Forum Wiki SponsorShop
18 November 2017, 20:24:04 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1] 2  All   Go Down
  Print  
Author Topic: WebGuide 4 ( vervolg van oude berichtendraad)  (Read 12567 times)
harryd
Administrator
Guru

« on: 4 November 2006, 16:21:51 »

Ivm de erg lang geworden berichtendraad op http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,1188.60.html en de nieuwe versie (met veel nieuwe functionaliteit) bij deze een nieuwe berichtendraad om verder over de geweldige plugin WebGuide van gedachten te wisselen.

WebGuide kun je overigens downloaden vanaf http://www.asciiexpress.com/webguide/ en je kunt een demo bekijken op http://708028.web001.whp.server-hosting.com/wg4-2.wmv

Dr is naast de WinXPMCE versie ook een Windows Vista versie !!!
« Last Edit: 4 November 2006, 16:25:06 by harryd » Logged

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
harryd
Administrator
Guru

« Reply #1 on: 4 November 2006, 17:16:05 »

Tijdens de installatie wordt gevraagd te kiezen tussen "Everyone" of "Just me".
Wie kan hier even duidelijk uitleggen welke optie je waarom moet nemen?
Wink

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
Jeroen1980
Gemiddeld

« Reply #2 on: 12 November 2006, 16:50:51 »

Ik heb webguide4 geinstalleerd. Opzich werkt alles. Ik kan in mijn netwerk de MCE benaderen. Maar alleen als ik op en andere computer die niet in mijn netwerk hangt kan ik geen verbinding maken met mijn MCE.
Ik heb een internetverbinding van wanadoo met een livebox. Weet iemand hoe je deze instelt voor webguide!
TheoQ
Standaard
**

« Reply #3 on: 12 November 2006, 22:14:43 »

Wink

Dit heeft te maken met de gebruikersprofielen in xp.
oa wordt door de keuze bepaald of de snelkoppelingen in huidig userprofiel of in all users profiel aangemaakt worden.

Silverstone LC03B-V
Asus M2NPV-VM
- NVIDIA GeForce 6150 + nForce 430
AMD64 X2 Athlon 3800+
2 * 512 mb pc 4200 DD2
Hauppauge 500MCE
Cardreader Apacer 16-in-1
DVD NEC AD-7173 *LabelFlash*
micha
Newbie
*

« Reply #4 on: 13 November 2006, 07:13:09 »

Wink

Dit heeft te maken met de gebruikersprofielen in xp.
oa wordt door de keuze bepaald of de snelkoppelingen in huidig userprofiel of in all users profiel aangemaakt worden.
En wanneer je dus problemen hebt met je huidige profiel en je maakt een nieuw profiel aan, heb je er profijt van als je 'All Users' kiest. Je hoeft dan niet te gaan klooien met snelkoppelingen maken e.d.

Ik heb gister ook WebGuide 4 geinstalleerd, erg handig! Grappig dat je programma's kan streamen, al moet ik wel even nog de instellingen nakijken want het beeld is nu nog erg pixelig maar dat zal door de ingestelde kwaliteit komen. smile Handig als je vanaf een andere locatie toch even je programma wil kijken.
BasvdBeld
Standaard
**

« Reply #5 on: 3 January 2007, 17:09:26 »

Hallo,

WebGuide4 draaide bij mij zonder problemen. Nadat ik mijn voeding heb moeten vervangen kan ik m niet meer van buitenaf bereiken. De poorten staan goed ingesteld, er is niks veranderd verder. Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Of waar ik moet beginnen om te kijken?
BasvdBeld
Standaard
**

« Reply #6 on: 8 January 2007, 20:52:09 »

Hallo,

ik zit nog steeds met een WebGuide probleem. Sinds een crash van mijn voeding en installatie van de nieuwste versie kan ik vanaf andere pcs webguide niet bereiken, vanaf het MC wel.
Ik krijg de volgende melding:

Wie o wie kan mij helpen?
Lama
Pro

If it ain't broken, fix till it is

« Reply #7 on: 9 January 2007, 09:52:19 »

Hallo Bas,

Ondersteunt je router wel de UPnP?? Als dat niet zo is, dan kun je deze optie beter uitzetten in de configuratie. Ik heb begrepen dat Doug hiervoor een soort timeout heeft ingebouwd, zodat dit niet meer tot problemen leidt.
Eerste tip: haal het vinkje weg bij UPnP bij de configuratie en forward zelf even de juiste poorten van de router.
Laat even weten wat er gebeurt.

Guus Soomers

MCE - Silverstone LC03, Asus M2N, AMD BE2400, 2048 Mb Memory, Asus 6600GT 128 Mb video, 2*160 en 1* 500 GB SATAII, Hauppauge 150MCE, MCE2005 NL.
BasvdBeld
Standaard
**

« Reply #8 on: 9 January 2007, 13:46:51 »

Hallo Guus,

ik ben iets dichterbij nu. Ik heb dat uitgezet en nu kan ik intern vanaf mijn andere pcs er in ieder geval bij. Extern nog niet. Dat heeft volgens mij met de ip-adressen te maken. Ik heb de mediacenter pc het ip-adres 10.0.0.8 gegegeven,het gekke is echter dat ie m dan niet pakt. Als ik ip-adres 10.0.0.22 gebruik werkt het wel. Dan is ie echter nog niet van buitenaf bereikbaar.

Ik dacht dus dat ik het ip-adres had vastgezet, de DNS Hosttable in mijn router (Speedtouch 570) geeft namelijk aan mediacenter - 10.0.0.8. Maar pingen naar dat ip lukt bijvoorbeeld niet.

Bij NAPT entries heb ik 10.0.0.22 bij inside adress aangegeven en mijn eigen ip als outside.

Ik ben er dus nog niet helemaal uit   wacko

Lama
Pro

« Reply #9 on: 9 January 2007, 23:56:36 »

Hallo Bas,

Gijn dat het nu in je LAN werkt, immers dat is wel een belangrijke basis.
Forward de poorten naar het media center die je dus  ook in je configuratie hebt toegewezen.
Als je geen webservices hebt draaien en je gebruikt de standaard Cassini, maak daar dan standaard 80 van en bijv 8080 voor videostreaming, want dan hoef je ook geen poort aan te wijzen als je hhtp-request doet anders moet je http://mijnmediacenter:poortnumer doen.
Ik tik het maar even in, maar het kan best dat je dat allang wist.
Verder ken ik je router niet en moet je zelf op internet even zoeken hoe je de juiste poorten forward naar het mediacenter.
In mijn geval heb ik de poorten 80 en 8080 geforward naar het mediacenter met een vast ip-adres.
Overigens kun je van buiten het lan niet naar een interne computer pingen en moet je het ip-adres achterhalen van je router, maar dan weet je wel dat je router beschikbaar is.
Het intikken van het juiste adres moet dan in ieder geval webguide openen.
Verder heb ik via dyndns mijn dynamische ip voorzien van een vaste naam, want dan hoef ik geen reeks cijfers te onthouden.
Deze stap komt uiteraard pas aan de orde als je de vorige aan het werk hebt.
Dus bouw het geheel op van binnen naar buiten.
Het moet allemaal kunnen, want bij mij draait het al een hele tijd.

Succes ermee.
Guus Soomers

MCE - Silverstone LC03, Asus M2N, AMD BE2400, 2048 Mb Memory, Asus 6600GT 128 Mb video, 2*160 en 1* 500 GB SATAII, Hauppauge 150MCE, MCE2005 NL.
BasvdBeld
Standaard
**

« Reply #10 on: 23 January 2007, 22:16:24 »

Nou, ik ben het kwijt  Angry. Nu doet ie het zelfs binnen mijn netwerk niet meer. Enorm frustrerend... Misschien de boel maar eens helemaal opnieuw installeren.

Ik snap alleen niet dat WebGuide3 keurig werkte en 4 ineens niet meer...
Lama
Pro

« Reply #11 on: 24 January 2007, 13:38:02 »

Hallo Bas,

Kom op, nog even volhouden, dan draait het straks weer als een tierelier.
Ik heb de laatste versie aan het draaien op IIS en dat werkt bij mij goed en stabiel (zowel in het Lan als daarbuiten).
Wellicht moet je inderdaad weer even van voren af aan beginnen en dan langzaam uitbreiden.

In ieder geval veel succes en hou ons op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.
Ik weet even niet welke versie je nu hebt, maar ik heb in ieder geval de 4_014 draaien en ik verwacht dat Doug het komend weekend deze of de .15 gaat releasen (afhankelijk of hij er een nieuw versienummer aan geeft)

Succes ermee
Lama

black_tree_pro
Guest
« Reply #12 on: 26 February 2007, 12:03:33 »

Dan heb ik nog het voglende probleem voor jullie. Iemand een oplossing?

Als ik in het configuratieprogramma op de link klik om webguide lokaal te openen, krijg ik deze foutmelding te zien in de browserwindow die hij dan opent:

Serverfout in toepassing /.
--------------------------------------------------------------------------------

Configuratiefout
Beschrijving: Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van een configuratiebestand dat vereist is om aan deze aanvraag te voldoen. Raadpleeg de hieronder weergegeven details van deze fout en pas uw configuratiebestand overeenkomstig aan.

Parser-foutbericht: Kan bestand of assembly System.EnterpriseServices, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a of een van de afhankelijkheden hiervan niet laden. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. (C:\Program Files\WebGuide\WebGuide4\web.config line 21)

Fout in bron:

Regel 19:       </siteMap>
Regel 20:       <httpModules>
Regel 21:          <add name="UehHttpModule" type="UehHttpModule"/>
Regel 22:       </httpModules>
Regel 23:       <httpHandlers>

Bronbestand: C:\Program Files\WebGuide\WebGuide4\web.config    Regel: 21

--------------------------------------------------------------------------------
Versiegegevens: Microsoft .NET Framework Versie:2.0.50727.42; ASP.NET Versie:2.0.50727.210

Iemand enig idee wat er mis is?
BasvdBeld
Standaard
**

« Reply #13 on: 11 March 2007, 21:05:58 »

Hallo Bas,

Kom op, nog even volhouden, dan draait het straks weer als een tierelier.
Ik heb de laatste versie aan het draaien op IIS en dat werkt bij mij goed en stabiel (zowel in het Lan als daarbuiten).
Wellicht moet je inderdaad weer even van voren af aan beginnen en dan langzaam uitbreiden.

In ieder geval veel succes en hou ons op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.
Ik weet even niet welke versie je nu hebt, maar ik heb in ieder geval de 4_014 draaien en ik verwacht dat Doug het komend weekend deze of de .15 gaat releasen (afhankelijk of hij er een nieuw versienummer aan geeft)

Succes ermee
Lama

Het is me uiteindelijk gelukt... en je raad nooit hoe. Een nieuwe internetverbinding... (niet speciaal hiervoor aangeschaft hoor Wink ). Maar na de nieuwe verbinding nog maar eens geprobeerd te installeren en hup het werkt...!
babedieboe
Pro

« Reply #14 on: 4 November 2008, 10:15:01 »

Nou, ik probeer me ook suf, maar krijg live TV niet werkend, misschien dat iemand kan helpen: dank alvast!
(Voor de rest werkt alles goed)

config: webguide 4 op cassini, laatste versie op een mce 2005.

-webguide 3 werkte altijd perfect
-webguide 4 nu ook, alleen de functie streaming live TV niet vanaf een netwerk-pc.
-heb de webserver op 80 draaien, en al diverse andere poorten geprobeerd op de mce-machine voor streaming.
-op de mce-machine staat de firewall uit EN zijn de streaming poorten toegevoegd in de uitzonderingen (dubbel dus)
-als ik webguide4 op de mce-machine zélf gebruik, werkt live TV wel!!!!! (dus het moet firewall/router-related zijn?)
-port forwarding hoeft niet neem ik aan, want ik wil alleen gebruiken binnen het netwerk (port forwarding heeft hier toch alleen zin vanaf buiten/internet? )

Alvast dank!!!!

Pages: [1] 2  All   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen