Forum Wiki SponsorShop
20 August 2022, 02:08:06 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Zallman 7000B CU op een Dell???????  (Read 6184 times)
joostzilla
Gemiddeld

« on: 17 January 2005, 15:24:12 »

Hallo,

Ik ben sinds enige tijd in het bezit van een prachtige Zallman 7000 cpu cooler. Op de verpakking en volgens de verkoper was deze geschikt voor mijn DELL dimension 4600 3.0 ghz pc. Maar.....tijdens het inbouwen bleek al snel dat Dell een afwijkende socket maat heeft. Dus dat past weer niet. ( hij is geschikt voor AMD, intel 478)
Heeft iemand dit probleem gehad en opgelost? en zijn er andere opties om de dell stiller te krijgen?

mvrgr,

Joost

Processor: P4 3.0 GHz HT - Videokaart: club3d Geforce 7600GT 256mb - Geheugen: 2,5 Gb - 400 Gb Samsung spinpoint HD - 200 Gb Western Digital HD - 300 Gb Samsung spinpoint HD - TV Tuner: FloppyDTV-C di
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
kamjo01
Guest
« Reply #1 on: 17 January 2005, 15:27:52 »

je moet ff checken wat voor een type mainbaord in de pc zit. er is een tooltje dat heet BELARC, hiermee lees je exact uit waar je machine uit bestaat. Het leest de moederboard settings enz enz. Hier moet je het type en merk vinden alwaar je dan ook weer kan uitvonden wat de socket van je CPU is.

Alle hardware boeren gebruiken dezelfde moederboards en dell heeft geen afwijkende CPU's en boards, voor zover ik weet.

JOhn
joostzilla
Gemiddeld

« Reply #2 on: 17 January 2005, 15:39:38 »

john,

ik ga het vanavond meteen proberen.

thanx

joost

Processor: P4 3.0 GHz HT - Videokaart: club3d Geforce 7600GT 256mb - Geheugen: 2,5 Gb - 400 Gb Samsung spinpoint HD - 200 Gb Western Digital HD - 300 Gb Samsung spinpoint HD - TV Tuner: FloppyDTV-C di
Leon
Guest
« Reply #3 on: 2 February 2005, 14:39:19 »

Het kan ook zijn dat je Dell een LGA 775 socket (nieuwste) heeft. Je kunt dan twee dingen doen:

De Zalman 7700 ALCU of 7700 CU aanschaffen of:

De clip ZM-CS1 van Zalman aanschaffen (kost ca. 6,-) waardoor de 7000 ook op een LGA775 socket past.

MvGr,
Leon
vanSijll
Guest
« Reply #4 on: 3 February 2005, 15:58:37 »

Ja zeker,

er is wel een hele simpele manier om een DELL-fluister-still te krijgen...

- Zo snel mogelijk weggooien. 

Tongue biggrin smile Wink biggrin laugh specool glare thumbsup2
joostzilla
Gemiddeld

« Reply #5 on: 3 February 2005, 17:33:11 »

thumbdown

Denus
Standaard
**

« Reply #6 on: 21 December 2005, 21:35:05 »

Ahum: mijn Dell XPS IS lekker stil en het is anders geen slome jongen hoor...
(P4 3.4Ghz 2Mb cache, AtiX850 Platinium, 2 x WD 74Gb 10.000rpm, 2Ghz DDR2 533 memory enz...)

Het moederbord is van Intel: dat zijn de meeste borden van Dell systemen (met wat modificaties om aan de eisen van Dell te voldoen).

Niet alles wat Dell verkoopt is perfekt, maar als ik soms zie wat voor een bagger men aan de man probeert te verslijten blijf ik erbij dat Dell qua prijs/kwaliteit waar voor het geld biedt. (voorbeeld: mijn W2600 flat TV voor 550 Euro....ik lach me rot!)
En dat je het niet moet hebben van de helpdesk ben ik het gedeeltelijk mee eens, maar die ervaring heb ik bij ongeveer elke PC boer waar ik ooit langs ben geweest.  (ik heb zo onderhand een hele collectie aan broodje aap verhalen)

Een paar jaar terug vertelde een verkoper in een PC winkel dat Intel geen mainboards meer maakten, en dat ze deze om die reden niet meer op voorraad hadden   laugh
kaaskopkoen
Standaard
**

« Reply #7 on: 29 December 2005, 13:33:03 »

ik bel uberhaupt nooit helpdesks, ik zoek wel op internet

Wat dell betreft, ik ben wel fan van hun laptops, dat zijn wel redelijke dingen maar ik heb ze nog niet nodig dus geen reden om onnodig geld uit te geven smile

Of zoals de hartchirurg zei: Hier klopt iets niet
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen