Forum Wiki SponsorShop
1 December 2020, 09:18:40 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Poll
Question: Wat stel je voor om te gebruiken?? (kijk ook naar prijs!)
AMD 64 3000+ (of hoger) - 24 (33.3%)
PENTIUM IV 3,0 Ghz (of hoger) - 26 (36.1%)
anders..... - 22 (30.6%)
Total Voters: 70

Pages: [1] 2  All   Go Down
  Print  
Author Topic: Zelfbouw MCE (CPU Keuze)  (Read 27007 times)
WoOdYb
Standaard
**

« on: 13 November 2004, 21:40:00 »

Als je toch zelf wil gaan prutsen zoals wij allemaal waarschijnlijk is het soms wel eens handig om te weten
wat anderen over bepaalde dingen denken / adviseren......

De n zegt AMD de ander Pentium die duurder is.. Maakt het uit?Huh
Geef je mening...........
« Last Edit: 15 November 2004, 02:11:27 by harryd » Report to moderator   Logged

--------------------------------------------------------------
MCE RuLeZzzzzzzz
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Karel Derksen
Guest
« Reply #1 on: 14 November 2004, 21:52:40 »

Ik heb er niet veel verstand vanmaar wat iklinks en rechts op het internet lees is dat de AMD minder energie verbruikt en dus minder koeling nodig heeft.
Wat je ook leest is dat de standaard bijgeleverde koeler bij een pentium 4 beter werkt en stiller is. De AMD Athlon64 kan de klokfrequentie omlaag laten regelen als de cpu te warm wordt wat in combinatie met het toerental van de ventilator omlaag laten regelen toch weer tot een stille oplevert.
Je kunt natuurlijk ook een ander koelblok met ventilator kopen dat stiller werkt.
Ik denk dat de cpu's allemaal krachtig genoeg zijn om hun taak in mce uit te voeren dus wat dat betreft maakt het niks uit lijkt mij.
Oja, zoals je zelf al zegt zijn AMD cpu's vaak goedkoper.

Report to moderator   Logged
Webrunner
Tecnical
Global Moderator
Standaard

« Reply #2 on: 15 November 2004, 01:01:25 »

Als die P4 met Hyperthreading is kies ik zeker die Wink

LEVEN is meervoud van LEF!
Karel Derksen
Guest
« Reply #3 on: 15 November 2004, 02:08:40 »

Zoals ik al zei, ik heb er niet veel verstand van en daarom ging ik na de opmerking van WebRunner even op zoek op het internet wat nu precies HyperThreading is en wat de voordelen dan zouden zijn. Hieronder een stukje dat ik vond en dat eigenlijk zegt "kies een AMD64". Of zie ik nu iets over het hoofd ?  wacko

De Pentium IV-hyperthreading maakt gebruik van een nieuwe techniek waardoor het mogelijk is voor de processor 2 taken tegelijk uit te voeren. Dit maakt dit type een stuk sneller dan de Athlon XP, maar toch nog trager dan de (goedkopere) Athlon 64 en de (duurdere) Athlon 64FX.

Als voorlopig antwoord op de Athlon 64 en de Athlon 64FX heeft Intel daarom de Pentium IV- EE geintroduceerd. EE staat hier voor Extreme Edition. De processor is in weze een pentium 4-hyperthreading processor met 2 MB level 3 cache geheugen extra. Hierdoor loopt de processor op vergelijkbare snelheid met de Athlon 64 en Athlon 64FX zonder het nadeel dat een speciale chipsets voor nodig zijn. Wel is de processor iets duurder dan zijn AMD tegenhangers.
Webrunner
Tecnical
Global Moderator
Standaard

« Reply #4 on: 19 November 2004, 10:47:51 »

Tsja, ik vindt al die tests altijd zo vaag. Ze zeggen allemaal wat anders.
Ik kan alleen maar af gaan op onze eigen ervaring van 17 jaar PC's bouwen en leveren.
Bij ons zien we (het bedrijf waar ik werk bouwt pc's en servers) veel minder problemen met Intel processoren. Ze zijn over het algemeen stabieler en bij de meeste taken sneller. We hebben ook veel minder storingen op Intel processoren ondanks dat we er veel meer verkopen.
De prijs is natuurlijk wel een stuk hoger, wat de processoren van Intel een stuk onaantrekkelijker maken.
Welke van de twee over het algemeen een betere prijskwaliteit verhouding heeft durf ik daarom niet te zeggen.

Ik weet wel dat bijvoorbeeld Windows bij een Hyperthreading processor fysiek twee processoren ziet, waarmee multitasking dus een stuk beter geregeld wordt en aanzienlijk sneller is. Intel maakt heel slim gebruik van de idle tijd van de processor en maakt als het ware een tweede processor aan die deze idle tijd kan gebruiken.

LEVEN is meervoud van LEF!
kamjo01
Guest
« Reply #5 on: 20 November 2004, 00:44:52 »

ik ga voor een P4 2,4 of 2,8  op basis van een 775 socket op een 915 board. De snelheid van het board en de processor zijn zeer hoog, dit met een raedon6800 256mb videokaart geeft een perfecte combinatie. de Videocard doet veel van de mpeg decoding zelf wat weer warmte en capaciteit bespaart of the Main board

JK Cool
mbaltussen
Standaard
**

« Reply #6 on: 28 February 2005, 16:02:28 »

Zelf heb ik goede ervaringen met een intel 540 (3,2GHz) met 1GB aan intern geheugen. Vooral het geheugen is belangrijk. Laatst was ik aan het opnemen\download\en weet ik wat nog meer allemaal en dan zie je dat je aan 512 gewoon niet genoeg hebt!
ionisys
Standaard
**

« Reply #7 on: 17 April 2005, 20:58:11 »

als je toch al een 64 bit systeem wilt hebben of het nou mce betreft of niet....
zou ik voor amd kiezen
waarom?
amd 64 bit wordt hardwarematig gesteund en intel softwarematig

intel is dus al aan het slag voordat het wat doet  Wink
ionisys
Standaard
**

« Reply #8 on: 17 April 2005, 21:00:47 »

daarbij komt dus nog dat amd 64 bit hypertreading ondersteund cq heeft
ssx_tony
Newbie
*

SSX 3 I'll seeya on the halfpipes

« Reply #9 on: 27 April 2005, 21:37:31 »

Intel vs AMD
Voor MCE maakt het niet zo heel veel verschil.
Intel-processoren hebben een aanwijsbaar langere levensduur (lagere temperatuur)
Aangezien MCE-kasten nogal eens lang aanstaan kan dit een afweging zijn.
Peer
Pro

« Reply #10 on: 15 May 2005, 21:52:31 »

AMD-64 / 3000 met 939-socket verbruikt erg weinig energie en is dus daarmee erg stil te koelen: compleet systeem (Asus A8V DeLuxe/512M/160GB Samsung HDD/DVD-WR/PVR500-MCE/ATI9250-128 en voeding verbruikt ca. 80 90 Watt (en slechts 5.2W in standby) en is dus makkelijk stil koel te houden door gebruik te maken van Cool & Quiet funktie !

Suc6

P.S.: helaas werkt PVR500-MCE niet samen met Asus A8V DeLuxe motherboard door compatibiliteits probleempje: zie discussie elders in dit forum! (ik gebruik (tijdelijk) PVR350: werkt prima !)

Peer
marcsp
Standaard
**

« Reply #11 on: 26 August 2005, 22:35:08 »

Volgens mij maakt het helemaal niets uit !
MCE maakt nagenoeg geen gebruik van reken kracht.

Wanneer ik 2 beeldschermen aan sluit en op een scherm 'MCE gebruik ( opnemen en afspelen) en op het andere scherm taskmanager laat meelopen, om processor belasting te bekijken dan gebeurt er nagenoeg niets. hooguit 25 %.

Genoeg om gelijktijdig en spel te spelen. bijv NFSU

P4 3.2 HT op ASUS p5AD2 ati 600  1 gig ddr2 Temp op zahlman max 35
blackhawk
Guru

« Reply #12 on: 29 August 2005, 17:15:03 »

Mijn MCE systeem maakt gebruik van een AMD XP2600 met 512MB omdat ik al beschikte over dat systeem. Dat is snel genoeg. Minder snelheid zal vast ook wel werken. Sneller dan strikt noodzakelijk zou ik niet kiezen, dat scheelt vaak in kosten, stroomverbruik, warmte en dus koeling. Overigens zie ik bij mij wel degelijk CPU gebruik 40% of wat meer. Wel netjes vergeleken met de P4-3.2HT. Mijn CPU keuze zal daarvan de oorzaak zijn. Verder zal de onboard geluidskaart voor een CPU belasting zorgen. Voor een nieuw systeem zou ik vermoedelijk kiezen voor een AMD64 vanwege de prijs. Vermoedelijk omdat ik in het verleden problemen heb gehad met een AMD CPU die verder correct zijn opgelost door AMD (en niet door de winkel).
Mr.K.
Pro

« Reply #13 on: 26 June 2007, 11:55:31 »

Deze poll lijkt een beetje dood, terwijl het onderwerp interessant blijft.
Ik heb net een HTPC besteld. Ik heb voor AMD gekozen vanwege het mobo (690G chipset).
Ik wil wel wat rekenkracht zodat HD 1080p films lekker lopen. Ik heb gekozen voor de Athlon X2 5200+, 65W!
Er blijkt dus een 65W variant te zijn. Dit is daarmee ook meteen de snelste 65W in deze serie. Dat scheelt volgens mij toch een stuk met de standaard 89W.

Blijft de zaak koeler en dus stiller.

A
pulsar
Standaard
**

« Reply #14 on: 27 March 2009, 09:09:26 »

Dit is inderdaad een zeer interessant onderwerp.

wat is voor dit moment de beste keuze als je een intel proc wil die 1080p x264 bestanden goed kan afspelen?

Intel Core 2 Duo E7400
Kingston 2x1GB DDR2
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
Samsung SpinPoint F HD103UJ 1Tb
Antec Veris Media Fusion
Scythe Shuriken Low Profile
Pages: [1] 2  All   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen