Forum Wiki SponsorShop
10 maart 2010, 09:21:27 English Nederlands *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: [Non MCE] Sitecom Wireless Media Player WL-124  (gelezen 16169 keer)
Red Boll
Kick Ass!!!
Standaard
**

« Gepost op: 24 juni 2005, 20:28:56 »

Dit weekend heb ik een "Wireless Media Player" van Sitecom te leen en wil hier beknopt mijn ervaringen delen.

Om te beginnen, het gaat hier niet om een MCE compatible extender. Het is gewoon een "kastje" waarmee je media opgeslagen op je PC d.m.v.  een draadloze netwerkverbinding op je TV kunt bekijken. De installatie zal ik achterwege laten mits daar vraag naar is.

Nadat je de Media Player hebt aangesloten op je TV (in mijn geval met de drie bekende tulpjes) is het de bedoeling om op de PC waar je je mediabestanden hebt opgeslagen een stukje software installeert. In deze software kun je aangeven wat je wilt "sharen". Wanneer dit is gebeurd wordt er vanzelf een mappen structuur zichtbaar.
Hierna is het is een kwestie van door de mappen lopen d.m.v. de afstandsbediening en naar je favo serie/film gaan kijken! Zeer makkelijk dus! De kwaliteit is ook nog eens zeer behoorlijk, het is zeker TV-kwaliteit (Dit is natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit van je media)

Mijn hoop was dat je het Mediacenter en de Wireless Media Player tegelijk kon gebruiken, dat is helaas niet zo  glare Zodra je op het Mediacenter een film aan het bekijken bent krijg op de Media Player een geel beeld met witte strepen... Het is dus de één of de ander... Jammer hoor!

thumbsup
- Snel aangesloten
- Strak design (past erg goed bij mijn Sony Wega!  Wink)

thumbdown
- Waarom geen UTP 100/1000 aansluiting???
- Media Player hangt nog wel eens wanneer je in de setup software op de PC bezig bent.

Nou, dat was het voorlopig! Ik ga een filmpje pakken!  Cool
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel!

BTW: De CPU belasting tijdens het kijken ligt tussen de 40 en 60% op mijn P4-1.8Mhz

« Laatste verandering: 24 juni 2005, 20:45:35 door Red Boll » Meld dit bericht aan de moderator   Gelogd

MCE 2005 | Silverstone LC03 | RX9550SE-128 | P4-1.8Ghz | 1.256MB | 2x200GB + 1x300GB | http://redboll.com
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van een naar keuze te configureren bundel steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!
HVR2200 - 95 eur.
Anysee E30TC - 145 eur.
(black) Vista MC AB set - 29 eur.
Windows 7 Home Premium OEM (systembuilderspack) - 99 eur.
enz.

www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Pedro
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 28 juni 2005, 17:32:26 »

Thank you!

Ook ik was bezig met de linksys mediacenterextender maar dit gaat lang duren voor deze extender in Nederland is.
Toen bij sitecom geinformeerd deze bevestigen dat alles onder mce opgeslagen is afgespeeld kan worden.
Door jou ervaring is dit de moeite waard.

Thank you
Meld dit bericht aan de moderator   Gelogd
Red Boll
Kick Ass!!!
Standaard
**

« Antwoord #2 Gepost op: 29 juni 2005, 21:43:39 »

Haai Pedro,

Ik kan niet bevestigen dat TV opnamen (zelf opgenomen) ook kunnen worden afgespeeld!!!
Verder kun je volgens mij idd alles afspelen wat je ook met de Windows Media Player op je PC kunt afspelen.

(Enneh, nogmaals, dit is geen extender hoor... Je kunt echt alleen maar filmpjes bekijken en muziekjes beluisteren die hebt opgeslagen)

MCE 2005 | Silverstone LC03 | RX9550SE-128 | P4-1.8Ghz | 1.256MB | 2x200GB + 1x300GB | http://redboll.com
joep
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 3 juli 2005, 23:43:23 »

FYI: ik heb er ook een geprobeerd maar ga 'm terugbrengen.

Ik zag het als een simpel en goedkoop alternatief voor het kopen van MCE, maar dat is niet terecht.
Hij werkt n.l. alleen met UPnP. Windows 2000 en 2003 worden zonder UPnP geleverd en dat kan er voor zover ik weet ook niet aan toegevoegd worden.
Dus het werkt alleen op Windows XP (tja en Millenium en 98 ook). En als je eerst XP moet kopen kun je net zo goed meteen MCE kopen...
Red Boll
Kick Ass!!!
Standaard
**

« Antwoord #4 Gepost op: 4 juli 2005, 17:50:26 »

Tja, een illusie armer en een ervaring rijker! sleep Maareh, wat vond je verder van het product?

Zelf bij bij een Aldi PC krijg je er XP-MCE bij dus daar heb je zeker een punt...

Eus
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 20 oktober 2005, 15:00:35 »

Twijfel zeer tussen deze of de ShowCenter 200 van Pinnacle.weet het gewoon niet wacko
Fox
Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: 24 december 2005, 23:59:09 »

Ik krijg de WL-124 niet aangemeld op mijn accesspoint van Linksys WAG-54-G. En deze zou de Sitecom wel moeten kunnen ondersteunen. Iemand bereid om mij voor te helpen?Huh

Aparte router van E-tech icm. een linksys accesspoint. Statisch ip adressen.

Alvast dank voor de reacties,

Fox.

Fox
Newbie
*

« Antwoord #7 Gepost op: 30 december 2005, 23:42:41 »

Inmiddels ben ik er uit vwb de WL-124. Alles aan de praat gekergen inmiddels. Ik vind het wel een uitkomst moet ik zeggen naar enkele dagen testen/uitproberen.
Ik kan alle audio en media files en foto's (slide show) afspelen vanaf de PC naar de TV en met hulp van een VOB progje ook de ondertiteling erbij. Werkt allemaal heel goed en als alles goed is geconfigureerd zeer stabiel.
Dit scheelt een hoop gebrand op eeen DVD of CD schijfjes. De WL-124 ondersteund gewoon AVI/DIVX bestanden.

Al met al ben ik er zeer content mee kan ik zeggen.

PS. Boll, nog bedankt voor de info en zo....
Fijne jaarwisseling gewenst aan een ieder.

Groeten Fox.
Platvusj
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 11 januari 2006, 11:08:23 »

Ik ben al een lange tijd op zoek geweest naar een goede oplossing om de avi/mpeg films die op mn pc staan af te kunnen spelen op een t.v. ergens anders in ons huisje. Toen ik in het makro-krantje een aanbieding van de WL-124 zag staan dacht ik meteen de ideale oplossing gevonden te hebben. Gisteren heb ik hem dan maar even gehaald en eenmaal thuis aangekomen meteen aangesloten en ik moet zeggen dat dit zonder problemen verliep. Maar nu ik hem heb aangesloten zit ik wel nog met een aantal probleempjes:

Bij het afspelen van films (divx/xvid formaat) hapert het beeld en geluid regelmatig, kan dit liggen aan de verbinding? Of zou dit eerder kunnen liggen aan de codecs of iets dergelijks op mn pc? Ik heb namelijk wel Ffdshow geïnstalleerd omdat hier ook iets over vermeld stond op de sitecom internetsite (en je kunt er ook nog ondertiteling mee toevoegen aan de film).
Mp3's afspelen gaat daarentegen wel heel goed.
Maar helaas kwam ik er gisteravond achter (nadat ik eindelijk de tijd had om de WL-124 wat langer uit te testen) dat (afgezien van de normale haperingen in het afspelen van de films) wanneer ik films of meerdere mp3's voor een langere tijd afspeel (5 tot 10 minuten aan één stuk) begint hij te stotteren en loopt hij vast. Wanneer ik dan op mn pc kijk zie ik dat het 'server-programma' WL-124 vast is gelopen. Dit zal waarschijnlijk wel met de verbinding te maken hebben. Ik heb net zoals 'Fox' ook een Linksys WAG354G waar geen externe antenne op zit, en ik vraag me dus af of een extra antenne (die de signaalsterkte zou verbeteren) een oplossing zou zijn voor bovenstaande problemen.

Groeten, Platvusj!
paulb
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 11 januari 2006, 11:45:40 »

Even een vraagje: is je netwerk 100 Mbps of 10 Mbps. Het zou kunnen dat je een vertragende factor in je netwerk hebt, bijvoorbeeld een oude 10 Mbps switch of netwerk kaart. In dat geval wordt je hele netwerk capaciteit gereduceerd tot 10 Mbps. Naar mijn idee en ervaring (!) is dit onvoldoende om films te streamen.
Platvusj
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 11 januari 2006, 20:56:19 »

Mn netwerk is 100 mbps (en 54 mbps wireless), heb ook geen oude netwerkkaarten of dergelijke. Maar ik denk dat ik de oorzaak van het probleem al gevonden heb, want wanneer ik de WL-124 op een tv aansluit in dezelfde ruimte waarin de router/zender (Linksys WAG354G) staat werkt het streamen perfect en heb ik ook bijna geen last van haperingen, alleen nog maar een kleine tik in het beeld om de 1,5 seconde maar die is bijna niet te zien, komt waarschijnlijk door mn videokaart of zo aangezien ik hier al vaker last van heb gehad, voornamelijk bij games (maar niet bij het afspelen van avi/mpeg). Ik ga dus maar eens de antenne bestellen voor mn routertje en hopen dat de signaalsterkte er genoeg op vooruit gaat om ook beneden goed beeld te krijgen. Het wordt alleen nog effe uitvinden met welke instellingen ik het beste beeld kan krijgen op mn tv (4:3 of 16:9, pan&scan?, ivm ondertiteling en stukken beeld die weg kunnen vallen)...

Groeten Platvusj
Jack Bauer
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 22 januari 2006, 22:17:15 »

Heb afgelopen weekeinde ook dit bakkie gekocht. Werkt verder prima, setup gaat ook redelijk, wordt een beetje vervelend als je je hele netwerk potdicht hebt staan. Jammer dat het MAC adres niet wordt aangeleverd, was wel handig geweest. Ik moest nu eerst alles open zetten om te zien welk MAC adres binnen wilde komen.
Echter mijn probleem is ook het haperen en stoten van het beeld /geluid, erg irritant, en dat kan nooit de bedoeling zijn. Mijn specs zijn:

- 3Com wireless router.
- WinXp machine op 100Mb wired.
- Sitecom Software is up-to-date ( release-1.2.1.2 _c ) en de wl-124 uiteraard ook.
- Tijdens streamen 3% netwerk utilization op NIC van WinXP machine, dus te verwaarlozen.
- Films spelen foutloos af op de PC mbv Windows Mediaplayer.
- 1 Laag beton tussen router en WL-124.
- Virusscanner uitgezet: geen resultaat.
- WEP encryptie uitgezet: mogelijk een heel klein resultaat, maar omdat ik twijfel zeg ik maar "geen resultaat".

Ik ga  dus nog uitzoeken hoe het werkt als de accesspoint en de WL-124 naast elkaar staan. Mijn vermoeden is dat het signaal niet sterk genoeg is om door het beton heen te gaan. Ik ga dan uit van het zendvermogen van de wl-124, omdat ik 1 verdieping lager met mijn laptop een signaalsterkte ontvang van mijn accesspoint van ca. 80% dus een erg goede ontvangst.
Als iemand anders nog andere suggesties heeft dan hoor ik het graag....

Groeten, Jack
Platvusj
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 24 januari 2006, 23:05:50 »

Hey Jack, bij mij lag het in ieder geval aan de sterkte van het signaal. Had namelijk eerst ook last van haperend beeld en geluid, maar sinds ik een externe antenne voor mn routertje heb gehaald (5 dbi'tjes extra) werkt de WL-124 perfect door het hele huis.

Groeten Platvusj
Jack Bauer
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 25 januari 2006, 08:48:11 »

Hoi Platvusj,

Heb nog niet getest met m'n wl-124 naast m'n router, maar hoe gaat dat in z'n werk met zo'n antenne? Gewoon kopen en aansluiten? En wat is dan het beste merk?

Gr,
Jack
Jack Bauer
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 25 januari 2006, 13:05:49 »

Heb net alvast een sterkere antenne gekocht, vanavond even aansluiten en testen maar..... thumbsup
Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen