Forum Wiki SponsorShop
3 September 2010, 12:44:29 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: vreemde storing bij afspelen van bepaalde dvd's  (Read 723 times)
ekops
Standaard
**

« on: 24 January 2010, 21:14:01 »

Hallo ik heb de volgende config. http://www.hardware.info/nl-NL/pcadvice/bpufa5tiag/viewconfig/ met de anysee tv kaart. en een andere dvd/bd speler nl de LiteOn iHES108
Ik heb het volgende probleem als ik een dvd afspeel in mediacenter maar ook in windows media player dan krijg ik geen geluid te horen maar een vervelende tik, op het ritme van een heartbeat. en het beeld vertoont een knippering met het menu van de dvd die ik afspeel en dan weer een soort sneeuw beeld, heel vaag. En niet alle dvd's hebben het. Dus sommige dvd's spelen zonder problemen af en een groot aantal niet.
Ik heb de dvd's die niet afspelen ook in mijn laptop en game pc afgespeeld en daar doen ze het wel. rarara?Huh

Helpppppp
Report to moderator   Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van een naar keuze te configureren bundel steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!
HVR2200 - 95 eur.
Anysee E30TC - 145 eur.
(black) Vista MC AB set - 29 eur.
Windows 7 Home Premium OEM (systembuilderspack) - 99 eur.
enz.

www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
ekops
Standaard
**

« Reply #1 on: 7 February 2010, 19:25:00 »

Dit verhaal krijgt nog een heel vreemd staartje, ik zeg een krat bier voor degene die het oplost.
Ik heb dus bovenstaand probleem, ik kreeg het niet opgelost en dacht dat misschien mijn LiteOn BD/DVD speler kapot was, dus ding opgestuurt naar azerty en ik kreeg keurig een nieuwe. Echter deze geeft precies hetzelfde probleem.
Dus wat heb ik gedaan, bd/dvd in mijn andere pc gebouwd, waar precies dezelfde windows op staat, en ook het geluid via hdmi naar mijn monitor (lg 24 inch). En zie geen enkel probleem met het afspelen van dvd's. Nou toen mijn mediacenter maar eens aangesloten op mijn lg monitor van mijn andere pc, en zie ook hier geen probleem!!!
Nou toen het mediacenter weer naar beneden aan mijn 40 inch samsung flat tv en ja hoor weer problemen met het afspelen van een groot aantal dvd's. Heel erg raar. En nog vreemder is dat als ik de dvd kopieer naar mijn harde schijf van mijn mediacenter, hij hem wel keurig zonder problemen afspeelt, alleen zodra ik hem via de bd/dvd afspeel heb ik een probleem.
Wie o wie kan hier iets zinnigs over zeggen, want ik snap er zolangzamerhand helemaal niks meer van!!!!?Huh  Undecided Shocked wacko

Groet Erik
Borri
Guru

« Reply #2 on: 7 February 2010, 21:36:57 »

Al geprobeerd om de Samsung anders aan te sluiten? VGA/DVI + tulp voor het geluid, of de HDMI kabel van de LG gebruiken voor de Samsung om e.e.a uit te sluiten.
« Last Edit: 7 February 2010, 21:39:57 by Borri » Report to moderator   Logged

Antec NSK2480, Asus P5K-VM, Intel C2D E6750, 2 Gb DDR2, 160 Gb HDD, Club3D Theatron DTS, E30Plus + PVR-150MCE, Windows7 Ultimate 32bit,
Cordless Mediaboard Pro, Harmony One,
Xbox360, WHS.
ekops
Standaard
**

« Reply #3 on: 7 February 2010, 21:39:19 »

Ik heb wel de hdmi kabel van de lg getest om te kijken of dat wel goed ging, helaas.
Ik zal nog wel even met een dvi kabel gaan proberen, om te kijken of dat wel werkt. In ieder geval bedankt voor je reactie.
rondol1
Pro

« Reply #4 on: 8 February 2010, 07:12:42 »

HDMI biedt toch een soort contentbeveiligingshandshake? Misschien is je Samsung op dat punt wat van slag. Maar goed, dat zou ook moeten blijken uit de test met een DVI kabel.
.Nico
Global Moderator
Guru

« Reply #5 on: 8 February 2010, 10:33:35 »

en als je de andere PC aan de Samsung koppelt, heb je dit probleem dan ook met die PC?

.Nico

Windows 7 RTM x86
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- AMD 64 X2 4400+
- 2 Gb memory
- Saberview Vista 2020
- Digital Everywhere DVB-C
- ATI Radeon 2400XT
- 250Gb HD
- Alle media op WHS
- XBOX
ekops
Standaard
**

« Reply #6 on: 8 February 2010, 10:38:13 »

Dat ga ik vanavond ook nog even doen. pfff krijg het nog druk :-)
ekops
Standaard
**

« Reply #7 on: 8 February 2010, 20:53:51 »

Kleine update, kwam er vanavond achter dat ik geen dvi ingang in mijn tv heb, wel 4 maal een hdmi en 2 maal scart. Nu heb ik nog wel zo'n dvi to hdmi hulpstuk liggen, dus ik kan wel even kijken of (hulpstuk dvi/hdmi mediacenter) naar (tv hdmi) ook dezelfde problemen veroorzaakt, alleen wat zeg ik dan bij de instellingen van mijn mediacenter?? Dat ik mijn tv heb aangesloten met behulp van dvi of hdmi?? In het menu van mediacenter bij tv instellen moet je dit opgeven.
.Nico
Global Moderator
Guru

« Reply #8 on: 9 February 2010, 08:49:37 »

Je mediacenter vertel je welke poort je fysiek hebt aangesloten. Dus als je op je mediacenter een DVI poort gebruikt met een verloop naar hdmi dan geef je aan dat je DVI gebruikt.

.Nico

Windows 7 RTM x86
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- AMD 64 X2 4400+
- 2 Gb memory
- Saberview Vista 2020
- ATI Radeon 2400XT
- 250Gb HD
- Alle media op WHS
- XBOX
ekops
Standaard
**

« Reply #9 on: 9 February 2010, 09:22:28 »

Gisterenavond lekker bezig geweest. Eerst mijn game pc aangesloten, deze heeft alleen maar dvi uitgangen. Dus mediacenter dvi/hdmi naar mijn hdmi samsung tv. En zie geen enkel probleem bij het afspelen, van alle soorten dvd's.

Dus meteen deze kabel ook aangesloten op de dvi uitgang van mijn mediacenter naar de samsung tv, en zie nu ook geen problemen bij het afspelen.

Conclusie is dus dat ik mijn hdmi kabel via de dvi uitgang van mijn mediacenter op mijn tv moet aansluiten. IK weet niet wat hier het nadeel van is ten opzichte van hdmi to hdmi. Misschien wat kwaliteitsverlies?

Verder kwam ik erachter dat de scherm modus van mijn samsung tv hard staat ingesteld op 16:9 en dat via hdmi mijn mediacenter alleen de dvd's die 16:9 zijn foutloos afspeeld. Ik heb bv. ook dvd's daar staat 16:9 op maar dan staat er tussen haakjes 2.35:1 en dan speelt ie hem dus niet goed af.

Ik ben blij dat ik een tussenoplossing heb met de dvi/hdmi converter. Maar wil toch nog wel graag een oplossing voor het hdmi/hdmi verhaal. Zeker omdat als ik de dvd van de harde schijf speel het wel goed gaat.

Dus graag nog wat feedback aub. :-)

Groet Erik
.Nico
Global Moderator
Guru

« Reply #10 on: 9 February 2010, 09:39:17 »

Erik,

Zowel HDMI als DVI gebruikt Transition Minimized Differential Signaling, afgekort tot TMDS. Hiervoor worden 4 paren gebruikt, R,G,B en een kloksignaal. Daarnaast is er nog wat spanning en Hot Plug Detection plus een CEC (Consumer Electronics Control) interface. Op beide interfaces (HDMI en DVI) zijn deze signalen exact hetzelfde. DVI heeft als voordeel (soms) dat er ook nog analoog signaal aangeboden kan worden voor VGA monitors/TV's.

Hier: http://www.windows-mediacenter.nl/hd.html kun je lezen hoe de HDMI/DVI poort werkt met handshake e.d. plus een aansluitschema.

.Nico

Windows 7 RTM x86
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- AMD 64 X2 4400+
- 2 Gb memory
- Saberview Vista 2020
- ATI Radeon 2400XT
- 250Gb HD
- Alle media op WHS
- XBOX
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen