Forum Wiki SponsorShop
18 November 2017, 20:23:47 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Logmein ( Log Me In)  (Read 7212 times)
harryd
Administrator
Guru

« on: 10 July 2007, 15:29:40 »

De homepage vind je op https://secure.logmein.com/home.asp

Mede naar aanleiding van onderstaande quote bij deze de toevoeging als TIP.
Graag feedback van gebruikers van logmein (Log Me In).

Wat erg handig is is dat je dus inderdaad geen client software op de client computer hoeft te installeren, dus je kunt zo als je ergens op visite bent even op afstand je TPC demonstreren Wink

Nog een tip: http://logmein.com

Dit is een comerciele dienst waar je echter een gratis trial account aanmaken, die onbeperkt blijft werken. Nadat je een stukje software op je Medicenter hebt geinstalleerd is deze vanaf dat moment (via een beveilgde verbinding en met wachtwoorden!), via deze site voor iedere willekeurige PC bereikbaar. Je hoeft op de client computer dus geen software te installeren! Verder is de software ook heel flexibel in het omgaan met firewalls waardoor je zelfs verbinding krijgt waar andere remote control software het vaak laat afweten.

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Rick-Online
Standaard
**

« Reply #1 on: 7 February 2008, 11:18:55 »

Log Me In is een super handige service. Ik gebruik het zo ongeveer voor alle computers waarmee ik werk.

Een extra voordeel is dat Log Me In via de HTTP poorten werkt. Daardoor kun je de dienst ook gebruiken op veel netwerken waar veel poorten zijn dichtgezet (veelal bedrijfsnetwerken).

Er is alleen één nadeel: toen ik Log Me In op mijn Mediacenter installeerde, viel de verbinding naar mijn Xbox360 extender weg. Pas na deinstallatie van Log Me In kon ik de verbinding weer herstellen.

Kortom: als je geen Xbox360 Extender gebruikt, is Log Me In ideaal. Als je wel een Xbox360 extender gebruikt, is het helaas geen optie.
ReneM
Gemiddeld

« Reply #2 on: 7 February 2008, 13:26:05 »

Logmein werkt perfect, ik gebruik het al een jaar of 2. Het is overigens niet waar dat je niks op de client hoeft te installeren, er moet wel een activex control geinstalleerd worden (RACtrl.dll).

Medion MD8828|Core 2 Duo E6750|Realtek HD Audio-SPDIF|2 GB DDR2|1TB Samsung|NVidia 8600GS 256MB-HDMI
LG Blu-Ray/HD-DVD|Vista Premium + TVPack 2008|Toshiba 37" Full-HD|Logitech Z-5500|3x Floppy DVB-C
pvklink
Guest
« Reply #3 on: 7 February 2008, 18:59:28 »

Klinkt gaaf!

Heb nog wel wat vragen:
1. Bedoel je met client de pc die je wilt benaderen of de pc waar vandaan je de andere (je eigen) pc wilt benaderen?
2. Is dit wel veilig? Loopt de verbinding via deze provider of zetten ze een tunnel op tussen de client en je eigen pc?
3. Maakt het gebruik van de namen en ww van je eigen pc, en kunnen die niet uitgelzen worden en is de api veilig?

gr
P.

sjansen
Gemiddeld

« Reply #4 on: 8 February 2008, 13:40:23 »

Ik gebruik ook al een tijd logmein en het bevalt me soeper.
Geen #$^#!%^& met ipnummers, als het modem ooit gereset is.

1.Maar de pc waar je op wilt kijken (Client), moet dus eerst een klein proggie downloaden. Deze gaat in de activeX of java zitten. Deze kan alleen geinstalleerd worden als het account van logmein is ingelogt op die pc en dan op "add computer" geklikt heeft.
Vanaf dan kun je er vanaf iedere internet werkplek erop.

2. Wat is veilig op het internet ? als je de router goed hebt staan dan kan hij via een ssh tunnel gaan.

3. Op de client moet je aangeven met welk wachtwoord je erop kan. Dus dit wachtwoord heb ik je ook nodig als je remote erop wilt. Mocht je in een domein zitten dan kan je gewoon met de inlog gegevens erin van je netwerk. Werkt soeper.

WebMaster
Administrator
Gemiddeld

« Reply #5 on: 9 February 2008, 15:04:09 »

Een gevaar kan zijn dat iemand met een keystrokerecorder je username en password onderschept.

Je kunt daartegen ageren door een lijst met eenmalig te gebruiken extra inlognummer aan te laten maken.
Elke keer als je dan in wilt loggen gebruikje (willekeurig welke) een van de inloggetallen die je dan afstreept.
Als het lijstje op is kun je (automatisch) een nieuwe aan laten maken.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen