Forum Wiki SponsorShop
18 November 2017, 20:24:37 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Windows Remote Desktop  (Read 13378 times)
Lowway
Guest
« on: 7 August 2005, 00:08:57 »

Hoe voorkom ik dat na het inschakelen van Windows remote Desktop/extern bureaublad:
1)  Media Center wordt gesloten (foutmelding: "het pgm wordt uitgevoerd in een modus die niet wordt ondersteund via een verbinding voor Extern bureaublad) en
2) Windows het het aanmeldscherm laat zien
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Paul
Guest
« Reply #1 on: 8 August 2005, 19:33:11 »

Beste Lowway,

Op je eerste vraag heb ik geen antwoord.
Punt 2 is erg simpel, als je vanuit het instellingen menu van MCE instelt dat je Remote Desktop wilt gebruiken, wordt er in de registry auto logon informatie gezet (username en password), zodat  je Media Center daarna automatisch in logt. Dit werkt alleen als je vanuit MC Remote Desktop aanzet. Als je dit handmatig in Windows doet, zul je zelf de juiste registry keys in de winlogon key moeten zetten.
Lama
Pro

If it ain't broken, fix till it is

« Reply #2 on: 9 August 2005, 11:15:17 »

Hallo allemaal,

Ik gebruik het mediacenter ook via de remote desktop (RDP), dus het eerste punt kan ook wel bevestigen. mogelijk heeft het bij microsoft te maken met digitale rechten, want anders zou je tv en video over je netwerk kunnen streamen.

Voor wat betreft het tweede punt, gebruik ik tweakui van microsoft om automatisch in te loggen op het systeem.
Dus na een reboot (iedere nacht ingesteld om 02.00 uur) komy het systeem vanzelf in MCE omdat het inloggen op XP vanzelf doorgevoerd wordt door instellingen in tweakui.
Wel zo handig en praktisch, want dan hoef ik het toetsenbord niet te gebruiken.
Dus misschien een tip.

Succes ermee
Lama

MCE - Silverstone LC03, Asus M2N, AMD BE2400, 2048 Mb Memory, Asus 6600GT 128 Mb video, 2*160 en 1* 500 GB SATAII, Hauppauge 150MCE, MCE2005 NL.
mvzut
Guest
« Reply #3 on: 23 September 2005, 13:20:24 »

Als je op je systeem inlogt via een remote desktop verbinding wordt een eventueel al draaiende sessie op de pc beŽindigd. Dit is omdat Microsoft liever niet wil dat je met meerdere mensen tegelijk op ťťn pc kunt werken. Ze zouden licentie-inkomsten mis kunnen lopen!
Grappig genoeg is er ooit een beta-versie van Windows XP geweest waarbij dit wel gewoon mogelijk was. Op internet circuleert de "termsrv.dll"-file van die versie (.2055), die je over je eigen versie heen kunt copiŽren. Samen met een kleine registry-aanpassing krijg je dan ineens de mogelijkheid om (zelfs meerdere) remote desktop connecties met je systeem te maken, zonder dat de actieve sessie op de pc zelf wordt beŽindigd. Je moet wel een nieuw user-account aanmaken voor zo'n parallelle sessie, twee keer inloggen onder dezelfde naam is niet mogelijk.

Voor meer info: zoek met een zoekmachine naar "concurrent remote desktop connections" en "termsrv.dll". Zie ook
<admin edit: het bestand maar even als attachment aan dit bericht toegevoegd, net even wenselijker in dit geval.> voor een tooltje dat het werk zou moeten doen.

Media center kan je wel opstarten vanaf een remote desktop conenction, maar je kunt geen TV of video kijken. Daarvoor is dit protocol helaas niet snel genoeg.

Martijn

* Termiserv_XPSP2_i386_1.0.exe (156.85 KB - downloaded 760 times.)
« Last Edit: 23 September 2005, 13:50:50 by harryd » Logged
Heerlijk Helder
Newbie
*

« Reply #4 on: 23 September 2005, 20:03:33 »

Ik ben hiervoor gebruik gaan maken van VNC, dan heb je dat probleem niet.
Peer
Pro

« Reply #5 on: 23 September 2005, 20:55:08 »

Inderdaad heb ik ook uitstekende ervaringen met de freeware VNC of nog preciezer: UltraVNC. Werkt erg makkelijk, snel en goed en is bovendien gratis!

Zie ook: http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,769.0.html

Suc6 & grtz,

Peer
evienna
Newbie
*

« Reply #6 on: 22 July 2009, 11:44:30 »

onder xp sp3 werkt deze versie niet meer
maar als je zoekt op concurrent "remote desktop connections xp sp3" dan kan je een aangepaste versie vinden

gewoon in de kroeg
Guru

« Reply #7 on: 27 July 2009, 03:35:12 »

Je kunt ook Windows Live Mesh kunnen proberen, werk bij mij perfect. En werkt (na de verbinding) sneller dan VNC.
Voor het gemak:https://www.mesh.com/Welcome/Default.aspx.

Kijk maar of je er iets mee kunt (wilt)

Gr. E
svda
Standaard
**

« Reply #8 on: 29 November 2009, 09:18:49 »

Hebben jullie al geprobeerd om remote desktop te starten met console parameter ?
%windir%\system32\mstsc.exe /console, dan neem je de actieve sessie normaal gezien over zonder iemand uit te loggen.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen