Forum Wiki SponsorShop
25 June 2018, 11:36:47 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 [2]  All   Go Down
  Print  
Author Topic: Tele2 Tv aansluiten op Media center  (Read 22581 times)
ronjans
Gemiddeld

« Reply #15 on: 10 April 2009, 07:25:31 »

[Heren,

Heb de trail opgehaald, ik zit op Tele2, hij geeft aan dat er een nieuwe tuner is, en dan?
Kan kiezen uit Sat, Kabel en Antenne.
Hou config ik verder?

Ben een stukkie verder, heb een een M3U file nodig, deze heb ik gevonden op tweakers, deze zou ik moeten laden bij paylist, echter geeft deze aan no channels found  Angry

hoe los ik dit op?

zie in de VMC bij antenne de tuner staan....

Ron
« Last Edit: 10 April 2009, 09:48:37 by ronjans » Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
martinisoft
Pro

« Reply #16 on: 10 April 2009, 10:22:52 »

Dag Ronjans,

De manier waarop dit zou moeten werken, is dat je de netwerkaansluiting die naar je Tele2 ontvanger gaat los koppeld en op je pc aansluit.
Op deze manier zou je doormiddel van een M3U file (een bestand waarin de div. poorten met bijbehorende zenders staan) de door jou zojuist geinstalleerde "DVBS Bridge for IP TV" moeten kunnen vertellen hoe de zenders in te tunen.
Deze oplossing klinkt mij als muziek in de oren, digitale TV zonder tuners, gewoon via je netwerk... geen CI perikkelen enz.
Er zit alleen een hele grote MAAR aan dit verhaal... het gaat niet werken.
Zowel KPN Itv als Tele2 zijn op een dusdanige manier beveiligd dat ontvangen van deze streams op een andere device dan die van hun niet mogelijk is.
Na wat onderzoek ben ik uit gekomen bij het MP forum waarin gesteld wordt dat het voor Tele2 even mogelijk is geweest door een Hub te plaatsen tussen je Internet verbinding en je Tele2 ontvanger, en je zo in kon breken op de tv streams.
Dit schijnt echter een tijdje geleden doormiddel van een update "verholpen" te zijn.
Het een en ander kun je nalezen op: http://forum.team-mediaportal.com/general-talk-233/livetv-web-streams-tv-server-47203/
Spijtig genoeg is het dus vooralsnog in nederland niet mogelijk om IP TV rechtstreeks op je PC af te leveren en ben je aangewezen op de settopbox methode.
Dit heb ik zien werken met een tele2 ontvanger trouwens, maar is natuurlijk een stuk minder fraai als dat waar je je op aan het richten was.
Success ermee

Greetz  Martijn
« Last Edit: 11 April 2009, 09:56:32 by martinisoft » Logged

A
ronjans
Gemiddeld

« Reply #17 on: 11 April 2009, 09:42:01 »

gisteren er mee "gevogeld" m3u files was niet juist.
Prog vindt nu de kanalen, media center ziet de tuner.
alleen geen zenders, jammer dat het niet gaat werken :-(
Plantje
Guru

« Reply #18 on: 31 January 2010, 09:53:19 »

Waarom willen alle aanbieders toch, dat je alleen hun hardware gebruikt?

Bij KPN kun je ook een ontvanger gebruiken waarmee je programma's op kunt nemen. Bij Ziggo kun je ook de Humax 5050 nemen waarmee je programma's op kunt nemen.

Is nu echt hun grootste angst dat mensen het op internet gaan verspreiden? Denken ze echt, dat we een programma dat ineens onderbroken wordt door Gerard Joling die het scherm "openknipt" en begint te blaten op internet gaan zetten?!? Of een aflevering van Criminal Minds waarin Garcia ineens een Nederlandse tekst (reclame voor ons uiteraard) op haar scherm ziet verschijnen?

Ik was ook al een beetje aan het kijken naar opties voor IP TV, maar helaas... Toch maar weer hopen, dat Anysee haar zaakjes op orde krijgt voordat mijn FloppyDTV's er mee ophouden! Wink
Borri
Guru

« Reply #19 on: 31 January 2010, 11:08:46 »

Ik denk dat ze bang zijn voor klantverlies, als je net een hdd recorder aangeschaft hebt voor jouw betreffende provider zul je niet zo gauw overstappen.

Antec NSK2480, Asus P5K-VM, Intel C2D E6750, 2 Gb DDR2, 160 Gb HDD, Club3D Theatron DTS, E30Plus + PVR-150MCE, Windows7 Ultimate 32bit,
Cordless Mediaboard Pro, Harmony One,
Xbox360, WHS.
Plantje
Guru

« Reply #20 on: 31 January 2010, 11:19:43 »

Dan kan de aanbieder die het gebruik van media centers mogelijk maakt rekenen op veel nieuwe klanten! Wink
gewoon in de kroeg
Guru

« Reply #21 on: 31 January 2010, 12:20:09 »

Waarom willen alle aanbieders toch, dat je alleen hun hardware gebruikt?

Bij KPN kun je ook een ontvanger gebruiken waarmee je programma's op kunt nemen. Bij Ziggo kun je ook de Humax 5050 nemen waarmee je programma's op kunt nemen.

Is nu echt hun grootste angst dat mensen het op internet gaan verspreiden? Denken ze echt, dat we een programma dat ineens onderbroken wordt door Gerard Joling die het scherm "openknipt" en begint te blaten op internet gaan zetten?!? Of een aflevering van Criminal Minds waarin Garcia ineens een Nederlandse tekst (reclame voor ons uiteraard) op haar scherm ziet verschijnen?

Ik was ook al een beetje aan het kijken naar opties voor IP TV, maar helaas... Toch maar weer hopen, dat Anysee haar zaakjes op orde krijgt voordat mijn FloppyDTV's er mee ophouden! Wink
Ik denk dat ze bang zijn voor klantverlies, als je net een hdd recorder aangeschaft hebt voor jouw betreffende provider zul je niet zo gauw overstappen.

Wat dacht je van het volgende rekensommetje:
Ziggo had aan het einde van 2008 in totaal 3.277.000 abonnees (ff googlen).
Als je dus per abonnee 20,00 op een decoder kunt verdienen (waarschijnlijk ligt dat bedrag veeeel hoger)
En je hebt ook nog van de overheid de mogelijkheid gekregen om dat je klanten min of meer te verplichten!!

Uit bedrijfsmatig oogpunt zou ik (en waarschijnlijk de rest ook) het niet anders doen!!
Als klant zijnde baal ik best wel met 2 FireDTv-tjes.

Gr. E
Plantje
Guru

« Reply #22 on: 31 January 2010, 12:22:43 »

Hoezo baal je van je FireDTV's? Omdat ze vroeg of laat niet meer gaan werken? Of gewoon omdat het toch ook een beetje een houtje touwtje oplossing is?
gewoon in de kroeg
Guru

« Reply #23 on: 31 January 2010, 12:31:09 »

Ik baal niet van de FireDTV's, maar van het fijt dat je als ziggo klant zo moeilijk moet doen om je htpc aan de gang te slingeren. thumbdown
Daarnaast besef ik ook wel dat ik heel blij moet zijn dat ik niet in een UPC-gebied woon. smile

Het is gewoon jammer dat er niet meer providers zoals Caiway bestaan in Nederland.

En met die op handen zijnde liberalisering van de kabelmarkt zie ik de dwerg (Caiway) niet winnen van de reuzn (Ziggo, UPC)
maar dat is m'n eigen doemdenken.

Gr. E
Plantje
Guru

« Reply #24 on: 31 January 2010, 12:47:38 »

Hehe je typte "fijt" Wink

Maar ik ben het wel met je eens hoor. Ik denk er ook zo over. Het is jammer, dat het allemaal zo moeilijk moet gaan Sad

Alleen met betrekking tot Caiway.... Ik hoop dat ALS de markt een keer geliberaliseerd wordt zij de enorme vraag aankunnen! Ik verwacht dat ze alle HTPC gebruikers in UPC gebied op zich af zien komen. En ook nog eens alle Ziggo gebruikers die het CI+ gebeuren niet af willen wachten.

De tijd zal het leren! Wink
gewoon in de kroeg
Guru

« Reply #25 on: 1 February 2010, 01:27:24 »

Dat is een feit. Wink
riCHey
Pro

« Reply #26 on: 1 February 2010, 14:52:38 »

Hmm dat CI+ afwachten wordt een moeilijke, volgens mij gaan alle alphacrypts-in-ci+ slot morgen op "zwart"...
Plantje
Guru

« Reply #27 on: 1 February 2010, 15:06:44 »

Ik bedoel meer: mensen die niet af willen wachten wanneer de Alphacrypts in CI slot het niet meer doen.

Dat Alphacrypts in CI+ sloten het niet meer gaan doen is bekend. Maar die mensen hebben ook een alternatief!
kolbe006
Standaard
**

« Reply #28 on: 14 April 2010, 11:14:10 »

HOERA!!!

Iptv via mediacenter gaat voor steeds meer mensen werken in Nederland.
Lijbrandt is momenteel de enige aanbieder die IPTV ongecodeerd verstrekt aan haar abonnees.
Enige nadeel is dat Lijbrandt alleen aanbied over Glasvezel. Steeds meer gemeentes besluiten om glasvezel aan te gaan leggen. Momenteel ligt er bij mij thuis glasvezel van KPN. 50MB up en down! iptv op mce gaat niet werken.
Vanaf juni komt Lijbrandt erbij dus dan gaat KPN de deur uit. zodra ik ervaringen met IPTV heb zal ik ze posten.
sjansen
Gemiddeld

« Reply #29 on: 16 April 2010, 11:05:29 »

Wat ben ik blij met XMS.
Zij leveren inderdaad iptv ongecodeerd..

Dus nu moeten ze maar opschieten met die oranje kabel door mij kruipruimte te schieten (aansluitdatum week 25). Dan kan ik het iptv op de mediacenter draaien..
Pages: 1 [2]  All   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen