Forum Wiki SponsorShop
7 April 2020, 20:52:35 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 [2] 3 4 ... 12   Go Down
  Print  
Author Topic: Gratis Windows Vista Express Upgrade bij Win XP MCE !  (Read 63800 times)
MultiMediaMachines.nl
www.MultiMediaMachines.nl
degroeneknop sponsor va1004
Pro
*

« Reply #15 on: 6 November 2006, 18:11:42 »

Microsoft is in deze zelf de oorzaak van de ontstane verwarring daar tegenstrijdige (en deels pertiment onjuiste) berichten ge-uit zijn.

In een eerder stadium is van Microsoft uit aangegeven dat tussen 26 okt. 2006 en 15 mrt 2007 Windows XP varianten zullen worden uitgebracht welke voorzien zijn van een upgrade voucher/coupon. Daarbij is gecommuniceerd dat de coupon recht verschaft tot een upgrade naar Vista tegen al dan niet bijbetaling afhankelijk van de WindowsXP versie en de Vista Upgrade versie. Tevens is gecommuniceerd dat, en dat interesseert het gros van de lezers alhier het meest, de upgrade van WinXP MCE naar Windows Vista Home Premium enkel tegen handelings en administratie kosten zal zijn.

Wij verwachten in de loop van de week de eerste partij WinXP MCE met upgrade coupon te ontvangen en tevens meer helderheid in de afwikkeling van de upgrade.

(edit: vooralsnog blijkt enkel de upgrade voucher geen aanspraak op het upgrade aanbod van Microsoft te geven)
« Last Edit: 28 November 2006, 13:56:43 by MultiMediaMachines.nl » Logged

Zelf een Windows Media Center bouwen? Dan eerst ons ff checke!
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
EdgarV
Standaard
**

« Reply #16 on: 6 November 2006, 18:39:53 »

Klinkt als: beter even wachten totdat de 1e coupons ook daadwerkelijk uitgeleverd zijn. Zeker als ik het volgende lees:

https://upgradeweb.moduslink.com/vista/Default.aspx#nl

De upgrade website zal beschikbaar zijn vanaf 13 november. Wilt u s.v.p. uw aankoopbon en upgrade programma informatie beschikbaar houden en deze website op of na 13 november opnieuw bezoeken om uw upgrade proces te starten.
« Last Edit: 6 November 2006, 19:56:40 by EdgarV » Logged
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #17 on: 6 November 2006, 22:15:23 »

Maar het kan toch niet zo zijn dat wanneer jij/iemand nu een OEM versie van MCE koopt (dus gewoon een cd-tje met de software en licentie) en daarbij een voucher voor Vista, je straks ineens verplicht wordt om alsnog een complete PC aan te schaffen of aan te tonen dat je na 26okt (en voor 15maart2007) een Vista compatible PC gekocht hebt?

Als dat wel zo zou zijn mogen die shops niet zo'n OEM pakket met vista voucher aanbieden, dat zou bijna bedrog zijn. Dan mogen zij hem nu ook alleen maar icm met een Vista compatible pc aanbieden en niet als los/apart pakket......

Ik zou het gewoon zwart op wit willen ontvangen.
Dus je vraagt: als ik XP-MCE met Vista voucher koop, krijg ik dan zonder extra voorwaarden en beperkingen een upgrade naar Vista gratis?
« Last Edit: 7 November 2006, 15:57:34 by WebMaster » Logged
FranX78
Pro

« Reply #18 on: 6 November 2006, 22:52:25 »

OEM software pakketten mogen niet los verkocht worden. vandaar
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #19 on: 6 November 2006, 23:13:20 »

Tja.....daar heb je me!!!

Zou dat de reden zijn dat het MCE OEM pakket (door een actief forumlid) aangeboden wordt met een ###lig muisje?
Moet je dan aantonen dat die toen aangekochte muis Vista compatible is?

(daarom zei ik al: vraag het zwart op wit/mail bij je leverancier, dan kun je daar altijd mee reclameren)
LangeFrans
Gemiddeld

« Reply #20 on: 8 November 2006, 20:33:43 »

Ik zit even te brainstormen. Ik heb nu intussen al een pc die 2jaar oud is. Ik koop nu MCE met een upgrade voucher/coupon.
Die MCE installeer ik op mijn computer. Volgend jaar upgrade ik naar Vista indien het hele verhaal van de coupon klopt.
Nog een half jaar later besluit ik om mijn hardware eens flink te upgraden. Nieuw moederboard, snelle videokaart, uitbreiding geheugen, nieuwe dvd-rw erin want ik wil geen nieuwe MCE computer aanschaffen. Nu lees ik hier en daar dat Vista met zoveel veranderingen in de hardware, gaat mekkeren dat je een nieuwe pc hebt. Vista komt dan met de melding, schaf jij maar eens even een nieuwe licentie aan. Kassa voor Microsoft, want ik heb ook al MCE aangeschaft. Ik hoop niet dat mijn verhaal gaat kloppen. In ieder geval ga ik de kat uit de boom kijken en wacht nog zeker tot Vista uitkomt in januari om mijn keuze te bepalen wat ik het beste kan doen. Mijn advies is dus ook afwachten tot volgend jaar.
EdgarV
Standaard
**

« Reply #21 on: 11 November 2006, 13:00:03 »

Weet niet of het allemaal zo makkelijk zal gaan ....

https://upgradeweb.moduslink.com/Vista/ConsumerWebsite/(S(xwc5hdfnekxe2eygunbckibc))/GlobalLandingPage.aspx

Windows Vista™ Bestelinstructies en productinformatie

Programma order instructieoverzicht

Wij adviseren dat u de onderstaande items direct beschikbaar houdt om uw website order te plaatsen:
o Controleer de omwisseldata en of u in aanmerking komt met uw computerleverancier.
o Hou uw aankoopdatum gereed.
o Zorg ervoor dat u uw Certificate of Authenticity (COA) nummer (14 cijfers) bij de hand heeft.
o Voer het Windows Vista Capable PC Model en Model-nummer van uw computerleverancier in.
o Heb het serienummer van uw PC bij de hand

• Voor eindgebruikers die een Upgrade Redemption Form Coupon hebben ontvangen bij de aankoop van een ervoor in aanmerking komende vooraf geïnstalleerde PC met een in aanmerking komend Windows XP product, dient u uw Upgrade Redemption Form te raadplegen op de juiste data en inwisseldata, orderinstructies en vereisten.
            o De voorwaarden van de aanbieding treft u aan de onderkant van ieder Upgrade Redemption Form aan.

• Om uw order toe voltooien dient u het aankoopbewijs van uw in aanmerking komende PC te overleggen.

• De Upgrade Software zal binnen 6-8 weken verstuurd worden gemeten vanaf het punt (van de laatste van deze twee mogelijkheden) dat (a) de datum waarop u de vereisten van de omruilorder voltooid heeft, of (b) de van toepassing zijnde taalversie van de bestelde Upgrade Software in uw land gelanceerd is. Het ontvangen van de Upgrade Software is ook afhankelijk van de beschikbaarheid en de voorraden van de producten.
nuyts
Gemiddeld

« Reply #22 on: 14 November 2006, 14:45:59 »

Microsoft is in deze zelf de oorzaak van de ontstane verwarring daar tegenstrijdige (en deels pertiment onjuiste) berichten ge-uit zijn.

In een eerder stadium is van Microsoft uit aangegeven dat tussen 26 okt. 2006 en 15 mrt 2007 Windows XP varianten zullen worden uitgebracht welke voorzien zijn van een upgrade voucher/coupon. Daarbij is gecommuniceerd dat de coupon recht verschaft tot een upgrade naar Vista tegen al dan niet bijbetaling afhankelijk van de WindowsXP versie en de Vista Upgrade versie. Tevens is gecommuniceerd dat, en dat interesseert het gros van de lezers alhier het meest, de upgrade van WinXP MCE naar Windows Vista Home Premium enkel tegen handelings en administratie kosten zal zijn.

Wij verwachten in de loop van de week de eerste partij WinXP MCE met upgrade coupon te ontvangen en tevens meer helderheid in de afwikkeling van de upgrade.

Vooralsnog gaan wij er van uit dat enkel de coupon recht geeft op de upgrade en dat als gestelde randvoorwaarde enkel tijdige inschrijving ed. gelden en de nader genoemde voorwaarde van een compleet systeem onjuist is (immers, een systembuilder kan een huidig aan Vista vereisten voldoend systeem upgraden naar Win X mce middels een WinXP MCE systembuilderspack met upgrade coupon, met als achterliggende geadachte het tzt te willen upgraden naar Vista).

Kan MultimediaMachines ondertussen hierover wat meer duidelijkheid scheppen?
Want anders ga ik mij ook zo een MS muis aanschaffen. Dit natuurlijk op voorwaarde dat ik dan gebruik kan maken van de upgrade naar Vista. Want uit bovenstaande berichten kan ik eigenlijk niets meer uit opmaken...

Heeft iemand hierover ondertussen meer info?

« Last Edit: 20 November 2006, 16:23:50 by nuyts » Logged
MultiMediaMachines.nl
Pro
*

« Reply #23 on: 22 November 2006, 16:58:14 »

Tja.....daar heb je me!!!

Zou dat de reden zijn dat het MCE OEM pakket (door een actief forumlid) aangeboden wordt met een ###lig muisje?
Moet je dan aantonen dat die toen aangekochte muis Vista compatible is?

(daarom zei ik al: vraag het zwart op wit/mail bij je leverancier, dan kun je daar altijd mee reclameren)

Beste FranX en Kaajee,

Per september dit jaar zijn de OEM licentievoorwaarden gewijzigd. De losse verkoop van enkel een losse OEM licentie is momenteel niet meer toegestaan. Dit was eerder wel toegestaan indien de verkoop gepaard ging met een hardwarecomponent dat geen randapparaat was, zoals bv een muis. Dit was dan ook de reden om bij losse verkoop van een OEM licentie (welke uit een systembuilderspack van vb 30 licenties stuks komt) een muis mee te leveren.
Per september is deze wijze van levering niet meer toegestaan. Wat wel is toegestaan is het leveren van een systembuilderspack waarbij de bundeling van een niet randapparaat zijnd hardware component dus niet vereist is. Systembuilderpacks kunnen 1 of meerdere losse OEM licenties bevatten. De systembuilderpacks met 1 licentie zijn per september geintroduceerd, waarmee meer borging verzekerd is dat degeen die de software installeerd ook als systembuilder optreed (een systembuilder kan dus ook een prive persoon zijn die een systeem voor eigen gebruik bouwt of bv iemand uit zijn naaste omgeving).
De huidig door ons geleverde systembuilderpacks bevatten dus 1 licentie en ook de upgrade voucher welke oa benodigd is voor de aanspraak op de Vista upgrade. Over de andere vereisten zoals deze onlangs dus bekend zijn geworden volgt nog een schrijven van onze zijde zodat meer helderheid in de aangelegenheid geschapen wordt.
« Last Edit: 22 November 2006, 17:02:48 by MultiMediaMachines.nl » Logged

MultiMediaMachines.nl
Pro
*

« Reply #24 on: 22 November 2006, 17:28:59 »

Aansluitend op het voorgaande ter informatie het standaard schrijven dat wij aan al onze klanten versturen die een WinXP MCE bevattende bestelling plaatsen.

Geachte klant,

Wij willen wij u er nadrukkelijk op wijzen dat u mogelijk met de upgrade voucher geen gratis upgrade naar Vista kunt realiseren, dit in tegenstelling tot eerdere berichtgeving die wij van zijde van Microsoft ontvingen!

Graag willen wij u goed informeren en voorkomen dat u onder de verkeerde veronderstelling een aankoop doet.

! Wij zullen in het huidige stadium u enkel uw WindowsXPmce met upgrade voucher bevattende bestelling uitleveren indien u aangeeft te accepteren dat de voucher u mogelijk geen recht tot upgrade verleent !

Indien u ons emailt dat u uw bestelling met WindowsXP en upgrade voucher zo spoedig mogelijk wenst te ontvangen en dat u het niet bezwaarlijk vindt indien er geen aanspraak gemaakt kan worden op het Microsoft upgrade aanbodt, dan verzenden wij uw bestelling (met voucher) zo spoedig mogelijk.
Emailt u ons hiervoor in een antwoord op de bevestigings email van uw bestelling woordelijk "Graag ontvang ik zo spoedig mogelijk mijn bestelling, waarvan WindowsXP-MCE met upgrade voucher onderdeel uitmaakt, waarbij ik het niet bezwaarlijk vindt indien deze voucher geen recht geeft op Vista upgrade aanbieding van Microsoft".

-----

In onderstaande brengen wij u op de hoogte inzake de onduidelijkheden voor wat betreft de mogelijkheden aanspraak te kunnen maken op een Windows Vista  Home Premium upgrade vanuit WinXpMCE middels de upgrade coupon.

Eerder communiceerde Microsoft (en op het moment van opstellen van dit standaard schrijven nog steeds via enkele kanalen) dat het recht op de upgrade voornamelijk leunde op twee pijlers nl. de aanschaf van WindowsXP binnen bepaalde tijds aanduidingen (na 26 okt 2006 en voor 15 mrt 2007) waarbij de versie van XP bepalend is voor het upgrade niveau en korting en een upgrade coupon. In het geval van MCE zou het upgrade niveau Windows Vista Home Premium zijn en de korting zou 100% zijn waarbij enkel handelings en verzendkosten verschuldigd zouden zijn.

Nu blijkt echter dat de coupons en tevens de aanmeld centra voor upgrade vermelden dat verdere vereisten zijn waaronder de vereiste dat het OS vooruit geinstalleerd op een Vista ready systeem ontvangen is en dat er een aankoopbon moet worden getoont die dit aantoont en tevens moet er sprake zijn van een "deelnemende computerfabrikant".

Dit staat haaks op eerder mondeling en op schrift gecommuniceerde informatie van de zijde van Microsoft. Als voorbeeld voor dit laatste geldt bijvoorbeeld de tekst uit Microsoft's promotie materiaal dat Microsoft ter beschikking stelt aan haar partners ter communicatie aan de klant.
---Citaat:
"Express Upgrade to Windows Vista promotiematerialen

Op deze pagina verschijnen regelmatig nieuwe marketing- en promotiematerialen voor Express Upgrade. Houd uw klanten op de hoogte van Express Upgrade, en bied hen het beste voor vandaag én morgen.
Maak gebruik van de onderstaande materialen om uw klanten te wijzen op de speciale actie die loopt van 26 oktober 2006 tot en met 15 maart 2007. Schaffen uw klanten in die periode Microsoft® Windows XP Professional, Media Center Edition of Tablet PC Edition aan, dan maken zij voordelig gebruik van Express Upgrade naar Windows Vista™. En de mogelijkheid om tegelijkertijd te upgraden van Office 2003 naar Office 2007.
"

http://oem.microsoft.com/static/Netherlands/file/Thru_SB_Elevator_Pitch_Vista_NL.doc
"25 words
Schaf nu Microsoft® Windows XP Professional, Media Center Edition of Tablet PC Edition aan. U kunt dan voordelig gebruikmaken van Express Upgrade naar een premium editie van Microsoft Windows Vista™.
50 words
Schaf nu Microsoft® Windows XP Professional, Media Center Edition of Tablet PC Edition aan. U kunt dan voordelig gebruikmaken van Express Upgrade naar een premium editie van Microsoft Windows Vista™. Met een nieuwe interface en vernieuwde manieren om uw informatie te organiseren en te vinden. En dat helpt u om nog efficiënter te werken.  Niet alle functionaliteiten van Windows Vista zijn te gebruiken op een Vista Capable pc (in andere tekst stond: Niet alle functionaliteiten van Windows Vista zijn te gebruiken op een pc die voldoet aan de minimale systeemvereisten voor Windows Vista.). Daarop zullen wel alle kernfunctionaliteiten kunnen draaien, zoals innovaties op het gebied van veiligheid, betrouwbaarheid en het vinden en organiseren van informatie. Een aantal toepassingen uit premium edities van Windows Vista - onder meer de nieuwe Windows Aero™ gebruikersinterface - vereisen geavanceerde of extra hardware. Kijk op voor meer informatie op http://www.microsoft.com/windowsvista/getready/capable.mspx.
".
---

Concreet betekend bovenstaande op dit moment van schrijven dat de upgrade enkel aangesproken kan worden door degene die van een in het upgrade programma  participerende systembuilder naast de upgrade coupon, ook een factuur ontvangt waaruit blijkt dat er een systeem met Windows XP (MCE) is aangeschaft binnen de gestelde tijdslimiet.
Gezien het gegeven dat een groot deel van de systembuilders uit het doe-het-zelf circuit niet kunnen facturen (aan anderen dan wel aan zichzelf) zal voor deze groep de aanspraak op de upgrade zoals de afwikkeling nu georganiseerd is onmogelijk blijken.

Wij hebben de aangelegenheid aangesproken bij Microsoft waarbij de gesproken medewerkers de gerezen problematiek inzagen en de toezegging is gedaan te bekijken of er een aanpassing van de procedure of alternatieve procedure mogelijk is waarbij een aantal van de huidig gestelde vereisten de aanspraak op de upgrade niet meer verhinderen. Benadrukt van de zijde van Microsft is dat het upgrade aanbod in eerste aanleg zijn basis heeft in het willen opheffen van de stagnerende werking op verkopen van met Windows geinstalleerde systemen als gevolg van de aanstaande nieuwe versie van Windows, Vista. Onderkend werd dat de losse verkoop van de huidige Windows versie (XP) als gevolg van de op handen zijnde nieuwe versie van Windows, Vista, ook gestagneerd raakt en dat de huidig gekozen procedure van Vista upgrade aanbod hier niet aan appelleert (waarop dus onderzocht wordt of hier nog een oplossing voor te bieden is).

Indien wij  hierover positief kunnen berichten zullen wij hier melding van maken op het mede door ons gesponsorde forum degroeneknop.nl onder
http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,2786.0.html

Wij hopen u van dienst te zijn geweest door met dit schrijven de stand van zaken te verhelderen, en hoewel de aangelegenheid bij u als klant het nodige ongemak veroorzaakt hebben wij gemeend u als klant toch zo helder mogelijk te moeten informeren en u niet in enig stadium  u mogelijk spreekwoordelijk te moeten afschepen met de vermelding dat wij aan de leveringsverplichting hebben voldaan door de upgrade voucher kostenloos bij te bundelen.

kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #25 on: 22 November 2006, 22:54:56 »

Sorry, maar ik snap er nog steeds niet veel van. Wellicht verstandiger om nog maar even te wachten......

Ondertussen lees ik op de site van jullie (MMM.nl) nog steeds de volgende passage:
Windows XP MCE OEM bundel clean
MET GRATIS Windows Vista Home Premium upgrade voucher!

EUR 115,00

Dit is (nog steeds) dat pakketje met die muis.......
Moet dat nog aangepast worden?
LangeFrans
Gemiddeld

« Reply #26 on: 22 November 2006, 23:32:44 »

Je kan het ook zo lezen.
Ik bestel een nieuw model auto in de garage, maar je gaat tevens akkoord dat de garage het recht heeft om je een oud model te leveren.
Kom nou, hier trapt toch niemand in.

LangeFrans
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #27 on: 22 November 2006, 23:46:43 »

Je kan het ook zo lezen.
Ik bestel een nieuw model auto in de garage, maar je gaat tevens akkoord dat de garage het recht heeft om je een oud model te leveren.
Kom nou, hier trapt toch niemand in.

LangeFrans

Nee die vergelijking gaat niet helemaal op: hij moet volgens mij zo zijn:
je koopt een vorig model auto in de garage, je neemt em daadwerkelijk in gebruik en rijdt ermee, je spreekt verder af dat wanneer er over een tijdje een nieuwer model komt, je in principe het recht hebt om het oudere model in te ruilen. Maar de garage kan hier geen echte garantie voor geven. Het zou ook kunnen dat het tegen die tijd niet meer mogelijk is.

De issue is dan: ben je toch wel tevreden met de vorige model en had je die sowieso willen hebben, en zie je het meer als een soort gunst dat je straks evt. het nieuwere model kan krijgen. Als je straks niet het nieuwer model krijgt vind je het ook best, want je had tich echt nu een auto nodig en deze voldoet prima.

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit prima vinden......

Aan de MCE-Vista-MS kant is het eigenlijk ook te mooi voor woorden: je koopt nu een pakket MCE (oem met een muisje) voor zeg 115 eu en dat kan je straks inruilen tegen een pakket wat retail 230 eu moet gaan kosten......
De geste is bedoelt om de verkoop van complete PC's niet te doen stagneren, zodat iedereen nu maar ghaat zitten afwachten op Vista. Nee, zegt MS, koop toch gewoon nu een PC dankan je straks gratis naar Vista.

Ik kan me het goed voorstellen, als er slimmerds zijn die toch een (legaal) gaatje in deze OEM regeling weten te vinden, hou ik me zeker aanbevolen  Tongue Maar ik vermoed, gezien de voorbehoudens nu al, dat die inderdaad van een koude kermis thuis gaan komen straks.......
Maar ja, dan heb je altijd nog een goeie versie MCE toch? (zie voorbeeld auto hierboven)....... Roll Eyes
nuyts
Gemiddeld

« Reply #28 on: 23 November 2006, 09:13:14 »

Hoe dan ook toch mooi van MMM om dat hier even zo openlijk te melden.
Nog even afwachten is de booschap, want ik was wel van zin hem aan te schaffen...
« Last Edit: 23 November 2006, 15:21:47 by nuyts » Logged
junkiel
Gemiddeld

« Reply #29 on: 23 November 2006, 13:00:28 »

Legaal er mee werken, voelt toch een stuk beter dan illegaal... Tongue

Trouwens een lokale pc boer meldde dat een OEM versie alleen bij een hardeschijf, moederbord, geheugen noem maar op verkocht wordt bij hem, dit was in samenspraak met Microsoft.
Klinkt logisch ook de verkoop van losse onderdelen zal gaan leiden als er weinig wordt verkocht rond de feestdagen. Microsoft zal hiervoor neem ik aan ook de actie hebben opgestart.

Update van Informatique Bergschenhoek:
Ook bij aanschaf van een intern component als een grafische kaart, geheugen of een harde schijf is het toegestaan om een Windows XP MCE of PRO oem versie aan te schaffen inclusief de GRATIS upgrade voucher.

Wink Wink

Dat is al 2 tegen 1 opmerking (Informatique+lokale pc boer tegen mmmachines.nl)
« Last Edit: 24 November 2006, 16:31:07 by junkiel » Logged
Pages: 1 [2] 3 4 ... 12   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen