Forum Wiki SponsorShop
15 December 2019, 09:30:11 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Geen geluid bij een dvd afspelen (verder wel)  (Read 7559 times)
Ickmce
Newbie
*

« on: 22 June 2006, 15:54:21 »

hoi hoi groene knop genoten,

Sinds een week heb ik geen geluid bij dvd's afspelen.  Het heeft perfekt gewerkt.  :blink:Ik gebruik power dvd 7.0.  W.b. instellingen en software installatie is er niets veranderd. Het enige wat ik kan bedenken is dat er automatische updates zijn geinstalleerd die een probleem zouden kunnen geven. Verder heb ik af en toe ineens "bibberend"beeld met strepen. Iemand enig idee?

Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
MamboWarrior
MCE & UPC Digital together!!
Global Moderator
Pro

« Reply #1 on: 23 June 2006, 09:42:13 »

Nee...maar heb je niet iets geďnstalleerd sinds je de fout merkt?

-----------------------------------------------------------------------
P4 3.0E - Asus P4C800 deluxe- 1GB 3200 DDR2 - 880GB HDD - ATI 9600 pro 128 - DVD 16x - DVD 16x/8x -19" LCD - 42" Hyundai
Ickmce
Newbie
*

« Reply #2 on: 24 June 2006, 18:47:00 »

nee, uitgezonderd dan misschien automatische updates van windows.

Groetjes Ick71
Ickmce
Newbie
*

« Reply #3 on: 30 June 2006, 10:47:26 »

Ik heb intussen de drivers v/d audiosoftware opnieuw geinstalleerd + power dvd  7.0 opnieuw. Het probleem blijft. Los in power dvd speelt een dvd goed af, alleen in medicacenter heb ik geen geluid bij dvd's afspelen. Muziek, tv, etc. doet het allemaal wel.
Kim
Standaard
**

« Reply #4 on: 9 March 2007, 21:07:38 »

Hallo, ik heb hier ook last van.

In powerdvd alles perfect maar in MCE niets.
het is zelfs zo dat je de muziek in een film goed is maar dat ik op de achtergrond stil de stemmen van de mensen hoort.

Instellingen staan op 2 speakers Stereo ( geluid gaat van audio out PC naar audio in TV )

Mvg,

Kim
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #5 on: 9 March 2007, 22:13:05 »

Hallo, ik heb hier ook last van.

In powerdvd alles perfect maar in MCE niets.
het is zelfs zo dat je de muziek in een film goed is maar dat ik op de achtergrond stil de stemmen van de mensen hoort.

Instellingen staan op 2 speakers Stereo ( geluid gaat van audio out PC naar audio in TV )

Mvg,

Kim
lijkt me duidelijk! Stemmen in/op/van een DVD gaan meestal via de center speaker. Die heb jij niet want je hebt maar 2 (stereo) sepakers, dus moet je dat aangeven, én in MCE én in je MPEG2 decoder...........daar staan de settings verkeerd........
Kim
Standaard
**

« Reply #6 on: 9 March 2007, 23:10:28 »

"Instellingen staan op 2 speakers Stereo ( geluid gaat van audio out PC naar audio in TV )"

Ik heb alles op 2 speaker ingesteld.

als ik dan wat rommel met de settings en ik zet het terug op 2 speakers lukt het wel.

Nvidia heb ik oo getest maar dan is al het geluid heel stil.

nog opties?

Mvg,

kim
kaajee
Global Moderator
Guru

« Reply #7 on: 10 March 2007, 13:09:45 »

Nu snap ik het niet meer.

Je zegt dat het wel lukt als je wat met de settings 'rommelt' dan weet je toch dat het daar ergens moet zitten?
En hoezo; nVidia heb ik ook getest, getest maar dan is al het geluid heel stil. Huh

Welke deocder gebruik ja nu dan?
Je zou ook ffdshow kunnen overwegen voor de audio afhandeling.......
Kim
Standaard
**

« Reply #8 on: 10 March 2007, 21:54:45 »

Wel, ik zet alles maar dan ook alles op 2 speakers stereo.

Als ik in power dvd 7 in de settings ga kijken en ik klik op de laatste tap Interactual dan crasht power dvd, maar dan krijg ik wel geluid bij de dvds.

Wat nvidia betreft, ik he deze decoder gebruikt maar dan moet ik het volume op de tv op 70 zetten,
Normaal tv is 30,media center normaal 50-55.

Ik ben het echt aan het opgeven. ben ik echt de enige?

Kim
mluyben
Standaard
**

« Reply #9 on: 18 April 2007, 11:11:52 »

Ik zie geen hardware specs staan bij jullie posts maar ik vermoed dat er alleen analoog aangesloten is?
Als je daar SPDIF passthrough mee probeert resulteert dat in geen geluid.
Als je hem op 2 speakers zet moet je ook iets als dolby prologic aktieveren anders heb je inderdaad alleen de beide voorste links/rechts kanalen en geen center geluid.

Als je SPDIF PCM door lust naar een receiver hetzelfde probleem. er moet ergens een optie staan om niet alleen de links/rechts kanalen weer te geven maar ook het center kanaal [dolby prologic II of iets dergelijks] erbij in te coderen, dit geld ook voor analoog.

Marcel

Windows Vista Premium, Silverstone LC10, Asus M2NPV-VM, Athlon64 X2 4400+, 2GB geheugen, onboard Audio/Video, Hauppauge MCE150, Samsung 300GB hdd
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen