Hallo,
Ik ben al een tijdje bezig om een, in mijn ogen ideale HTPC samen te stellen, die technisch voldoet aan mijn eisen en ook goedgekeurd gaat worden door de directie die thuis zit .............

Alle op- en aanmerkingen zijn van harte welkom, ook heb ik hieronder nog een paar vragen waar ik even niet uitkom.
Kast : Thermaltake Mozart VC4001SNS
Moederbord : Asus AMD S939 A8R-MVP ATX
Processor : AMD A64 S939 3200 2.0 GHz 512 Venic B
Koeler Processor : Zalman CNPS-7000B-Cu
Geheugen : 2 x Dimm 512 MB 184 pins PC-3200 DDR 400
Harde Schijf : Samsung SpinPoint T133 (HD300LJ, S-ATA3) of Samsung SpinPoint P120 (SP2504C, S-ATA2, NCQ)
Videokaart : AOpen Aeolus PCX6200TC-DV128LP (nVidea GeForce 6200TC, 128MB DDR geheugen, PCI-E)
Tuner kaart : Hauppage PVR 500
Afstandsbediening : MCE 2005 gecertificeerde afstandsbediening met ontvanger (USB versie) I.c.m. bovengenoemde tuner kaart
DVD Brander : LG Electronics LG GSA H20LRB LS 16x of BenQ DW 1640 / 1655 of Plextor PX-755SA
Voeding : Zalman ZM360B-APS
Toetsenbord : Microsoft MCE Keyboard (infrarood)
Diversen : Card reader om achter klep in een 5 1/4" bay te plaatsen
Keuze HD : De T133 is natuurlijk wat groter en geschikt voor S-ATA3, kan S-ATA3 ook gewoon op S-ATA2 aangesloten worden? Of toch maar voor de P120 kiezen, want deze is iets goedkoper maar daarentegen ook wat kleiner qua GB's ............

Keuze DVD Brander : Ik ben daar nog niet helemaal uit, ik lees telkens verschillende verhalen op de forums. Misschien kan iemand helpen om een keuze hierin te maken? Belangrijkste eis ............. hij moet gewoon stil zijn, bij opstarten en wanneer een DVD / CD afgespeeld word .........

Harddisk in aparte behuizing : Ik heb weleens ergens iets gelzen over aparte behuizingen voor HD's, deze kwamen als zeer stil uit een recensie. Iemand enig idee welke fabrikant dit verkoopt en waar de leveranciers zitten? Ik weet zeker dat ik daarover een tijd geleden iets in ComputerTotaal hebt gelezen, maar kan het artikel niet terugvinden ............

Misschien een stomme vraag, maar ik had altijd begrepen dat die nooi bestonden.................

................ hoe zit het nu pcies met alle bekabeling qua TV / Radio?
Je hebt vanaf het stopcontact een aansluiting voor radio, deze sluit ik weer aan op de Versterker / Receiver van JVC zodat ik de radio kan aanzetten zetten de HTPC op te starten.
De aansluiting voor TV gaat vanaf het stopcontact in de TV tuner kaart van Hauppage. Maar wat gaat er dan pcies in het 2e aansluiting op de Hauppage?
Momenteel heb ik nog een gewone beeldbuis TV, JVC AV28H10FL breedbeeld. Waar zitten nu pcies de beperkingen t.o.v. een LCD / Plasma TV? Ik ga zeker geen games spelen op de TV / HTPC.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen zodat ik e.e.a. in bestelling kan gaan zetten.
Groeten,
Arie