Forum Wiki SponsorShop
30 June 2022, 09:25:40 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: hoeveel geluid ?  (Read 3814 times)
enjoy
Standaard
**

« on: 1 August 2005, 14:17:23 »

Ik vind dat mijn Paradigit Enjoy Y140 (naast vele andere problemen) teveel geluid maakt.
Voor de aankoop had ik al gevraagd om een stillere behuizing (met bijbetaling) etc. maar dat was niet nodig volgens de verkoper.
Nu blijkt die pc toch veel geluid te produceren , zelfs zo dat het tijdens journaal o.i.d. gewoon hinderlijk is.
En in standby , b.v. als tv opnamen zijn geprogrammeerd wordt je gek van dat geruis.
Paradigit zegt nu dat dit normaal is en de geluidsproductie binnen de normen valt. Daar sta je dan.
Maar wat is nu de eis voor een MCE systeem?
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Lama
Pro

If it ain't broken, fix till it is

« Reply #1 on: 1 August 2005, 15:48:31 »

Hallo Enjoy,

Ik heb geen ervaringen met de door jou omschreven apparatuur, dus ik kan niet oordelen of het wel of niet veel geluid maakt.
Algemene richtlijnen voor geluid zijn er volgens mij niet en dat is voor iedereen natuurlijk specifiek.
Uiteraard hangt het er ook vanaf waar de de pc hebt staan (bijv. in een kast of iets dergelijks)
Ik kan je zeggen dat het geluidsniveau bij de aanschaf van mijn configuratie een belangrijk item was en dat ik daarvoor naar goede en stille componenten heb gekeken.
Als je de aanschaf niet meer kunt veranderen, kijk dan even of het mogelijk is de machine stiller te krijgen dmv andere fans, dempingsmaterialen etc. Hiervoor zijn diverse shops in Nederland. Google maar eens naar stille componenten.
Verder weet ik even niet of je jouw configuratie in de S3 status kunt krijgen (moet moederbord ondersteunen).
Mijn Asus A8 Deluxe ondersteunt het wel en de machine gaat in standby na 10 minuten niet gebruikt te zijn (bij S3 gaan alle fans uit !!!!! voeding, case en cpu en blijft er alleen spanning staan op de cpu en het geheugen).
Dit werkt echt super. Kijk voor meer info maar eens op het forum, want ook daarover is al meer geschreven.

In ieder geval succes met het aanpassen van je configuratie.

Groet Lama

MCE - Silverstone LC03, Asus M2N, AMD BE2400, 2048 Mb Memory, Asus 6600GT 128 Mb video, 2*160 en 1* 500 GB SATAII, Hauppauge 150MCE, MCE2005 NL.
Peer
Pro

« Reply #2 on: 24 August 2005, 22:25:09 »

Beste Enjoy,

Uit jouw bericht maak ik op dat je van wege te veel geluid van je Paradigit ontevreden bent.....wat ik je dringend zou willen adviseren is juist om NIET zelf dit probleem te verhelpen, maar de verkopende partij/fabrikant (in dit geval waarschijnlijk Paradigit) hierop aan te spreken: je hebt immers (wellicht voor véél geld....?) iets gekocht met een bepaalde verwachting en je bent nu teleurgesteld in het product.....: spreek de verkopende partij/fabrikant hierop aan en stel dat je verwacht dat ze deze tekortkoming voor je (gratis) verhelpen en geef hen (eerst) de kans dit te doen: immers zijn zij oplossingsverantwoordelijk (i.t.t. de situatie dat je werkt met een zelf-samen-bouw-MCE-systeem: dan is de zelfsamenbouwer hiervoor zelf ook verantwoordelijk....toch !)

Advies: ga dus NIET zelf je Paradigit MCE systeem aanpassen, maar stel de verkopende partij/fabrikant dat je niet tevreden bent en van hen verwacht dat ze aan jouw verwachtingen gaan voldoen door deze aanpssing (gratis) voor jou te doen.

Suc6 & grtz,

Peer
MCE_user
Gemiddeld

« Reply #3 on: 24 August 2005, 23:31:46 »

Beste Enjoy,

Ik heb geen Y140 maar Paradigit Enjoy TV 2005, dit apparaar is werkelijk muisstil vergeleken met een ''gemiddelde'' PC en beter geschikt voor de huiskamer denk ik (kost dan ook nogal wat meer). Alleen de Harddisk is een beetje te horen, maar dit is niet echt storend.

Het is inderdaad het beste Paradigit om een oplossing te vragen.
enjoy
Standaard
**

« Reply #4 on: 25 August 2005, 08:59:47 »

Inmiddels ben ik inderdaad zover dat Paradigit de pc terugneemt en mij een anders geconfigureerde pc gaat leveren.
O.a. met P4 processor i.p.v. de celeron , ander MSI moederbord , grafische kaart. En een andere (coolermaster) behuizing met stille ventilatoren.
Met name de processor gaf ook veel problemen en is m.i. niet geschikt voor MCE.(slepende beelden , freezed beeld etc.).
Bedankt voor de tips in ieder geval.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen