Forum Wiki SponsorShop
26 June 2022, 18:32:36 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Geluid in een low-profile behuizing ??  (Read 4291 times)
FranX78
Pro

« on: 14 February 2006, 13:06:05 »

Hallo,

Ik wil voor het WK een nieuwe mce pc klaar hebben. Het liefste zou ik deze in een kleinere behuizing bouwen.
Een mooie behuizing vind ik de ahanix mce302 (zie http://www.ahanix.com/ahanix_product.asp?pid=27).
De Dign/Origenae X8 komt er ook aan en is misschien ook een optie.

De overige gewenste hardware is:
Asus A8N-VM CSM (inc tv-out en spdif module)
AMD Athlon 64 3200+ (Venice)
2x 512 DDR
1 of 2x Hauppauge PVR150-MCE low profile
Samsung SP2504C
DVD-RW (heb ik al)

In de ahanix/dvine mce302 past een standaard atx-formaat voeding. Je moet alleen opletten dat je geen voeding met een fan aan de onderkant hebt, want de voeding zit tussen de onderkant en bovenkant van de voeding ingeklemd. De Zalman ZM300B-APS 300W en de Zalman ZM400B-APS 400W zijn o.a. bijvoorbeeld wel geschikt.
Ook denk ik dat er een speciale cpu-cooler nodig is omdat de kast veel lager is. (iemand een idee voor zo'n cooler?).
De enige cooler in de kast is een 80mm fan naast het hardeschijf bracket.

Zou dit systeem voldoende gekoeld worden zonder dat het systeem teveel herrie maakt voor in de huiskamer ?
Heeft iemand ervaring met deze kast of een ander laag kastje? Laat me in dat geval weten wat jullie ervaringen zijn.

Bedankt,

Frank

edit:

Voor de geinteresseerden in deze kast. Hier een uitgebreider overzicht: http://casejunkies.com/index.php?upn=010001&hl_id=2818&page=3888&PHPSESSID=9e286d6194f1618ebddff8050a0aa42d
« Last Edit: 14 February 2006, 18:46:55 by FranX78 » Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Nikkels
Standaard
**

« Reply #1 on: 14 February 2006, 18:53:49 »

Frank,

Wat ik van de behuizing zie, kan dit een uitstekende kast zijn voor een mce systeem.
Geluid wordt geproduceerd door fan's, fan's zijn nodig om de temperatuur in de kast laag te houden.
Deze kast heeft voldoende openingen om koeling goed onder controle te krijgen.
Goede natuurlijke airflow, betekend dat je met lage toerentallen voldoende flow (koeling) kunt krijgen.
Daarmee verwacht ik geen problemen in de vorm van geluidsoverlast. Dit is theorie, ik werk zelf met een andere behuizing.

Hoop dat je hier iets mee kunt, anders is er misschien iemand die zelf ervaring heeft met de Ahanix mce302.

Succes

Dign HV5, Asus p5gd2 Deluxe, P4 775 3,0 gHz, Hauppauge 150 MCE, Gigabyte gv-rx70128d, Silenx 14 dB fan's en PSU, Hyper 48, Siverstone SST-NT01 v2.0,  Logitech diNovo Mediadesktop
fertje
Newbie
*

« Reply #2 on: 24 March 2006, 09:44:30 »

In de 302 past geen gewoon ATX bord! Ik heb er 1 besteld voor mijn mATX bord.  Er past wel een standaard ATX voeding in, mits er geen fans aan de onderkant zitten. Ik heb de zalman 300 watt erbij besteld.

even een update: wat betreft de cpu, ik heb een 'simpele' 1.7 GHz Celeron welke geen fan nodig heeft op de processor. Lekker stil, en prima performance.
Ik hou het bij 1 extra fan aan de zijkant bij de HDD's (samsung is superstil), dan is de flow mooi. Verder low-profile kaartjes: een ATI 9200 met tv-out en dvi, en een club 3d zaptv-1000. Perfecte kaart en mooi beeld, alleen had ik een versterkertje nodig voor m'n signaal.

« Last Edit: 24 March 2006, 09:53:23 by fertje » Logged
FranX78
Pro

« Reply #3 on: 24 March 2006, 18:07:07 »

Dat er een micro-atx moederbord in moet wist ik. (asus a8n-vm csm is micro-atx) en dat van die voeding weet ik ook.
Ik wilde een AMD athlon 64 3200+  in het systeem zetten.

Uit ervaring weet ik dat normale pc's die in kleine kastjes gebouwd zijn vaak warmer worden dan grotere kasten.
Vandaar de vraag
sirdandric
Guest
« Reply #4 on: 30 March 2006, 13:56:35 »

Hoi,

Ik zit ook over deze kast te denken (maar het duurt nog eventjes voor dat ik er een ga aanschaffen), maar ik heb wel al rond zitten kijken wat ik erin zou kunnen stoppen. Voor de koeling van de processor zit ik te denken over de 'Zalman 7000B-Cu' (in andere reviews heb ik gelezen dat deze past). Verder zat ik voor de voeding te denken aan de 'Antec SmartPower 2.0 SP-350' of de 'Antec NeoHE 380' (de 2e is nog iets duurder, maar als het goed is ook stiller en minder warm).

Hopelijk heb je hier iets aan!
sirdandric
Newbie
*

« Reply #5 on: 30 March 2006, 14:04:49 »

De 'Antec NeoHE 380' voeding is trouwens ook nog 'modulair' opbouwbaar (dus je kunt alleen de kabels aansluiten die je nodig hebt, waardoor je dus minder kabels en beter airflow in je kast hebt)
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen