Yep ik heb de D.vine 5 kast en wil de 2x6cm case fans langzamer laten draaien. Hier is al veel over geschreven en ik heb dan ook alles hierover gelezen. Echter heb ik nog een paar vragen hierover.
Eigenlijk wil ik de fans in orginele staat houden (dus niets doorknippen/solderen enz.) dus vraag ik me af of er een verloopkabel bestaat van de molexconnector (connector aan de fans) naar de Fanmate connector (weet niet hoe die connector heet). Ik zag wel deze Zalman ZM-MC1 voorbij komen op het forum, maar dit ik lost het probleem nog niet op dat ik de molexconnector van de casefans kan aansluiten op de Fanmate2 zonder knippen/solderen.
Ook vraag ik me af of ik de case fans moet aansluiten op de PSU (zoals standaard gebeurd) of dat het niet beter is om deze op het moederbord aan te sluiten? Levert het moederbord genoeg spanning om de 2 fans te voorzien? Het voordeel van aansluiting op het moederbord is dat deze dan zelf de snelheid van de fans aanpast, waarbij ik de maximale snelheid kan knijpen via de fanmate. Klopt dit?
Kortom --> Graag je (gedetailleerde) best-practice methode voor het aanpassen van de casefans zonder soldeergedoe (indien mogelijk)

Wellicht zijn dit hele domme vragen, er is nl al veel hierover geschreven, echter deze detailvragen heb ik nog niet beantwoordt gezien.