Forum Wiki SponsorShop
4 June 2020, 10:17:49 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: MCE Afstandsbediening bedient MCE, XBOX360 en laptop  (Read 6268 times)
swoop
Newbie
*

« on: 19 October 2008, 13:21:59 »

De afstandsbediening (microsoft remote) van mijn Windows MCE werkt perfect. Zo goed zelfs dat mijn laptop er ook op reageert als die in dezelfde kamer staat en m'n XBOX360 die ik sinds gister heb ook smile

Iemand een idee hoe ik dat kan voorkomen?

In dit topic :http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,2231.0.html werd verwezen naar een XBOX setting waarmee het voor de xbox uitgezet kan worden, maar ben er nog niet achter waar die setting te vinden is. Wie kan me er naar toe helpen?

Op de laptop (Compal IFL 90) draait Windows Vista (met vista media center) en ik gebruik de IR ontvanger nooit, dus heb ik geprobeerd ie uit te zetten, maar helaas, dat lijkt niet te kunnen. Ook disable in hardware management gaat niet. Nu dus het oogje maar even afgeplakt  Undecided

Update: Inmiddels op de Xbox site gevonden waar ik de remote instellingen kan wijzigen zodat ie alleen nog reageert op de de XBOX AB:
http://www.xbox.com/en-US/support/systemuse/xbox360/digitalmedia/windowsmediacenter.htm

Nu de laptop nog smile Een idee zou kunnen zijn om te proberen te regelen dat op de vista laptop het AB kanaal op bv 5 komt te staan en in het media center en de afstandsbediening op 4 zodat alleen die 2 nog samenwerken. Zou dat kunnen?
« Last Edit: 19 October 2008, 13:40:48 by swoop » Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
six
Standaard
**

« Reply #1 on: 19 October 2008, 14:00:48 »

Hallo,

Je kan je media center met bijbehorende remote op een ander id instellen zodat de xbox en je laptop niet meer op die remote reageren.

Voorwaarden hiervoor:
microsoft remote
microsoft ir onvanger
tweakMCE http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=3400190A-511A-4A3A-9B89-524511A76F58&displaylang=en
Installeer tweakMCE voorzover je dat nog niet hebt gedaan.

Start media center en ga naar Programma's en start tweakMCE, Remote Control, set remote control id. Hier kan je het id veranderen.

Six

TVserver:asus P4P800SE,CPU p4 3GHz,5x HD 1,5 TB,4x pvr150,gigabit net,1.5 GB ram,winxp mce 2005.
PC2:asus P4P800VM,CPU P4 1.8GHz,GF6200,HD 250GB,pvr250.
PC3:asus p5kpl-am,CPU Core2Duo E8500,HVR-2200
swoop
Newbie
*

« Reply #2 on: 19 October 2008, 14:24:31 »

Hallo,

Je kan je media center met bijbehorende remote op een ander id instellen zodat de xbox en je laptop niet meer op die remote reageren.

Voorwaarden hiervoor:
microsoft remote
microsoft ir onvanger
tweakMCE http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=3400190A-511A-4A3A-9B89-524511A76F58&displaylang=en
Installeer tweakMCE voorzover je dat nog niet hebt gedaan.

Start media center en ga naar Programma's en start tweakMCE, Remote Control, set remote control id. Hier kan je het id veranderen.

Six

Thanks, ik ga er mee aan de slag!
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen