Forum Wiki SponsorShop
16 December 2019, 13:44:23 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Welk moederbord voor DTS ?  (Read 2574 times)
Roborob
Standaard
**

« on: 5 May 2008, 19:12:40 »

Ik ben van plan om binnenkort een HTPC te laten bouwen, maar ik loop al vast bij de keuze van het moederbord.
Mijn bedoeling is om via mijn Philips DTS versterker, DVD'S en HD content te kijken met DTS ondersteuning via die versterker.
Nu zoek ik een moederbord met Coaxiale uitgang, omdat ik dit rechtstreeks op mijn versterker kan aansluiten.
Nu zijn bijna alle uitgangen een jack, zijn hier verloopjes voor ? waarom is dit niet gewoon coaxiaal of Optisch  ?
Moet de geluidschip ook nog iets kunnen of, gaat het signaal gewoon onbewerkt de versterker in.
Mischien hebben jullie tips met een bepaald type MB. Besturingssysteem wordt waarschijnlijk Vista

Alvast bedankt.

Zelf zat ik te denken aan dit MB

Kenmerken:    Asus P5B-MX i946GZ, SATA2, VGA, GLAN 

mATX
Socket 775
Bussnelheid: 533/800/1066MHz
Chipset: Intel 946GZ
Geluid: 6-kanaals (Realtek ALC883)
VGA onboard: Intel Graphics Media Accelerator 3000
2x PC4300/5300 (max. 4GB) Dual DDR2 SDRAM
1x IDE Ultra DMA 100
4x SATA2
1x PCI Express x16 slot
1x PCI Express x1 slot
2x PCI slot
1x S/PDIF digitale geluidsuitgang
1x S/PDIF coaxiale geluidsuitgang
1x 1000Mbps LAN
8x USB2.0

Alleen bij de spec. staat coax uit, maar kan nergens een foto vinden met die aansluiting.
Iemand een idee ?
« Last Edit: 5 May 2008, 19:29:29 by Roborob » Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen