Forum Wiki SponsorShop
30 August 2014, 10:22:14 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: gebruikersprofiel  (Read 1623 times)
jelleke
Standaard
**

« on: 6 December 2006, 09:47:11 »

Hallo, om met de deur i huis te vallen, ik hoor dat mijn harddisk steeds bezig is...
in windows taakbeher zie ik dat mijn processor steeds een belasting van 10% heeft.
Na wat zoeken zag ik dat csrss.exe misschien de schuldige was ....
Na nog wat googelen ben ik terechtgekomen bij de gebruikersprofielen:deze computer-eigenschappen-geavanceerd-gebruikersprofielen-instellingen.
Daar zag ik dat mijn administrator profiel 2,90 GB was.
dit profiel kan ik niet verwijderen  excl
Ik heb een ander profiel aangemaakt, maar van daaruit lukt het ook niet.
ps als ik met mijn andere profiel aanmeld, zie ik nof steeds die 10 % proc belasting, maar zie ik geen beweging in de csrss.exe ...

Help
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Danee
Pro

« Reply #1 on: 6 December 2006, 16:12:22 »

2,90 GB is best wel veel ja, maar als dit de 'standaard' Administrator is, probeer dat account dan niet weg te gooien, het is namelijk wel mogelijk maar zal veel problemen opleveren.

Je kan beter op zoek gaan naar de oorzaak en indien nodig verhelpen. Vergeet ook niet dat standaard de 'Mijn Documenten' map in het profiel zit, evenals het buroblad EN je IE cache.

Kijk ook nog eens goed welk proces het is, liefts direct na het opstarten of in ieder geval voordat je enig ander programma gestart hebt. (Bedenk ook even of je geen Anti-virus/ Anti-Spyware check doet bij opstarten)

Groeten,

Danee

Voor de laatste informatie over plugins voor je Media center: www.mcesoft.nl
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #2 on: 6 December 2006, 17:12:14 »

Maar neemt die csrss.exe dan die 10% voor z'n rekening? Op zich is daar niets mis mee en dat hoeft niet je harddisk activiteit te verklaren. Bij mij staat die csrss.exe in ruste gewoon op 0% overigens.....

Dat csrss.exe is voor de meeste grafische afhandelingen binnen Windows XP. En dus 'redelijk 'essentieel.
csrss.exe is the main executable for the Microsoft Client/Server Runtime Server Subsystem. This process manages most graphical commands in Windows. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.

Wanneer is je harddisk nog steeds bezig? Binnen MCE? Dat kan nl. wel kloppen, want zelfs als je LiveTV stopt gaat ie gewoon nog door met bufferen/schrijven naar je harddisk.
jelleke
Standaard
**

« Reply #3 on: 7 December 2006, 08:15:18 »

bedankt voor de reacties, maar mijn harddisk blijft "pruttelen" ook uit mce , ik ga proberen om mijn bureaublad en mijn map "mijn documenten wat op te schonen.
word vervolgd !
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #4 on: 7 December 2006, 09:13:55 »

bedankt voor de reacties, maar mijn harddisk blijft "pruttelen" ook uit mce , ik ga proberen om mijn bureaublad en mijn map "mijn documenten wat op te schonen.
word vervolgd !
With all do respect, het opschonen van je bureaublad en je map "mijn documenten" is altijd verstandig, maar daar zul je niet de boosdoener aantreffen. In principe staan daar alleen maar 'passieve data'.
Je zult op zoek moeten naar het programma dat verantwoordelijk is voor je harddiskactiviteit. Da's altijd een lastige klus, begin eens met actieve programma's zoals Danee al zei; antivirus en antispyware. Dan kun je nog eens kijken wat er nog meer geladen owrdt tijdens de windows start bijv. dmv msconfig of autoruns.
En wellicht is je HD gewoon lawaaig.....of zie je aan het HD ledje dat ie aan het werk is?
jelleke
Standaard
**

« Reply #5 on: 7 December 2006, 15:16:15 »

Mijn harddisk-ledje flikkert inderdaad, maar ik hoor de harde schijf ook.
Ik heb mijn desktop en "mijn documentenmap" opgekuist, maar deze laatstse geeft via eigenschappen nog een inhoud van meer dan 2 gig
terwijl er bijna niks instaat ?  blush
LangeFrans
Gemiddeld

« Reply #6 on: 7 December 2006, 15:27:44 »

Heb je ook je prullenbak al leeggemaakt.

LangeFrans
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #7 on: 7 December 2006, 15:56:41 »

Mijn harddisk-ledje flikkert inderdaad, maar ik hoor de harde schijf ook.
Ik heb mijn desktop en "mijn documentenmap" opgekuist, maar deze laatstse geeft via eigenschappen nog een inhoud van meer dan 2 gig
terwijl er bijna niks instaat ?  blush

Zullen wel verborgen en systeem bestanden zijn.........
LangeFrans
Gemiddeld

« Reply #8 on: 7 December 2006, 16:33:04 »

Kijk ook eens in menu onder opstarten. Misschien staan hier wel onnodige programma's in die worden opgestart. Verwijder indien niet nodig de snelkoppeling hieruit.

LangeFrans
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #9 on: 7 December 2006, 16:39:41 »

Kijk ook eens in menu onder opstarten. Misschien staan hier wel onnodige programma's in die worden opgestart. Verwijder indien niet nodig de snelkoppeling hieruit.

LangeFrans

Ja idd, wellicht dat het herhalen wat al eerder gezegd heeft TS tot deze actie doen overgaan............. biggrin Cool biggrin
jelleke
Standaard
**

« Reply #10 on: 8 December 2006, 09:26:01 »

Allez, ik heb nog wat mappen verwijderd waar niet veel in zat, en nu is mijn profiel toch maar 88 meg
Maar kraken van de HD stopte niet.
Mijn draadloze netwerkverbindng gestopt: geen reactie
Het indexeren van mijn harde schijven afgezet: geen verbetering  cry
min virusscanner in slaapmodus gezet : VERBETERING!!!!  smile
er is nog af en toe wat hd activiteit, maar de regelmaat is er uit.
het betreft etrust ez antivirus.
deze was niet aan't scannen !
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #11 on: 8 December 2006, 09:45:23 »

Allez, ik heb nog wat mappen verwijderd waar niet veel in zat, en nu is mijn profiel toch maar 88 meg
Maar kraken van de HD stopte niet.
Mijn draadloze netwerkverbindng gestopt: geen reactie
Het indexeren van mijn harde schijven afgezet: geen verbetering  cry
min virusscanner in slaapmodus gezet : VERBETERING!!!!  smile
er is nog af en toe wat hd activiteit, maar de regelmaat is er uit.
het betreft etrust ez antivirus.
deze was niet aan't scannen !

Een beetje eigenwijs ben je wel, is het niet?!  Tongue
Dat het verwijderen van die bestanden NIET tot het stoppen van de HD activiteit zou leiden is al veel eerder verteld.
En uit je antwoord blijkt nog steeds dat je alle zaken die automatisch opgestart worden nog niet gecontroleerd hebt. (behalve je virusscanner, welke is dat eigenlijk?).
Nou kun je wel elke keer wanneer je weer iets gedaan hebt antwoorden, maar waarom probeer je niet gewoon eerst alles eens wat er hier gesuggereerd wordt? Sorry to say, maar nu krijgen mensen die jou proberen te heplen toch een beetje de indruk dat ze voor jan met de korte achternaam pogingen doen.......
jelleke
Standaard
**

« Reply #12 on: 8 December 2006, 11:26:53 »

excuseer, maar ik hou wel rekening met wat er hier gezegd word om mij te helpen, en de virusscanner heb ik wel vernoemd !
dat de harddiskactiviteit (wat een woord) niks te maken heeft met de grootte van mijn gebruikersprofiel is juist, maar een profiel van meer dan 2 GIG, zonder dat ik iets vind was ook niet normaal, dus excuseer mij als ik mappen verwijder .....
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #13 on: 8 December 2006, 11:40:52 »

excuseer, maar ik hou wel rekening met wat er hier gezegd word om mij te helpen, en de virusscanner heb ik wel vernoemd !
dat de harddiskactiviteit (wat een woord) niks te maken heeft met de grootte van mijn gebruikersprofiel is juist, maar een profiel van meer dan 2 GIG, zonder dat ik iets vind was ook niet normaal, dus excuseer mij als ik mappen verwijder .....

Dat zeg ik toch ook niet! Tuurlijk mag (en moet) je die documenten opschonen enzo; prima actie! Maar daar ligt echt je prbeleem niet.....

Ik/we vroegen al eerder; kijk je opstart groep (of middels msconfig) eens welke proggies er allemaal gestart worden.....
Kijk eens met taakbeheer; of daar een proces of prog. veel cpu gebruikt....
En aangezien je wel iets verbetering merkt ivm met die virusscanner; zet em eens gewoon helemaal uit (als test)...
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen