Ik ga eigenlijk voor een volledige passieve koeling, want ik heb ff zitten kijken naar die Zalman processor actieve koelers maar die maakt toch nog minimaal 18 dB geluid wat ik al een hoop geluid vindt.
<knip>
WD 36GB Raptor, voor oa het besturingssysteem en software. Daarnaast voor opslagcapaciteit een WD Caviar SE16 500GB
Passieve koeling, maar een raptor

Dat is niet meteen logisch.
Hou er rekening mee dat HDs zowieso niet stil zijn, zolang je ze niet goed monteert. De raptor is dan ook een eerste generatie 10.000 rpm schijf, die wel snel, maar zeker niet stil is.
In de mijne zit een zalman op laagste snelheid en je hoort nauwelijks iets. Hou er rekening mee dat 18-19db als "stille" omgeving wordt beschouwd.
Daar ik togenblik nog een analoog signaal heb, zal het een Hauppage PVR 350 twintuner tvkaart worden, welke tzt wordt vervangen voor de digitale 500 versie.
Hier haal je een aantal dingen door elkaar, denk ik. Het zijn allebei analoge kaarten, waarvan de 500 die een twintuner is. De 350 is eigenlijk de oudere single tuner, net zoals de 150.
Meestal wordt er toch met een set-top-box gewerkt bij een digitaal signaal, die dan gewoon analoog uitstuurt naar je TV of PVR.
En voor de audio denk ik dat het Asus moederbord voldoende is. Ik denk niet een aparte audio kaart nodig te hebben voor Dolby 5.1 en DTS???
Het moederbord ondersteunt dat ja, ik zie ook een optische uit, dus je kan doorgeven aan een receiver.