Ik had beloofd dat ik nog zou laten weten wat het geworden is, en hoe het bevalt

Anyway, ik heb 1 vd Seagates vervangen door een Hitachi Deskstar 7K500 (500 Gb, SATA). Bevalt goed, minder herrie als de Seagate (vooral tijdens opnemen hoor je het verschil goed). Wordt wel warmer als de Seagate, dus ik hoop dat dat geen probleem gaat worden... Heb nu wel ruimte voor zo'n 160 uur recorded tv in "Beste" kwaliteit, cool!

En ik heb een WD Netcenter 250 Gb NAS in m'n netwerk gehangen. Handig voor de MP3 collectie, die nu voor alle PC's in het netwerk beschikbaar zijn (waaronder de mediacenter), foto's, en allerlei andere shit die ik wel wil bewaren, maar die niet op m'n lokale harde schijf hoeft te staan; een soort van "near-line" storage, dus... Het idee is idd cool, en wat dat betreft bevalt het wel goed, maar de snelheid van het kopieren van files valt een beetje tegen. Bv het kopieren van m'n Seagate schijf naar de Hitachi (mbv Ghost) duurde ong 1 uur voor 175 Gb, kopieren van 37 Gb aan ISO's naar de Netcenter duurde ook ong een uur. Hmmm, misschien waren m'n verwachtingen te hoog

Omdat ik toch bezig was, heb ik er meteen nog maar een tuner kaart bijgezet, heb nu 3 tuners (1x PVR500 dual tuner, 1x PVR150). Was eigenlijk best simpel om ze alledrie aan de praat te krijgen, maar je merkt wel dan MCE er niet 100% mee overweg kan. Opnemen en zo gaat prima, maar een opname conflict oplossen (als je dus een vierde programma tegelijkertijd op zou willen nemen), werkt niet (lekker) meer

Anyway, de mediacenter is niet meer weg te denken uit onze huiskamer. M'n vrouw denkt af en toe nog wel eens met afschuw terug aan de tijd dat ze met videobanden in de weer was

Groetjes & bedankt voor alle tips en adviezen,
Peter