Forum Wiki SponsorShop
26 October 2021, 11:29:21 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Mythbuntu  (Read 7065 times)
Boontje
Pro

« on: 11 September 2008, 16:29:07 »

Hallo allemaal,

In computer totaal wordt melding gemaakt van Mythbuntu. Een samentrekking van Myth TV en Ubuntu. En krijgt een 9 als rapportcijfer.
TV programma's opnemen werkt ook via epg.
Aangezien ik hier nog geen topic hierover gezien heb, ga ik er van uit dat nog niemand dit geprobeerd heeft?
Zelf ben ik erg nieuwsgierig geworden en wil deze dan ook eens naast Vista zetten.

Het enige wat ik nog ff moet bekijken is hoe het zit met een dualboot. Hoe maak ik die en hoe krijg ik die eventueel weer weg als het toch niets blijkt te zijn.... misschien iemand een handig linkje?
Andere tips zijn ook welkom.

Groet,

Rob

Antec Fusion V2; Gigabyte GA-MA78GM-S2H; AMD Phenom 9350e; 2 GB Kingston DDR2 667mhz; 2x 500GB Samsung Spinpoint T166; 2x Hauppauge WinTV PVR150
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
WebMaster
Administrator
Gemiddeld

« Reply #1 on: 11 September 2008, 21:07:08 »

MythTV.nl
stefan
Mijn MCE (VMC)
Pro

« Reply #2 on: 11 September 2008, 21:27:00 »

Ipv dualboot zou ik eerder de bestaande harddisk eruit halen. Ver weg leggen :-) en een andere harddisk gebruiken om op te testen.

Succes
stefan

Hallo allemaal,

In computer totaal wordt melding gemaakt van Mythbuntu. Een samentrekking van Myth TV en Ubuntu. En krijgt een 9 als rapportcijfer.
TV programma's opnemen werkt ook via epg.
Aangezien ik hier nog geen topic hierover gezien heb, ga ik er van uit dat nog niemand dit geprobeerd heeft?
Zelf ben ik erg nieuwsgierig geworden en wil deze dan ook eens naast Vista zetten.

Het enige wat ik nog ff moet bekijken is hoe het zit met een dualboot. Hoe maak ik die en hoe krijg ik die eventueel weer weg als het toch niets blijkt te zijn.... misschien iemand een handig linkje?
Andere tips zijn ook welkom.

Groet,

Rob
doornjoostje
Guru

« Reply #3 on: 11 September 2008, 22:55:01 »

Werkt helaas niet met de floppyDVB, http://www.mythtv.org/wiki/index.php/Tuner_Card#Cards_that_work

D
jeroen94704
Gemiddeld

« Reply #4 on: 15 September 2008, 09:21:00 »

Om dual boot nu nog te introduceren zou je de bestaande partitie kleiner moeten maken. Dat is een riskante operatie, waardoor je Vista helemaal kwijt zou kunnen raken. Als je niet heel goed weet wat je doet (En als je dat zou weten zou je de vraag hier niet hoeven stellen) zou ik dan ook Stefan's advies opvolgen, en (tijdelijk) een andere HD in je HTPC stoppen.

Overigens is MythTV, en dus ook MythBuntu, weliswaar een mooi alternatief, maar het is bij lange na niet zo mooi en gebruiksvriendelijk als Vista/XP/MCE. Vooral het configureren heeft heel wat voeten in aarde.

Jeroen
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen