Forum Wiki SponsorShop
26 June 2022, 19:17:23 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Casefans via Fanmate2 aansluiten op moederbord of niet?  (Read 3417 times)
Tailwind
Newbie
*

« on: 7 April 2006, 14:19:11 »

Yep ik heb de D.vine 5 kast en wil de 2x6cm case fans langzamer laten draaien. Hier is al veel over geschreven en ik heb dan ook alles hierover gelezen. Echter heb ik nog een paar vragen hierover.

Eigenlijk wil ik de fans in orginele staat houden (dus niets doorknippen/solderen enz.) dus vraag ik me af of er een verloopkabel bestaat van de molexconnector (connector aan de fans) naar de Fanmate connector (weet niet hoe die connector heet). Ik zag wel deze Zalman ZM-MC1 voorbij komen op het forum, maar dit ik lost het probleem nog niet op dat ik de molexconnector van de casefans kan aansluiten op de Fanmate2 zonder knippen/solderen.

Ook vraag ik me af of ik de case fans moet aansluiten op de PSU (zoals standaard gebeurd) of dat het niet beter is om deze op het moederbord aan te sluiten? Levert het moederbord genoeg spanning om de 2 fans te voorzien? Het voordeel van aansluiting op het moederbord is dat deze dan zelf de snelheid van de fans aanpast, waarbij ik de maximale snelheid kan knijpen via de fanmate. Klopt dit?

Kortom --> Graag je (gedetailleerde) best-practice methode voor het aanpassen van de casefans zonder soldeergedoe (indien mogelijk)  biggrin

Wellicht zijn dit hele domme vragen, er is nl al veel hierover geschreven, echter deze detailvragen heb ik nog niet beantwoordt gezien.
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Tailwind
Newbie
*

« Reply #1 on: 7 April 2006, 14:34:33 »

...nog een vraagje.

Ik heb begrepen dat de cpu temperatuur maximaal 70 graden mag zijn (streven is 60 graden ong.). Ik heb echter de northbridge passief gekoeld met een zalman koeler en vraag me af wat de temperaturen mogen zijn van de kast en het moederbord.

Mijn configuratie is als volgt:
Asus a8n-e moederbord
Athlon 64 3200+ socket 939 processor
Zalman 7700 cpu koeler
Ahanix D.Vine 5 kast met standaard m-atx ahanix? voeding
Passieve PCI-e Asus EAX-550 videokaart
2x 512 mb kingston geheugen
Hauppauge MCE-500 kaart
Samsung 250 GB Spinpoint Harddisk
NEC 4550 DVD RAM
ZM-NB47J Northbridge heatsink

2x Fanmate2 controllers (die dus nog moeten worden ingebouwd)
EscapeX
Gemiddeld

« Reply #2 on: 7 April 2006, 15:19:14 »

Beste Tailwind,

Ik heb toendertijd de fans vervangen met Papst fans die wel een 3-pins aanlsuiting hebben, zodat ik deze op het moederbord kon aansluiten.

Gr,
Ralf
Tailwind
Newbie
*

« Reply #3 on: 11 April 2006, 09:19:46 »

Ok, dank je wel voor je reactie.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen