Dit weekend heb ik een "Wireless Media Player" van Sitecom te leen en wil hier beknopt mijn ervaringen delen.
Om te beginnen, het gaat hier
niet om een MCE compatible extender. Het is gewoon een "kastje" waarmee je media opgeslagen op je PC d.m.v. een draadloze netwerkverbinding op je TV kunt bekijken. De installatie zal ik achterwege laten mits daar vraag naar is.
Nadat je de Media Player hebt aangesloten op je TV (in mijn geval met de drie bekende tulpjes) is het de bedoeling om op de PC waar je je mediabestanden hebt opgeslagen een stukje software installeert. In deze software kun je aangeven wat je wilt "sharen". Wanneer dit is gebeurd wordt er vanzelf een mappen structuur zichtbaar.
Hierna is het is een kwestie van door de mappen lopen d.m.v. de afstandsbediening en naar je favo serie/film gaan kijken! Zeer makkelijk dus! De kwaliteit is ook nog eens zeer behoorlijk, het is zeker TV-kwaliteit (Dit is natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit van je media)
Mijn hoop was dat je het Mediacenter en de Wireless Media Player tegelijk kon gebruiken, dat is helaas
niet zo

Zodra je op het Mediacenter een film aan het bekijken bent krijg op de Media Player een geel beeld met witte strepen... Het is dus de één of de ander... Jammer hoor!

- Snel aangesloten
- Strak design (past erg goed bij mijn Sony Wega!

)

- Waarom geen UTP 100/1000 aansluiting???
- Media Player hangt nog wel eens wanneer je in de setup software op de PC bezig bent.
Nou, dat was het voorlopig! Ik ga een filmpje pakken!

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel!
BTW: De CPU belasting tijdens het kijken ligt tussen de 40 en 60% op mijn P4-1.8Mhz