Forum Wiki SponsorShop
19 May 2022, 07:36:42 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 2 3 [4]  All   Go Down
  Print  
Author Topic: Stel je kon voor 1500 euro wat uitzoeken...  (Read 40136 times)
meijers
Standaard
**

« Reply #45 on: 17 June 2007, 10:23:59 »

En met als hele grote kanttekening (ik spreek uit eigen ervaring). Dat providers (als tvgids.nl) dit particuliere sponzen (parsen/leegtrekken) van HUN data kunnen gaan verbieden en tegenhouden. Dit is helemaal niet on-aannemelijk, mede als veel (individuele) gebruikers van deze methode gebruik gaan maken. Het zijn HUN gegevens (copyright) dus in principe mag het helemaal niet. Nu wordt het oogluikend toegestaan. En het kost hun ook nog eens bandbreedte, wat een extra argument kan zijn....ik ben dus eigenlijk geen voorstanden van dit soort praktijken, want je kunt er op wachten; eens draaien ze de kraan dicht......
Is het wel van hun? Staat me iets bij van een rel dat bepaalde zenders hun prgrammering niet (of niet op tijd) doorgaven en dat tvgids.nl vond dat die gegevens open moesten zijn. Maar dat weet ik niet zeker... Overigens publiceren ze data van derden, dus of ze er echt copyright hebben betwijfel ik nog even...
In ieder geval zullen ze de gegevens willen blijven aanbieden en dan is er altijd een manier om die gegevens om te zetten naar een bestandje...
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
xahmol
Pro

« Reply #46 on: 17 June 2007, 13:45:30 »

Ik vrees trouwens nog 1 ding... Ik heb de HDMI poort van mijn HDMI bracket verbonden met de versterker. Vanuit de versterker gaat een s-video kabel naar mijn TV (heeft geen HDMI in).

Als je TV geen HDMI in heeft, kun je dan niet beter de HTPC via S-Video aansluiten op de versterker? En waarom geen TV met HDMI, een HD Ready flatscreen hoort er bij jouw setup toch echt nog wel bij ;-)
Anyway: met dit issue kan ik je niet helpen want ik heb wel een TV met (zelfs tweemaal) HDMI-in en bij mij werkt alles briljant. Heb op de versterker via HDMI nu de HTPC staan, mijn upscaling DVD speler en mijn Playstation 3 en heb mijn Wii aangesloten via component op mijn versterker, alles gaat nu, waarnodig geupscaled naar 720p/1080i naar mijn TV over een enkele HDMI aansluiting. Heb dus zelfs nog een HDMI ingang over, handig, want daar komt straks de HDTV decoder.

Wat dat eigendom van de omroepgegevens betreft: het eigendom ligt natuurlijk bij de omroepen. Tot voor kort mochten alleen de omroepen en Veronica (uitzondering uit de tijd dat Veronica nog publiek was) de gegevens verspreiden en andere partijen niet. TVGids.nl is van AKN (Avro, KRO, NCRV), dus die konden inderdaad deze site legaal starten.
Sinds heel recent is er een rechtbankuitspraak dat iedereen de gegevens mag afnemen en publiceren, mits daar een redelijke vergoeding tegenover staat.

Enerzijds zouden dus nu meer partijen makkelijk EPG oplossingen kunnen starten, anderzijds zal tegen het scrapen denk ik harder worden gaan opgetreden omdat denk ik partijen die betalen voor de gegevens het niet leuk zouden vinden als anderen die info gratis van hun site plukken en verspreiden.

Kortom: ik verwacht daar nog wel wat rechtzaakjes over.
« Last Edit: 17 June 2007, 13:48:29 by xahmol » Logged
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #47 on: 18 June 2007, 08:57:33 »

..............Ik vrees trouwens nog 1 ding... Ik heb de HDMI poort van mijn HDMI bracket verbonden met de versterker. Vanuit de versterker gaat een s-video kabel naar mijn TV (heeft geen HDMI in). Tevens heb ik een Wii aangesloten op mijn versterker met de "rode, witte en gele tulpjes kabel".
Weergave vanaf de Wii gaat prima. Enige vorm van beeldweergave vanaf de PC (over de HDMI) werkt niet... Grijs beeld met interferentie en geen geluid.... Op de versterker gaat het HDMI logo wel branden. (Volgens mijn logica geeft dat aan dat er signaal is...)
Weet iemand toevllig zo te zeggen of de versterker het HDMI signaal wel kan downgraden?? Of is dat gewoon ijdele hoop van mij?
Ik meen dat ik hem (helemaal in het begin) eens heb aangesloten gehad toen er XP op stond en toen heb ik er een midi bestandje mee afgespeeld. Dat lukte toen. Maar ja, daar was geen beeld bij en ik durf niet eens te zeggen of ik nu geen 2 dingen door elkaar haal; na enkele weken van experimnteren en fine-tunen, laat staan wat de "omgevingsvariabelen" waren toen...

Ik lees net nog ff dit (citaat van The Projector Pros ) "...all HDTV sources will be required to scale down HDTV signals to a widescreen 480i or 480p signal before outputting them as an analog signal."
Als dat op feiten berust, dan zou het dus moeten werken met HDMI naar versterker en die het gedownscaled laten doorsturen naar de tv via een s-video kabeltje... Maar wie kan mij meer vertellen? (Voor de heuse audiofiel, die weet waar op gelet moet worden, staat hier de handleiding. Je moet alleen wel ff "become member" aanklikken en een Amerikaans adres invoeren... het kost echt geen tijd verder, want je kunt zomaar wat invoeren en zelfs het email adres kan ook fake zijn om daarna gewoon naar het document doorgestuurd te worden.)...............
Nee, jou versterker kan niet van de HDMI ingang 'downgraden' naar de s-video uitgang (analoog). Staat ook gewoon letterlijk in je manual:
Digitale videosignalen die binnenkomen via de HDMI IN 1 of HDMI IN 2 aansluiting
kunnen niet worden gereproduceerd via de analoge video uitgangsaansluitingen

En in het schema wat er staat (pag. 20):

(gevalletje RTFM  biggrin)

Dus ik zou dan ook s-video ('rechtstreeks') gebruiken, zoals al gesuggereerd......

Tot slot: wie gebruiken er Vista en kan bevestigen of ontkennen dat die last heeft van "cluttering" op de harde schijf?
Wat bedoel je met 'cluttering" ?
meijers
Standaard
**

« Reply #48 on: 19 June 2007, 15:02:57 »

Wat bedoel je met 'cluttering" ?
Plat gezegd dat ie "er een zooitje van maakt" op je HDD en dat je dus op frequente basis handmatig moet optimaliseren (zal wel defragmenteren mee bedoeld worden)... Heb er nog niet veel van ondervonden, maar heb hem dan ook net 2 dagen draaien nu...
meijers
Standaard
**

« Reply #49 on: 22 June 2007, 16:59:10 »

Nee, jou versterker kan niet van de HDMI ingang 'downgraden' naar de s-video uitgang (analoog). Staat ook gewoon letterlijk in je manual:
Verder onderzoek wijst zelfs uit dat dat voor elke versterker geldt... HDMI zou (officieel) niet gedowngrade mogen worden wegens copyright protection. Weer wat geleerd...
Maar blijf ik me afvragen of ik dan wel geluid via HDMI zou moeten kunnen overbrengen naar de versterker. Dat schijnt ook niet te lukken nog (terwijl ik dus meen het gekund te hebben). Of zou hierbij de s-video in de weg zitten op de bracket? Feit is nu dat ik surround geluid niet over brengen van MCE naar de versterker omdat ik een mini-jack naar tulp stekker moet gebruiken om het geluid over te brengen. Of ik moet er een geluidskaart bij gaan zetten. Misschien dat iemand hier wat meer duidelijkheid voor me kan scheppen....
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #50 on: 22 June 2007, 17:23:25 »

Verder onderzoek wijst zelfs uit dat dat voor elke versterker geldt... HDMI zou (officieel) niet gedowngrade mogen worden wegens copyright protection. Weer wat geleerd...

Raar verhaal, juist downgraden mag meestal wel, vaak kun je dan copyrighted materiaal niet meer afspelen, maar ach.....welk copyrighted materiaal hebben we het over?

..............Feit is nu dat ik surround geluid niet over brengen van MCE naar de versterker omdat ik een mini-jack naar tulp stekker moet gebruiken om het geluid over te brengen. Of ik moet er een geluidskaart bij gaan zetten. Misschien dat iemand hier wat meer duidelijkheid voor me kan scheppen....
Huh? Je hebt toch gewoon een coxiale digitale UITgang op die bracket van je moederbord? (die gele plug).
En je hebt ook 3 maal een digitale coaxiale INgang op je receiver, Tulp-Tulp kabeltje ertussen en klaar is kees......
meijers
Standaard
**

« Reply #51 on: 23 June 2007, 04:43:14 »

Raar verhaal, juist downgraden mag meestal wel, vaak kun je dan copyrighted materiaal niet meer afspelen, maar ach.....welk copyrighted materiaal hebben we het over?
Ik word stilletjes aan helemaal gek van al die aansluitingen  blink
Ik haal alles door elkaar geloof ik... Wat ik wel weet is dat ie s-video etc kan upscalen naar HD...

Huh? Je hebt toch gewoon een coxiale digitale UITgang op die bracket van je moederbord? (die gele plug).
En je hebt ook 3 maal een digitale coaxiale INgang op je receiver, Tulp-Tulp kabeltje ertussen en klaar is kees......
Ik heb zelfs 2 gele uitgangen... beide tulp, maar je zult de onderste (S/PDIF) bedoelen. Dus daar moet ik een kabeltje voor halen, met aan 1 kant een gele tulp en aan de andere kant 2 tulpjes (neem aan dat je met "tulp-tulp"; wit, rood bedoelt?) Is er ook een mogelijkheid om 6 of 8 kanaals over te brengen?
Of bedoel je juist dat ik die moet aansluiten op de oranje ingang (Coaxial Digital Audio cable plug). Plaat je moet ff zo, want de server is vol meldt de administrator van De Groene Knop me... plaatje uit handleiding
« Last Edit: 23 June 2007, 05:46:15 by meijers » Logged
meijers
Standaard
**

« Reply #52 on: 23 June 2007, 09:39:26 »

Dit krijg ik m'n vriendin natuurlijk nooit uitgelegd...  laugh
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #53 on: 23 June 2007, 14:01:34 »

Ik word stilletjes aan helemaal gek van al die aansluitingen blink
Ik haal alles door elkaar geloof ik... Wat ik wel weet is dat ie s-video etc kan upscalen naar HD...
Nu ik er over nadenk; is natuurlijk best lastig voor een receiver om een digitaal signaal (HDMI) te converteren naar analoog en vice versa, nog los van een up/downscale........dus dat zal idd wel niet gaan werken. HDMI wordt gewoon (meestal/altijd) 1-op-1 digitaal doorgegeven.....

Ik heb zelfs 2 gele uitgangen... beide tulp, maar je zult de onderste (S/PDIF) bedoelen. Dus daar moet ik een kabeltje voor halen, met aan 1 kant een gele tulp en aan de andere kant 2 tulpjes (neem aan dat je met "tulp-tulp"; wit, rood bedoelt?) Is er ook een mogelijkheid om 6 of 8 kanaals over te brengen?
Of bedoel je juist dat ik die moet aansluiten op de oranje ingang (Coaxial Digital Audio cable plug). Plaat je moet ff zo, want de server is vol meldt de administrator van De Groene Knop me... plaatje uit handleiding
Maar als je nou gewoon eens de manual leest of je even verdiept in de materie. Maar ja, als mensen zoals ik zo blijven reply-en worden mensen waarschijnlijk idd wel lui.............

De tekst die bij jouw plaatje hoort zegt het toch letterlijk:

En deze Wikipedia link..........
meijers
Standaard
**

« Reply #54 on: 24 June 2007, 03:41:05 »

Maar als je nou gewoon eens de manual leest of je even verdiept in de materie. Maar ja, als mensen zoals ik zo blijven reply-en worden mensen waarschijnlijk idd wel lui.............
Ik dacht dat zo'n forum juist voor luie mensen is? smile Maar ik heb me echt wel verdiept en ik denk eigenlijk dat je (vak)kennis moet hebben om te weten dat een een S/PDIF uitgang kunt verbinden met een  Digital Coaxial cable plug. Zelfs in de winkels konden ze me er niks zinnigs over zeggen... Maar op de gok heb ik de juiste kabel gehaald en het spul staat!
Heb meteen 2 KEF Concerto luidsprekers opgehaald bij vaderlief smile
Ik durf het bijna niet te vermelden, maar ik heb nog een probleempje... als ik stand-by kies (om te testen of ik met de ab de pc uit stand-by kan krijgen) en ik moet gedwongen de power-schakelaar gebruiken, dan blijft zowel de tv als mijn monitor (via DVI) zwart... Iemand?  blush
Pages: 1 2 3 [4]  All   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen