Forum Wiki SponsorShop
12 April 2021, 14:09:14 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: eerste ervaringen  (Read 6038 times)
kaajee
Global Moderator
Guru

« on: 18 September 2006, 11:17:02 »

Ramon,

gisteren eens jouw tooltje geprobeerd, hier wat eerste opmerkingen/ervaringen:
Om te beginnen zou ik je willen vragen het venster waarin het programma draait aan te passen of in ieder geval 'schaalbaar' te maken. Ik draai MCE in een std. PAL resolutie (720x576) en dan is jouw tool niet te bedienen. Pas in 1024x768 is hij compleet te zien. Zoveel info is er ook niet moet ook makkelijk in een kleiner venster passen.

Ten tweede kon ik er eigenlijk niets mee, behalve het feit dat ie 3 tuners detecteerd (ik heb er maar 2; Hauppauge 150MCE) kon ik niets doen. Ik wilde eens kijken of ik de prioriteit aan kon passen, maar er viel niets te configureren, bij geen van de gedecteerde tuners (rechst klikken, configure bleef 'grijs' ). Ze zijn wel in MCE geconfigureerd. Ik kon/kan ook nergens lezen dat er beperkte functionaliteit inzit.
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
rteekens
Standaard
**

« Reply #1 on: 5 October 2006, 14:01:27 »

Ramon,

Super tool! ik moest eerst even ontdekken hoe het precies werkte, maar dan is het ook gelijk goed.
even voor jouw informatie, ik heb versie 2 ook onder Windows Vista getest, werkt prima. de 3 tuners werden in no-time geinstalleerd, dan wel eerst windows rebooten (anders gaan Media Center mauwen dat er een extra tuner is gevonden en dan gaat de wizzard weer lopen.)

het gebruik is eenvoudig:
- open het programma
- klik op de knop 'tuners zoeken'
- klik op een gevonden tuner en geef die eerst een naam, dan enable voor MCE
- doe dit voor alle tuners, het progje vult zelf de benodigde zaken aan (prio voor opname en kijken in MCE)

vergeet niet te rebooten, anders gaan MCE mauwen

Thx voor het ontwikkelen, ben benieuwd of er nog meer van de standaard MCE register instellingen via dit tooltje bij te bouwen zijn.

De toekomst beleef je nu met Media Center!

Media Center met 4 analoge tuners
Xbox 360 Extender
harryd
Administrator
Guru

« Reply #2 on: 6 October 2006, 00:09:14 »

Ik hoop er eerdaags ook goede resultaten over te kunnen melden... Misschien kunnen we een wedstrijdje houden wie het eerst het meest aantal werkende tuners kan melden... lijkt mij dat een 6 tuner systeem wel een leuk begin is (kunnen de m-atx board gebruikers ook nog meedingen), maar echt interessant wordt het als een gebruiker gaat proberen 64 USB gebaseerde tuners aan de praat te krijgen... Wink

Let op.... deze laatste opmerking bevat de sleutel tot een relatief goedkoop televisie verdeel station dat je met een aantal mensen gezamelijk in de buurt kunt gaan opstellen Wink

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #3 on: 6 October 2006, 10:54:22 »

'T is een beetje stil van de maker (zowel hier als op TGB).

Ik zit eigenlijk nog steeds op reactie op mijn post te wachten....ook de laatste versie....ik kan er vrij weinig mee. Kan bijv. niets configureren.......(prio etc.)
rteekens
Standaard
**

« Reply #4 on: 10 October 2006, 10:11:47 »

Ik zit eigenlijk nog steeds op reactie op mijn post te wachten....ook de laatste versie....ik kan er vrij weinig mee. Kan bijv. niets configureren.......(prio etc.)

Hoi,

dan wel niet van de makers, maar wel van mij een berichtje.
Ik heb intensief de register instellingen van de media center functionaliteit beoordeeld, daar wordt niet gesproken over prioriteit van tuners. Het enige wat wel ingesteld wordt (maar dat gebeurd standaard door de tv extender tool) is de volgorde van tuners voor het kijken en opnemen. Zo wordt de tuner die primair voor het kijken wordt ingesteld als laatste benaderd voor een opname, en andersom. alle tuners die er tussen zitten hebben dus gewoon een volgorde.

Als je dingen handmatig wilt instellen zul je in de register instellingen moeten zijn:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Service\Video\Tuners\{A799A800-A46D-11D0-A18C-00A02401DCD4}
onder de tuners staan 2 keys, {A799A800-A46D-11D0-A18C-00A02401DCD4} (Analoog) en DVR (Digitaal)

in de map van de analoge tuners (lang nummer die correspondeerd met de betreffende tuner) staat een map UserSettings. Hier kun je de volgende items aanpassen:

RecordOrder
RecordPrefered
WatchOrder
WatchPrefered

Maak van te voren wel een backup van je register, anders kun je de boel blijvend beschadigen.
succes

De toekomst beleef je nu met Media Center!

Media Center met 4 analoge tuners
Xbox 360 Extender
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen