Forum Wiki SponsorShop
19 May 2022, 17:04:45 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Mijn HTPC. Reacties welkom!!!  (Read 5938 times)
Chocka
Newbie
*

« on: 12 April 2007, 19:06:20 »

Bij meerdere mogelijkheden speelt de prijs uiteindelijk een rol. Maar vooralsnog:

Zalman HD 160 met passieve voeding 600W, alternatief lege kast met Igreen Coolmaster 500W. Een andere ATX kast is mogelijk maar dan moet deze minimaal overeenkomen met met de Zalman kwa grootte en voorkant, dus met VFD scherm en frontaansluitingen.

Asus moederbord P5B (deluxe) of eventueel een stapje groter P5W (deluxe) (mogelijkheid tot  Intel Core 2 Quad)

Intel Core 2 duo E6400 of E6600

ASUS EN7600GS (of GT) TOP Silent/HDT/256M of 512M, ik denk eraan om wel een passief gekoelde te nemen. HDMI uitgang is leuk maar niet noodzakelijk want er zijn verloop kabels van DVI naar HDMI, maar heb daar nog geen ervaring of deze kwalitatief hetzelfde zullen zijn.

Corsair 1024MB DDR2 (minimaal) eventueel 2x. Welke toevoeging zoals 128MX64, weet ik nog niet, te weinig kennis van.

Ik ga eigenlijk voor een volledige passieve koeling, want ik heb ff zitten kijken naar die Zalman processor actieve koelers maar die maakt toch nog minimaal 18 dB geluid wat ik al een hoop geluid vindt.

Daar ik togenblik nog een analoog signaal heb, zal het een Hauppage PVR 350 twintuner tvkaart worden, welke tzt wordt vervangen voor de digitale 500 versie.

WD 36GB Raptor, voor oa het besturingssysteem en software. Daarnaast voor opslagcapaciteit een WD Caviar SE16 500GB

Een pioneer DVD+/-RW 112D

Besturingssysteem wordt XP PRO. En ga toch met Mediaportal werken.

En voor de audio denk ik dat het Asus moederbord voldoende is. Ik denk niet een aparte audio kaart nodig te hebben voor Dolby 5.1 en DTS???

Hiermee dacht ik alles gehad te hebben, reageren is welkom. Mogelijk zie ik nog zaken over het hoofd of kan iemand objectief iets toevoegen???!!!
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #1 on: 12 April 2007, 23:05:43 »

..................Besturingssysteem wordt XP PRO. En ga toch met Mediaportal werken...................

En op dit forum kun je nou wel terecht met deze vraag want hier is een speciaal MediaPortal afdeling. Waar dit bericht overigens niet in staat, dus in verkeerde afdeling.........
zie hier: http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/board,54.0.html
Bubble
Standaard
**

« Reply #2 on: 13 April 2007, 10:17:59 »

Ik ga eigenlijk voor een volledige passieve koeling, want ik heb ff zitten kijken naar die Zalman processor actieve koelers maar die maakt toch nog minimaal 18 dB geluid wat ik al een hoop geluid vindt.
<knip>
WD 36GB Raptor, voor oa het besturingssysteem en software. Daarnaast voor opslagcapaciteit een WD Caviar SE16 500GB

Passieve koeling, maar een raptor  Huh Dat is niet meteen logisch.

Hou er rekening mee dat HDs zowieso niet stil zijn, zolang je ze niet goed monteert. De raptor is dan ook een eerste generatie 10.000 rpm schijf, die wel snel, maar zeker niet stil is.

In de mijne zit een zalman op laagste snelheid en je hoort nauwelijks iets. Hou er rekening mee dat 18-19db als "stille" omgeving wordt beschouwd.

Daar ik togenblik nog een analoog signaal heb, zal het een Hauppage PVR 350 twintuner tvkaart worden, welke tzt wordt vervangen voor de digitale 500 versie.

Hier haal je een aantal dingen door elkaar, denk ik. Het zijn allebei analoge kaarten, waarvan de 500 die een twintuner is. De 350 is eigenlijk de oudere single tuner, net zoals de 150.

Meestal wordt er toch met een set-top-box gewerkt bij een digitaal signaal, die dan gewoon analoog uitstuurt naar je TV of PVR.

En voor de audio denk ik dat het Asus moederbord voldoende is. Ik denk niet een aparte audio kaart nodig te hebben voor Dolby 5.1 en DTS???

Het moederbord ondersteunt dat ja, ik zie ook een optische uit, dus je kan doorgeven aan een receiver.

jeroen94704
Gemiddeld

« Reply #3 on: 25 May 2007, 14:59:53 »

Als je moederbord het toerental van de fan kan regelen is passieve koeling echt niet nodig. De CPU fan draait dan bijna altijd heel langzaam, zodat je hem niet hoort.

Jeroen
EdgarV
Standaard
**

« Reply #4 on: 27 May 2007, 18:45:36 »

Ik heb gekozen voor:
OriginAE X11 kast met VFD
Silverstone ST30NF passieve voeding waarvan ik de 3 fans vervangen heb door 2 8cm fans van Noctua (stiller)
Asus M2A-VM HDMI (onboard video met DVI/HDMI) met Athlon X2 3800+
Arctic Cooling CPU cooler (goedkoop, maar erg stil!)
2x1Gb geheugen
had al een 'oudere' 200Mb SATA Maxtor (ftools gebruikt om accoustic management aan te passen)
NEC DVD brander die ik nog had (herrieding, draait langzaam dmv software)
PVR500MCE
Vista Ultimate

Erg tevreden mee. Gebruikt ongeveer 75 Watt, en is doodstil.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen