Forum Wiki SponsorShop
18 May 2022, 04:55:55 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Talpa TV uitzendinggemist versie 2.1  (Read 13073 times)
divx118
Moderator
Pro

« on: 15 September 2006, 18:27:18 »

biggrin
Hij is klaar versie 2.1 met installer.
Enkele nieuwe dingen:

1) De layout is iets veranderd.
2) De navigatie is flink verbeterd
3) Het feit dat het bij enkele mensen mis ging met inloggen zou nu opgelost moeten zijn.
4) Als je MCE op breedbeeld draait krijg je 2 rijen knoppen ipv 1
5) Extra tvchannel pagina met livestreams van Talpa (dank aan Danee)
6) Je kan kiezen tijdens installeren of je de plugin onder het menu Meer TV of onder Programma's installeerd.

Enkele tips voor het gebruik:

Maak een account aan bij Talpa
In de plugin zit een inlogpagina ingebouwd waar je je inloggegevens vervolgens kunt invoeren. De gegevens worden opgeslagen in een cookie. Als je dus regelmatig cookies verwijdert zul je de gegevens opnieuw moeten invoeren ditzelfde geldt trouwens ook voor de favorieten.

Als je een oudere versie van talpa uitzendinggemist hebt geinstalleerd verwijder deze eerst.
Voor de plugin en verdere informatie kun je vanaf nu terecht op mcesoft.nl.

EDIT: Mijn site is tevens geupdate en het kan ook http://home.versatel.nl/mauricevankruchten/MCEscience-soft/ gedownload worden.

Ik wil ook Danee van mcesoft hartelijk bedanken voor zijn troubleshooting, waardevolle tips en hulp bij de layout.

Screenshot 1

Screenshot 2

Edit:even de screenshots zichtbaar gemaakt
« Last Edit: 12 November 2006, 15:41:41 by divx118 » Logged

Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
snodrop
Newbie
*

« Reply #1 on: 19 September 2006, 21:54:39 »

Heel erg leuke plugin.
Bedankt voor al je(jullie) inspanningen.
Alles werk goed.

Ik kreeg wel een keer een runtime error 51, maar waar en wanneer weet ik niet meer.
Soms heb ik ook een dubbele cursor.
Ik kon ook niet meer terug uit talpatv naar mce (net deed hij het weer wel)
De gewone computermuis werkt niet (overal) in de menu's
« Last Edit: 19 September 2006, 22:35:01 by snodrop » Logged
divx118
Moderator
Pro

« Reply #2 on: 20 September 2006, 19:03:25 »

De runtime error kan in een zeer zeldzaam geval voorkomen en zit hem volgens mij ergens in de customviewport dit zal ik in een volgende update proberen weg te krijgen.
De dubbele cursor komt doordat je navigeert met de muis en je geen volledig scherm MCE draait. Dit gebeurt nl als je focus van MCE naar windows en weer terug naar MCE dan wordt de knop niet gereset. Dit is verder ook geen probleem aangezien de plugin normaal in een volledig scherm wordt gebruikt.
De muisnavigatie werkt goed en overal alleen als je te snel gaat dan kan het zijn dat die niet pakt met klikken en dat je effe op de knop moet wachten voordat je klikt. Dit is ook niet erg, omdat je eigenlijk de ab dient te gebruiken.
Maar probeer maar eens bij andere plugins de muisnavigatie bij 8 van de 10 werkt die niet of heel slecht.
Dit komt doordat de meeste plugins met javascript de navigatie mogelijk maken en dat is eigenlijk te langzaam voor de muis.

Bedankt voor je commentaar smile

Maurice  Cool

guy1
Gemiddeld

« Reply #3 on: 30 September 2006, 22:02:47 »

hallo, ik heb een klein probleem : bij mij doen de livestream's het niet ( de video kan niet worden afgespeeld, er is een onbekende fout opgetreden )...enkel de big brothers werken....iemand een idee ?

thx  guy1
« Last Edit: 30 September 2006, 22:43:35 by guy1 » Logged
divx118
Moderator
Pro

« Reply #4 on: 1 October 2006, 00:23:37 »

smile Dat kan de streams werken niet altijd dit ligt aan talpa.
Voor de livestream van talpa geldt dat er ook tv uitzendingen van talpa moeten zijn overdag is die dus niet online
de 2 gouden kooi streams zijn ook nog niet altijd online.
Channel.tv ,  Lotte en de big brother streams volgens mij wel.

Maurice  Cool

guy1
Gemiddeld

« Reply #5 on: 1 October 2006, 10:50:03 »

kan ik de URL's van de streams niet proberen in mijn mediaplayer ofzo ? dan ben ik zeker dat het geen beveiliginginstelling is ofzo...heb jij die url's ? ps : livestream op de talpa homepage lukt wel...
fleerdam
Newbie
*

« Reply #6 on: 4 October 2006, 12:47:25 »

Maurice,

Bedankt voor deze super plugin. Ik draai m onder vista en heb nog geen echte problemen kunnen ontdekken. Enige minpuntje, maar deze is persoonlijk, is dat ik de mediacenter op hoogcontrast zwart heb gezet. En hier houdt de plugin geen rekening mee. Weet niet of dat te programmeren is, maar goed. Dat is inderdaad iets persoonlijks en 9 van de 10 zal toch gebruik maken van de standaard layout.

Goed werk, kan niet wachten tot je ook iets met rtl gaat doen.

grt,

Frank
divx118
Moderator
Pro

« Reply #7 on: 4 October 2006, 16:21:26 »

Bedankt voor het compliment smile

Layouts van plugins moet jezelf maken je kan niet de layout van vista of mce zelf gebruiken. Dus zal een plugin ook niet meeschakelen met je instellingen van vista of mce. Het enige wat mogelijk is om de plugin zelf een aantal layouts mee te geven die je dan kan instellen, wat weer veel werk is of je moet de beschikking hebben over de gifs en/of png die standaard in vista of mce zitten.
Danee van mcesoft is wel bezig met een SDK voor vista te maken met de standaard buttons. Als die klaar is en ik heb tijd dan zal ik de talpa plugin ook voorzien van een nieuw jasje.
Ik weet echter niet of je daar ook de kleuren in kunt aanpassen?

En over rtl hij is bijna klaar ik heb Danee al een kopietje gestuurd. Hij mag hem effe uitproberen en mij wat eu tips geven, zodat die net als de talpa plugin "perfect" online komt.
Ik heb trouwens een beetje nieuwe opzet gekozen en het werkt lekker snel nu met door de pagina's heen zappen. smile
Dus nog effe geduld.

Cool Maurice

PS @guy1 http://rdr1.talpa.tv/asxgen.mediacenter.php?id=645&format=3 is de livestream
« Last Edit: 4 October 2006, 16:27:10 by divx118 » Logged

guy1
Gemiddeld

« Reply #8 on: 7 October 2006, 21:54:36 »

hallo Maurice, als ik op je link klik dan komt op het scherm : only available for the netherlands...daarom werkt het niet! ( shit...) en wat raar , als ik op de talpa site ga, kan ik wel kijken!...

kan ik een andere live stream link ( bv die van op de site ) instellen in jouw programma ?
guy1
Danee
Pro

« Reply #9 on: 8 October 2006, 01:01:26 »

hallo Maurice, als ik op je link klik dan komt op het scherm : only available for the netherlands...daarom werkt het niet! ( shit...) en wat raar , als ik op de talpa site ga, kan ik wel kijken!...

kan ik een andere live stream link ( bv die van op de site ) instellen in jouw programma ?
guy1
De genoemde link is een asx creator, verwijzend naar deze stream: http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/talpastream1.asp?a=2&uid=0&rnd=152247265

Als je die wel kan spelen dan zou je Web Media kunnen gebruiken.

Groeten,

Danee

Voor de laatste informatie over plugins voor je Media center: www.mcesoft.nl
guy1
Gemiddeld

« Reply #10 on: 8 October 2006, 20:01:40 »

hallo Danee, ja die link werkt in mijn mediaplayer...dus ik heb die link in de html file vervangen door deze van jou en ja hoor, nu werkt het...weliswaar in een iets kleiner kader dus geen full screen...
« Last Edit: 8 October 2006, 20:09:49 by guy1 » Logged
divx118
Moderator
Pro

« Reply #11 on: 9 November 2006, 18:24:07 »

Cheesy Update voor degene die met een extender talpa uitzendinggemist willen kijken download de volgende file PlayMedia.zip

Uitpakken en kopieren naar de map ...\MCEscience-soft\TalpaTV Uitzendinggemist

Nu zou de plugin als het goed is ook met een extender moeten werken.

Maurice B)

BasvdBeld
Standaard
**

« Reply #12 on: 24 November 2006, 16:04:11 »

misschien een beetje een stomme vraag, maar ik heb nu 2 talpauitzendinggemists draaien. Een is volgens mij de plugin die hier beschreven wordt, de ander staat bij online spotlight en ziet er anders (minder in mediacenterstijl, meer in talpastijl) uit. Wat is nou het verschil?
divx118
Moderator
Pro

« Reply #13 on: 24 November 2006, 17:46:23 »

Die van online spotlight is van talpa zelf en die andere heb ik gemaakt.
Die van talpa werkt nog niet goed tenminste bij mij en is nog een eerste versie verder heb je ook nog geen mogelijkheid om favorieten toe te voegen.
Het verschil is hoe de navigatie van de plugin is opgebouwd en de layout.
Met mijn plugin zijn er zover ik weet ook geen problemen die draait gewoon goed.  biggrin

Maurice  Cool

Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen