Forum Wiki SponsorShop
26 September 2018, 03:36:12 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: MST start niet zonder "Allow access" aan te klikken bij opstarten  (Read 2583 times)
bhavers
Standaard
**

« on: 6 January 2008, 22:44:12 »

Bij het opstarten van mijn pc krijg ik een scherm dat vraagt of ik MST wil uitvoeren. Hier blijft de PC (het laden van VMC) op wachten. Soms zie ik dezelfde vraag op de achtergrond gesteld worden als ik de pc uit standby haal.
Het vinkje uitzetten dat dit elke keer gevraagd moet worden heeft geen effect. Is er een andere manier om in Vista (Ultimate, Engels) deze permissies toe te staan aan MST?

Bedankt.
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
hveijk
Moderator
Guru

« Reply #1 on: 7 January 2008, 12:44:41 »

Dit komt af en toe wel eens voor.

Ik heb het zelf nog niet kunnen reproduceren, maar het heeft waarschijnlijk te maken met uitgeschakelde UAC en het niet als administrator runnen of zoiets.

Kun je aangeven hoe je exact geinstalleerd hebt?

Ik ben bezig met een nieuwe installer die o.a. dit op zou moeten lossen, deze kun je hier downloaden: mst0982.exe

Wil je voordat je ietst anders probeert deze als eerste proberen? Laat even weten of het wat oplost.

Wel even de huidige versie uninstallen.

Herman

Slick Solutions (subforum) - MCE Standby Tool, LEDSdriver, Slick Radio
robheid
Newbie
*

« Reply #2 on: 7 January 2008, 20:26:08 »

Je kan proberen om gebruikers en accountbeheer uit te schakelen. Dan ben je van al die vervelende meldingen af als je iets wilt starten. Uiteraard wel iets minder veilig.
bhavers
Standaard
**

« Reply #3 on: 7 January 2008, 23:59:51 »

Herman,
Het volgende heb ik gedaan:
- Ik heb je tool gedownload en in de directory c:\program files\Mediacenter Standby Tool gezet.
- Daar heb ik MST gestart door rechts te klikken en Run as admin te kiezen.
- Daarna een paar dingen ingesteld en Install MST gekozen. Ik zie dat MST daarna ook geinstalleerd is in C:\program files\MCE Standby Tool.

Dit lijk me dus allemaal vrij normaal. Wellicht komt het probleem doordat ik na de installatie van Vista wat met het user management heb zit spelen:
- Bij installatie heb ik een username abc aangemaakt.
- Na de installatie heb ik een extra username aangemaakt xyz, voor inloggen met een andere pc.
- Later heb ik abc verwijderd omdat ik automatisch inloggen/doorstarten niet aan de praat kreeg en dacht dat het met 1 account wel werkte (wat inderdaad zo is).
- xyz is overigens lid van Adminstrators.

Ik kan me dus voorstellen hierdoor het e.e.a. niet helemaal meer ok werkt wbt authorisaties. Ik ben niet erg bekend met Vista (heb het pas net) en weet niet hoe het precies reageert. Daarom hier in detail wat er gebeurt als ik MST.exe opstart.
- ik rechts-klik MST.exe en selecteer run as admin
- dan krijg ik de popup: "The publisher could not be verified...Run/cancel" en een vinkje bij "Always ask before opening this file" --> Ik haal het vinkje weg en kies run.
- Daarna krijg ik de melding "An unidentified program wants access to your computer... Cancel/Allow". --> ik kies allow en MST is gestart.

note 1: Dit gebeurd elke keer dus het vinkje weghalen bij "Always ask..." heeft dus geen effect.
note 2: Bij het opstarten van Vista krijg ik na de "The publisher could not be verified" popup NIET de "An unidentified program wants acces to your computer" melding. Dit gebeurd ook niet als ik MST start door een dubbelklik (dus niet run as admin).
Ik heb de properties van MCE Standby Tool verander door in de  Compatibility tab "Run as admin" aan te vinken maar dat maakt niets uit.

Nu mijn ervaringen met de nieuwe installer. Die lijkt goed te werken, maar er zijn nog een paar rare zaken. Terwijl ik het uitprobeer schrijf ik hieronder gelijk mijn ervaringen:
- Na installatie heb ik de computer herstart en krijg de volgende melding op de scherm van de TV: "The following programs are still running. COM Server Warning. This program is preventing your computer from restarting.". Dan een hoop tekst die onleesbaar is op een tv scherm.
Het probleem is dat ik de pc op afstand via ultravnc bedien en die knalt eruit op het moment van dat bericht. Ik kan dus niet ja/nee zeggen op dat bericht zonder een toetsenbord aan te sluiten.
- Toetsenbord aangesloten en herstart. Dan verschijnt VMC op ong. 3/4 van de desktop (zal wel 576 resolutie van VMC zijn op een 1024 desktop zijn).
- Direct weer herstart die nu direct goed gaat zonder vreemde meldingen.
- Bij het opstarten zie ik even weer die desktop vreemd doen maar gaat daarna direct beeldvullend zoals het moet. Als ik VMC afsluit ziet de desktop er normaal uit. Behalve dat er twee ATI icoontjes in de task tray staat. Als ik er met de muis overheen ga verdwijnt er wel één. Dit was nas de eerste herstart ook zo en had ik daarvoor helemaal geen problemen mee.
- Weer herstart en nu lijkt alles normaal.
Als ik nu MST dubbelklik in de task tray moet ik wel Allow klikken op de vraag "An unidentified program...".
- Nog twee keer geherstart en gaat verder prima.

Een lang verhaal, maar ik wilde je zoveel mogelijk details geven. Ik waardeer je inspanning en de tool.

Groeten,
Bram
stefan
Mijn MCE (VMC)
Pro

« Reply #4 on: 2 June 2008, 20:43:28 »

Hoi, ik heb deze ook gehad de oplossing is als volgt:
ik heb een user gemaakt met alleen user rechten en geen admin rechten. UAC aan !!!

Download en installeer de tool. Geef admin password op en klik net zolang totdat het programma geinstalleerd is.
Na de reboot en aanmelden krijg je telkens de melding om op doorgaan te klikken of om het admin password in te voeren.

Doe het volgende: copieer uit c:\program files\mce standby tool\mst.exe naar het bureaublad. Rechtsklik deze file en kies Eigenschappen. Nu staat er een grote knop met een tekst van deblokkeren of unblock. Klik daarop en bevestig eventueel ADMIN rechten passwords. Sluit MST af op je taakbalk en copieer de exe file van je bureaublad terug naar c:\program files\mce standby tool.

Als je deze unblock doet in de c:\prog... directory dan werkt het niet. Moet op een user eigen map en niet in program files.

Deze truuk werkte bij mij prima met MST versie: 0.9.75.0
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen