Forum Wiki SponsorShop
7 April 2020, 20:39:42 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1] 2 3 ... 12   Go Down
  Print  
Author Topic: Gratis Windows Vista Express Upgrade bij Win XP MCE !  (Read 63798 times)
harryd
Administrator
Guru

« on: 25 October 2006, 16:57:26 »

Heden melden oa Tweakers.net en ZDnet.nl dat Microsoft per 26  oktober (morgen dus) koritngs bonnen voor Windows Vista bij de levering van (bep. versies van) WinXP waarbij gemeld wordt dat het kortingspercentage bij de levrering van een WinXP mce licentie zelfs 100% is.

Dit laaste zou betekenen dat nu WinXP aanschaffen een zeer slimme zet zou kunnen zijn daar Windows Vista zowieso al duurder gaat zijn dan de huidige WinXPmce licentie.

Hoe de korting afgewikkeld gaat worden vermelden de bronnen niet.

Interessante bronnen zijn in deze
http://tweakers.net/nieuws/44923/Microsoft-start-morgen-met-uitgifte-Vista-bonnen.html

waarin in berichtendraad nog de interessant user-opmerking
Gepost door LCP - woensdag 25 oktober 2006 12:11 Score: 4 (Informatief)
FF wat inside informatie uit betrouwbare bron

Met de upgrade coupons:

Upgrade van Windows XP Home ---> Vista Home basic = €60,00

Upgrade van Windows XP MCE ---> Vista Home Premium = €00,00

http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=62097

http://www.digitimes.com/systems/a20060904PB202.html
waarin de interessante opmerking
Microsoft has informed PC makers that free upgrades to Vista will only be available for MCE users, the paper said. For Windows XP users, upgrading to the entry-level version of Vista will cost US$116, wile upgrading to the premium version will cost US$269, noted the paper. The cost may affect PC demand through the first quarter of next year, PC makers were quoted by the paper as saying.

en
http://www.microsoft.com/windowsvista/getready/expressupgrade.mspx
waarop Microsoft zelf zegt:

Receive an Express Upgrade to Windows Vista when you buy a qualifying PC running Windows XP Media Center Edition, Windows XP Tablet PC Edition, or Windows XP Professional

If you're in the market for a new computer this holiday season, be sure to ask your retailer about the Express Upgrade to Windows Vista, being offered by participating PC manufacturers. When you buy a qualifying Windows Vista Capable PC between October 26, 2006 and March 15, 2007, you may be eligible for an Express Upgrade to Windows Vista.

Don't wait to enjoy the benefits of owning a new PC. Buying a Premium Ready Windows Vista Capable PC means you can buy a great Windows XP computer today, with the confidence that it will easily upgrade to the Windows Vista edition of your choice. Express Upgrade to Windows Vista offers from participating PC manufacturers will ensure you can easily enjoy Windows XP today and Windows Vista when it's available.

Price, terms, and conditions may vary. Additional shipping, handling, and other fees may apply. See your PC manufacturer for availability and applicable offer details.

Not all Windows Vista features will be available for use on all Windows Vista Capable PCs. All Windows Vista Capable PCs upgraded to Windows Vista will be able to run the core experiences of Windows Vista, such as innovations in organizing and finding information, security, and reliability. Some features available in premium editions of Windows Vista—like the new Windows® Aero™ user interface—require advanced or additional hardware
« Last Edit: 26 October 2006, 15:48:15 by harryd » Logged

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
MultiMediaMachines.nl
www.MultiMediaMachines.nl
degroeneknop sponsor va1004
Pro
*

« Reply #1 on: 25 October 2006, 17:46:08 »

Als hetgeen hier allemaal beweerd wordt waar is  Roll Eyes zullen wij uiteraard met alle vanaf 26-10-06 bestelde (en niet nog niet uitgeleverde) WinXP MCE systembuilderspacks de upgrade kortingsbon tbv een Vista Upgrade mee leveren waarmee dan de van toepassing zijnde korting ten gelde gemaakt kan worden.

(edit: vooralsnog blijkt enkel de upgrade voucher geen aanspraak op het upgrade aanbod van Microsoft te geven)
« Last Edit: 28 November 2006, 13:58:03 by MultiMediaMachines.nl » Logged

Zelf een Windows Media Center bouwen? Dan eerst ons ff checke!
rob205gti
Standaard
**

« Reply #2 on: 26 October 2006, 09:19:28 »

Hallo mce users,

gisteren (de 25e oktober) heb ik windows MCE 2005 aangeschaft. Nu lees ik dat je vanaf vandaag dat je een gratis upgrade kan krijgen naar Vista Premium.

Weet iemand hoe dat in z'n werk gaat? Heb ik 1 dag te vroeg gekocht?

Vriendelijke groet,

Rob

Asus M2NPV-VM
Sempron 2800+
2x 512 MB DDR2
Leadtek PVR2000
Plextor PX-755SA
MCE Remote AB en keyboard
MCE 2005 NL
MultiMediaMachines.nl
Pro
*

« Reply #3 on: 26 October 2006, 11:37:37 »

Op grond van de NDA (Non Disclosure Agreement) was het niet toegestaan eerder dan 26 oktober over het Windows Vista Express Upgrade aanbod van Microsoft naar buiten te communiceren.

Per heden (26-10) biedt Microsoft de mogelijkheid OEM licenties te verkopen met een  Windows Vista Express Upgrade voucher. Wij zullen deze voucher dan ook heden (voorals nog) zonder meerkosten gaan bundelen bij bestellingen welke een WinXP MCE systembuilders pack bevatten.

Over exacte procedurele afwikkeling bestond tot voor kort nog enige onduidelijkheid, wat echter wel al enige tijd geleden gecommuniceerd is, is dat de upgrade naar Windows Vista variant Premium vanuit de Win XP MCE variant op enige shipment en handelings kosten na, gratis (!) zal zijn. Wat echter vereiste is mbt dit laatste is (logischerwijs) dat het systeem waarop de upgrade wel Windows Cesta Premium Ready is. Over nog nadere vereisten voor aanspraak op de upgrade zal spoedig meer gecommuniceerd worden (zo is het logischer wijs voor de hand liggend dat het systeem waarop de upgrade dient plaatst te vinden geactiveerd is onder WinXP MCE en de Microsoft specificaties "Windows Vista Capable" danwel "Vista Premium Ready" (dit verdient de voorkeur voor een Media Center).

Al met al is dit aanbod van Microsoft voor nieuwe Media Center gebruikers een zeer interessant en coulant aanbod te noemen mede op grond van verwachte hogere prijs van Windows Vista Premium tov huidig WinXP MCE met Windows Vista Express Upgrade voucher.

A Windows Vista Capable PC includes at least:
A modern processor (at least 800MHz1).
512 MB of system memory.
A graphics processor that is DirectX 9 capable.

A Windows Vista Premium Ready PC includes at least:
1 GHz 32-bit (x86) or 64-bit (x64) processor1.
1 GB of system memory.
Support for DirectX 9 graphics with a WDDM driver, 128 MB of graphics memory (minimum)2, Pixel Shader 2.0 and 32 bits per pixel.
40 GB of hard drive capacity with 15 GB free space.
DVD-ROM Drive3.
Audio output capability.
Internet access capability

(edit: vooralsnog blijkt enkel de upgrade voucher geen aanspraak op het upgrade aanbod van Microsoft te geven)
« Last Edit: 28 November 2006, 13:54:42 by MultiMediaMachines.nl » Logged

MultiMediaMachines.nl
Pro
*

« Reply #4 on: 26 October 2006, 11:40:33 »

gisteren (de 25e oktober) heb ik windows MCE 2005 aangeschaft. Nu lees ik dat je vanaf vandaag dat je een gratis upgrade kan krijgen naar Vista Premium.

Weet iemand hoe dat in z'n werk gaat? Heb ik 1 dag te vroeg gekocht?

Indien bij ons besteld dan zal er MET upgrade voucher uitgeleverd worden.

« Last Edit: 28 November 2006, 13:55:05 by MultiMediaMachines.nl » Logged

kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #5 on: 26 October 2006, 12:03:35 »

Geldt dat ook voor het OEM pakket http://www.--------------.nl/pd637856046.htm?categoryId=0van jullie?
(ik wil altijd nog een software matgie extender maken op een andere PC nl.)
« Last Edit: 26 October 2006, 14:38:22 by harryd » Logged
MultiMediaMachines.nl
Pro
*

« Reply #6 on: 26 October 2006, 15:17:52 »

Geldt dat ook voor het OEM pakket http://www.--------------.nl/pd637856046.htm?categoryId=0van jullie?
(ik wil altijd nog een software matgie extender maken op een andere PC nl.)

Beste Kaajee,

Alle WinXP MCE bevattende leveringen ( dus zowel de complete systemen als ook de OEM bundels) zullen de gratis Windows Vista Express Upgrade voucher bevatten.

« Last Edit: 28 November 2006, 13:55:31 by MultiMediaMachines.nl » Logged

rob205gti
Standaard
**

« Reply #7 on: 26 October 2006, 15:23:18 »

Heb net gebeld met de computerzaak waar ik m'n mce2005 gekocht heb (gisteren). Die hadden nog nooit van deze upgrade actie gehoord en ik kan de software ook niet meer ruilen of retourneren, omdat ik het zegel gisteravond verbroken heb.

Zwaar klote dus.

Ik vraag me nu af of ik op een of andere manier toch zo'n coupon bij de software kan krijgen.

groet,

Een gefrustreerde MCE gebruiker (Rob)

Asus M2NPV-VM
Sempron 2800+
2x 512 MB DDR2
Leadtek PVR2000
Plextor PX-755SA
MCE 2005 NL
Olafski
Guest
« Reply #8 on: 27 October 2006, 09:20:35 »

Is dit enkel voor de Vista Premium versie of is het ook mogelijk om dan te upgraden naar de Ultimate versie?

Olaf
rob205gti
Standaard
**

« Reply #9 on: 27 October 2006, 13:40:44 »

Je kan dan ook hoger (ultimate). Maar van MCE 2005 naar Premium is dan gratis. Voor ultimate betaal je dan nog een x bedrag.

Kijk ook maar eens hier: http://www.microsoft.com/windowsvista/getready/expressupgrade.mspx

Gr. Rob

Asus M2NPV-VM
Sempron 2800+
2x 512 MB DDR2
Leadtek PVR2000
Plextor PX-755SA
MCE 2005 NL
rob205gti
Standaard
**

« Reply #10 on: 30 October 2006, 08:39:35 »

Heb net gebeld met de computerzaak waar ik m'n mce2005 gekocht heb (gisteren). Die hadden nog nooit van deze upgrade actie gehoord en ik kan de software ook niet meer ruilen of retourneren, omdat ik het zegel gisteravond verbroken heb.

Zwaar klote dus.

Ik vraag me nu af of ik op een of andere manier toch zo'n coupon bij de software kan krijgen.

groet,

Een gefrustreerde MCE gebruiker (Rob)

Het is me gelukt! Vrijdag naar de computerwinkel geweest waar ik m'n MCE 2005 software heb gekocht. Ze hadden donderdag een bericht van Microsoft gehad waarin de upgrade-actie uitgelegd wordt. Daarna was het een kwestie van de datum op de bon 1 dag later zetten. Wanneer Vista uit komt krijg ik de upgrade thuis. (de datum op de kassabon is dan het bewijs dat ik de upgrade krijg).

Groeten,

Een tevreden MCE gebruiker.

Asus M2NPV-VM
Sempron 2800+
2x 512 MB DDR2
Leadtek PVR2000
Plextor PX-755SA
MCE 2005 NL
Olafski
Guest
« Reply #11 on: 30 October 2006, 09:58:46 »

Je kan dan ook hoger (ultimate). Maar van MCE 2005 naar Premium is dan gratis. Voor ultimate betaal je dan nog een x bedrag.

Kijk ook maar eens hier: http://www.microsoft.com/windowsvista/getready/expressupgrade.mspx

Gr. Rob

Lees ik het nu te snel of gaat die pagina enkel over dat je dit krijgt bij de aanschaf van een nieuwe PC met XP?
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #12 on: 30 October 2006, 10:46:29 »

Gr. Rob

Lees ik het nu te snel of gaat die pagina enkel over dat je dit krijgt bij de aanschaf van een nieuwe PC met XP?

Als je nou dit onderwerp gewoon goed leest, staat hierboven (uit monde van een pc/software leverancier):
Alle WinXP MCE bevattende leveringen ( dus zowel de complete systemen als ook de OEM bundels) zullen de gratis Windows Vista Express Upgrade voucher bevatten.
FranX78
Pro

« Reply #13 on: 3 November 2006, 21:44:42 »

Het is me gelukt! Vrijdag naar de computerwinkel geweest waar ik m'n MCE 2005 software heb gekocht. Ze hadden donderdag een bericht van Microsoft gehad waarin de upgrade-actie uitgelegd wordt. Daarna was het een kwestie van de datum op de bon 1 dag later zetten. Wanneer Vista uit komt krijg ik de upgrade thuis. (de datum op de kassabon is dan het bewijs dat ik de upgrade krijg).

Groeten,

Een tevreden MCE gebruiker.

Een maat van me heeft ongeveer hetzelfde probleem. Hij heeft de pc dus ook een week te vroeg gekocht. De faktuur laten aanpassen is geen probleem bij zijn leverancier.
Ik heb alleen ergens gelezen dat de windows versie  pas vanaf 26 oktober geactiveerd mag zijn. Hij heeft zijn windows rond de 20e geactiveerd. Echter kan ik niet meer vinden waar ik dit gelezen heb en ik weet ook niet of dat waar is.

Weet iemand dat? (of de datum van windows activatie gecontroleerd wordt of dat alleen de faktuurdatum geldt)

alvast bedankt,
Frank
« Last Edit: 4 November 2006, 14:52:22 by FranX78 » Logged
EdgarV
Standaard
**

« Reply #14 on: 6 November 2006, 17:42:52 »

Veel andere leveranciers bieden dit nu ook al aan. O.a. een bedrijf waar ik al langer spullen bestel. Zij geven op hun website aan dat je een coupon krijgt.

"Het is eindelijk zo ver, iedereen kan zich nu alvast voorbereiden op Windows Vista! Koop nu Windows Home, Media Center of Professional en krijg een coupon om straks naar de gelijkwaardige tegenhanger van Vista te upgraden. Ben een van de eersten en profiteer nu van dit geweldige aanbod."

Ga ik echter naar de bijgevoegde link:
vistaenofficeupgrade.pdf
dan krijg ik de indruk dat Microsoft ook nog wil dat je wel Vista geschikte hardware hebt gekocht. Moet ik wanneer ik de coupon wil verzilveren nog aantonen mbv een bon dat ik tegelijkertijd hardware aangeschaft heb?

Tevens het volgende. Wanneer je gaat zoeken op hun website hebben ze twee versies voor vrijwel identieke prijs:
- Microsoft Windows XP Media Center 2005 NL OEM (is in voorraad)
- Microsoft Wind. XP MCE 2005 NL + Vista Coupon OEM (niet in voorraad)

Bij navraag bij 4launch naar de verschillen:
"In geval dat u + coupon besteld dienen wij dit met u af te handelen. Als u de versie zonder Coupon besteld zal dat rechtstreeks met Microsoft afgehaald worden. Ik adviseer u daarom de versie zonder coupon te bestellen voor een spoedige levering."

Mijn zorg is dat wanneer ik die versie koop die in voorraad is, en waar ik dus geacht wordt rechtstreeks met Microsoft de upgrade mee te regelen, niet gehonoreerd wordt door Microsoft omdat ik er nu geen hardware bij aangeschaft heb na 26 oktober. Wanneer ik die met coupon koop, waar ik langer op zal moeten wachten, en waarschijnlijk ook wat langer omdat de afhandeling van de Express Upgrade ook via hun verloopt, maak ik het het probleem van 4Launch.

Iemand enig licht in deze duisternis? Is mijn zorg terecht?
« Last Edit: 6 November 2006, 23:14:44 by WebMaster » Logged
Pages: [1] 2 3 ... 12   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen