Beste mensen,
Na maanden lang snuffelen op de diverse fora etc is het nu dan zo ver dat ik mijn HTPC ga bestellen!

Mijn eisen
High definition (hdcp/x.264/h.264), dvd, divx, xvid content afspelen zonder haperingen. |
Stil(erg belangrijk) |
Makkelijk uit te breiden/aan te passen |
Goede optische of coaxiale uitgang voor mijn 5.1 surround setje. |
mp3 verzameling herbergen (ongeveer 300 - 400 gb) |
vakantie foto's laten zien. |
er komt een 37 of 42 inch lcd of plasma aan te hangen (in het najaar) (hdmi) |
TV kijken (delta digitaal) |
TV opnemen (hoeft niet tegelijkertijd met kijken) |
Moet altijd aan of standby kunnen zijn |
Is opgenomen in een 100mb netwerk |
Mijn systeem zal gaan bestaan uit de volgende onderdelen
Onderdeel | Product | Prijs | Reden |
Kast | Origen AE X11 | 225 | Lekker veel ruimte en compatible met MCE en Mediaportal (toch?) |
Moederbord | Asus M2A-VM HDMI | 70 | Handig met HDMI (evt later uitbreiden met HD2400 of HD2600) |
CPU | AMD Athlon X2 BE-2350 | 90 | Lijkt me vlot genoeg en vebruikt lekker weinig (45 Watt) |
CPU koeler | ? (*) | ? | Ben er nog niet uit (groot blok met grote trage ventilator, even kijken wat past in X11) |
GPU | onboard (**) | - | Onboard (later evt HD2400 of HD2600) |
PSU | Silentmaxx Semi Fanless 450 | 185 | Altijd stil (0dB) maar toch veilig (ga de treshold op ong 50c zetten) |
RAM | 2 gb DDR | ? | Nog niet naar gekeken, hoeft niet fancy te zijn |
Tuner | FireDTV | 250 | Beste manier om DVB-C mee te kijken op een HTPC |
Keyboard | BTC MCE | 30 | Simpel en schijnt goed toetsenbord te zijn |
Opslag | 700 a 1000 gb (***) | - | Ben er nog niet uit (waarschijnlijk samsung spinpoint, maar 500gb maakt weer geluid) |
DVD/CD | Een stille iig. Benq? LiteOn | - | - |
Geluid | Terratec Aureon 5.1 PCI | 25 | Wegens optische uitgang en goede chips |
Remote | Philips SRM7500 Sideshow | 125 | Handig voor muziekverzameling zonder tv aan te hoeven zetten |
OS | Vista MCE | - | Evt XP MCE of XP + mediaportal als vista niet bevalt |
* hebben jullie een suggestie voor een goede koeler en vooral stille koeler die in een X11 past?
** trekt deze onboard kaart ook echte hd content?

*** wat is een stil alternatief voor 2 x 500 gb samsung T166 spinpoint?
Het is wel een erg dure voeding. Maar mijn theorie is dat als deze voeding bijne te zwaar is voor de config hij uiteindelijk nooit zal aanslaan. Klopt deze theorie?

Passen deze onderdelen wel bij elkaar???

Alvast bedankt voor jullie reacties.