Forum Wiki SponsorShop
30 June 2022, 08:51:13 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: MCE in tv meubel / kast  (Read 11563 times)
Rene.kok
Guest
« on: 28 February 2005, 13:41:38 »

Hey allemaal,

Wellicht ben ik niet de enige die zijn MCE in de woonkamer heeft staan, die vanmij staat in een houten dressior (goedkoop Leenbakkerding) bovenop mijn versterker. Nou heb ik gemerkt dat teneerste het geluid van het systeem hinderlijk is waardoor ik het kastje sluit maar daarna gaat het systeem harder zijn best doen om zichzelf koel te houden en meer geluid produceren.

Als gevolg dat het kastje steeds warmer wordt en het systeem steeds meer geluid maakt, iemand al een oplossing hiervoor gevonden?

Rene
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
harryd
Administrator
Guru

« Reply #1 on: 28 February 2005, 14:18:12 »

Hi Rene,

Als je het systeem in standby en goede wake up functionalteit hebt hoeft het systeem dus alleen te draaien als je het gebruikt of wanneer er iets opgenomen moet worden. Wanneer je het systeem gebruikt zullen systeem geluiden waarschijnlijk overstemt worden door geluid uit je tv of stereo.

Voor de rest kan ik je aanraden zoveel mogelijk stille componenten te gebruiken en op te letten dat je zo min mogelijk warmte productie hebt..

Verder zou je met ventilatie kanelen in je kast kunnen werken of er voor te zorgen dat de luchtstroomen efficienter verlopen.....

Had je nu verteld hoe jouw systeem er verder uitziet ( behuizing type en interne componenten) had je meer specifieke tips kunnen verwachten.

Succes !

My 2 cent
Harry
« Last Edit: 28 February 2005, 14:19:45 by harryd » Logged

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
mbaltussen
Standaard
**

« Reply #2 on: 28 February 2005, 16:07:02 »

Als je deze in de kamer hebt staan in een kast dan zou ik mij meer zorgen kunnen maken om de warmte dan om het geluid! Als je komponenten te warm worden en dat kan makkelijk in een kast dan heb je meer kans op storing. Als je geluid boven de tv uit komt dan doe je toch gewoon de kast dicht  blink of is dat geen optie?  biggrin
Rene.kok
Guest
« Reply #3 on: 1 March 2005, 09:28:16 »

Hey,

Alvast bedankt voor de reacties.

Zoals ik al schreef, wanneer ik de kast sluit vanwege het geluid, dan wordt het warmer in de kast waardoor het systeem nog harder zijn best doet om te koelen.

Ik zoek meer ervaringen op het gebied van het aan de binnenkant bekleden van de kast met bijv. vloerbedekking en het aanbrengen van een fan in de kast.

Rene
klontje
Guest
« Reply #4 on: 16 March 2005, 09:43:47 »

Je schrijft dat het een goedkoop leenbakkerding, gewoon luchtgaten in de achterkant maken+vilt onder je htpc plakken. Geen vloerbedekking aan de binnenkant van je kast want dan wordt het nog warmer excl
ReMeE
Pro

« Reply #5 on: 16 March 2005, 11:03:11 »

Ik ga ook mijn htpc in een kast plaatsen (zwevend meubel aan de wand). Ik maak in de bodem een sparing waarop ik een zalman casefan van 92 mm plaats welke in mijn pc is aangesloten. Wanneer de computer in bedrijf gaat, dan gaat deze fan de warmte uit de kast afvoeren.
Rene.kok
Guest
« Reply #6 on: 16 March 2005, 12:25:15 »

Heren,

Bedankt voor de reacties. Ik ga meerder acties uitvoeren namelijk: de cpu fan vervangen voor een veel beter en stiller exemplaar. Dit heb ik al eens gedaan met een goedkoper exemplaar welke niet herkent werd door de bios (werkte wel) maar geeft dan met het opstarten een foutmelding welke je moet wegklikken.

Daarnaast een fan aan de achter en/of onderzijde voor de af en aanvoer van lucht.

Rene
Roo
Guest
« Reply #7 on: 8 April 2005, 11:54:20 »

Hoi ik heb het zelfde probleem gehad met mijn eerste MCE PC .
Was een Asus Pundit barebone met een P4 3 Ghz werkte Perfect maar de Cooler vd Processor maakte veel lawaai .
Na veel ergernis heb ik deze weer verkocht .
Ik heb nu een Celeron 3.06 Ghz Inwin desktop (zelf Aluminium gespoten) met een originele stille voeding
maar de processor wordt gekoeld door een Zalman CNPS7700 deze heb ik ingesteld op 1015 toeren
en de temperatuur schommeld tussen de 58 en 60 graden deze cooler is voor alle  AMD en Intell sockets.
De specificatie staat op http://www.zalman.co.kr kost in de winkel +/- 50.-- op een computerbeurs 25.--

Ron
Guest
« Reply #8 on: 23 June 2005, 01:24:41 »

Ik heb een flexibele slang diameter 120mm (bv afvoer van een droger) gekocht en deze met tape achter op de uitlaat van de voeding geplakt.
Toen met de decoupeer zaag nog een gat in de achterkant van mijn kast en klaar was kees.

deur kan dicht en onhoorbaar

Garoeten
Uril
Standaard
**

BF2 + MCE = vet cool

« Reply #9 on: 25 June 2005, 00:45:24 »

Rene.kok is een goet plan ja net als bij de uitlaat van je auto  specool
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen