Forum Wiki SponsorShop
10 maart 2010, 09:21:46 English Nederlands *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Geen beeld DVI na wisselen source  (gelezen 339 keer)
jochem8
Standaard
**

« Gepost op: 3 februari 2010, 21:38:08 »

Hallo,

Onlangs heb ik een crash gehad waarbij ik mijn HD en videokaart heb vervangen. Windows XP MCE opnieuw geinstalleerd, ATI Radeon X300 erin gezet. Alle Windows updates gedaan, nieuwste versie van alle drivers van de hardware, etc.

Nu is mijn probleem dat zodra ik van source wissel op mijn TV (van DVI naar bv. Scart, of TV) en vervolgens weer terug naar DVI ga, ik geen beeld meer heb. De enige mogelijkheid is dan om het MediaCenter uit te zetten, source op DVI en vervolgens het MediaCenter weer op te starten. Dan heb ik weer beeld. Ook als ik de source op DVI laat staan en vervolgens de TV op standby zet, en daarna de TV weer aanzet (die nog op source DVI staat) heb ik geen beeld en moet ik weer rebooten.

Er staat me iets van bij dat ik dit eerder heb gehad bij mijn vorige installatie, maar die heeft ruim 3 jaar gedraaid en weet nu niet meer of het een tweak was. Ik kan er ook volledig naast zitten en dat ik dit probleem zelf nooit heb gehad, maar ergens heb gelezen. Komt iemand dit probleem bekend voor?
Meld dit bericht aan de moderator   Gelogd

Intel D946GZTS
Intel Core2Duo Conroe E6300 1860MHz
2GB DDR2
Dual Layer DVD-RW
2x 500GB
2x Club3D ZAP-TV2202 TV Tuner PCI analog+digital+remote control
Radeon X1600 Pro 256MB
Creative SBS 580 5.1
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van een naar keuze te configureren bundel steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!
HVR2200 - 95 eur.
Anysee E30TC - 145 eur.
(black) Vista MC AB set - 29 eur.
Windows 7 Home Premium OEM (systembuilderspack) - 99 eur.
enz.

www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
jochem8
Standaard
**

« Antwoord #1 Gepost op: 6 februari 2010, 11:28:40 »

Iemand een ideetje?

Intel D946GZTS
Intel Core2Duo Conroe E6300 1860MHz
2GB DDR2
Dual Layer DVD-RW
2x 500GB
2x Club3D ZAP-TV2202 TV Tuner PCI analog+digital+remote control
Radeon X1600 Pro 256MB
Creative SBS 580 5.1
Peter_Hendrix
Gemiddeld

« Antwoord #2 Gepost op: 16 februari 2010, 21:54:34 »

Dit gaat helaas niet lukken. Ik heb al heel vaak met mijn X300 liggen worstelen.
Het blijkt zo te zijn dat de X300 de handshake voor het HDCP protocol niet meer opnieu uit voert.

De eenvoudigste oplossing is een andere videokaar (bijv. Radeon X3450 of zoiets voor minder als 35 euro) aan te schaffen. Hierop zit native HDMI, inclusief geluid.
Dat maakt het allemaal makkelijker.

Iedere keer als de nieuwe Catalyst drivers uit komen probeer ik het weer... tevergeefs.

Mocht jij het wel werkend krijgen ben ik toch nog benieuwd hoe het gelukt is.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen