Forum Wiki SponsorShop
19 May 2022, 16:26:40 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Mijn nieuwe HTPC - graag jullie mening  (Read 7713 times)
bancker
Newbie
*

« on: 26 July 2007, 14:37:36 »

Beste mensen,

Na maanden lang snuffelen op de diverse fora etc is het nu dan zo ver dat ik mijn HTPC ga bestellen!  wub

Mijn eisen

High definition (hdcp/x.264/h.264), dvd, divx, xvid content afspelen zonder haperingen.
excl Stil(erg belangrijk)
Makkelijk uit te breiden/aan te passen
Goede optische of coaxiale uitgang voor mijn 5.1 surround setje.
mp3 verzameling herbergen (ongeveer 300 - 400 gb)
vakantie foto's laten zien.
er komt een 37 of 42 inch lcd of plasma aan te hangen (in het najaar) (hdmi)
TV kijken (delta digitaal)
TV opnemen (hoeft niet tegelijkertijd met kijken)
Moet altijd aan of standby kunnen zijn
Is opgenomen in een 100mb netwerk

Mijn systeem zal gaan bestaan uit de volgende onderdelen

OnderdeelProductPrijsReden
Kast        Origen AE X11                225Lekker veel ruimte en compatible met MCE en Mediaportal (toch?)
Moederbord  Asus M2A-VM HDMI              70Handig met HDMI (evt later uitbreiden met HD2400 of HD2600)   
CPU         AMD Athlon X2 BE-2350        90Lijkt me vlot genoeg en vebruikt lekker weinig (45 Watt)       
CPU koeler  ? (*)                          ?Ben er nog niet uit (groot blok met grote trage ventilator, even kijken wat past in X11)
GPU         onboard (**)                   -Onboard (later evt HD2400 of HD2600)
PSU         Silentmaxx Semi Fanless 450  185Altijd stil (0dB) maar toch veilig (ga de treshold op ong 50c zetten)
RAM         2 gb DDR                       ?Nog niet naar gekeken, hoeft niet fancy te zijn
Tuner       FireDTV                      250Beste manier om DVB-C mee te kijken op een HTPC
Keyboard    BTC MCE                      30Simpel en schijnt goed toetsenbord te zijn
Opslag      700 a 1000 gb (***)            -Ben er nog niet uit (waarschijnlijk samsung spinpoint, maar 500gb maakt weer geluid)
DVD/CD      Een stille iig. Benq? LiteOn   --
Geluid      Terratec Aureon 5.1 PCI      25Wegens optische uitgang en goede chips
Remote      Philips SRM7500 Sideshow     125Handig voor muziekverzameling zonder tv aan te hoeven zetten
OS          Vista MCE                      -Evt XP MCE of XP + mediaportal als vista niet bevalt

* hebben jullie een suggestie voor een goede koeler en vooral stille koeler die in een X11 past?
** trekt deze onboard kaart ook echte hd content?  blink
*** wat is een stil alternatief voor 2 x 500 gb samsung T166 spinpoint?

Het is wel een erg dure voeding. Maar mijn theorie is dat als deze voeding bijne te zwaar is voor de config hij uiteindelijk nooit zal aanslaan. Klopt deze theorie?  Wink

Passen deze onderdelen wel bij elkaar???  Kiss

Alvast bedankt voor jullie reacties.
« Last Edit: 26 July 2007, 14:45:16 by bancker » Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Mr.K.
Pro

« Reply #1 on: 26 July 2007, 17:31:59 »

Waarom een geluidskaart als je de digitale uitgang gebruikt??
Je geluidskaart doet dan helemaal niks. hij stuurt alleen de bitjes door naar buiten. 
Onboard zit een spdif uitgang, (coaxiaal uitgevoerd naar de bracket naast je HDMI)
Het werk wordt door je receiver gedaan.

ik zou eerst de boxed cpu proberen met q-fan. je kunt er altijd nog een andere opzetten.
is de processor snel genoeg voor alle vista-special-fx samen met hd film e.d.
ik heb de X2 5200, 65W-versie en dan kun je heel makkelijk hdmov en hd-wmv afspelen (1080p).
ik weet niet hoe goed hij hdcp gecodeerde video's trekt.

waarom zo een dure kast met voeding. ik heb de low-budget antec veris fusion, en  die bevalt goed

ik ben erg benieuwd naar ervaring met je afstandsbediening

succes!

A
bancker
Newbie
*

« Reply #2 on: 26 July 2007, 23:37:35 »

Mr.K. bedankt voor je reactie.
Ik realiseerde mij niet dat er een coax digi uitgang op het mobo zit. Geen geluidskaart dus voor mij.

Het idee is inderdaad om het spul aan te sluiten met de standaard cpu koeler om eens te luisteren of het teveel herrie maakt.
Heb jij eeen lossen gpu of ook alleen de onboard?

Kast is lekker groot dus kan je uitbreiden. De andere kasten worden veelal inclusief voeding verkocht. Ik wil zelf graag de stilste voeding die er is kunnen kiezen.

Maakt die veris fusion zo weinig geluid dan?
michel242
Gemiddeld

« Reply #3 on: 28 July 2007, 11:51:45 »

ik heb ook de antec fusion zilver/zwart...en kwa stilte is hij erg goed te doen...ik heb wel de standaard 120mm vervangen door twee coolermaster silent fans..(kosten 15 euro)..en het vastmaken van de harde schijf vereist ff aandacht, want als je de schroefjes te vast draait...maken de schijven een bult herrie, maar door de schroeven even wat losser te draaien..hoor je niks meer.
Ik vind het persoonlijk onzin om de boxed cooler van de processor te vervangen...door het gebruik van Q-fan is deze super stil.
jeroen94704
Gemiddeld

« Reply #4 on: 30 July 2007, 13:23:04 »

en het vastmaken van de harde schijf vereist ff aandacht, want als je de schroefjes te vast draait...maken de schijven een bult herrie, maar door de schroeven even wat losser te draaien..hoor je niks meer.

Welke schroefjes bedoel je: Die je direct in de HD schroeft, waarmee je de beugel vastschroeft op het platformpje, of waarmee je het platformpje vastzet op de "pootjes" (Sorry voor de onhandige beschrijving. Ik had een mooi plaatje gemaakt, maar "de upload map zit vol!)

Ik heb een Zalman HD160, die er van binnen exact hetzelfde uitziet, en heb inderdaad last van een lawaaiige HD. Dit zou wel een heel mooie tip zijn om daar vanaf te komen  thumbsup
michel242
Gemiddeld

« Reply #5 on: 1 August 2007, 09:33:28 »

Ik bedoel meer de schroefjes die in de HD gaan...en daartussen zit nog een stukje rubber in de antec fusion kast.
officieel horen er dus vier schroeven in je harde schijf te gaan...ik gebruik er zelf maar drie...en dat werkt perfect.

Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen