Forum Wiki SponsorShop
25 April 2018, 14:28:35 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 [2] 3 4 ... 9   Go Down
  Print  
Author Topic: LEDSdriver – Opname LED voor MCE/VMC  (Read 52195 times)
Juppehup
Standaard
**

« Reply #15 on: 2 November 2007, 21:16:58 »

Heel erg gaaf! Ben er erg blij mee!

Nog even een technische vraag: die 2 weerstanden, die zijn om het ledje te sparen neem ik aan.
Ik hem namelijk nu 1 LED aangesloten op pin 4 & 7 en dan werkt het programmaatje ook. Of kan dit nare gevolgen hebben?

Edit: zolang ik het programma heb draaien krijg ik de pc niet afgesloten (harde reset nodig). Zodra ik het prog afsluit, sluit de pc ook gewoon af... Enig idee?
« Last Edit: 2 November 2007, 21:27:33 by Juppehup » Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Bubble
Standaard
**

« Reply #16 on: 3 November 2007, 12:44:27 »

zolang ik het programma heb draaien krijg ik de pc niet afgesloten (harde reset nodig). Zodra ik het prog afsluit, sluit de pc ook gewoon af... Enig idee?

'k Heb hier hetzelfde voor. Nu niet dat ik men MCE dagelijks herstart, maar af en toe met het toch gebeuren.  Wink

sbh
Standaard
**

« Reply #17 on: 3 November 2007, 15:45:46 »

Ah, geweldig tooltje!

Normaal zou het niet mogen, maar als ik tijdens een opname m'n htpc in standby zet, gaat ie direct in standby ipv eerst de opname te vervolledigen. Zodus ben verplicht eerst te gaan checken of er niets aan 't opnemen is als ik hem wil uitzetten.

ivm wat chilles zei over duo leds: cool idee, ik wist niet eens dat die bestonden. 'k Zou voor een oranje/rode gaan dan. Oranje= 1 opname, rood= 2 opnames bezig.
Chilles
Gemiddeld

« Reply #18 on: 4 November 2007, 12:14:53 »

Duoled werkt!
Ik heb scroll- en caps lock aan een duoled gesoldeerd. Led 1 is gewoon rood, wanneer er een 2e opname start gaat led 2 branden (groen) en krijg je een oranje licht (rood en groen branden immers tegelijk).

Ik heb het eerder serieel geprobeerd aan te sluiten, maar dat werkte niet. (waarschijnlijk ergens slecht aangesloten), uit frustratie een duoled op de keyboardprint bevestigd en dat werkt gelijk.

Een rood-blauwe (gemengd paars) DuoLED staat waarschijnlijk mooier, maar m'n electronicaboer had ze niet.

hveijk
Moderator
Guru

« Reply #19 on: 5 November 2007, 21:08:55 »

V0.9.03

-   Ondersteuning voor alle drie de toetsenbord LEDs
-   Het systeem kan weer gewoon uitgeschakeld worden
-   In stand-by gaan de LEDs uit
-   Helaas nog geen installer

Er bestaan een aantal soorten multicolor LEDS:

Bi-color: Dit zijn twee LEDs in een huisje met 2 aansluitingen. Afhankelijk van de stroomrichting (+ en - omdraaien) zal de LED rood of groen zijn. LEDSdriver kan hier nog weinig mee, deze wordt als LED van 1 kleur behandeld.

Tri-color: Dit zijn twee LEDs in een huisje met 3 aansluitingen. Een gezamenlijke aansluiting en per LED een afzonderlijke. Zo kunnen beide LEDs afzonderlijk (rood/groen) of tegelijk (oranje) branden.

Dit is verreweg de meesvoorkomende multi-color LED.

Hier bestaan twee varianten in, met gezamenlijke + (common annode) en met gezamlijke – (common cathode). LEDSdriver kan op dit moment alleen met de common cathode variant overweg. Deze wordt als twee onafhankelijke LEDs behandeld. De common annode zal omgekeerd werken, mogelijk is dit het probleem waar Chilles tegenaan liep.

True-color: Dit is een huisje met drie LEDs, rood, groen en blauw. Deze LEDs zijn erg zeldzaam. Door twee van de drie te gebruiken zou je de rood-blauwe variant kunnen maken.

Ik zal er eens goed over nadenken over de beste ondersteuning voor multicolor LEDs.

Juppehup
Als je slechts 1 LED van 1 kleur zou willen gebruiken kun je zonder problemen de andere LED en weerstand weglaten. Gebruik in dat geval pin 4 en 5. Als jij 4 en 7 hebt gebruikt met een 1KOhm weerstand dan is de stroom door de LED te groot en zal deze op de duur de geest geven. De PC zelf loopt niet echt risico.

Slick Solutions (subforum) - MCE Standby Tool, LEDSdriver, Slick Radio
Bubble
Standaard
**

« Reply #20 on: 5 November 2007, 22:28:10 »

V0.9.03
...

worshippy
hveijk
Moderator
Guru

« Reply #21 on: 6 November 2007, 12:42:54 »

0.9.04

- Eindelijk de installer

Installeren mag geen probleem meer zijn, gewoon de .exe runnen. Functioneel is er niets veranderd sinds 0.9.03.

Chilles
Gemiddeld

« Reply #22 on: 6 November 2007, 13:53:26 »

0.9.04 Hulde!

ps. Ik maak wel gebruik van common cathode (gezamelijke -) duo-LEDs, maar waarschijnlijk is er iets mis met m'n compoort, want twee losse LEDs krijg ik ook niet aan de praat. Nadeel van een duo-LED via de keyboard print is de helderheid (of het ontbreken daarvan) met als gevolg dat rood (led1) nauwelijks van oranje (led1+2) te onderscheiden is. Het is waarschijnlijk een kwestie van weerstanden, maar zo technisch ben ik nou ook weer niet.

De boel omdraaien (groen=led1 oranje=led1+2) kan natuurlijk ook en is veel duidelijker, maar ik associeer groen niet met opnemen. (wie heeft dat ooit bepaald?)
« Last Edit: 6 November 2007, 15:33:53 by Chilles » Logged

hveijk
Moderator
Guru

« Reply #23 on: 6 November 2007, 20:14:27 »

Nadeel van een duo-LED via de keyboard print is de helderheid (of het ontbreken daarvan) met als gevolg dat rood (led1) nauwelijks van oranje (led1+2) te onderscheiden is. Het is waarschijnlijk een kwestie van weerstanden, maar zo technisch ben ik nou ook weer niet.

De boel omdraaien (groen=led1 oranje=led1+2) kan natuurlijk ook en is veel duidelijker, maar ik associeer groen niet met opnemen. (wie heeft dat ooit bepaald?)

Heb je de originele LEDs van het keyboard er nog opzitten?

Het parallel schakelen van LEDs gaat niet goed, zeker als deze van kleur verschillen. Je moet de originele LEDs van het toetsenbord verwijderen of in ieder geval aan ιιn kant losmaken.

Ik ben een opzetje aan het  uitwerken waarbij de multi-color LEDs beter benut kunnen worden, nog even geduld.

Chilles
Gemiddeld

« Reply #24 on: 6 November 2007, 23:50:28 »

Herman,

De originele LEDs heb ik inderdaad vanwege de door jou aangegeven reden al gelijk verwijderd. (keyboard)

hveijk
Moderator
Guru

« Reply #25 on: 9 November 2007, 21:00:53 »

V0.9.05

- Flexibelere manier van configureren, kan meer met de diverse multicolor LEDs en meerdere functies aan een LED geven
- Knipper optie
- Trayicon is groen om verwarring met het standaard opname trayicon

Chilles
Gemiddeld

« Reply #26 on: 10 November 2007, 12:22:58 »

Heel mooi!  worshippy
Zojuist getest met een duoLED via de com-poort (jaja, het werkt nu) 1 recording (= LED1 continu rood)
2 recordings (=LED2 blink groen).
Resultaat:
Bij 1 recording brand er 1 rood LEDje
Bij 2 recordings knippert de LED van rood naar oranje.

Als ik tijd heb zal ik wat pics plaatsen

Bubble
Standaard
**

« Reply #27 on: 10 November 2007, 12:52:03 »

Blijft het werken als ervoor ?

Met 1 led, als ik dan enkel kies voor "1 Recording", blijft de led dan branden als er een 2de opname start ?
hveijk
Moderator
Guru

« Reply #28 on: 10 November 2007, 16:22:27 »

Blijft het werken als ervoor ?

Met 1 led, als ik dan enkel kies voor "1 Recording", blijft de led dan branden als er een 2de opname start ?

Nee.

Als je de standaard instellingen gebruikt (zie screenshot) zal de LED bij 1 opname branden en bij 2 opnames knipperen.

Als je wilt dat hij bij 2 opnames ook continu brand dubbelklik dan op de tweede regel en verwijder het vinkje “Blink”.

Je geeft nu voor ieder specifiek aantal opnames op wat er moet gebeuren. Het is niet meer “… or more … “.

Als je wilt dat er meerdere LEDs gaan branden/knipperen voor hetzelfde aantal opnames dan moet je dat aantal opnames ook meerdere keren definiλren.

Ik zal binnenkort wat voorbeelden in de eerste post opnemen.

Bubble
Standaard
**

« Reply #29 on: 10 November 2007, 21:15:35 »

Je geeft nu voor ieder specifiek aantal opnames op wat er moet gebeuren. Het is niet meer “… or more … “.

Da's duidelijk.  Wink
Pages: 1 [2] 3 4 ... 9   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen