Forum Wiki SponsorShop
8 December 2019, 22:19:28 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 2 [All]   Go Down
  Print  
Author Topic: Waarom?  (Read 19893 times)
patrickstam
Standaard
**

« on: 29 March 2007, 12:36:23 »

Je kan alles wel willen. Via Parijs naar Amsterdam. Tuurlijk kan dat! Maar is dat niet wat gek en extra duur? (er van uitgaande dat je MCE legaal hebt)
Voor Apple is een heel goed alternatief voor een MEDIACENTER. Bovendien heel goed betaalbaar. Samen met EyeTV (kastje voor live TV) en MediaCENTRAL heb je een Fantastische Mac configuratie. Kijk eens op http://www.equinux.com/us/products/mediacentral/index.html. Ook je afstand bediening die je bij Frontrow krijgt werkt ermee.  Ik heb daar ook de Tubestick gekocht. Gratis Digtale TV! Deze Tube stick wordt afgeleverd met Mac software maar wordt direct herkent door Windows. LET OP: alleen free to air channels. In NL: Ned1,2,3 en 4 regionale zenders.
MCE op een Mac........? Misschien en tikkie over de top?
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Danee
Pro

« Reply #1 on: 29 March 2007, 13:45:31 »

MCE op een Mac........? Misschien en tikkie over de top?

Voor de één wel, voor de ander niet.
Voor mij komt Front Row simpelweg niet in de buurt van Media Center (MediaCentral heb ik slechts vluchtig bekeken).
Maar waarom MCE? Allereerst vanwege de basisfunctionaliteiten maar ook de uitbreidbaarheid van Media Center met plug-ins, add-ons en de online zaken. Verder is mijn muziekcollectie grotendeels in wma en heb ik mijn Mac Mini als 2e machine waarop ik TV-opnamen van mijn 'hoofd' Media Center bekijk.
De belangrijkste reden voor mij om een Mac Mini aan te schaffen is het design en formaat, en vooral de stilte! geweest, prijs was eigenlijk ondergeschikt. Als er een andere fabrikant was geweest die een dergelijke stukje hardware gemaakt had dan had ik mogelijk die gekocht.

Of ik een Mac Mini als 'hoofd' Media Center zou gebruiken betwijfel ik, maar bij het ontbreken van een fatsoenlijke extender (een 360 is te lelijk en klinkt als een straaljager) en met name softsled is een volledige MCE installatie op een Mac Mini als 2e (of 3e of 4e) voor mij de perfecte oplossing en elke cent dubbel en dwars waard.

Groeten,

Danee

Voor de laatste informatie over plugins voor je Media center: www.mcesoft.nl
harryd
Administrator
Guru

« Reply #2 on: 29 March 2007, 18:29:30 »

Ik sluit me grotendeels bij de reactie van Danee aan!

Tevens... de MacMini is helemaal niet duur ! kijk maar eens naar een vergelijkbaar systeem met deze Intel processor en ook nog zo compact. Een in MacMini stijl uitgevoerde harddisk uitbreiding en evt. (digitale) tunerset zou een leuk resultaat opleveren tegen een acceptabele prijs.

Ik zoek zelf eigenlijk meer een oplossing onder WinXP emulatie onder Mac OS X, waarbij de Mac toegang heeft tot de WinXPmce data (en andersom), omdat ik de Mac gewoon beter vindt omgaan met de integratie van content.
Dit zal pas een beetje foasoelijk kunnen zodra er 3D versnelling ondersteund wordt door de emulatoren.
Parallels komt daar over enige tijd mee en VMware heeft daar reeds nu al een basic implementatie van.

@ Danee..
is er een sloftsled beschikbaar (dus softwarematige MCE Extender als ik het goed heb) of ooit uitgekomen dan?

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
patrickstam
Standaard
**

« Reply #3 on: 29 March 2007, 21:46:48 »

Een Mac-mini is inderdaad niet duur. Maar wel het is wel weer extra duur als je daar een officiele versie van MCE op wil draaien. Mediacentral biedt net zo veel extra's als MCE en is veel goedkoper. Sommige Mac-gebruikers vinden zelfs dat dat programma beter/mooier is als MCE.
Al eens nagedacht over hoe je de (of een) afstandbediening bij MCE op de MAC wil gebruiken?

Frontrow is het echt niet, ben ik weer eens.
Ik ben natuurlijk wel stik benieuw of de Mac als extender te gebruiken zou zijn. Maarja het is op een PC nog niet eens mogelijk (behalve die belachelijke gameconsole).

By the way, ik heb best of both worlds: Apple Powerbook G4 en zelfgeboude MediaCenter (ASUS-Pundit) nadeel laatste is de T.....herrie die die na een uurtje of 3 hard werken gaat maken. Nadeel eerste: nog steeds geen héél goed mediacenter, dat Apple TV is het nog niet helemaal, mis ik bijvoorbeeld de televisionsguide en live TV. Maar naast dat ding moet je nog wel een andere MAC hebben.

kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #4 on: 29 March 2007, 22:44:39 »

............... en zelfgeboude MediaCenter (ASUS-Pundit) nadeel laatste is de T.....herrie die die na een uurtje of 3 hard werken gaat maken. .................

Beetje off topic: ik heb (ook) een Asus Pundit(-R) onder m'n TV staan. Draait al jaren als een zonnetje met echt mnimaal geluid. Dus dat moet bij jou ook kunnen. Ik wel best eens van gedachten wisselen met je........
Heb je deze mods wel eens bekeken, heb ik veel aan gehad: http://www.ikanos.se/pundit/modding.html
Danee
Pro

« Reply #5 on: 30 March 2007, 11:32:36 »

Al eens nagedacht over hoe je de (of een) afstandbediening bij MCE op de MAC wil gebruiken?
Hmmm, nee, niet over nagedacht, voor de installatie gewoon 'de stekker erin steken' ( laugh ) en Windows pikt 'm probleemloos op.

En ja, 't lijkt inderdaad geld verspilling om een extra OS aan te schaffen als je een machine hebt waar al een OS op staat. Maargoed, ik vindt het meer dan de moeite waard.

Groeten,

Danee

patrickstam
Standaard
**

« Reply #6 on: 30 March 2007, 20:34:38 »

Heb je deze mods wel eens bekeken, heb ik veel aan gehad: http://www.ikanos.se/pundit/modding.html
Nee, ik wel al eens mods gezien, maar deze is wel duidelijk en ook niet erg overdreven. Weet jij waar ik zo'n fan kan kopen, waar moet ik om vragen?
Greetz,

Patrick
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #7 on: 5 April 2007, 10:31:45 »

Nee, ik wel al eens mods gezien, maar deze is wel duidelijk en ook niet erg overdreven. Weet jij waar ik zo'n fan kan kopen, waar moet ik om vragen?
Greetz,

Patrick

Wat ik heb gedaan is het volgende:

Die PSU (power supply) mod uitgevoerd; dus het 'rooster' weg gehaald voor een betere airflow. Wel even denken aan de bekabeling van 1 en ander. Dat die niet in de fan kunnen raken (tape).
Ik heb hiervoor een ventilator van een GlacialTech CPU fan gebruikt. Dat waren toen de enige die 'smal' waren. De meeste 8 cm fans zijn 25mm dik en die gaat niet passen. Op die Glacialtech (igloo geloof ik) zit een 80mm fan die slechts 18mm dik is en die past wel.
De fan die daar op zit is er 1 van Everflow, de  R128018DL, die draait op 2400 toeren verplaats 35.04 CFM lucht en maakt 26dBa. Dat is al een flink stuk minder dan de originele die er in zit.
Op dit moment heeft Silenx ook een 80mm fan die slechts 15mm dik is, die maakt maar 14dBa geluid!! Echter die kan maar 24CFM lucht verplaatsebn. Ik weet niet of dat genoeg is om het zaakje koel te houden....

De CPU koeling heb ik ook (onlangs nog verder) uitgevoerd. Ik heb daar nu ook een 80mm fan van Silenx inzitten, nu echter de 25mm variant. Die draait 1800RPM, verplaats 28CFM en zit op 14dBa geluid!! (nog minder want hij draait zelden 100%, standaard 30% bij mij, en dan is ie praktisch onhoorbaar. Ik heb ook daar het roosterje weggehaald en vervangen door een 80mm gril (fan guard).
Ook de richting veranderd; hij blaast nu uit de kast (ipv aanzuigen). Daarmee blaast ie (denk ik?) naast de warme lucht van de CPU ook nog warme (andere) lucht uit de case naar buiten. Want....
Ik heb geen nieuwe air duck gemaakt; ik heb em ahw gewoon boven de CPU vast gemaakt dus de luchtstroom wordt niet echt van de CPU geleid, gewoon een losse cooler die recht boven de CPU hangt eigenlijk. (ik had geen zin om die hele air duct te maken). De oude/originele fan duck (zwarte plastig geval) gebruik ik dus momenteel niet meer.

Ik heb hem met 2 schroeven vast gezet aan het coolerblok (vinnen) zelf. Dus niet zoals beschreven aan de deksel/cover.
Eén schroef zit op de plek waar anders ook een schroef zit (zie foto bij 1) en de andere schroef zit aan het beugeltje van de CPU/coolerblok. Die heb ik even verwijderd en in het bredere druk gedeelte een klein gaatje geboord waar is in vast zit. Zie foto, bij 2.
.

Verder staat Q-fan in de BIOS uit, want daarmee werkte het op zich goed, maar ging het systeem af en toe even heel hard loeien en dat vind ik irritanter dan constant een iets hoger toerental bijv. Ik heb Speedfan ge-installeerd voor de controle over de CPU fan (wel in de opties aangeven anders reageren de fans niet).

Onlangs is de hele kast verplaatst in een audio/tv meubel, daar heeft ie beduidend minder 'ruimte'en wordt ie dus een stukkie warmer dan daarvoor. Nu zijn de temps als volgt: CPU rond de 40 graden, Moederbord/case: 45-48, harddisk: 40. En draait de CPU fan op 35%. Bij vol gebruik (lees MPEG@ decoderen), gaat de fan naar max. 50% en zelfs dan hoor je hem nauwelijks....
Toen ie nog niet in de nieuwe meubel stond was met namen de case veel koeler, zo rond de 37 graden. Maar de huidige temps zijn zeker niet zorgwekkend.
Hier is info over die Silenx fans, die schijnen op het moment toch wel 1 van de stilste te zijn...: http://www.silenx.com/ixtremaprofans.asp
« Last Edit: 5 April 2007, 10:34:55 by kaajee » Logged
Danee
Pro

« Reply #8 on: 5 April 2007, 18:00:57 »

Bedankt KJ, nog een goede reden waarom een Mac Mini een goede oplossing is, geen enkele modding nodig. Gewoon van zichzelf stil, als in onhoorbaar!  laugh

Groeten,

Danee

kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #9 on: 5 April 2007, 21:01:22 »

Bedankt KJ, nog een goede reden waarom een Mac Mini een goede oplossing is, geen enkele modding nodig. Gewoon van zichzelf stil, als in onhoorbaar!  laugh

Groeten,

Danee
Maar met die Mac Mini heb ik geen 320Gb disk (std. 80, die is al vol met het OS  Tongue), krijg er met geen mogelijkheid een PCI(-e) tuner kaart in, heb ik maar maximaal 64mb video geheugen met een 'on-tweakbare' grafische kaart en 'slechts' 512Mb geheugen....en dat allemaal voor 619/799 euro.
Daar kan ik heel wat voor modden......... Tongue Tongue
Danee
Pro

« Reply #10 on: 6 April 2007, 12:19:42 »

Groeten,

Danee
Maar met die Mac Mini heb ik geen 320Gb disk (std. 80, die is al vol met het OS  Tongue), krijg er met geen mogelijkheid een PCI(-e) tuner kaart in, heb ik maar maximaal 64mb video geheugen met een 'on-tweakbare' grafische kaart en 'slechts' 512Mb geheugen....en dat allemaal voor 619/799 euro.
Niet helemaal, je kan er en grotere HD in laten zetten en ook het geheugen uitbreiden. Een PCI tuner gaat niet lukken maar daar is natuurlijk een goed alternatief voor. Als je echt wil modden met alle mogelijkheden zou je natuurlijk wel de inhoud van een Mac Mini in een grotere kast kunnen zetten, dan kan je pas echt los gaan  laugh  laugh

Groeten,

Danee

kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #11 on: 6 April 2007, 13:19:39 »

Groeten,

Danee
Niet helemaal, je kan er en grotere HD in laten zetten en ook het geheugen uitbreiden. Een PCI tuner gaat niet lukken maar daar is natuurlijk een goed alternatief voor. Als je echt wil modden met alle mogelijkheden zou je natuurlijk wel de inhoud van een Mac Mini in een grotere kast kunnen zetten, dan kan je pas echt los gaan  laugh  laugh

Groeten,

Danee

Leuk dit!  biggrin biggrin

Erbij laten zetten idd, maar weet je wat dat kost? (bij Apple) Dan kun je helemaal uit je dak qua modden......
En een tuner; je doelt op extern, maar dan doe je het hele ontwerp weer teniet doordat er een device 'aan komt te hangen'.......

En de MacMini in een andere kast, waarom dat? Dan begin ik wel van scratch met 'eigen onderdelen' waarom zou ik dan nog die 'dure' Mac Mini als basis nemen? Die dingen zijn (nog steeds) duurdere dan andere varianten door hun monopolie posistie en design (waar je voor schijnt te moeten betalen).....Althans vele zijn bereid te betalen.....
harryd
Administrator
Guru

« Reply #12 on: 6 April 2007, 16:25:39 »

Kennelijk is men (de criticasters Wink ) niet op de hoogte met het bestaan van zeer mooi op het Mac Mini ontwerp aansluitende uitbreidingen in de vorm van vergelijkbare vormfactrs die stapelbaar zijn. Daar is een HD uitbreiding voor en ook (digitale) tuner uitbreiding en ook meer en ik verwacht gauw (en wie springt er anders samen met mij in het gat in de markt Wink ) een Mac Mini MCE uitbreiding (ik fantaseer even hard op.... HD, dubbele digitale tuner, geintegreerde MCE IR ontvanger, evt. nog een leuk displaytje.... Wink )
De prijs valt reuze (!) mee als je bekijkt welke hardware er gebruikt wordt.
Verder is en blijft de Mac Mini natuurlijk extreem stil te noemen (en nog eens zuinig ook) en bijzonder mooi smile

My 2 cents...
Harry

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #13 on: 6 April 2007, 17:23:47 »

Kennelijk is men (de criticasters Wink ) niet op de hoogte met het bestaan van zeer mooi op het Mac Mini ontwerp aansluitende uitbreidingen in de vorm van vergelijkbare vormfactrs die stapelbaar zijn. Daar is een HD uitbreiding voor en ook (digitale) tuner uitbreiding en ook meer ..............

Ja ken ik, maar dan krijg je zoiets:

En wie wil dat nou? Staat ie straks tot aan het plafond!!

(LOL, heerlijk zo op de vrijdag middag)
Danee
Pro

« Reply #14 on: 6 April 2007, 19:34:14 »

Kennelijk is men (de criticasters Wink ) niet op de hoogte met het bestaan van zeer mooi op het Mac Mini ontwerp aansluitende uitbreidingen in de vorm van vergelijkbare vormfactrs die stapelbaar zijn. Daar is een HD uitbreiding voor en ook (digitale) tuner uitbreiding en ook meer ..............

Ja ken ik, maar dan krijg je zoiets:

En wie wil dat nou? Staat ie straks tot aan het plafond!!

(LOL, heerlijk zo op de vrijdag middag)
Lol, goeie fotosoep  laugh

Het uitbreiden kost inderdaad wat, maar op zich is het niet onevenredig duur. Als tuner kan je gewoon een USB tuner gebruiken die je uit het zicht laat, de formfactor uitbreidingen van andere fabrikanten vindt ik in het algemeen toch minder uitgevoerd.

Groeten,

Danee

harryd
Administrator
Guru

« Reply #15 on: 7 April 2007, 15:03:39 »

Mbt de gestapelde Mac Mini met uitbreidingskastjes... ( ik wou het plaatje niet nogmaals herhalen)....

1: De stapeling ziet er in het echt strakker uit.
2: Bedenk dat  tuners en een harddisk (en VFD Wink ) in 1 kastjes kunnen
3: Dr zijn ook andere samensmeltingen denkbaar als stapelen.
4: ..... Had ik het al gehad over een geintegreerde versterker?

Tongue

patrickstam
Standaard
**

« Reply #16 on: 10 April 2007, 15:46:39 »

HAHAa biggrin

Wel leuk dit. Ik ben een echte Apple Fan. Maar vind nog steeds dat MCE een heel goede oplossing is die Apple nog niet lekker heeft. Alhoewel de EPG van MCE op dit moment weeeeerrrrr rammelt. Weer alle zenders weg bij mij (Nieuwegein). Tis weer wachten op wat updates hier en daar.  Angry  Maar ik vraag mij af of Apple zoiets wel goed zou krijgen. Die Toren begint een beetje op een Cube te lijken. Nee ik vind het niets. Gewoon een Apple 19" breed en even hoog als een een Mini. Maar dan met een 500 GB schijf en een INTERNE tuner met fatsoenlijke grafische kaart. Maar dat laatste zal denk ik geen probleem zijn,
harryd
Administrator
Guru

« Reply #17 on: 10 April 2007, 19:31:06 »

Gewoon een Apple 19" breed en even hoog als een een Mini. Maar dan met een 500 GB schijf en een INTERNE tuner met fatsoenlijke grafische kaart. Maar dat laatste zal denk ik geen probleem zijn,

Kijk, das waar ik onder punt 3 in mijn voorgaande relaas op doelde, waarbij punten 2 en 4 in het verlengde ervan liggen Wink

Die 500 GB HD..... maak daar maar de nieuwe 1 TB  drive van .

Danee
Pro

« Reply #18 on: 11 April 2007, 11:40:57 »

Gewoon een Apple 19" breed en even hoog als een een Mini. Maar dan met een 500 GB schijf en een INTERNE tuner met fatsoenlijke grafische kaart. Maar dat laatste zal denk ik geen probleem zijn,

Kijk, das waar ik onder punt 3 in mijn voorgaande relaas op doelde, waarbij punten 2 en 4 in het verlengde ervan liggen Wink

Naar mijn mening is dit de verkeerde weg.

De mooiste oplossing is om de Mac Mini 'standaard' neer te zetten, gekoppeld aan een Windows Home Server. Enig probleem is dat de WHS geen ondersteuning heeft voor centrale tuners (dan zou het gewoon helemaal af zijn) dus je zal een USB tuner aan de Mac Mini moeten hangen.

Groeten,

Danee

harryd
Administrator
Guru

« Reply #19 on: 11 April 2007, 15:15:51 »

Naar mijn mening is dit de verkeerde weg.

De mooiste oplossing is om de Mac Mini 'standaard' neer te zetten, gekoppeld aan een Windows Home Server. Enig probleem is dat de WHS geen ondersteuning heeft voor centrale tuners (dan zou het gewoon helemaal af zijn) dus je zal een USB tuner aan de Mac Mini moeten hangen.

Groeten,

Danee

Over centrale tuners gesproken.... een interessante, op werkbaarheid nog nader te onderzoeken, mogelijkheid is het gebruik van USB over ethernet. Hiermee maak je USB apparaten via ethernet beschikbaar voor de computers aan het netwerk.
Verder zou ik ook willen wijzen op het gebruik van FireWire DVB tuners ....
En hoewel Windows Home Server is aangekondigd verwacht ik een dergelijke server (wellicht zelfs mooier Wink ) ook van Apple (sterker nog ik had het eerder van Apple verwacht.

Anyway een geheel andere oplossing zou de weg van MythTV zijn..... 1 centrale server in de meterkast (met tal van tuners) en dan her en der MythTV clients die ook perfect op een Mac Mini zouden lopen, danwel native onder Mac OS X danwel onder een geemuleerde X86 onder Mac OS X maar het bespreken van deze strategie past niet echt op dit subboard en zou p een ander subboard (MythTV subboard) op degroeneknop.nl besproken kunnen worden of misschien nog beter op MythTV.nl waar een community-/foruminitiatief op handen is Wink

En tot slot... "de verkeerde weg" is erg relatief, want wat voor de een ideaal is kan voor de ander ontoereikend zijn, en wat dat betreft is het mooi dat we veel zelf kunnen bepalen tegenwoordig met OEM software en hardware en dat we via forums ed. elkaars pogingen tot de ideale HTPC kunnen volgen en er ons door laten inspireren, en elkaar van aanvullende mogelijkheden en tips kunnen voorzien... en al dit geldt uiteraard ook (misschien wel een beetje in het bijzonder) voor een HTPC op basis van een Mac Mini MET Mcrosoft Media Center OEM software Wink

PS
Ik hoop eerdaags wat resultaten te kunnen posten mbt Media Center op Mac Mini via virtualisatie ....

patrickstam
Standaard
**

« Reply #20 on: 11 April 2007, 21:38:50 »

Goed. Het WAAROM? is wel een antwoord op. Voor de één omdat de MAC mooi is. Vooral de mini, daar is menigeen van gecharmeerd. Klein en fluisterstil. Zo willen we MCE het liefts draaien.
Voor een ander is het de uitdaging om eens lekker te pielen en uitersten op te zoeken.
Voor mij blijft echter nog steeds.....waarom MCE op de Mac en niet Apple software? MediaCentral van Equinux is echt geweldig en kost maar een fractie van een goede licentie van MCE. Ook voor mediacentral zijn veel plugins/extra's.
Verder wil ik eens verwijzen naar een van mijn favoriete Fora (forums) www.macosx.nl er staat een aankondiging van een VODCast: One more thing #83 Waarin: twee pakketjes worden bezorgd; de nieuwe Airport extreme (met 802.11N) en de Apple TV. One More Thing pakt ze uit, sluit ze aan en test of ze nou echt zo eenvoudig werken als we verwachten van Apple. Daarom een speciale OMT pakt uit videopodcast.
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #21 on: 29 May 2007, 12:42:47 »

Tja.............Apple stopt met Mac mini?

Slotje op dit topic?  Tongue Tongue Tongue
Danee
Pro

« Reply #22 on: 4 July 2007, 12:47:49 »

Hahaha, grapjas!
Toevallig heb ik er net nog eentje bijgekocht en er Vista opgezet... Probleemloos! Werkt echt perfect!

Als je een goede machine wilt hebben met een probleemloze installatie en er genoeg geld voor uit wil trekken kan ik het echt iedereen aanraden!

Groeten,

Danee

harryd
Administrator
Guru

« Reply #23 on: 22 November 2007, 07:47:22 »

Oja..... ook nog een reden voor mij om (gevirtualiseerd) Windows Media Center op een Mac te draaien tegelijkertijd met een aanvulde mogelijkheid tot het kunnen teruggrijpen op Mac OS X voor het afahndelen van bepaalde zaken wordt op grappige wijze in het volgende (reclame) filmje duidelijk gemaakt Wink

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=ZRAUlK8_2VE" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=ZRAUlK8_2VE</a>

aanvulling
ik bedoelde eigenlijk het hierna volgend filmpje als illustratie waarom IK het handig zou vinden Windows Media Center en Mac OS X naast elkaar te kunnen draaien.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=80sWifG40B0" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=80sWifG40B0</a>
« Last Edit: 22 November 2007, 17:26:57 by harryd » Logged

Pages: 1 2 [All]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen