 »

Vreemd, ik heb ook de P5B via S/PDIF aangesloten (op een Logitech Z5500). En het werkt probleemloos onder Media Center van Vista 32 en 64. Ik heb na een schone installatie geen drivers van Asus geladen, alleen Windows Updates gedraaid (een keer of 10 voordat ik alles binnen had...). Dat betekent dus dat ik de generieke Microsoft driver gebruik. Probleemloos. Bijvoorbeeld enkele Duitse tv kanalen met Dolby Digital, of DVD's met DTS, alles werkt.

Asus P5QL-E, Core2Duo E6600, 4GB PC6400, Samsung Sata II 2x500GB, Asus GForce 7300 GT 256MB Silent, 2x FloppyDTV, Vista Home Premium 64bit + TV Pack 2008, Logitech Z5500, LG 30" LCD
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen