Forum Wiki SponsorShop
19 May 2022, 17:42:52 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Het begin: De kast  (Read 5782 times)
Chocka
Newbie
*

« on: 1 April 2007, 19:34:24 »

Alvorens het over de mogelijke inhoud te hebben, wil ik simpel beginnen. Dus ben ik vandaag lekker op zoek gegaan naar een geschikte kast. Potverdorie wat een keuze. Om gek van te worden. Kwam uiteindelijk op twee sites terecht (na lang zoeken)

- http://www.xxxxxxxxxxxxxxxxxx.nl/pi1116530385.htm?categoryId=5
- http://www.xxxxxxxx.info/nl-NL/productdb/bGlk/viewgroup/HTPC__Media_center_behuizingen/115

Dus na lang zoeken en heel veel lezen; lezen en nog eens lezen, kwam ik tot het beraad dat een "goeie" kast mij max. 200 EUR mag kosten. Ook rekening houden met eventueel uitbereidings mogelijkheden in de toekomst. Maar welke mag het dan worden???

Het lijkt mij handig een ATX kast te nemen, zodat ik er een goed moederbord in kan (bv. Asus). Dus heb ik mijn oog vooralsnog op de volgende laten vallen, maar kan eigenlijk niet uitvinden of onderbouwen waarom juist deze kast. Dan alleen maar dat ik bij mijn PC goeie ervaringen heb met het merk, omdat deze zo lekker stil stil zijn.

Ik denk aan de Cooler Master CM Media 260 (http://www.xxxxxx.info/nl-NL/productdb/bGNkbZiUmJjK/viewproduct/Cooler_Master_CM_Media_260_RC260/), niet te hoog en het is een coolmaster. Maar daar blijft het vooralsnog dan ook bij.

Zodoende deze topic en mijn vraagtekens cq twijfels: Is dit wel de kast of kan ik met een max van 200 euro mss beter ff verder kijken of een andere kiezen???

« Last Edit: 3 April 2007, 17:58:48 by harryd » Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
MultiMediaMachines.nl
www.MultiMediaMachines.nl
degroeneknop sponsor va1004
Pro
*

« Reply #1 on: 3 April 2007, 14:19:57 »

Beste Chocka,

Houd bij je keuze rekening met de mogelijkheid van te plaatsen moederbord (vaak beperkt tot m-ATX) maar kijk ook of er een voeding bij zit of dat dee nog los bij besteld moet worden.
Er zijn momenteel tal van mooie m-ATX moederborden, zoals bv het thans door ons primair gebruikte Asus M2NPV-VM moederbord, maar ook het moederbord M2A-VM (HDMI), dat eerdaags aan ons assortiment toegevoegd zal worden is een bijzonder moederbord doordat het naast tal van voorzieningen onboard ook nog een zeer krachtig onboard video heeft, welke tevens in de mogelijkheid van HDMI uitgang voorziet.
Een erg populaire behuizing is momenteel de Antec Fusion, welke wel beperkt is tot m-ATX moederborden.
De aansluiting van de Antec Fusion behuizingsventilatoren is met wat knutselwerk zo te realiseren dat deze op het moederbord kunnen hetgeen in geval van bv M2NPV-VM (of straks M2A-VM ) tot resultaat heeft dat gebruik gemaakt kan worden van de Q-fan functie van het bios, hetgeen een zeer geluidsarm systeem oplevert.
Dit laatste geldt uiteraaraard ook voor tal van andere behuizingen.

Zelf een Windows Media Center bouwen? Dan eerst ons ff checke!
www.MultiMediaMachines.nl
harryd
Administrator
Guru

« Reply #2 on: 3 April 2007, 17:57:47 »

Verwijzingen naar verkoop sites zijn niet toegestaan, zelfs niet wanneer het een forumsponsor betreft.

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen