Forum Wiki SponsorShop
3 September 2010, 12:41:08 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Caiway test DVB-T via kabel (bruikbaar voor fta DVB-T tuners zoals HVR2200?)  (Read 1380 times)
harryd
Administrator
Guru

« on: 15 January 2010, 19:51:35 »

Op digitalekabeltelevisie.nl las ik enige tijd geleden een artikel (publicatie jul09) waarvan ik vermoed dat het (op termijn maar ook nu) een Media Center relevantie heeft.
CAIWay zend als "proef" DBV-T ongecodeerd uit op haar kabel!
Volgens mij moet je dan met bv een Hauppauge HVR2200 (of 2 stuks voor 4 tuners Wink ) DVB-T via je kabel kunnen ontvangen!
De kwaliteitsspecs van DVB-T zijn wat lager dan DVB-C maar het lijkt mij dat je wel beter beeld kunt halen dan wanneer je enkel analoog gebruikt.
De genoemde Hauppauge HVR2200 is een hybride tuner die zowel analoog als DVB-T aan kan en zou wat dat betreft de klus kunnen klaren.

Publieke vraag: Wie zit er met een HVR2200 (of andere hybrid tuner) in CAIway gebied en zou dit eens kunnen/willen testen en hier over de resultaten willen rapporteren?!
Bij voorbaat dank Wink

Zou het zo zijn dat meerdere kabelaanbieders dit straks gaan doen en dat je hierdoor voor wat HTPC aanwending met een DVB-T/Analog hybrid tuner (danwel insteek danwel als USBstick) een leuke oplossing vind? Of zouden ze als ze anderen verplicht op hun netwerk moeten toelaten via dit truckje gaan werken (en dan wel weer met encryptie per aanbieder)?

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2009/07/caiway_test_dvbt_via_kabe.shtml
....
.
een DVB-C ontvanger kan niet gebruikt worden voor DVB-T, en andersom.
.
Bij de test worden twee frequenties gebruikt om in totaal 16 TV zenders ongecodeerd door te geven.
...
De EPG is voorzien van de mededeling "DVB-T test CAIWAY; Dit is een test van CAIWAY voor TV's met ingebouwde DVB-T ontvanger. Aan deze testuitzendingen kunnen geen rechten worden ontleend"
....
..
Bij DVB-C wordt nu bij QAM64 38 MBit/seconde per frequentie doorgegeven. Als QAM256 gebruikt wordt is zelfs 50 Mbit haalbaar. Voor DVB-T is de maximale capaciteit 31,6 MBit per kanaal...
..
aiw wilde geen verdere informatie geven over het hoe en waarom van deze proef zolang de proef nog loopt. We kunnen dus alleen maar speculeren waarom Caiw DVB-T zou willen inzetten via het kabelnet. ....
..
Misschien is DVB-T doorgifte bedoeld als middel om klanten die overgestapt zijn naar Digitenne weer terug te lokken naar de kabel. Die klanten hoeven geen extra apparatuur meer te kopen om toch digitaal via de kabel te kunnen kijken. Zeker in het Rekam gebied waar Caiw en Rekam samenwerken en naast elkaar actief zijn zou dat aantrekkelijk kunnen zijn, omdat het tarief van de Rekam met 6,60 per maand lager ligt dan dat van Digitenne dat 7,50 per maand kost.
Report to moderator   Logged

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van een naar keuze te configureren bundel steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!
HVR2200 - 95 eur.
Anysee E30TC - 145 eur.
(black) Vista MC AB set - 29 eur.
Windows 7 Home Premium OEM (systembuilderspack) - 99 eur.
enz.

www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
muppets4
Standaard
**

« Reply #1 on: 5 February 2010, 20:24:09 »

Laat ik dan even de eerste zijn. Ik wilde dit ook wel proberen en woon in het Rekam gebied. Caiway en Rekam werken hier nauw samen en delen zelfs de bandbreedte op het kabelnet. Ook Rekam biedt DVB-T over de kabel aan.

Ik heb daarom een Sabre HB-220 (PCI hybride tuner met analoog en DVB-T) gekocht en tot mijn grote verbazing werkte het voortreffelijk. Zeer scherp beeld en ik was helemaal blij. Met de nadruk op 'was', want sinds een week is het opgehouden te werken. Zonder duidelijke reden. Ik heb Rekam gemaild vandaag en hoop snel een reactie te krijgen. Maar de potentie is er dus zeker!
Report to moderator   Logged
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen