Forum Wiki SponsorShop
19 May 2022, 17:05:22 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 2 [3] 4  All   Go Down
  Print  
Author Topic: Stel je kon voor 1500 euro wat uitzoeken...  (Read 40142 times)
meijers
Standaard
**

« Reply #30 on: 1 June 2007, 22:17:37 »

Scannen van TV kanalen? Je stelt toch je postcode in en dan staat alles er toch? Ik heb nog nooit hoeven scannen.......
Maar nogmaals: goeie (korte) kwaliteit coax kabel is absoluut een must, denk aan bijv. Hirschmann. En geen goedkope (gamma) splitters, maar degelijk f-connectoren met multitaps is veeeeeel beter....(evt. een goeie versterker ertussen)
Om te testen zou je je pc eens direct met een zo kort mogelijke coax kabel bij het punt waar de kabel je huis binnenkomt moeten neerzetten.....
1-6-07 22:27
De WLAN adapter is nog niet bezorgd en nu zal ik het hele zaakje alsnog eerst naar zolder moeten sjouwen voordat ik internet verbinding heb. Dat is ook de rede dat jij met je postcode niet hoeft te scannen... hij vindt de juiste frequenties zo uit een database en dat krijgt de mijne dus nog niet. Ik zit nou met anderhalve meter van een zeer stugge kwaliteitskabel. En op zolder zit ik met internet, alleen is mijn tvkabel dan eerst langs 2 splitters gekomen en zo'n 20 meter kabel smile Tot aan de 2e splitter is ook dezelfde hoge kwaliteitskabel gebruikt, maar het stuk vanaf daar bestaat uit 2 zelfbouw kabels (wel netjes hoor) en ik denk dat die me alsnog de das om zullen doen, maar dat gaan we zo dus zien als ik over een kwariet alles naar hier heb vrhuisd smile

1-6-2007 23:05
Zo, alles naar boven verhuisd en bisite ontvangen en toch weer snel terug smile Nu met internet verbinding, had ik in enkele seconden alle zenders binnen. Maar zodra ik LiveTV aan wil zetten krijg ik de melding:
Decoderfout
De videodecoder functioneert niet goed of is niet geinstalleerd. Start Media Center opnieuw en/of start de computer opnieuw op.

En dat heb ik nou al een paar keer gedaan. Maar! Niet getreurd, ergens heb ik die melding vandaag op eensite voorbij zien komen, dus ik ga even kijken waar kaajee (volgens mij) me heen verwees Wink
« Last Edit: 1 June 2007, 23:08:16 by meijers » Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #31 on: 1 June 2007, 23:26:18 »

Gewoon een gecertificeerde MPEG2/DVD decoder installeren, van alle 3 zijn trials te downloaden.....de meetse hebben met de nVidia de beste resultaten (ik met WinDVD).
meijers
Standaard
**

« Reply #32 on: 2 June 2007, 00:44:19 »

Nah! je bent me net voor smile Zat al ff te genieten van het succes en dacht: ff vertellen! Zie ik jou al vertellen wat ik wilde zeggen smile Gelukkig heb ik PowerDVD gekregen bij mijn externe brander en die installeerde met liefde een goeie decoder voor me smile
meijers
Standaard
**

« Reply #33 on: 2 June 2007, 03:10:31 »

Ben ik bezig met een samenvatting maken van wat ik moet doen om goed te koelen, stuit ik opeens op dit:
(wellicht wel in BIOS bij hwm instellen dat de fans DC zijn en niet PWM)
Die stond dus op DC, maar bij opstarten, gaf de pc een melding dat de processor fan te traag draaide (en dat was goed zichtbaar). Dus ik kreeg alleen sw optie om de bios in te gaan. Toen ik deze instelling omzette naar PWM, ging die fan opeens weer goed draaien... Maar je zult wel zeggen dat ik die warning (die overigens op 800RPM staat... kun je nagaan hoe langzaam die fan nu draait) moet disabelen...? Anders graag even reageren, voordat ik hem te lang zo laat staan smile

En toen kwam ik op het lumineuze idee om de fans eens, 1 voor 1, "draaiend" los te halen... Is het de Zalman fan onder de HD. Wat maakt die een herrie (kan zijn omdat ie was aangesloten op de CHA_FAN ipv de door kaajee voorgesteld PWR_FAN. Maar los van die, nog uit te voeren test, moest ik een andere pijnlijke ontdekking doen.... Die fan blaast naar buiten  Huh En daarom denk ik dat ie verder nooit meer gebruikt zal worden, want die zit zo complex te bereiken smile
Zit er nog verschil tussen de CHA_FAN en PWR_FAN aansluiting qua snelheid waarop ze de fan laten draaien?

He... (dit bericht heb ik intussen al enkele urem open en tik nog steeds ervaringen in chronologische volgorde.
Ik zie dus in SpeedFan bijna niks... hij detecteerd 3 dingen, waarvan  1 verder niets registreert en de andere 2 anders heten, maar hetzelfde zijn. Wat ik wel kon zien was de temperatuur van de core, welke opeens (sinds ik die waarde teruggezet heb op DC) doorschoot naar 63 graden! Als ik dat vergelijk met de 33 graden waar hij gemiddeld op draait als hij op PWM staat.... Leert mij dit waarschijnlijk, dat het nu zoeken zal gaan worden naar een balans tussen weinig gezoem of een lage werktemperatuur... Bah... smile
« Last Edit: 2 June 2007, 04:50:28 by meijers » Logged
jeroen94704
Gemiddeld

« Reply #34 on: 4 June 2007, 09:46:02 »

Maar je zult wel zeggen dat ik die warning (die overigens op 800RPM staat... kun je nagaan hoe langzaam die fan nu draait) moet disabelen...?

Oh ja, dat moest ook nog. Was ik even vergeten te zeggen ...  ; Sad

meijers
Standaard
**

« Reply #35 on: 9 June 2007, 15:25:25 »

Tijd voor een tussentijdse update!
Heb MCE2005 geprobeerd, maar was er niet blij mee... MediaPortal geprobeerd; bevat een hoop functionaliteiten die me blij maakten, maar kreeg hem maar niet compleet lekker aan de gang... kleine storende dingen als tvgids ophalen en schokkerig -of juist versneld- beeld, net als onder MCE ook al het geval was. Ben nu 3 dagen bezig geweest om alle (lees: de meest belangrijke) hardware onder Linux (Slackware) aan de praat te krijgen. Met verbazingwekkend groot succes. En momenteel test ik MythTV. Nadeel hiervan is dat je nu niet meer objectief naar MCE kunt kijken, omdat je daarin opeens wel heel veel functionaliteiten mist. (Of ik zie ze over het hoofd... dat kan natuurlijk ook.) Anyway; op elke willekeurige computer in het netwerk tv te kunnen kijken via het mediacenter is echt net ff meer dan gewoon "leuk" smile Stel jezelf voor liggend in de tuin, met je laptop... ff browser open trekken en je kunt de Formule 1 race live in je tuin volgen smile
Goed... uiteindelijk zal dat niet doorslag gevend zijn bij mijn uiteindelijke keus. Hierna rest me nog Vista MCE... maar ik lees daar nog enge verhalen over zoals dat die de HD fragmenteert enzo... iemand die hier misschien wat over toe wil lichten?
harryd
Administrator
Guru

« Reply #36 on: 9 June 2007, 17:12:43 »

Ben nu 3 dagen bezig geweest om alle (lees: de meest belangrijke) hardware onder Linux (Slackware) aan de praat te krijgen. Met verbazingwekkend groot succes. En momenteel test ik MythTV. Nadeel hiervan is dat je nu niet meer objectief naar MCE kunt kijken, omdat je daarin opeens wel heel veel functionaliteiten mist. (Of ik zie ze over het hoofd... dat kan natuurlijk ook.) Anyway; op elke willekeurige computer in het netwerk tv te kunnen kijken via het mediacenter is echt net ff meer dan gewoon "leuk" smile Stel jezelf voor liggend in de tuin, met je laptop... ff browser open trekken en je kunt de Formule 1 race live in je tuin volgen smile
Goed... uiteindelijk zal dat niet doorslag gevend zijn bij mijn uiteindelijke keus. Hierna rest me nog Vista MCE... maar ik lees daar nog enge verhalen over zoals dat die de HD fragmenteert enzo... iemand die hier misschien wat over toe wil lichten?

Misschien is de toelichting dat eerdaags er op MythT.nl een forum/community van start gaat en dat je daar nog interessante tips en ervaringen kunt opdoen danwel kunt delen Wink

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
xahmol
Pro

« Reply #37 on: 11 June 2007, 09:21:45 »

Anyway; op elke willekeurige computer in het netwerk tv te kunnen kijken via het mediacenter is echt net ff meer dan gewoon "leuk" smile Stel jezelf voor liggend in de tuin, met je laptop... ff browser open trekken en je kunt de Formule 1 race live in je tuin volgen smile

Met WebGuide4 kan dit natuurlijk onder MCE ook.
Erg briljante applicatie dat WebGuide trouwens ook om andere redenen (remote instellen van je opnamen, alles op je MCE kunnen streamen incl Live TV en DVD, sinds kort ook mogelijk via een enkele remote interface meerdere MCE PCs te benaderen).

En wat dat MythTV betreft: hoe is de EPG daarvan? Niet dat de MCE EPG nu altijd perfect is, maar daar zit in ieder geval een partij achter waarvan je er van uit kan gaan dat er enige continuiteit in zit. Bij open source EPGs heb ik daar altijd wat meer twijfels bij.

Los daarvan vind ik persoonlijk Linux nog wat te veel hobbyen waar ik de tijd niet voor hebt: grote voordeel van MCE is dat je Windows kent en dus redelijk makkelijk zelf probleemoplossing kan doen.
jeroen94704
Gemiddeld

« Reply #38 on: 12 June 2007, 10:34:24 »

En wat dat MythTV betreft: hoe is de EPG daarvan? Niet dat de MCE EPG nu altijd perfect is, maar daar zit in ieder geval een partij achter waarvan je er van uit kan gaan dat er enige continuiteit in zit. Bij open source EPGs heb ik daar altijd wat meer twijfels bij.

MythTV gebruikt XMLTV, welke in Nederland gebruik maakt van de gidsgegevens van tvgids.nl of wolf.xs4all.nl. Beiden zijn al jaren in de lucht, en hoewel wolf een individueel project is dat theoretisch ieder moment kan stoppen, kun je van tvgids.nl toch zeker continuiteit verwachten.

Wat op mij bij MCE zo'n indruk maakte is dat je alleen maar postcode hoeft in te vullen, je provider/zenderpakket hoeft te kiezen, en alles wordt voor je ingesteld (zowel epg als zender frequenties). Bij Myth en andere paketten is dat altijd een heel gedoe. Daar moet je handmatig de zenders kiezen die je ontvangt, en vaak moet je de frequenties ook nog zelf opzoeken en instellen.

Jeroen
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #39 on: 12 June 2007, 16:45:40 »

MythTV gebruikt XMLTV, welke in Nederland gebruik maakt van de gidsgegevens van tvgids.nl of wolf.xs4all.nl. Beiden zijn al jaren in de lucht, en hoewel wolf een individueel project is dat theoretisch ieder moment kan stoppen, kun je van tvgids.nl toch zeker continuiteit verwachten.
..........
Jeroen

En met als hele grote kanttekening (ik spreek uit eigen ervaring). Dat providers (als tvgids.nl) dit particuliere sponzen (parsen/leegtrekken) van HUN data kunnen gaan verbieden en tegenhouden. Dit is helemaal niet on-aannemelijk, mede als veel (individuele) gebruikers van deze methode gebruik gaan maken. Het zijn HUN gegevens (copyright) dus in principe mag het helemaal niet. Nu wordt het oogluikend toegestaan. En het kost hun ook nog eens bandbreedte, wat een extra argument kan zijn....ik ben dus eigenlijk geen voorstanden van dit soort praktijken, want je kunt er op wachten; eens draaien ze de kraan dicht......
xahmol
Pro

« Reply #40 on: 12 June 2007, 17:18:52 »

En met als hele grote kanttekening (ik spreek uit eigen ervaring). Dat providers (als tvgids.nl) dit particuliere sponzen (parsen/leegtrekken) van HUN data kunnen gaan verbieden en tegenhouden. Dit is helemaal niet on-aannemelijk, mede als veel (individuele) gebruikers van deze methode gebruik gaan maken. Het zijn HUN gegevens (copyright) dus in principe mag het helemaal niet. Nu wordt het oogluikend toegestaan. En het kost hun ook nog eens bandbreedte, wat een extra argument kan zijn....ik ben dus eigenlijk geen voorstanden van dit soort praktijken, want je kunt er op wachten; eens draaien ze de kraan dicht......

Precies, dit vermoedde ik al.

Meende ergens in het verleden gelezen te hebben dat EPG oplossingen die de gegevens scrapeten van TVGids.nl of consorten van de een op de andere dag geen gegevens meer hebben als TVGids de site layout vervangt. Dat nog even afgezien van juridische procedures.
Persoonlijk zou ik het toch wel wat sneu vinden als je twee weken op vakantie bent, je komt terug en niets is opgenomen omdat de scrape feed niet meer werkt.
Je kunt veel (terechte) kritiek hebben op de EPG van MS, maar dit is in ieder geval een legale source gebacked door een partij die nog wel even zal bestaan.

Naast het feit dat ik niet zo'n zin heb in Linux gehobby is dit wel de belangrijkste reden dat ik nooit naar alternatieven voor MCE heb gekeken: zonder werkende EPG heb je nml IMHO helemaal niets aan je HTPC. Voor het streamen van films en muziek naar de huiskamer zijn nml stukken goedkopere alternatieven (sterker nog: mijn recent hier uiteraard niet voor aangeschafte PlayStation 3 blijkt dat sinds de laatste firmware update opeens ook te kunnen), het is juist de combo met een PVR die MCE zo interessant maakt.

Het enige wat ik echt een groot bezwaar van MCE vind is het complete gebrek van officiële DVB-C ondersteuning, laat staan HDTV in Europa. In de VS zijn ze met CableCard enabled MCE hierin toch een stuk verder.
« Last Edit: 12 June 2007, 17:26:02 by xahmol » Logged
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #41 on: 12 June 2007, 17:53:05 »

Kleine aanvulling: het is ook mogelijk om de EPG data via de (coax)kabel binnen te trekken. De gids/kanaal info zit nu al op de (digitale) kabel. Ik geloof dat MediaPortal hier gebruik van kan maken. Ik kan met voorstellen dat ook MythTV dit kan of zal gaan kunnen.....
Dit is natuurlijk de beste methode, mits de gegevens betrouwbaar zijn.....(geen eravring zelf)
jeroen94704
Gemiddeld

« Reply #42 on: 13 June 2007, 15:32:26 »

En met als hele grote kanttekening (ik spreek uit eigen ervaring). Dat providers (als tvgids.nl) dit particuliere sponzen (parsen/leegtrekken) van HUN  data kunnen gaan verbieden en tegenhouden. Dit is helemaal niet on-aannemelijk, mede als veel (individuele) gebruikers van deze methode gebruik gaan maken. Het zijn HUN  gegevens (copyright) dus in principe mag het helemaal niet. Nu wordt het oogluikend toegestaan. En het kost hun ook nog eens bandbreedte, wat een extra argument kan zijn....ik ben dus eigenlijk geen voorstanden van dit soort praktijken, want je kunt er op wachten; eens draaien ze de kraan dicht......

Daar ben ik het natuurlijk ook mee eens. Met de wolf@xs4all reader is dit echter niet zo. Wat ik niet snap is dat er niet allang, net als in de VS, een betaal-dienst is die (onder andere) in XMLTV formaat gidsgegevens voor EPG doeleinden aanbiedt. Ik heb het hier weleens met Carlo (die de wolf@xs4all gegevens aanbiedt) over gehad, maar hij had er toen geen trek in.

Jeroen
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #43 on: 13 June 2007, 17:17:19 »

En met als hele grote kanttekening (ik spreek uit eigen ervaring). Dat providers (als tvgids.nl) dit particuliere sponzen (parsen/leegtrekken) van HUN  data kunnen gaan verbieden en tegenhouden. Dit is helemaal niet on-aannemelijk, mede als veel (individuele) gebruikers van deze methode gebruik gaan maken. Het zijn HUN  gegevens (copyright) dus in principe mag het helemaal niet. Nu wordt het oogluikend toegestaan. En het kost hun ook nog eens bandbreedte, wat een extra argument kan zijn....ik ben dus eigenlijk geen voorstanden van dit soort praktijken, want je kunt er op wachten; eens draaien ze de kraan dicht......

Daar ben ik het natuurlijk ook mee eens. Met de wolf@xs4all reader is dit echter niet zo. Wat ik niet snap is dat er niet allang, net als in de VS, een betaal-dienst is die (onder andere) in XMLTV formaat gidsgegevens voor EPG doeleinden aanbiedt. Ik heb het hier weleens met Carlo (die de wolf@xs4all gegevens aanbiedt) over gehad, maar hij had er toen geen trek in.

Jeroen

Ja snap ik ook niet......

btw waar haalt wolf-Carlo z'n gidsgevens vandaan eigenlijk? Zou me niets verbazen asl die ook van tvgids.nl komen en dan vewijs ik weer naar de potentiele problemen die ik hierboven noemde.....
« Last Edit: 13 June 2007, 17:18:50 by kaajee » Logged
meijers
Standaard
**

« Reply #44 on: 17 June 2007, 10:12:52 »

Goed, we zijn intussen weer wat verder en volgens mij zo ongeveer aangekomen bij de 1-na-laatste stap (ervan uitgaande dat de laatste stap het plaatsen bij de tv zal zijn).
Vista Ultimate draait nu goed met alle hardware, na wat "kleine uitdaginkjes"...
Eerst tijd verloren bij het zoeken van een correcte versie van ATI catalyst voor Vista om mijn OnBoard Video (Radeon X1250) aan te sturen. Het werkt nu met de driver voor de 1200, maar niet optimaal. Door de installatie krijgt Vista de resolutie niet boven 1280x1024. Niet erg wat betreft het doel van de pc, maar wel vreemd dat Vista zonder die driver wel op 1600x1200 kan. Bovendien vraag ik me af wat dat straks voor "full-hd" beeld zal opleveren...
Daarna bleek de touchkit driver voor Vista (enkel in beta versie van maanden terug), op de site van de leverancier van die schermpjes, alleen te werken als het schermpje een firmware versie heeft van 2.30, terwijl de mijne 2.18 bleek te zijn... nergens firmware update-mogelijkheden en op mijn mail werd niet gereageerd. En inderdaad: bij mij werkte de touch van touchscreen dus niet met die beta driver. Uiteindelijk na lang vogelen en experimenteren (Vista moest wel een eerlijke kans krijgen) bleek dat de XP driver gewoon perfect werkt onder de 32-bits versie van Vista. Ondanks dat ze duidelijk vermeld hadden dat dat niet zou werken. (Als ze 1x gereageerd hadden op mijn mail, dan had ik ze de work around zeker ff laten weten! Nu post ik hem hier, zodat mensen die googlen op "vista driver touchkit firmware" het hier zullen terug vinden...  Roll Eyes )

Met WebGuide4 kan dit natuurlijk onder MCE ook.
Erg briljante applicatie dat WebGuide trouwens ook om andere redenen (remote instellen van je opnamen, alles op je MCE kunnen streamen incl Live TV en DVD, sinds kort ook mogelijk via een enkele remote interface meerdere MCE PCs te benaderen).

Ik heb er een paar uurtjes mee zitten spelen en het ziet er inderdaad erg goed uit! Op dit moment beoordeel ik hem zelfs hoger dan die van MythTV.

Je twijfels zijn niet vreemd. Dat is voor een deel ook te wijten aan twijfels die MS blijft zaaien (Je moet iets doen om niet te veel markt te verliezen aan gratis alternatieven). Ik draai al redelijk lang mee in de software wereld en heb eigenlijk geen voorbeeld voor handen van iets dat "doodbloeide" en geen doorstart vond of beter alternatief kreeg. Zolang er behoefte is, zal er aanbod zijn... Dus ik heb besloten dat ik vertrouwen heb in de (naar ik gemerkt heb) behoorlijk grote Linux communitie. Mocht zoiets gebeuren, dan zal er ook snel een alternatief komen. Hoe vaak zal zoiets dan net in mijn vakantie gebeuren? smile Bovendien kan momenteel iedereen gebruik maken van een online file die door 1 persoon 's nachts wordt samengesteld vanaf tvgids.nl en daarna bij hem op te halen valt, zodat de servers van tvgids.nl niet overbelast raken. (Reden om die gozer zijn bestand te pakken en niet eigenwijs te zijn is vooral dat het bestand van hem vandaan in enkele minuten binnen is, terwijl het parsen vanaf tvgids een paar uur duurt!)
Mocht ik als Linux fanaat op je overkomen... dan vergis je je... tot een week geleden had ik een OS verleden dat, afgezien van CP/M, enkel uit handen van MS is gekomen...
Tot slot denk ik ook niet dat tvgids.nl het af kan schermen... los daarvan zijn er nog altijd alternatieven als http://gids.omroep.nl/ en tvtv.nl Die laatste heeft zowiezo een service voor programmeren van de PVR. Maar die kost wel bijna 20 euro per jaar...

Los daarvan vind ik persoonlijk Linux nog wat te veel hobbyen waar ik de tijd niet voor hebt: grote voordeel van MCE is dat je Windows kent en dus redelijk makkelijk zelf probleemoplossing kan doen.

Helemaal met je eens! Ook al ging het installeren vrij soepel en was er voor elk hardware onderdeel wel een Linux driver voor handen; zonder de hulp van een ervaren vriend had ik er zeker een stuk langer over gedaan. En het MCE keyboard stuurt alleen de functionele toetsen door en niet de alfa- en numerieke toetsen onder Linux. Geen goeie driver beschikbaar bij MS smile
Maar een tegen argument zou wel kunnen zijn dat Microsoft in Amerika nu al (en alles waait over, dus dit ook vroeg of laat) bepaalde zenders al niet meer opneemt wegens copyrights (HDCP beveilihd materiaal). Tegelijk hoorde ik ook dat dit dankzij de combinatie van de PS3 en Linux (tot groot ongenoegen van Sony) ook Blue-ray (HD-DVD was al) en zelfs HDMI alweer gekraakt is... Niet dat ik groot voorstander ben van illegale praktijken (ben zelf ook programmeur), maar sta me wel toe om tv programma's op te nemen als ik niet rechtstreeks kan kijken.... mede voor dat doel heb ik een HTCP samengesteld  laugh

Ach, makkelijk is het allemaal niet en feit is dat het media center van vista nu operationeel te noemen valt, terwijl ik voor MythTV nog niet dat gevoel heb.

Ik vrees trouwens nog 1 ding... Ik heb de HDMI poort van mijn HDMI bracket verbonden met de versterker. Vanuit de versterker gaat een s-video kabel naar mijn TV (heeft geen HDMI in). Tevens heb ik een Wii aangesloten op mijn versterker met de "rode, witte en gele tulpjes kabel".
Weergave vanaf de Wii gaat prima. Enige vorm van beeldweergave vanaf de PC (over de HDMI) werkt niet... Grijs beeld met interferentie en geen geluid.... Op de versterker gaat het HDMI logo wel branden. (Volgens mijn logica geeft dat aan dat er signaal is...)
Weet iemand toevllig zo te zeggen of de versterker het HDMI signaal wel kan downgraden?? Of is dat gewoon ijdele hoop van mij?
Ik meen dat ik hem (helemaal in het begin) eens heb aangesloten gehad toen er XP op stond en toen heb ik er een midi bestandje mee afgespeeld. Dat lukte toen. Maar ja, daar was geen beeld bij en ik durf niet eens te zeggen of ik nu geen 2 dingen door elkaar haal; na enkele weken van experimnteren en fine-tunen, laat staan wat de "omgevingsvariabelen" waren toen...

Ik lees net nog ff dit (citaat van The Projector Pros ) "...all HDTV sources will be required to scale down HDTV signals to a widescreen 480i or 480p signal before outputting them as an analog signal."
Als dat op feiten berust, dan zou het dus moeten werken met HDMI naar versterker en die het gedownscaled laten doorsturen naar de tv via een s-video kabeltje... Maar wie kan mij meer vertellen? (Voor de heuse audiofiel, die weet waar op gelet moet worden, staat hier de handleiding. Je moet alleen wel ff "become member" aanklikken en een Amerikaans adres invoeren... het kost echt geen tijd verder, want je kunt zomaar wat invoeren en zelfs het email adres kan ook fake zijn om daarna gewoon naar het document doorgestuurd te worden.)

Tot slot: wie gebruiken er Vista en kan bevestigen of ontkennen dat die last heeft van "cluttering" op de harde schijf?
Pages: 1 2 [3] 4  All   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen