Forum Wiki SponsorShop
4 April 2020, 16:07:37 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Beste sat software ?  (Read 6821 times)
boulder
Gemiddeld

« on: 24 December 2007, 01:30:57 »

Ik heb nu 2 DVB-S2 kaartjes in mijn PC zitten : een Technotrend S2-3200 en een Hauppauge Nova-HD-S2, die aan een Multytenne Twin hangen (Hotbird, Astra1, Astra2, Astra3).
Nu wil ik natuurlijk het zelfde kunnen als ik met analoge kabelTV kon.
Daarmee had ik :

* een eenvoudig te bedienen interface (Vista Mediacenter), waardoor de PC rechtstreeks op de TV aangesloten was.
* quasi alles met de afstandsbediening te doen (zie ook mijn extra macro's om te zoomen en voor ondertitels enz.)
* 2 tuners tegelijk, zodat ik kon opnemen en kijken tegelijk, of 2 dingen tegelijk opnemen en een derde bekijken.

Nu zou het voor de hand liggen de drivers die meegeleverd worden te gebruiken.
Die emuleren een DVB-T adapter in (Vista) Mediacenter, en die de DVB-S2 als een DVB-T kaart voorstellen aan Mediacenter.

- Vista Mediacenter gebruiken heeft echter ook weer heel wat nadelen :

* omslachtige setup, zeker als er later frequenties bijkomen.
* geen HD mogelijkheden
* geen softcams en andere plugins
* Mediacenter heeft geen favorietenlijstjes, en is dus niet gemaakt om met 100'en of 1000'en kanalen te werken.
* DVB-T wordt eigenlijk maar half ondersteund in Vista : geen DVB-S ondertitels, geen Teletekst (ondertitels), ...

- ProgDVB Professional biedt heel wat mogelijkheden, maar :

* heeft geen MCE-achtige interface
* geen EPG om rechtstreeks vanuit op te nemen
* geen ondersteuning voor de MCE afstandsbediening
* (1 tuner tegelijk Huh)

- Cyberlink Powercinema (meegeleverd met de Hauppauge) heeft ook heel wat mogelijkheden, maar :

* heeft geen favorietenondersteuning, zap maar eens door 100'en of 1000'en kanalen
* ondersteunt de MCE remote ook maar gedeeltelijk
* heeft alweer geen ondersteuning voor softcams

- DVB Dream is zeker niet slecht, maar :

* heeft geen MCE-achtige interface
* geen EPG om rechtstreeks vanuit op te nemen
* geen ondersteuning voor de MCE remote (maar daar valt wel een mouw aan te passen)
* (1 tuner tegelijk Huh)

- Vista TV is een klunzig programma, dat er makkelijk in slaagt je Mediacenter om zeep te helpen.
- Mediacentral heb ik nog eens geprobeerd maar ik kan niet wennen aan hun interface

- De bij de Technotrend meegeleverde applicatie is ook niet slecht (TT Mediacenter), maar :
* ondersteunt dan weer enkel hun kaart
* heeft niet zo'n gebruiksvriendelijke interface
* heeft geen ondersteuning voor softcams

Dan zijn er natuurlijk nog DVBSBridge en Mymcesat, die toelaten om Progdvb en/of Mytheatre te gebruiken om de satellieten aan te spreken, en dan te streamen naar Mediacenter toe.
Daarmee heb je dan weer softcam en dergelijke, maar dan weer geen HD mogelijkheden.

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar DVB Dream, maar ik wil zeker nog eens DVBViewer proberen, om te zien of dat nog meer mogelijkheden biedt.

Iemand anders die nog meer dingen heeft geprobeerd qua satelliet ?
Mediaportal ?
GBPVR ?
SageTV ?
Showshifter ?
AltDVB ?
...

Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Derken
Newbie
*

« Reply #1 on: 25 June 2008, 11:45:25 »

na vele omzwervingen ben ik uit eindelijk beland bij DVBviewer http://www.dvbviewer.com/en/index.php
GBPVR was ook zeer goed maar heeft geen ondersteuning voor CAM/CI
tot die tijd Mediaportal gebruikt en die is ook goed maar niet super stabiel en dat is iets wat ik natuurlijk heel belangrijk vind voor een PC die ik alleen gebruiken TV/Video/etc mee te kunnen kijken

voor de rest heb ik zo'n beetje alle DVB-S ondersteunende software getest (progDVB, DVB Dream etc etc) maar bovenstaande 3 pakketten staken er met kop en schouders bovenuit, mede ook door de mediacenterachtige interface.
boulder
Gemiddeld

« Reply #2 on: 13 August 2009, 14:08:54 »

Ik ben uiteindelijk ook bij DVBViewer blijven hangen.
De interface van Mediacenter mag dan wel mooier zijn, maar DVBViewer heeft features die nog altijd niet in Mediacenter zitten :

* een tuner is niet bezet omdat je ermee kijkt of opneemt.  als je van dezelfde transponder nog iets wilt opnemen kan dat als die zender niet geëncrypteerd is.
Bij MCE (ook in Windows 7) is een tuner direct bezet van zodra je hem gebruikt (dom dom dom !).
Dat betekent dat ik overlappende opnames van een zender kan maken zonder daarvoor 2 tuners in te schakelen.
Ook opnemen van BBC1 en 4 tegelijk neemt maar één tuner in beslag.
* de afstandsbediening is volledig zelf te programmeren.
bijzonder handig als je met één knop wilt zoomen
* met Concinnity 3D heb ik ook een mooie interface, misschien nog niet ideaal, maar toch wel mooi genoeg.

OK, Mediacenter heeft meer 'eye candy', maar anderzijds weigeren ze features toe te voegen die zo logisch lijken.
Een oplossing à la DVBViewer ---> DVBLink ---> Mediacenter is ook wel leuk, maar dan zit je weer met het probleem dat MCE een tuner als bezet beschouwt, van zodra je er iets mee doet.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen